Uncategorized

رواية غرام وانتقام الفصل التاسع 9 بقلم نهى فتحي

        رواية غرام وانتقام الفصل التاسع 9 بقلم نهى فتحي

رواية غرام وانتقام الفصل التاسع 9 بقلم نهى فتحي

رواية غرام وانتقام الفصل التاسع 9 بقلم نهى فتحي

|دفعت ثمن غلطة لما أقوم بفعلها، والآن وأقوم بدفعها مرة ثانية|
#بقلمي
قطع كلامهم صوت رن تليفون روز برقم غريب!! 
نظر إليها أركان بنظرة شك ف ارتبكت، وقالها: ردي 
روز بلعت ريقها بصعوبة وقالت بخوف: حاضر، فتحت المكالمة وبتقول: ألو 
سمعت صوت بنت ف اتنهدت ب ارتياح وهي بتقول: مين؟ 
البنت: ايه ياروز مش فاكراني انا نهال صحبتك 
روز: اااه افتكرتك، ازيك عامله ايه
نهال: الحمدلله انا عازماكي علي فرحي يوم الخميس الجاي 
روز: بجد الف مبروك 
وقفلت الخط 
أركان: مين نهال صحبتك دي؟ 
روز: ايه بتسأل كتير ليه، ايه نهال صحبتي فيها حاجه دي! 
أركان بتضييق عين وغموض: لا مفهاش حاجه، لسة الحاجات جاية كتير 
*في أوضة وعد 
وعد بصوت عالي: يادادة يادادة سميحة 
دخل أركان أوضتها علي صوتها العالي وقال بخضة: ايه في ايه مالك، بتزعقي ليه؟ 
وعد بتحسس علي السرير وبتقول بخنقة: فين دادة سميحة، انا عايزة دادة سميحة 
أركان: مالك عايزة ايه وانا اعمله ليكي قوليلي 
وعد بعصبية: قولت عايزة دادة سميحة فيها حاجة، عايزة ادخل الحمام وعايزاها تساعدني 
أركان بهدوء:حاضر، انا ممكن اساعدك 
وعد بتأفف: يوووه بقاا
قطع كلامها أركان وقال: حاضر خلاص هجيبها تساعدك بس اهدي 
جت دادة سميحة علي صوتهم وبتقول: ايه بتزعقوا ليه 
وعد: انا بنادي عليكي يادادة من بدري، تعالي دخليني الحمام 
*تاني يوم في الصباح 
وعد كانت لابسة وبتسند علي الدرابزين ونازلة قطع نزولها صوت أركان هو بيقول: رايحة فين ع الصبح كده
وعد ببرود: نازلة اتمشي شوية فيها حاجة؟ 
أركان بإستفزاز: هو انتي متأكدة انك هتقدري تمشي وانتي…. 
وعد حست بإهانته ليها وقالت: أنا مطلبتش مساعدتك 
تجاهل أركان كلامها وقال: مفيش نزول 
وعد بأستفزاز: وانا مطلبتش اذنك 
أركان بعصبية: انا مينفعش تروحي مكان غير لما تستأذيني
وعد بعصبية: هو انا من امتي بروح في مكان من ساعة مااتجوزتك وانا قولت هعيش أجمل أيام حياتي ولكن عشت أسوأ أيام حياتي بتعقابني علي إيه نفسي أفهمممممم؟ 
أركان بعصبية شديدة: نفسك تعرفي انا بعاقبك علي إيه، انا هقولك 
*من حوالي خمس سنين
في النايت كلوب 
قاعدين شلة شباب مع بنات وكان متقلين في الشرب لحد ماقال شاب منهم: ياجماعة انتوا سكرتوا علي الاخ مين هيعرف يسوق
رد شاب: اانا هسوق عربية، احنا هنتقسم علي عربيتين هنحتاج حد يسوق العربية التانية 
ردت وعد وقالت: اانا هقدر هسوق 
اتقسموا علي مجموعتين 
*في عربية وعد
وعد بسخرية: أنتي بقا في سنة كام
منه: لو هنبتديها تريقة يبقي انزل احسن! 
وعد: لاخلاص وابتدت تسوق 
مكانتش في كامل وعيها 
اتصدمت لما لقت عربية نقل كبيرة جاية بالعكس
قالت منه بخضة:حااااااااااسبي 
لحد ماصتدموا العربيات ببعض!!
*في إيطاليا 
كان نايم أركان فجأة صحي علي رن فونه بيرد بنوم: ألو
المجهول: حضرتك أستاذ أركان االسويسي؟ 
أركان: اه مين معايا؟ 
المجهول: االبقاء لله أنسة منه السويسي اختك اتوفت في حادث عربية من ساعة 
أركان: ايه، لاااااا، يامنه، عشان خاطري قومي 
منههههه، لااااااا
أركان عاش تلت شهور في اكتئاب! 
*من حوالي سنتين 
(في شركة أركان) 
أركان:أجمعوا كلكوا، عندي ليكوا خبر حلو
اجمعوا كل الموظفين واقفين مستنين الخبر
أركان: دي دعوة فرحي علي وعد
الموظفين بفرحة: الف مبروك 
*في مكتب أركان 
خبط بابا أركان فقال: اادخل
نادر: اانا أستاذ نادر مدير شركة السبيلي 
أركان: اهلا وسهلا، اتفضل 
نادر:الفلاشة دي مهمة،شوفها وقولي رأيك؟ 
خرج نادر وشغل أركان الفلاشة اتصدم لما شاف فيدية حادث منه اخته! 
*في الوقت الحالي 
أركان بحزن:عرفتي بقاا ب أعاقبك ليه؟! 
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!