Uncategorized

رواية نيروز والظابط الحلقة التاسعة 9 بقلم سماح أبو داغر

 رواية نيروز والظابط الحلقة التاسعة 9 بقلم سماح أبو داغر 

رواية نيروز والظابط الحلقة التاسعة 9 بقلم سماح أبو داغر 

رواية نيروز والظابط الحلقة التاسعة 9 بقلم سماح أبو داغر 

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
سمعت الكلمه دي وخلاص هي دخلت السجن
زين البت مزه اوووي ي معتز
معتز لم نفسك بدل ميسمعك ينفخك هنا
زين اه ي ابن المنياوي وقعت واقف
معتز بطل ياض هيدفنك هنا وانتا اصلا بتخاف
احمد مش هطرقونا ي اخونا
معتز انا عن نفسي كنت هبات
زين وانا بفكر في كده
احمد نعممممم انتا وهو يلا ع بره ومشوفش وسكن غير بكره الصبح
زين ايو بقي طرقنا طرقنا
معتز يلا بدل منتشحور
زين ماشي ي جميل محدش قدك ي معلم
احمد قفل في وشهم الباب ????????ناس بارده
واتجه نحيت نيروز التي مازلت مكانها لا تتحرك بل تتدمع
احمد نيروز.هتفضلي باصه لسجاده كده كتتتير مش هنخش
نيروز بتببلع ريقها بصعوبه نعممم هنخش فين
احمد هو انا قولت حاجه غلط الأوضه
نيروز اوضة اي
احمد بدأنا الغباء الأوضاع بتاعتنا
نيروز وانتا مالك ي اخي ملكش دعوه بيا
احمد لا ي قطه انا جوزك وانتي مراتي انتي فاهمه ولا أحب افهمك بمعرفتي نيروز بخوف خلاص فاهمه والله فاهمه احمد دي هتبقي اوضتك والي في وشك اوضتي ولو عوزتي حاجه نديلي
ودخلت اوضتي وقعدت ع السرير وفضلت اعيط واسال نفسي ي ترا امي كويسه واخواتي ي رب استرها معايا ولبست إسدال وفضلت اصلي واعيط وادعي ووبعدها روحت في ثبات عميق من النوم
احمد في الاوضه بتاعته انا اسف ي نيروز الله بعمل كل ده عشان
بحميكي
تاني يوم الصبح
صحيت متاخر وافتكرت كل ح اجه حصلت امبارح وخد شاور ونزلت عند الداده سعاد ((اه انا مجروحه بس مبحبش اقعد لوحدي))
الداده انتي صحيتي ي نيروز
نيروز ايو ي داده صباح الخير
الداده صباح الخير ي بنتي عامله اي دلوقتي
نيروز الحمدلله هو احمد فين
الداده صحي بدري وخرج
نيروز ه طيب شكرا ي داده انا رايحه اتمشي شويه.وخرجت
وخرجت لاقيت كميت حرس اي ده كتتتير اووي
ودخلت علطول الصراحه شكلهم مرعب واتصلت ع ماما كلمتها وطمنتها عليا
ودخلت اجهز مع الداده الاكل
عند احمد
احمد شاطر ي زين الخطه مشيت صح خليك معاهم بقي لحد النهايه
زين امرك ي باشا
معتز انا عرفت كل حاجه عن كل واحد فيهم وعرفت فين بالظبط العمليه هتم بس الي معرفتوش هي العمليه هتم يوم اي وامتي
احمد متقلقش كل حاجه هتم بالظبط وهنمسك الافعي
معتز احنا بقلنا اسبوعين بس بتوصل لاسمه
واسبوع عرفنا عنه حاجات وكلها بسيطه مش هتعرف
احمد احنا لو جبنا جاسر السيوفي وابنه نادر هنقدر نجيب الرأس الافعي
معتز ازاي طيب جاسر ده مجرد وأحد شغال معاه وخطير يعني عمره مهيفتح بوقه
احمد لاني ببساطه كده جاسر ده مش اسمه جاسر الحقيقي جاسر اختار الاسم ده عشان يمشي بيه في السوق وكمانيقدر يحرك بيه نفسه في كل مكان من غير ميتاذي ولا يضر باي حاجه وغير اسم عائلته كمان جاسر مش سهل دماغه دماغ إبليس واحنا بنلعب مع ابليس نفسه
معتز قصدك اني ده الراس الكبيره اصلا وكل. الش شغالين معاه دول مفكرينو انو هو زيهم واني هو بس بيتحرك
احمد الله ينور عليكجاسر اسمه الحقيقي الكبير ومشغل واحد اسمه محمود وبيقول عليه انو الكبير بتاعهم بس محمود ده ولد ميعرفش اي حاجه عن جاسر خالص هو بس بياخد ختمه في كل حاجه عشان ميبانش أو ميظهرش قدام الناس ويكون له كبير هو ماشي بمبدأ الي ملوش كبير يشتريلو كبير عارف يعني اي
معتز يعني هو بيدي محمود ده فلوس
عشان هو الي يتحرك في كل حاجه ويبقي جاسر مش في اللعبه
احمد الله ينور عليك بتفهم
معتز انتا الي ينور عليك بجد اي دماغ دي يخربيتك انتا عرفت كل ده منين
احمد بعدين يبقي اقولك ع كل حاجه وعرفت ازاي
بس جهز الي هقولك عليه بالحرف
**********★***********★
محمود ***اي يباشا هنجهز امتي
الكبير في معدنا
محمود مش كده ممكن الحكومه تعرف التسليم
الكبير خليك زكي شويه هما اكيد عرفو الموعد وعرفو المعاد بالتفصيل واكيد عرفو اني احنا عرفنا عشان كده هما مفكرين اني احنا هنغير المعاد
محمود اي الدماغ دي ملاك معانا معانا
الكبير هههههههه ???? لا ابليس نفسه
*********
في يوم
عند نيروز احمد راجع من شغله بليل
لاقي نيروز قاعده ع الكنبه قدام التلفاز ونايمه زي الملاك شعرها ع عينيها بس بتترعش هو لاحظ رعشتها
قرب منها وبقي يرجع شعرها وراء وبيتامل فيها
وحس برعشتها خدها في حضنه عشان تهدا وتدفئي وبعد شويه الرعشه بدت تقل وشلها طالعها لاوضتها ومكنتش عاوزه تسيبه احمد سا بها ودخل أوضته مش عارف ينام مش جيله نوم لا
تاني يوم الصبح
نيروز بتفتح عينيها لاقت احمد نايم جنبها اتصدمت هو دخل هنا ازاي وقد اي هو كان وحشها فعلا بس لا مش هضعف تاني خليكي قويه
احمد صحي صباح الخير يا قمر نيروز صباح اللنيله ع دماغك ي بعيد احمد ليه طولت اللسان دي نيروز انتا كنت بتعمل اي هنا هاااا حد قالك تددخل هنا ي بجاحتك ي شيخ احمد ده بيتي واخش اي مكان عاوزه
نيروز الا الأوضه دي وكمان كنت نايم جمبي ي بجاحتك ي اخي احمد انا جوزك مش اخوكي وبعدين انتي الي شدتيني عشان انام جمبك نيروز بالله ريقها بصعوبه نعممم ????????????انا وبدأت تفتكر بس هي معملتش كده احمد وبلاش الضحك احسن انتي في اوضتي اصلا هههههه وانتي الي جيتي انتي معايا نيروز والله محصل ومصدومه ????????????????وبدأت تكلم نفسها احمد فضل يضحك عليها وخليكي عارفه من هنا ورايح هتنامي معايا اول مره انام كده نيروز لما تشوف حلمت ودنك أن شاء الله احمد انا بقول الكلمه مره بس انتي فاهمه ولا أحب اوريكي وقرب منها وهي غمضت عيونها وبلعت ريقها بصعوبه ويسهل من خدها فتحت نيروز علفكرع انتا قليل الادب احمد احب اوريكي نيروز جريت من قدامه احمد فضل يضحك هههههههه مجنونه والله
احمد نزل لاقي لوريا مستنياه تحت ونيروز نزلت بعده بشويه
احمد اهلا ي لوريا
لوريا بيبي وحشتني موت وبسته من خده اي مش باين يعني
احمد لا ابدا الشغل وكده
لوريا قعدت بتعيط لا انا زعلانه منك ????وبتعيط بتمثيل
احمد قعد جمبها ا وبيطبط عليها ليه زعلانه
لوريا عشان مسالتش عليا وكمان
احمد كمان اي
لوريا لمحت نيروز وبدأت تمثل ماما تعبانه اوووي وفضلت تعيط واترمت في حضنه
احمد زعل ع مامتها وقعد يهديها
لوريا حضنت احمد وكأنها مراته كل ده تحت أنظار نيروز
وفضلت في حضنه
نيروز واقفه بتتفرج طب اعمل اي دي معندناش دم
الداده روحي وقفيها
نيروز راحتلهم اجبلك لمون ي لوريا ي حبيبتي يهدي اعصابك وهتنفجر من الغيط
احمد بعد عن لوريا ولا حظ اني نيروز هتنفجر نيروز حضنت لوريا وطبطبت عليها انا هخدك انا في حضني انا عيطي ياختي عيطي
لوريا لا بقيت كويسه لوريا بتسال ودهشه هو انتي بتعملي هنا اي
احمد مراتي
لوريا اتصدمت وكان حد كلب عليها جردل مايه متلجه ههاااا مراتك الف الف مبروك اتجوزت من غير متعرف حد
نيروز معلش بقي اصل ماما تعبانه فمحبناش نعمل دوشه
لوريا يغيظ الف الف مبروك ي حبيبتي
احمد اسبكم انا بقي واطلع ع الشركه سلام
نيروز عشان تغيظ لوريا ترجع بالسلامه ي حبيبي ويبقي طمني عليك لما توصل احمد حاضر وهيجنن من أمتي نيروز بتقول كده
لوريا في عيظ اههه ي بنت القدره عرفت توقعه انا بقي الي هعرف ازاي اخليكي تسبيه
نيروز منوره ي حبيبتشي
لوريا بنورك
‏وسبتها ودخلت المطبخ
‏الداده شاطره ي نيروز
‏نيروز شكرا ي داده بس هي مين لوريا

يتبع..

لقراءة الحلقة العاشرة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية حوري للكاتبة شيماء محروس.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!