رواية أحببته في مرضه الفصل السابع 7 بقلم آلاء عصام
رواية أحببته في مرضه الجزء السابع
رواية أحببته في مرضه البارت السابع
رواية أحببته في مرضه الحلقة السابعة
اسيا علي وشك البكاء: يعني انته هطلقني لما نرجع.
فهد: اه وكل واحد يشوف حياته.
اسيا: فعلا عندك حق كنت لسه هقول كده.
فهد: هتروحي بيت اهلك ؟
اسيا: لا
فهد: اومال هتروحي فين.
اسيا: (انته مال اهلك) احم ده شﻲميخصكش.
وذهبت اسيا الي غرفتها مسرعه باكيه: يعني انا في نفس الوقت للي كنت هعترفلو بحبي يقولي انو هيطلقني.
فهد في نفسه (غبي غبي انته مش عاوز تعيشها معاك غصب، بس انا حبتها، ايوه انا حبتها، من ساعت مفتحت عنيا وهي مسبتنيش.
قد مر من الوقت ساعه واسيا مستمره من البكاء
خبط فهد علي اسيا لانو قلق عليها.
فهد بتردد : اسيا اسيا
اسيا بصوت باكي: ايوه يا فهد
صوتك مالو في حاجه
لا مفيش بس سبني شويه معلش.
طيب افتحي الباب.
فتحت اسيا الباب لفهد وعيونها منتفختان اثر البكاء.
فهد وهو يمسح دموعها: انا اسف لكل حاجه عملتها، بس حقيقي انتي اكتر انسان ساعدني وقلت في نفسي اني لازم اديكي حريتك، بس اكتشفت اني بحبك ❤وعمري ماقدر ابعد عنك.
وانا كمان والله بحبك ❤. ومعرفتش الحب غير معاك.
قد لا أكون رفيق موعدك الأول، قبلتك الأولى، أو حبك الأول، ولكني أريد أن أكون الأخير.
اسيا: بس علي فكره بقا انا مش مسمحاك.
فهد بضحك: لي كده طاه.
اسيا: يبني ده كان في تقطيع شراين هنا من خمس دقائق.
فهد: يستي وانتي متهونيش عليا، اعملك اي،
اسيا: اي رايك ننزل نتمشي ونجيب بيتزا 🍕.
فهد بضحك: ماشي يا مخلصا فلوسي.
(غير فهد ملابسه الي قميص من اللون الاسود وساعه من اشهر الماركات وبنطلون اسود، وغيرت اسيا ملابسها الي فستان من اللون الازرق وخمار ابيض ولم تتزين من مستحضرات التجميل لانها تشبه الحوريه بدونه)
فهد بتصفير واعجاب: اي القمر ده لا دا انا كده اغير رئي بقا.
اسيا بضحك: يلا بقا يا فهد نمشي.
فهد باعجاب: يا عيون فهد
فهد ذهب ليشتري البيتزا. واسيا واقفه في انتظار فهد….
شخص: اي القمر دا.
الشخص الاخر: تاخدي كام يا قمر
اسيا: يلا يا بابا من هنا علشان معدلكش ديكور وشك دا.
الشخص بداء بلتقرب من اسيا.
جاء شخص ضربه بلبوكس.
فهد: انته بتعاكس مراتي يا ابن ************
وبدا فهد في ضرب هذا الشخص
وهرب الشخص من تحت يد فهد.
اسيا بدموع: خلاص يا فهد مكنش لازم المشاكل دي كلها.
فهد بغيره : يعني انتي كنتي فرحانه وانتي بتتعاكسي.
اسيا بدموع: والله ابدا، بس مكنش ليها لزمه الحوارات دي كلها…. خلاص يا فهد.
فهد: اعملي حسابك اننا هنرجع الفيلا تاني، وهنفذ الخطه.
اسيا: فهد انا خايفه اوي.
فهد حضنها: متخفيش طول منا معاكي
_______________________________________________
ام اسيا كانت حزينه جدا علي انها مشفتش بنتها من زمن وقررت انها ترن عليها.
ترن ترن ترن
ام اسيا بدموع علي بنتها : الو وحشتيني وحشتيني اووي يا بنتي انا اسفه سامحيني انا خلاص عرفت غلطتي وهطلقك منو.
اسيا محاوله تهدئتها: متخفيش يا ماما انا مسمحاكي اصلا فهد فاق من الغيبوبه وانا حبيتو وهو حبني واكتشفت حاجات كتير هقولك عليها بعدين وكمان فهد بقي يمشي، ومش عاوزه اطلق منو.
ام اسيا بدموع فرحه: بجد
اسيا: اه والله بجد
ام اسيا: مبروك يا حببتي ويارب يكملك علي خير
اسيا: اللهم امين
________________________________________________
في الصباح
فهد : اصحي يا اسيا علشان نمشي بدري.
: امشي انته انا هنام
: هو انا ليه حاسس اني بصحي طفله
اسيا بغضب طفولي: يعني انا مش طفلتك يا بابي
فهد بحنيه : لا انتي طفلتي وبنوتي القمر يلا بقا روحي اجهزي علشان نمشي
اسيا : حاضر
__________________________________
محمد : في ضيوف جايين يا مديحه جهزي نفسك.
مديحه باستغراب: ضيوف مين وازاي ييجو من غير ماعرف.
محمد: هستاذن علشان ناس تدخل بيتي
مديحه : لا خالص يا حبيبي يشرفو.
محمد : هيجو كمان ٤ساعات كده
مديحه بلا مبالاه: ماشي
________________________________________________
بعد مرور الوقت
الخادمه: الهانم والباشا وصلوا يا فندم
مديحه با ستغراب : هانم وباسا مين؟
اسيا وفهد : احنا
يا ترا رد فعل مديحه اي؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببته في مرضه)