Uncategorized

رواية قمر الفصل التاسع 9 بقلم فاطمة عبدالعزيز

 رواية قمر الفصل التاسع 9 بقلم فاطمة عبدالعزيز

رواية قمر الفصل التاسع 9 بقلم فاطمة عبدالعزيز

رواية قمر الفصل التاسع 9 بقلم فاطمة عبدالعزيز

صفيه:بلاش ي حازم
حازم:بلاش اي
صفيه:بلاش تدور ع امك
حازم:لي
صفيه:كدا
حازم:هو اي الا كدا لي مدورش ع امي
صفيه:علشان هتخسر اخوك
حازم:مستحيل نفذ تهديده انا فعلا عارف ان مهددها بكدا بس مستحيل يعملها
صفيه:ابوك جبس حنان ي حازم و كانت لما تحب تشوفك كان بيمنعها و يطلبلها الأمن
حازم:حبسها لي
صفيه:ليلي الكلب حططلها عقد دهب غالي جدا ف دولابها و بعدين طلبت البوليس دوروا لقو ف اوضه حنان اخدوها و اتحبست عشر سنين
حازم:لي ابويا يعمل كدا
صفيه:يبني بالله عليك بلاش تقلب المواجع حنان بتموت كل يوم و نفسها تبقي ف حضنها بس مينفعش خايفه ع ابنها
حازم:و انتي عرفتي منين امتي تعرفي هيا فين انا معايا العنوان بتاعها
صفيه:فين
حازم طلع ورقه من جيبه و عطاهالها:اهي
صفيه قرت الورقه:دا العنوان القديم يبني بتاعها هيا و ابن عمها الا اتجوزها
حازم: يعني مش هتبقي موجوده هنا
صفيه:روح لو عايز شوف يمكن تبقي عايشه هناك
حازم:حاضر
صفيه:عايزه اقولك ع حاجه
حازم:اي قولي
صفيه:حرص من ليلي و البنت الا تنتا خرجت معاها
حازم بتفكر:مين الا خرجت معاها
صفيه:هقولك …..حكتله ع كل الا حصل
حازم:ي بت ال….. بتشتغلني والله لوريها
صفيه:هتعمل اي
حازم: هعمل الا ميتعملش
……………………………….
الصبح حازم راح الشركه و هو داخل قال لفرح تدخله فرح ما صدقت و دخلت وراه
فرح:ايوا
حازم بيقلع الجاكيت و حطه ع ظهر الكرسي الا بيقعد عليه و بصلها:اقعدي عايزك ف شغل
فرح:شغل اي
حازم:هقولك
اتكلم شويه ف الشغل كان بيتكلم بسرعه و فرح حاولت تستوعب حاجات مش الكلام كله
فرح:تمام
حازم:بقولك اي
فرح:اي
حازم غمز:عايزك بليل
فرح:لي
حازم:نتكلم زاي المره الا فاتت بس المرادي ف شقتي اي رأيك
فرح:لي المكان كان كويس المره الا فاتت
حازم:عادي نجرب دا و دا و زاي ما انتي تحبي بقي
فرح:لا معلش خالينا ف المكان الا كنا فيه المره الا فاتت معلش
حازم بإستسلام: اوكيه براحتك
فرح:حضرتك عاوز حاجه
حازم غمز:لا شكرا
خرجت و حازم تف عليها و ع دلعها البارد دا و حلف أنه هيوريها
……………………………………………..
عدي شهر مازن جهز الشقه و ظبطها هو و قمر ع زؤقهم
حازم بيغازل فرح و مش عايز يحسسها ان هو عارف لعبتها و مخلي حد يراقبها
محسن وضب القهوه و بدأ يشتغلو و يقسمو القراط زاي ما اتفقوا هو و محمد و اسماعيل
فاروق مش لاقي الوقت المناسب علشان ينفذ خططه للقضاء ع حازم
عزه اشتغلت و فعلا لما كانت بتقول لمازن أن ف حد هيجي يتقدملها كان فعلا ف حد هو دكتور نادر
………………………………….
ف شركه المكاوي…
كان ف اجتماع مهم جدا بيتناقشوا ف صفقه مهم الأتنين فاروق و مصطفى كان موجوده فاروق و طارق و مصطفى و فرح و حازم خلصوا حازم و فرح و طارق مشوا و مصطفى و فاروق فضلوا قاعدين يشوفوا لو ف حاجه ناقصه و كدا
مصطفي:تمام اوي كدا خلصنا ولو ف اي سؤال عندك حازم
فاروق:حازم حازم ارحله يشتمني
مصطفي:ياراجل دا عيل
فاروق:دا فاهم كل حاجه و كويس جدا كمان
مصطفي:ممم الفرح بعد شهر صح
فاروق:اااااه اه قريب قرب اهو
مصطفي:ايوا فاكر صحابنا ي فاروق
فاروق:اه والله كانت ايام بنقضيها مكنتش اتخيل أن ممكن انا و انتا شركا ف يوم من الايام
مصطفي:ولا انا والله
فاروق:انا معايا ارقام صحابنا الا ف الكليه بفكر اتصل بيهم و نتجمع مع بعض زاي زمان
مصطفي:تصدق فكره
فاروق:فكرتي
مصطفي:طيب اختار ةنتا معاد و نتقابل احنا كلنا
فاروق:تمام امشي انا بقي سلام
……………………………
صفيه كل يوم بتكلم حازم و تطمن عليه
ليلي اضايقت من اهتمامها الزايد دا
ليلي:انا عايزه اعرف انتي لي كدا مهتمه بحازم زايده عن اللزوم
صفيه:ابن اختي و زاي ابني لازم احبه و اهتم بيه
ليلي:والله ضحكتيني
صفيه:طيب كويس
ليلي:اتكلمي معايا باسلوب احسن من كدا
حازم:ف اي و بتكلمها كدا لي
ليلي: انتا مالك انتا انا حره دا بيتي
حازم:و دي خالتي
مصطفي:ف اي ي حازم
حازم افتكر كلام أمه خد مصطفي ف صفك:يرضيك ي ولدي ليلي تعلي صوتها ع صفيه الا شايله البيت كله اكل و ترتيب و كل حاجه هنا هيا بتعملها و هيا ف الآخر تعلي صوتها عليها دي اخرت الخدمه
مصطفي:لي ي ليلي كدا
ليلي بتمثل العياط:انا دا كداب
حازم:مش انا كداب خالتي صفيه هيا الا تحدد مين الا كداب
مصطفي بص لصفيه:اي قولي
صفيه:فعلا ليلي عالت صوتها عليا
حازم:شوفت بقي
مصطفي:عيب عليكي ي ليلي و حرام عليكي
حازم:ايوا صح خلاص هيا اكيد متقصدتش
ليلي اضايقت من صفيه و حازم و مصطفى نفسها تقتلهم كلهم و أولهم حازم:انا اسفه عن اذنكم و طلعت جري
مصطفى طلع وراها و حازم بص لصفيه و غمزلها:مكنتش اتوقع ان الأدوار ممكن تتقلب ف يوم من الايام
صفيه:دي ممثله نمبر وان
حازم:صح والله
صفيه:مين الا قالك كدا
حازم:ماما
صفيه:ماما انتا لقيت حنان
حازم:لا دي ام مازن
صفيه:انتا بتقولها ماما
حازم:بصراحه اه بحس براحه اول ما بكلمها بحبها و بحترمه و اهتمامها بيت شوفي كل دا
صفيه:ربنا يحفظك يبني يلا انا هدخل انام
حازم:ماشي تصبحي ع خير
ليلي عملت نفسها بتعيط و بتعصر نفسها علشان تنزل دموع
و مصطفى بيحايل فيها:خلاص بقي ي ليلي
ليلي:ما انتا وقفت مع ابنك ضدي
مصطفي:دا ابني ي ليلي ابني و انتي مراتي حببتي
ليلي:و انتا جوزي حبيبي و حازم ابني بس صفيه عايزه تفرق بينا
مصطفي:لو عملت حاجه قوليلي
ليلي:ماشي بحبك
مصطفي:و انا كمان بحبك و مش بحب اشوفك زعلانه و بتعيطي
ليلي مسحت دموعها الكدابه:ماشي انا هنام
مصطفي:و انا كمان نفسي انام والله
حازم قرر أنه لازم يكشف فرح ف طلبها بليل و طلب منها أنها تيجليه الشقه بتاعته علشان يراجع معاها شويه شغل ف الاول فرح رفضت بس حازم أصر عليها انها لازم تيجي بعتلها اللوكيشن واتس و جات
فرح:حازم بيه بسرعه بالله عليك و امشي
حازم:يبت انتي خايفه لي هو انا هكلك
فرح:معلش
حازم:دا شغل ع فكره
حازم بدأ فعلا يتناقشوا مع بعض و بعد ما خلصو حازم شغل فيديو كانت فرح و ليلي بيتكلمو
ليلي:انا عايزه ورق مش كلام
فرح:انا معرفتش اجيب اي ورق مش بيديني ورق اصلا أنا حاسه أنه شاكك فيا
ليلي:هيشك فيكي لي اكيد انتي سكرتي معاه و قولتي كل حاجه
فرح:يعني لو انا و هو سكرنين هو هيعرف انا قولت اي
ليلي:دا دماغه سم
فرح بتريقه:هو برضوا
ليلي:ايوا هو بقولك اي انا مش عايزه شغل عيال هتعرفي تجيبي الا انتي اصلا جيتي علشان اهلا وسهلا مش هتعرفي اوديكي مكان ما جبتك
فرح بخوف:لا والله هعرف ف اقرب وقت
الفيديوا خلص و فرح قامت من مكانها و راحت لحازم الا كان قاعد بيعيد عنها
فرح:حازم بيه انا هقولك
قاطعها حازم بقلم ع وشها وقعت ع الارض مش شده القلم
حازم نزل تحت ف الارض و مسكها من شعرها:ي بت ال***** انا هوريكي بتشتغليني بتشتغليني ي بت ال*****
فرح بعياط:والله انا هقولك ع كل حاجه
حازم:منا عرفت كل حاجه مش لازم تقوليلي انا هوريكي النجوم ف عز الظهر والله لوريكي
فرح قعدت و باست ايد حازم:ابوس ايدك ارحمني
حازم زقها: ارحمك ربنا هو إلا يرحمك
فرح:ابوس ايدك ي حازم
حازم:حازم بيه ي ******
فرح:ابوس ايدك ي حازم بيه
حازم:مفيش حد هيرحمك مني
فرح:انا هقولك ع كل حاجه
حازم:سمعيني
فرح بخوف و دموع: انا ابويا مات و انا ف ٢ ثانوي و امي ست غلبانه ابويا بعد ما مات عمي اتكبر علينا و اتجوز امي غصب عنها و طلعني من المدرسه و شغلني جت ليلي بعد سنتين و اخدتني و فهمته ع الا هيحصل و جبتلنا شقه الا انا عايشه فيها دلوقتي و بس والله هو دا الا حصل انا لا اعرفك و لا تعرفني عايز تاذيني لي
حازم:و انتي كنتي تعرفيني لما كنتي عايزه تاذيني
فرح:انا عبد المأمور
حازم:تشتغلي لصفي و اديكي ضعف الا بيتهولك ليلي
فرح:ماشي انا تحت امرك
حازم:هنشوف هسيبك تمشي ليلي سألتك عادي خلصنا شويه شغل و روحت تمام
فرح:تمام حاضر
حازم:مشي يلا
فرح مشت بخوف و رعب و دموع
حازم دخل نام مش طايق نفسه الجرس ضرب قام فتح كانت نهي
نهي:مين الا نازله من عندك دي
حازم:و انتي مالك انتي
نهي:مالي اي انا خطبتك
حازم:انتي خطبتي
نهي:ايوا
حازم قلع الدبله الا ف أيده و حطها ف أيدها:دلوقتي انتي مش خطبتي
نهي انصدمت من الا عمله :انتا عملت كدا لي
حازم:علشان مش عايزك فاهمه
نهي:بس انا عايزك
حازم بزعيق:و انا مش عايزك
نهي:حازم لو سمحت انتا شكلك تعبان بالله عليك البس الدبله تاني
حازم شاور للباب:اطلعي بره ي نهي
نهي بصت هو مشاور فين:انتا بتردني
حازم: ايوا انا بتردك
نهي:ماشي ماشي ي حازم
حازم:يلا علشان عايز انام
نهي:والله
حازم:والله اي عايز انام ممكن لو تكرمتي يعني تمشي
نهي:اوكيه بس هتندم خالي بالك
حازم:ميهمنيش
نهي:ماشي ماشي ي حازم
حازم: انا ع فكره بعشق التهديد بس بحبه اكتر لما يتنفذ ابوكي يقولي ماشي ماشي و انتي تقولي ماشي ماشي انا عايز تنفيذ فاهمه و بلغي فاروق ان هو كلام بس يلا ي شاطره
نهي خرجت و رزعت الباب جامد جدا
حازم آخرين ارتاح بعد ما قلع دبلت نهي كان ف هم و انزاح و خلص منه اتنهد براحه نوعا ما و دخل نام
…………………………………
نهي راحت لفاروق تعيطله و قولتله ع الا حصل و الا هو عمله فاروق:والله لوريك ي حازم ال….
ناديه:لا يتأدب
فاروق:دنا لازم اخليه عبره خشي ي نهي نام خديها ي ناديه
فاروق :ماشي ي حازم ال*** انا هوريك ي حازم بقي بتكسر قلب بنتي الا مليش غيرها ف الدنيا و كمان تقل مني انا هخليك عبره لليسو و الا ميسواش ..
………………………… .
حازم الصبح راح الشركه عادي فرح استقبلته و اعتذارتله و هو نوعا ما قبل بس مشلش الحراسه من عليها و فصل مراقبها و مراقب فونها
اما نهي ف كان لازم يراقبها هيا و فاروق علشان لو عملوا حاجه كدا و لا كدا و كان متاكد أنه هيعمل حاجات مش حاجه واحده قرر لازم يعمله علشان يضمن نفسه
بعد الصفقه الا هما داخلين فيها ع طول لازم يعمل الا قرره
…………………………….
فاروق هو و مصطفي قابلو اصحابهم و قعدو معاهم كتير و اتفقوا انهم لازم يبقابلو تاني
وفاروق قال لمصطفى ع الا عمله حازم و مصطفى زعل جدا و اعتزرله بس مكلمش حازم لأن حازم مش عايزها ف قرر أنه يسيب حازم علي راحته علشان يفضل تحت طوعه
قمر و توحه بيجهزو كل الازم للفرح
و كمان محسن معاهم و بسنت
……………………………………
قمر بتروح الشغل ف مكتب مازن
مازن:انهارده ماما عازماكي
قمر:انهارده مش هينفع علشان اروح اجيب حاجات
مازن:بعدين ي ستي يعني لازم
قمر:علشان ماما فاضيه انهارده
مازن:هو لازم تبقي معاكي يعني ي قمر
قمر:ايوا لازم
مازن:معلش ي قمر لازم انهارده
قمر:لي
مازن:قمر لو سمحتي
قمر:ماشي هقول لماما علشان تعرف اني هروح معاك
مازن:ماشي
قمر:عن اذنك هروح اخلص شغلي
قمر خرجت خلصت شغلها و مشت مع مازن
وصلو و حنان رحبت بيها جدا
مازن دخل الاوضه و عشان قمر تاخد راحتها
اتغدو و مازن نزل معاها يوصلها
اتكلمو كتير مع بعض
قمر:خلاص وصلنا
مازن:ع طول كدا اول ما وصلنا عايزه تطلعي
قمر بتفكر:امال اعمل اي
مازن:لا مبتعمليش حببتي يلا اطلعي علشان والدك ف البلكونه
قمر:سلام خالي بالك من نفسك
مازن: سيبها ع الله
قمر:اتصل بيا اول ما تروح سلام
مازن بهيام:سلام
قمر طلعت و ردمت السلام
محسن:عليكم السلام
قمر:اسفه ي بابا بس ما قولت لماما انها تبلغ حضرتك و والله تلفون كان صامت مشوفتش الرن غير دلوقتي حالا
محسن:ولا يهمك كنت عايز اطمن عليكي
قمر:انا كويسه طول ما انتا جنبي
محسن:الله يباركلكي فيكي
قمر:ماما فين
محسن:ف أوضة بسنت
قمر:و بسنت
محسن:ما هيا و بسنت مع بعض
قمر:ماشي هدخلهم
دخلتلهم و انضمت ليهم و بعدين طلعو قعدو مع محسن و قمر جايبه التلفون جنبها مستنيه اتصال مازن
مازن روح و فضل ينادي ع حنان كتير: حنان حنون مش بتردي لي حنون
في الصاله من موجوده دخل المطبخ مش موجوده دخل أوضتها انصدم من الا شافه ….
يتبع..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لط أيضاً رواية عشقي الخاص للكاتبة أسماء محمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!