رواية عمياء قلبي الفصل السابع 7 بقلم ميرا أبوالخير
رواية عمياء قلبي الجزء السابع
رواية عمياء قلبي البارت السابع
رواية عمياء قلبي الحلقة السابعة
قصي ببرود: قولتلك يلي بينا انتهي.
سوزي بدلع وخبث ووقا”حه : زعلان ليه يا بيبي عشان يعني الباشا طلب ليلة مع مراتك طب ماعادي مانت عملتها كتير وكنت حامل في ابنك ومتنساش انه لاقنا انا وانت في حضن بعض ولا ايه.
قصي لسه هيرد لاقي حاجه اتكسرت بص لاقي اتصدم صدمه عمره انه سيلا قعده ع ركبتها ودموعها نازلة: س سيلا.
قصي جري عليها وهي وقعه ومش مستوعبه يلي سمعته.
قصي بقلق عليها: سيلا اسمعيني.
سيلا لارد.
قصي قرب ولسه هياخدها في حضنه كف نزل ع وشه.
قصي بصدمة: انتي عملتي….
سيلا بغضب: انت او*** مما توقعت ليه تعرف انه الباشا كان معه حق اني اروحله طبعا ماجوزي كان مع مراته وكانت حامل منه مستغربش دا ليه يا قصي ليه.
سوزي ببرود: انتي فاكرة انه بيحبك قصي بيتسلا بالنسو*ان وخلاص بصي لنفسك يا حلوة انتي واحدة عامية.
قصي بغضب: اخرررسي يا سوزي برا اطلعي برااا.
سوزي بتحدي: مش هطلع بم انه كل شي انكشف فياريت تنفذ شرطي.
قصي بغضب اعمي قرب وشدها من شعرها وجرها برا الفيلة: مشوفش الز”بالة دي هنا تاني.
سوزي بكر”ه وتوعد: هتندم يا قصي هتندم صدقني.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي راح يشوف سيلا ملاقهاش طلع اوضتهم لاقها قافلة عليها.
قصي: سيلا افتحي الباب عشان خاطري هفهمك.
سيلا من ورا الباب: انا همشي كفاية كده وورقتي توصلني.
قصي جن جنونه من سماع الكلمه زق الباب وهي كانت وراها وقعت جري عليها بلهفه: انتي كويسه.
سيلا شدت ايديها منه: ابعد عني انا اه محبتكش وحبي كله كان لاخوم ومازالت بحبه هو.
قصي بصدمه وعيونه احمرت من ذكر راجل تاني قرب وشدها بعن’ف: بتقووولييي ايههه.
سيلا بغضب: يلي سمعته بحبه هو مش انت عشان كده رفضاك لانه مش عايزة غيره هو فاهم يا قصي بيه.
قصي بغضب قرب ووووو……
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
عند حازم.
حازم طالع لاقي صدمه: نهااااااللللل.
لاقي نهال في حضن ر”اجل وع السرير عروقه بارزت قرب منهم وشد الملايا واتصدم: انتو مين.
الراجل بغضب: ازاي تداخل اوضتنا.
حازم بص عرف انه اتلغبط في الاوض: اسف اسف.. مشي وداخل لاقي نهال منكمشه في نفسها…
حازم: خدي كلي حاجه.
نهال بصت له بدموع وهو قلبه وجعه عليها: ليه اشتغلتي في كباريه وهربتي يوم فرحك.
نهال بدموع وانهيار: غصب عني ابويا هيجوز اختي لواحد اكبر منه هو عشان الفلوس وهدد”ني بيها ياما اتجوزه ياما اشتغل في الكباريه انا طالبة طب ع فكرة وكان نفسي ابقا حاجه واول يوم ليا يلي انت جيت فيه.
حازم مسك ايديها وقعد جنبها: اهدي وكل حاجه هتتحل يا نهال.
نهال مسحت دموعها: انت مين وليه بتعمل كده.
حازم بابتسامة: هتعرفي بعدين يلا عشان تاكلي وتنامي شويه.
نهال بهدؤء وحست انه قلبها دق: حاضر.
حازم راح البلكونه وطلع فونه وعمل مكالمه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال.
جمال قام بسرعه وبلهفه: مين السبب في يلي حصل لابني انطقققق.
الظابط بهدؤء: المدام سيلا…
جمال بصدمه: بتقول ميننننن.
الظابط: اسمع للاخر المدام سيلا حاولت تساعد البيه عاصم بس للاسف هو كان اسرع وقلب العربيه بيه.
جمال بحزن: مين يلي وراء كل دا.
الظابط: مستر اكس للاسف مش عارفين نوصله.
جمال بصدمه: اكبر مهر”ب وار*هابي.
الظابط: بالظبط.
جمال بخوف: عايزك تزود الحراسه علي قصي و سيلا.
الظابط: متقلقش كله هيبقا تمم عن اذنك.
جمال: اتفضل.
مشي الظابط وجمال قعد يفكر ليه يعمل كده في ابنه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند طه.
طه كان معه صحابه وبيخططوا لحاجه: النور هيقطع في الفيلة هنخش نخطفها ونهرب قبل م يمسكونا.
صاحبه: والحراسه دي.
طه بخبث: متقلقش كله مترتب يلا.
داخلوا من الباب الخلفي للفيلة.
طه في نفسه: جاه وقتك يا سيلا.
عند قصي.
قصي ضر”بها بالكف: سيرة راجل غيري متتجبش لو مين انتي ملكي وبتاعتي انا وبس فاهمةةةةةة.
سيلا زقته: لا مش فاهمه و….
قاطعه دخول الداده: الباشا تحت ومصر يشوفك يا بني.
قصي بص بغضب ع سيلا: لما ارجع ليا كلام تاني معاكي.
نزل وكله غضب والدادة اخدت سيلا في حضنها.
قصي نزل وتغيرت ملامحه للبرود: افندم.
الباشا بغضب: بتحر”ق مصانعي يا بن جمال.
قصي قعد وحط رجل ع رجل: ايه دا هي اتحر”قت بس.
الباشا بغضب: ليه عملت كده انت مش عارف انا مين واقدر اعمل فيك ايه.
قصي ببرود: ولا تقدر.
الباشا بغل: اقدر وانت عارف كويس اوي كل دا عشان كنت عايز مراتك مانت كنت مع مراتي ومتكلمتش.
قصي قام بغضب ومسكه من قميصه: اما يدوب خسرتك نص املاكك عشان فكرت فيها لو جبت سيرة مرات قصي تاني هتندم ندم عمرك كله.
الباشا بخوف ودراه: هنشوف مين فينا يلي هيكسب واهي السنيورة اهي امو شعر حريري شرفت.
بص قصي علي السلم لاقي سيلا من غير حجاب ونظرات الباشا ليه المقرفه ضر”به بوكس.
سيلا سمعت الصوت اتخضت.
قصي بصوت عالي: عفاااااااااااف خديها الاوضه.
عفاف نزلت وراها واخدتها وهو بقا ثورة غضب.
الباشا بغضب: هوريك يا قصي هتندم اوي.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي طلع بسرعه للاوضه لاقها منكمشه في عفاف: اطلعي برا.
عفاف اتخضت من منظره: يابني مش كده اهدا ي…
قصي بغضب: مش هكرررها.
خرجت وخافت علي سيلا منه.
سيلا خايفه بس مثلت اللامبالاة: هقوم اجهز شنطتي.
قصي بخبث وبيقرب: مش الاخت محجبه بردو ونزلت تتباها قدم الراجل.
سيلا بعدم فهم: راجل ايه قصدك ايه.
قلع الجاكت وشمر كمه: النهارده هثبت ملكيتي ليكي.
سيلا بخوف: نعم.
قرب ومسك المقص من علي التربيزة ومسك شعرها: هقصلك شعرك دا خالص يلي فرحانه بيه وبتتباهي قدم الر”جالة بيه.
سيلا بزعر: لا يا قصي والنبي.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
نهال قامت بابتسامة تشوفه فين لاقته بيتكلم في الفون قربت عليه.
حازم في الفون: وانتي كمان وحشتيني اوي يا روحي قريب هاجيلك.
نهال بغيرة من وراه: مين دي.
حازم لاف لها: مراتي بكلم مراتي وانتي مالك.
نهال بصدمة: م ايهههه.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي قرب وشد سيلا من شعرها: هقصهولك خالص يا سيلا وهاخد كل حقوقي منك.
سيلا بزعر وخوف: لا يا….
مسك شعرها والمقص وهي بتزقه ووو…..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية عمياء قلبي)