روايات

رواية دائرة الانتقام الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنا أحمد

رواية دائرة الانتقام الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنا أحمد

رواية دائرة الانتقام الجزء التاسع عشر

رواية دائرة الانتقام البارت التاسع عشر

رواية دائرة الانتقام
رواية دائرة الانتقام

رواية دائرة الانتقام الحلقة التاسعة عشر

في فيلا السيوفي :٠
كانوا يجلسون يتناولون العشاء ليدخل رافت بغضب يلاحظه الجميع :٠
سميحه بقلق: مالك يرافت فيك ايه٠
رافت بحده: مفيش يامي محتاج انام عن اذنكم ٠
حازم : شكله حد نكد عليه زي ماهو ماشي ينكد علي خلق الله ٠
سميحه بغضب: اتكلم كويس علي اخوك سامع ٠
رؤى : علي فكره منار جايه بكره ٠
حازم بتذمر: مين منار ينهار اسود ده احنا محتاجين نخزن اكل شهرين٠
سميحه بغضب : اتكلم كويس علي بنت خالتك فاهم ٠
حازم بتذمر: حاضر يماما سكتنا ٠
احمد بضحك: اسد يزوما ٠
حازم بغرور: طول عمري يابني ٠
رؤى بارتباك : علي فكره يعاصم انا هخرج بدري بكره هروح اقعد مع لمياء صحبتي شويه٠
عاصم : ماشي يحببتي مفيش مشكله ٠
كنزي : هاجي معاكي يماما٠
رؤى بحده : لا محدش هيجي معايا ٠
عاصم باستغراب: مالك يرؤي الموضوع مش مستاهل ٠
رؤى بارتباك : اسفه يعاصم اني اتعصبت شويه ٠
سميحه : مالك يحبيبتي ٠
رؤى بارتباك : مفيش يماما كويسه٠
لتسرح رؤى فيما تنوي فعله ٠
***************************
في غرفه رافت :٠
سميحه بقلق: مالك يرافت حاجه حصلت ٠
رافت بغضب: مصيبه يسميحه هانم مصيبه ٠
سميحه بقلق: مصيبه ايه٠

 

 

رافت بحده: عزالدين الحديدي ٠
سميحه باستغراب: عزالدين الحديدي مش ده رجل الأعمال الي كنت رايح تمضي معاه العقد٠
رافت : ايوه وهو برضو تؤام رعد٠
سميحه بصدمه: تؤام رعد انت بتقول ايه٠
رافت بخنقه: زي مسمعتي مش انتي قولتي ان نريمان خلفت تؤام واحد منهم مات ٠
سميحه: ايوه قصدك ان عزالدين هو تؤام رعد الي المفروض انه مات٠
رافت : بالظبط واضح ان جمال هو الي عمل الفيلم ده وخاد عزالدين لاني لما سالت علي الشركه عرفت انها اصلا مللك لجمال ومكتوبه باسم عزالدين٠
سميحه بصدمه : دي مصيبه مصيبه بس ليها حل ٠
رافت : ازي بقي انشاءالله ٠
سميحه بخبث : نقتله ونخلص ٠
رافت : هههههههههههه ٠
سميحه باستغراب: انت بتضحك على ايه٠
رافت بحده : عليكي اصلك مشوفتيش الاسطول الي بيحميه ولا مكانته في لندن عامله ازي عزالدين من أكبر رجال الأعمال في لندن قاتله مش سهل ٠
سميحه بغضب: خلاص هيبقي زيه زي رعد شخصيه سهله السيطره عليها٠
رافت بغضب: عزالدين مش زي رعد ابدا عزالدين شخصيه قويه انا بنفسي خوفت منه ٠
سميحه بغضب : وانت عرفت ازي انه اخو رعد هو الي قالك٠
رافت بغضب: من الشبه الي بين الاتنين صوره طبق الأصل يفرق العينين بس رعد عينه عسلي لكن عزالدين عينيه زرقاء بلون السماءومليانه حقد وغدر ٠

 

 

سميحه في داخلها: زي عين امه الي ابوك غرق فيها اول مشافها٠
رافت : وهو حكالي علي كل حاجه وهددني من محاوله اي حد اذي رعد٠
سميحه بخبث : سيب الموضوع ده عليا٠
رافت بدهشه: هتعملي ايه يامي ٠
سميحه بشرود : قولتلك انا هتصرف ٠
لتسرح بخبث في مخطاطها للخلاص من عزالدين ٠
**************************************
في مخزن قديم للغايه :٠
كانت تجلس هذه الملاك مربوطه من يديها وارجلها وهي لما تكن الاصفاء ٠
عمران بغضب: صحي النوم يروح امك ٠
صفاء برعب : عمران ٠
عمران بغضب: ايوه عمران الي هربتي بابنه وفكره انك هتقدري تفلتي كده بالساهل ٠
صفاء بدموع : سبيبني يعمران سيبني بقي وكفايه الي حصل ٠
ليمسكها عمران بحده من خصلات شعرها ويتحدث بغضب شديد ٠
عمران : اسيب مين يروح امك ده موتك علي ايدي ٠
ليدفعها بحده لتسقط بدموع وقهر علي حالها٠
*******************************
في فيلا السيوفي :٠
كانوا يجلسون جميعهم في جنينه الفيلا :٠
حازم : علي فكره النهارده عيد ميلاد بابا ٠
عاصم : ايوه صح النهارده عيد ميلاد عمي ٠
جاسر : هنعمل ايه يعني مانتوا عارفين ان بابا مبيحبش الحفلات ولا الكلام ده٠
حازم بتذمر: لا بقي هنعمل حفله وكبيره كمان وهتبقي مفاجاه ٠

 

 

رعد : والنبي تتلهي علشان يعلقنا كلنا ٠
حازم : علي فكره بابا هيفرح جدا ان احنا افتكرنا وعملنا كل ده ٠
سيف : والله عندك حق ياض يحازم فكره حلوه عمي فعلا محتاج تغير ٠
رعد : تمام معاكوا ٠
جاسر: وانا ٠
عاصم : وانا طبعا وانا الي هظبط كل حاجه كمان قشطا٠
جميعهم : قشطا٠
***************************
في العاصمه البريطانيه لندن ٠
كان يجلس عزالدين شاردا فيما دار بينه وبين رافت ليقاطعه جمال
جمال بقلق: مالك يعزالدين ٠
عزالدين بشرود : مفيش يجدو بس بفكر في رعد لما يعرف هيعمل ايه٠
جمال : اخوك ضحيه يعزالدين فلازم هنستحمل منه اي حاجه٠
عزالدين بمراره: والله الضحيه يجدي هو انا علي الاقل رعد اتربي مع ابوه وسط اخواته لكن انا الي كبرت بطولي ولوحدي ٠
جمال باسف : سمحني يعزالدين انا السبب ٠
عزالدين : متتاسفش يجدي الي حصل ده كان لازم يحصل ٠
جمال : مانا ياما اقوللك اتجوز يعزالدين انت الي دايما ترفض مش فاهم السبب ٠
ليسرح عزالدين في زهره ويبتسم بهدوء ٠
عزالدين: قريب يجدي انشاء الله قريب ٠
****************************

 

 

في بيت بسيط للغايه وهوبيت عم إبراهيم والد(بسنت) :٠
مختار: قولت ايه يعم ابراهيم٠
ابراهيم : مخبيش عليك يابني انا قلقان واحد زيك يعني مشاءالله غني اوي يعني ايه الي عجبك في بنتي ٠
مختار: لانها زي الملايكه يعم ابراهيم وافق انت بس وصدقني انا هخليها اسعد انسانه في الدنيا ٠
عم إبراهيم : رايك ايه يبسنت يبنتي ٠
بسنت بخجل : انا موافقه يبابا بس الرأي رايك ٠
عم ابراهيم: وانا موافق يبنتي علي بركه الله ٠
ليقروالفاتحه ويحددوا ميعاد الزواج ٠
*******************************
في فيلا مختار الخليلي :٠
كانت تجلس تفيده لياتي مختار ٠
مختار: مساء الخير ٠
تفيده : مساء النور٠
مختاربتعب: هموت وانا علي اخري٠
تفيده : لا جهز نفسك علشان هنروح فيلا السيوفي ٠
مختار باستغراب: ليه ٠
تفيده: عملين حفله عيد ميلاد لممدوح وعزمنا واحنا لازم نروح٠
مختار: طيب هلبس ٠
تفيده : وانا هكلم ست ريم خليها تيجي ونخلص من الهم ده واشفي غليلي منهم بقي ٠
لتلمع عيناها بخبث وحقد ٠
****************************

 

 

في العاصمه الالمانيه برلين :٠
كانت تجلس هذه الملاك الصغيره بدموع لتاتي نور وتصعق من حالتها :٠
نور بفزع: مالك يقلب ماما ٠
تسنيم بدموع: تسنيم عيط وزعلانه ٠
نوربقلق: مين الي زعل قلب ماما ٠
تسنيم بطفوله: بابا ٠
نور باستغراب: بابا ٠
تسنيم بطفوله ودموع: ايوه زعلانه من بابا لانه سايب تسنيم لوحدها النهارده كانت كل البنات بتلعب مع بابها وتسنيم كانت تعيط لوحدها ٠
نور بوجع علي ابنتها : ربنا ينتقم من الي عمل فينا كده يبنتي وفرقنا طب اوعدك ان احنا هنروحله علطول ٠
لتتحضنها نور بمراره علي ابنتها وتقرر السفر للمصر والرجوع لرعد مهما حدث٠
***************************
في المخزن القديم :٠
يهرول عمران بخوف من سماع اصوات ليهرب بعيدا ليدخل رافت ورجاله ويصعقون ممن يروه ٠
رافت بقلق: صفاء مالك يحبيبتي عمل فيكي ايه ابن الكلب ده٠
صفاء بتعب : رافت انت عرفت مكاني ازي ٠
رافت بقلق: داده عائشه جاءت وقالتلنا انك مجيتيش راقبنا الكاميرات وشوفنا الحيوان ده وهو بيخطفك وبعلاقتي عرفنا مكان المخزن ده وجيتلك علطول يحياتي ٠
صفاء بتعب: عايزه اروح لابني يرافت وديني لابني ٠
رافت بقلق: طب هنروح المستشفى ٠
صفاء بصراخ: لا انا عايزه اروح لابني بقولك ٠
رافت: طيب حاضر يلا ليحملها رافت الي منزلها ٠
**********************************

 

 

في الولايات المتحدة الأمريكية :٠
تحديدا في غرفه ندي :٠
ليرن هاتف ندي لترد٠
ندي : حبيبي وحشتني ٠
عادل بمكر : انتي اكتر يقلبي وعيزك في شقتنا ٠
ندي بحب: هوا يقلبي وهكون عندك ٠
لتغلق الهاتف ليبتسم عادل بمكر ويتحدث
لازم اخلص منك كفايه عليكي الي عرفتيه لحد كده لازم تموتي)
لتلمع عيناه بخبث وحقد
******************************
في الولايات المتحدة الأمريكية :٠
كانوا بجلسان عادل ولويس والمهدي ٠
عادل : حد فيكم يكلم رعد لازم ياجي الشحنه هتوصل بكره٠
لويس : تمام يباشا ورعد هيوديها انجلترابرضه٠
عادل : لا المره دي هتروح علي اليونان ٠
المهدي : ايوه بقي دي الصفقه الي هنعدي بيها لقدام اوي ٠
لويس : ايوه يمهدي دي مليرات مليرات ٠
ليضحك عادل عليهم داخل نفسه ليتحدث ٠
احلموا براحتكم نهايتكم قربت بس اما اخلص من الصفقه٠
لتلمع عيناه بحقد وغضب٠
****************************

 

 

في فيلا السيوفي :٠
داخل الحفل :٠
ممدوح بغضب : شايفه ولادك وال عملوه ٠
سميحه: مالهم بس بيحبوك ٠
ممدوح بغضب : دانا هوريهم بس الحفله تخلص٠
لياتي لهم مختار وتفيده٠
مختاربابتسامه: كل سنه وانت طيب يممدوح٠
ممدوح بابتسامه: وانت طيب يمختار٠
تفيده: ممدوح بيه احنا محتاجين من حضرتك خدمه ٠
ممدوح : انتي بتساذني يتفيده هانم اومري طبعا ٠
تفيده بمكر: فيه بنت واحده صاحبتي ظروفها صعبه شويه لو تشغلها عندك لان مختار مبيطقهاش فقولت ان ممدوح بيه هيخدمني٠
ممدوح : طبعا يتفيده هانم ابعتهالي بكره الشركه اعتبريها اشتغلت
تفيده بفرحه وخبث : شكرا يممدوح بيه شكرا لتلمع عيناها بخبث وانتقام٠
(سيف والاء) :٠
سيف بغضب: ايه الفستان الزفت الي انتي لابساه ده٠
الاء بزعل : ايه وحش ٠

 

 

سيف بغضب: ده عريان خالص مش شايفه ٠
الاء بفرحه: انت بتغير عليا يسيفو٠
سيف بامتلاك: طبعا لانك من ممتلكاتي بتاعتي انا وبس ٠
الاء بحب: بعشقك يسيف ٠
سيف بوقاحه وغمزه: بقولك ايه متجيي بوسه ٠
الاء بغضب : بوسه بوسه ٠
سيف بفرحه : كنت عارف انك محترمه ومستحيل توافقي ٠
الاء بتذمر: محترمه دانا بتريق ياخويا بوسه بوسه هي دي طموحاتك اخرها بوسه ٠
سيف بدهشه: كنت عارف انك واطيه ومحتاجه تربيه ٠
ليضحكوا سويا معا٠
عند (رعد وزهره) ٠
رعدبابتسامه : مالك يزوزو مبوزه ليه ٠
زهره بتذمر: ابعد عني يرعد علشان انا علي اخري ٠
رعد باستفزاز: مالك بس كان لازم اقوللك ان احنا كتابنا الكتاب علشان الخطه تمشي٠
زهره بغضب: تقوم تفهمني انك كتبت عليا يرعد وخلتنا مع بعض في اوضه واحده واحنا متحرمين علي بعض٠
رعد : جرا ايه يزوزو انتي مش واثقه فيا ولا ايه وبعدين كان لازم نعمل كده علشان الموضوع يمشي ٠
زهره : انا بثق فيك اكتر من نفسي يرعد بس كان لازم تقولي ٠
رعد : مانا بقولك اهو مامتك وعرفتها غلطها وندمت وسعادتك ولا مجوزه ولاحاجه عايشه حره طليقه ايه الي حصل ٠
زهره بهدوء : طيب عندك حق المهم ان الخطه نجحت٠
رعد بابتسامه: ايوه كده تعالي ارقصي معايا ٠
زهره بابتسامه : يلا

 

 

ليذهبا ليرقصا سويا٠
بعد انتهاء الحفل :٠
كانت سميره تجمع الاشياء وتنظف المنزل ليدخل ممدوح بحده ٠
ممدوح بحده: سميره بتعملي ايه ٠
سميره : بنضف البيت بعد الحفله يممدوح بيه ٠
ممدوح : لا مش انتي الي هتنضفي الي عمله الحفله هما الي هينضفوا ٠
ليدخلوا الشباب تحت ضحكات عاليه ليقاطعهم صوت ممدوح الصارم ٠
ممدوح بحده : ممكن تتفضلوا هنا يحلوين ٠
ليتقدموا نحوه ٠
حازم بمرح: ايوه بقي يكبير هتدينا مكافاءه صح ٠
ممدوح بخبث: احلي مكافاه هتنضفوا البيت كله من الي حصل فيه٠
رعد بغضب: نعم يبابا ننضف ايه دي اخرتها في الي احنا عملناه ٠
ممدوح: ايوه ياخويا هي دي مكافأتي عايزالفيلا بتلمع اتفضلوا ٠
ليرحل ممدوح ويتركهم في صدمتهم ٠
حازم بتذمر: هي دي اخرتها دانا الي استاهل ٠
عاصم بتعب : بقولكم ايه تعالو ا ننضف الفيلا وخلاص عمي مادم قال لازم ننفذ٠
سيف بتذمر:منك لله يحازم انت وافكارك الي زي وشك ٠
رعد بحده : قولتلكم بلاش مسمعتوش الكلام ٠
جاسر بهدوء: خلاص يجماعه تعالوا ننضف الفيلا وخلاص
ليرحلو جميعهم لتنظيف الفيلا ٠
*******************************

 

 

في مصلحه السجون :٠
خالد: يعني يرفاعي هتعرف تهربني ولا اي كلام ٠
رفاعي : عيب عليك يخالد باشا مدام هتتدفع هتتظبط٠
خالد: متقلقش هدفع وبزياده كمان ٠
رفاعي: خلاص يبرنس اعتبره حصل ٠
ليفرح خالد وتلمع عيناهربخبث وحقد للخروج للانتقام من عائله السيوفي وخاصه (رعد) ٠
*************************
في مكان ما :٠
كان يقف بشرود فيما يحدث ليقطع شروده صوتها الهادي :٠
المجهوله بابتسامه: الملف ٠
المجهول باعجاب : بالسرعه دي معلمه ٠
المجهوله بابتسامه: هو الي رجل اهبل كنت فكراه هيتعبني وقع في ساعتها وطلبني للجواز كمان ٠
المجهول : ده الملف فيه بلاوي ده هيخسر كتير ٠
المجهوله: احسن يستاهل ده معندوش قلب ولا ضمير رجل زباله شايف انه يقدر يشتري كل حاجه بفلوسه حتى البشر٠
المجهول : عندك حق كده تمام المعلومات دي كافيه تقضي عليه ٠
المجهوله : الي زيه يستاهل الموت من زمان ٠
المجهول: اطمني هيتمني الموت ومش هيعرف يطاوله٠
يتري مين دول؟
🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
*****************************

 

 

في مكان ما :٠
كان ينتظر فيكتور وهو مجرم عالمي يقتل بدم بارد لا يعنيه سواءالمال لتاتي له ٠
سميحه : هاي فيكتور٠
فيكتور: هاي سميحه هانم ٠
سميحه : عيزاك في مصلحه ٠
فيكتور : اعتبريها خلصت طالما الفلوس موجوده٠
سميحه: بس هي المره دي صعبه شويه ٠
فيكتور بغرور: انتي عارفه فيكتور كويس انا مبخافش وانتي مجرباني ولا نسيتي نريمان هانم ان انا الي اديت الدكتور الفلوس علشان يديها حقنه هواء وتموت ٠
سميحه : انا واثقه فيك فيكتور علشان كده كلمتك ٠
فيكتور: مين ٠
سميحه: عزالدين الحديدي رجل الاعمال المعروف ٠
فيكتور برعب: مين لا ده لوهاخد فيها مليرات مستحيل ٠
سميحه بغيظ: ليه انشاءالله مش بن ادم زينا ايه الصعب ٠
فيكتوربرعب: لا ده مش زينا ده عزرائيل اسهل حاجه عنده الموت٠
سميحه بغضب: ماليش فيه اتصرف زي ماموت ناريمان بخطه موت عزالدين بخطه اتصرف٠
فيكتور بنفاذ صبر: هحاول بس موعدكيش ليرحل فيكتور تحت نظرات الخبث والحقد من سميحه ٠
لم تعلم انها انتهت عندما سمع منها ملك الموت هذا الاعتراف بقتل والدته عندما طلب من زهره بوضع جهازتسجيل صغير داخل حقيبتها لكي يكشف مخطاطتها ليتحدث بغضب شديد وهو يضرب الطاوله يحطمها ٠
عزالدين بغضب جحيمي : اه يسميحه الكلب اما حرقتك حيه وقططعت من جدتك حتت ورماتها لكلاب السككك مبقاش انا ليتحدث بصوت عالي للغايه ٠
مبقاش انا ملك الموت٠
مبقاش اناعزارئيل ٠
مبقاش انا المقدم عزالدين الحديدي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دائرة الانتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى