Uncategorized

رواية عروسة ديسمبر البارت التاسع 9 بقلم هند حمدي

 رواية عروسة ديسمبر البارت التاسع 9 بقلم هند حمدي

رواية عروسة ديسمبر البارت التاسع 9 بقلم هند حمدي

رواية عروسة ديسمبر البارت التاسع 9 بقلم هند حمدي

زهره.. ماشاء انتي جميله اوي وتتحبي يا غرام كرزمتك حلوه اووي حمزه اخوياا معاه حق يعجب بيكي 
كاد حمزه يتحدث الا انه وجد هاتفه يهتز 
كان اتصالا من مساعده محمد  
الووو  يا باشا فيه مصيبه حصلت ياريت تجي بسرعه
حمزه اقفل عشر دقايق وهكون عندك
معلش يا جماعه كان نفسي نقعد اكتر من كده بس جالي ماموريه فالشغل مفاجئه  يلاا يا حاج اوصلكم انت وزهره 
زهره.. لاا يا حمزه انا عوز افضل مع غرام روح شوف شغلك وبابا هيبقي يروحنا 
نظر حمزه لوالده ولكن كان والده مندمج مع والد غرام..  ولكن نظر له روح انت يابني شوف شغلك واني هبقي اروح زهره 
لم يجد حمزه مفر وذهب وتركهم بالفعل فمكالمه مساعده جعلت القلق يتسرب اليه فلم يجد وقت للمجادله وذهب سريعاً
..
..
حمزه الذي وصل الي المديريه بزمن قياسي وذهب الي مكتب محمد ع الفور
وجده يجلس ويضع يديه فوق راسه 
بصوت عالي نسبيآ فيه ايه يا محمد قلقتني
محمد الذي ابتلع ريقه مما سيتفوه به.. بص ياباشا احنا مقصرناش فحاجه واومرك اتنفذت بالحرف بس منعرفش حصل اذي 
حمزه الذي تاجج الغضب بداخله.. انت هتنطق ولا انطقك انا
محمد..وعلي ايه تعالي شووف بنفسك 
تحامل حمزه علي اعصابه وذهب معه ليري ماذا حدث
فذهب الي الزنزانه التي بها شوشت وقام بفتحها 
اتفضل..
حمزه الذي ضغط علي يديه حتي ابيضت مفاصله..يا نهار ابوكوا اسود حصل اذي الكلام ده ????????
فوجد المدعوه شوشت ملقاه ارضآ ويبدوا انها فارقت الحياه ومن الاثار التي وجدها ع وجهها يبدوا ان احدا قام بتسميمها
محمد والله ياباشا منعرف العسكري فتح الباب لقاها ميته وشكلها كده مسمومه
حمزه دانهاركوا اسود هاتلي عسكري الزفت وتعالي وراياااا ومحدش يجي جمبها دلوقتي يلااأ
..
..
..
غرام ايه رايك نقعد فالبلكونه مع بعض الجو دلوقتي تحفه 
زهره تمام وقامت بتحريك الكرسي بها وذهبوا 
زهره.. غرام ممكن اتكلم معاكي بصراحه شويه
غرام..اتفضلي سمعاكي قولي كل اللي حبه تقولي
زهره.. بصراحه انا اللي كنت بزن علي دماغ حمزه انه يتجوز وفضلت وراه لحد ما وافق بس لما قال لولدي انه لقي العروسه وخلاص هيتجوز حسيت بغيره من ناحيتك وحسيت ان ممكن تاخدي مني وانا مقدرش اعيش من غير حبه ليا.. بس لما شفتك حبيتك وعرفت ان اخويا عرف يختار وحسيت اد ايه ممكن نبقي اصحاب 
لم تشعر غرام الا وهي تذهب اليها وتقبل راسها.. احنا مش هنبقي اصحاب يا زهره احنا هنبقي اخواات انا وحيده ومليش اخوات ويمكن ربنا بعتك ليا عشان اعرف طعم الاخوه 
بس انا عوزه منك خدمه صغننه لو تسمحي يعني ثم غمزت لها وهي تبتسم نصف ابتسامه
زهره التي تمسح بعض الدموع التي هربت من عينيها جراء ذلك الحنان الذي تلقته من غرام 
اؤمري يا خطيبه اخوياااا
غرام بغيظ.. اخووكي اهو هو ده معرفش عنه حاجه خالص عوزاكي تخلي ادامي ذي الكتاب المفتوح
زهره وهي تتصنع التفكير.. اممممم بس دي معلومات خطيره ومحتاجه رشوه كبيره عشان ادلي بيها 
غرام وهي تتصنع التفكير ???????? شيكولاته ولا فشار
زهره بشقااوي الاتنين???? ????????
.. 
صلي علي النبي وتبسم 
بقلم #هندحمدي 
امجد التهاامي الذي كان يتحدث لاحد رجاله بالهاتف بعد ان وصل الي منزله 
اسمعني كويس اللي اسمه حمزه الزفت ده عوزك تعرفلي عنه كل كبيره وصغيره وعاوز اعرف كل نقط ضعفه مفهووم ساعه بالكتير والاقيك ادامي بكل المعلومات وقام باغلاق الخط بوجهه 
اما نشوف مين اللي هيضحك فالاخر يا حمزه الزفت ان ما خليتك تجيني زاحف علي بطنك عشان بس ارحمك مبقاش انا امجد التهامي
..
..
..
حمزه.. الذي الذي اصبح وجهه شديد الاحمرار
 من شده غضبه
عاوز تفسير للي حصل ده اذي ماتت اذي السم وصلهاااا انطقواااا ايه مشغل معايا شويه بهااايم 
محمد اهدي يا باشا عشان نعرف نفكر صح لان كل خطوه وليها تمنهاااا 
الحارس والله ياباشا ما اتنقلت من ادام الباب ومحدش دخلها اظاهر ان السم كان معاها وهي اللي انتحرت 
حمزه.. وحياه امك الغاليه ما هرحمك..محمد البيه يترمي فالحجز لحد ما افضاله واشوق موضوع السم اللي كان معاها ده وبعدها تعالالي عوزك يلااا????????
محمد بنفسه انا قولت هي ليله سوده ومش هتعدي
..
..
بعد ان اتي محمد له.. اؤمر سعتك يا باشا
حمزه الذي سحب احدي المزهريات التي علي مكتبه وقذفها باحد الحوائط
كل ماتقدم خطوه لقدام ارجع عشره لورا.. اسمع را محمد انا شاكك فحاجه وكل يوم احساسي بياكدلي اني صح
المكان ده فيه خاين بينقل اخبارنا وعشان كده كل الخطط بتفشل
محمد.. طيب والحل الوقت بيسرقنا ولازم نتصرف بسرعه معاظ الصفقه قرب ومعرفناش نوصل لحاجه
حمزه بعد تفكير اسمع اتصلي بعثمان الزفت ودبرلي معاه معاد ومكان ميسرش الشكوك ليه
محمد..تمام سعتك..
حمزه.. محمد انت مخبي عليا حاجه حاسس فيه شيء مخبي عليا 
محمد.. هاه لا طبعا يا فندم تامرني بشئ تاني
حمزه.. لا بس خلص الاجراءات بتاع الزفته الي ماتت وبعدين اعمل اللي قولتلك عليه
محمد تمام يا فندم.. بس حضرتك
حمزه اخلص يا محمد فيه ايه ماهو يوم ومش فايت
محمد..  الراجل بتاع الامن اللي قولتلي  اجيبه متلقح تحت فالحجز من وقت ما امرت نجيبه 
حمزه.. لاااا ده هنزله بنفسي روح انت اعمل اللي قولتلك عليه
ذهب حمزه لذلك الملقي ارضا ووجده يلهث من شده تعبه
والله ياباشا انا معملتش حاجه ومش عارف انا هنا ليه
حمزه الذي ذهب الي ذلك الكرسي الذي احضره له الحارس 
ووجد ذلك الرجل يحاول الوقوف علي قدميه ولكن ضغط حمزه علي كتفه حتي يبقي مكانه 
حمزه لو كذبت عليا ولا خبيت معلومه  قسما بالله اللي  انت شفته ده ووشك اللي معالمه قربت تختفي مش هيجي حاجه جمب اللي هعمله فيك  
والله نا هخبي حاجه ياباشا
حمزه وهو يضع قدم فوق الاخري.. كنت تقصد مين بكلامك عن البنت اللي اتقفشت مع واحد وخرجت مع التاني.. وبغضب وصوت يكاد يصم الاذنين انطق????????
ذلك الرجل وهو يرتعش خوفا فقد تذكره وعلم مقصده ولكن قرر التحدث بصراحه خشيه ان يفتك به 
هقولك يا باشا. واخذ يتنحنح ويتهته بكلماته.قصدي كان علي البنت اللي ركبت مع سعتك العربيه 
حمزه الذي جذبه من ياقته وقام بصفعه من شده غضبه 
احكيلي كل حاجه حصلت ومن غير كدب بدل نا ادفنك هنا مكانك
وبالفعل قص له كل ما حدث امامه وهو يلهث من شده خوفه 
حمزه الذي كان يستمع وبركان من الغضب يغلي بداخله
يعني هي كانت بتعمل فعل فاضح فالكليه والمعيد شفهاا واخذ يجز علي اسنانه وكاد ان يحطمها
يعني هي كانت علي علاقه بالولد ده..
الرجل.. والله ياباشا ماعرف بس اصل ماهو
حمزه الذي ذهب الي الكرسي وقام بقذفه من شده غضبه فتحطم الي اشلاء..انطق ????????????????????
والله ياباشا ماعرف الحكايه كلها مع المعيد والبت زملتها اللي كانت معاها لنا روحنا كانت هي واقفه وحضره الكلام كله 
 بس الواد اللي اتمسك معاها فضل يلف الكليه ويقول انه مرديش يتكلم عشان يستر عليها وانها لمؤاخذه مش اول مره قال ذلك ووضع يده فوق وجهه وراسه
حمزه..وهو مغمض عينيه لما ضربتك مكنتش بفتري عليك بس انك تخوض فاعراض الناس ده له عقابه خمس دقايق ومشفكش ادامي.سيبه يا عسكري 
لو اللي حصل ده اتقال لحد ابقي ودع اهلك عشان المره الجايه مفهاش خروووج
حمزه الذي كاد يشعر بغضب عارم يسير بجميع اجزاء جسده ومقوله واحده ظلت تترد بداخله *مش اول مره*
الهانم اللي خطبتها وقررت اديها اسمي طلعت مدورها
ذهب حمزه الي الجيم الخاص به وامر بعدم الاقتراب منه 
محمد بعد ان علم بذهاب حمزه الي هناك علم ان الايام القادمه لا تبشر بالخير.. فهو يذهب الي هناك لتفريغ ما بداخله خشيه ان يفتك باحد 
محمد.. عديها علي خير يارب وذهب له وهو يلقي الشهادتين
..
..
صلي علي النبي وتبسم 
امجد الذي اخذ الملف من احد رجاله ويدعي عزت
الملف ده فيه حياته من يوم ما اتولد لحد اللحظه دي بس سعتك انا دفعت مبلغ محترم عشان اعرف اجيب المعلومات دي
امجد.. مش مهم فداهيه ايه فلوس بس اذله واجيب مناخيره الارض
وبعد ما انهي الملف وما به من معلومات
جري ايه يا عزت احنا هنهرج دا ملف ياخد عليه وسام الجمهوريه.. انا عاوز اعرف نقطه ضعفه اللي هضربه منها
عزت.. طيب ماتقول من الاول ياباشا بس الراجل ده مش سهل ويتخاف منه وبصراحه الوقوف ادامه خطر
امجد بنفاذ صبر خلصني يا عزت 
اخته هي نقطه ضعفه حتت بت مشلوله وهو بيحاول يعالجها من سنين.. وفيه كمان بس لسه مش متاكد من المعلومه خطبته 
امجد حلووو اوي اجمعلي كل اللي تقدر عليه عن الاتنين دول.باسرع وقت ومش مهم الفلوس المهم تجبلي معلومات اكيده
..
..
..صلي علي النبي وتبسم
بقلم #هندحمدي 
زهره وهي تلتقط احدي حبات البشار بعد ان خبأت اغلب قطع الشيكولاته التي احضرتها غرام لها 
حمزه ده اطيب خلق الله هو من بره صلب انما من جوه ارق من طفل لسه مولود 
غرام.. حمزه ورقيق شووف اذي
زهره.. بكلمك بجد يمكن انا اللي شيفاه كده عشان حنيته معايا.. حمزه متعلمش القسوه الا بعد وترقرقت الدموع بعينيها.. الا بعد الحادثه اللي راحت فيها امي وانا اتشليت فيها
زهره.. قصدك عشان فقد امه 
زهره لااا عشان هو اللي كان السبب فالحادثه
يتبع..
لقراءة البارت العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصاب شرعي للكاتب محمد مالك

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!