روايات

رواية ملاك الزين الفصل التاسع 9 بقلم يارا سلام

 رواية ملاك الزين الفصل التاسع 9 بقلم يارا سلام

رواية ملاك الزين الفصل التاسع 9 بقلم يارا سلام

رواية ملاك الزين الفصل التاسع 9 بقلم يارا سلام

كانت الصدمة انهم ملقوش ملاك ف الاوضة
الدكتور : ف ايه
 ايه اللي حصل
الممرضة : المريضة اللي كانت هنا ي دكتور
خدرت ممرضة زميلة هنا واتنكرت ف الزي بتاعها وخرجت
من المستشفى ومش لقينلها اثر
زين وثار كالبركان : اييييييييه بتقولو ايييييه
انا هوديكو ف ستين داهية انا هسجنكو
لا هسجنكو إيه ملاك لو جرالها حاجة هقتركو كلكو فاهمين
الدكتور بيحاول يهدي زين ومش قادر
زين خرج م المستشفى بيجري
لا يعلم اكانت ملاكه بخير ام لا بردانة ام لا مريضة ام بخير لا يعلم شئ
خرج زين وسايق باقصى سرعة بيدور ع ملاك لكن مش قادر يوصلها مفيش اي حاجة توصلو ليها
ف المستشفى
سليم : ازاي ده حصل
الدكتور : وقص عليه ما حدث
سليم : د اسمه اهمااال وانا مش هسكت انا هقفلهالكو
حور : سليم قولي ان ملاك هترجع ومش هيحصلها
حاجة قولها ي سليم عشان خاطري
مستحيل ملاك تبعد عني هي عارفة اني مليش غيرها ي سليم
وانهارت حور ف البكاء
آسر : انت بتقول ايه ي سليم انا اختي لو جرالها حاجة قول ع اخوك ي رحمن ي رحيم
ياسمين بفزع : ف ايه ي آسر مالك ي حبيبي ملاك مالها
آسر : ملاك سابت المستشفى ومحدش عارف مكانها
ياسمين بشهقة : ودموع : طب اهدى ي آسر وان شاء الله خير هتلاقوها
آسر انا أسفة انا عارفة ان اخويا السبب
لو انت حابب اروح عند ماما الفترة دي ع م الامور تتظبط
انا مش هقولك لا انا عزراك وليك حق متبصش ف وشي لنا اهم حاجة عندي راحتك
راحتك وبس ي آسر
ولفت عشان تمشي
شدها آسر ل حضنه وببكاء شديد : انتي ملكيش ذنب ي ياسمين
عشان خطري متبعديش عني متسيبيش البيت
انا محتاجك اوي الفترة دي
ياسمين بدموع : حاضر ي آسر وان شاء الله ملاك هترجع بالسلامة
آسر : ي رب ي ياسمين
وباس راسها وخرج يدور ع اخته
دوروا ف كل مكان ممكن تروحه وموصلوش ل حاجة وفضلوا ع الحال ده لايام
زين منقطع عن الاكل والشرب وبقى حالته تقطع القلب
سليم وآسر مبطلوش يدوروا ع ملاك
زين بقت حياته عبارة عن شغله الصبح وباقي اليوم بيدور ع ملاك
وبيصلي ويدعي ربنا انها ترجعله
دقنه طولت ومبقاش يهتم ب لبسه لانه اتعود ان ملاك هي اللي كانت بتهتم بيه آخر فترة
مبقاش بينام بيفضل طول الليل قاعد ع السرير مكان مكانت هي بتنام وماسك هدومها ف حضنه وبيبكي
       وبعد شهر من البحث المتواصل عن ملاك لكن دون جدوى
حور : سليم ي حبيبي موبايلك بيرن
سليم : الو
المتصل : الو ي سليم اذيك
سليم بصدمة ممذوجة بفرحة   : ملاك !!ااانتي فين ي ملاك وعامله ايه دلوقتي وليه عملتي فينا كده ي ملاك احنا هنتجنن عليكي كلنا
ملاك : اسمعني ي سليم كويس  انا كويسة الحمد لله ومش عاوزة زين يعرف اني كلمتك انا اتصلت عشان اطمنكو عليا بس
لكن زين محدش يقوله اني اتصلت
ومتحاولش توصلي ي سليم عشان صدقني هتتعب ومش هتوصل ولو وصلت انا مستحيل ارجع معاك
سليم : ملاك زين بيموت
ملاك بخضة : ماله زين ي سليم قولي بسرعة ماله عشان خطري بسرعة ي سليم
سليم : ياااه ي ملاك للدرجادي بتحبيه حتى بعد اللي عمله
ملاك : مقدرش اكرهه ي سليم د حته مني
سليم بدموع : طب ارجعي ي ملاك طالما هو حتة منك
ملاك : مستحيل ي سليم مستحيل ارجع للشخص اللي شكك ف شرفي
وقتل ابني
وقال عني خاينة وموثقش ف حبي ليه ????
سليم : طب انتي هتعملي ايه دلوقتي ي ملاك
ملاك متقلقوش عليا ي سليم انا مش صغيرة وهتصل بيكو من وقت للتاني اتطمن عليكو واطمنكو عليا
انا هقفل دلوقتي واكلم آثر اطمنه
سليم : تمم ي ملاك وارجوكي خدي بالك من نفسك ولو احتاجتي اي حاجة اتصلي ع طول بيا او باثر طبعا
ملاك : اكيد ي سليم
اديني حور اكلمها
حور اخدت الموبايل وانهارت ف البكاء والصراخ
كده ي ملاك تبعدي عني
نسيتي وعدك ليا ان مش هيفرقنا غير الموت
ليه ي ملاك
ليه عملتي فيا كده ابوس ايدك ارجعى عشان خاطري نفسي اشوفك
ملاك مش قادرة تنطق من العياط
سليم اخد الموبايل من ايد حور وخلص المكالمة مع ملاك
وباسى ع زوجته حضنها وفضل يهديها
ملاك : الو
آسر : الو  ملاك   ملاك انتي فين ي حبيبتي
كده تعملي ف اخوكي كده ليه ي قلب اخوكي
انا قلبي كان بيتقطع عليكي ي ملاك ليه كده ي حبيبتي
وياسمين قعده جمب آسر وسامعة المكالمة لكن مش قادرة تقول لآسر هات الفون اتطمن ع ملاك خايفة من ردة فعله لان ف الاول وف الاخر اخوها هو السبب ف اللي بيحصل
ملاك : انا اسفة ي حبيبي بس والله غصب عنى مقدرتش افضل هناك انا كده مرتاحة اكتر خليني ع راحتي
آسر : طب انتى فين ي حبيبتي
ملاك  : انا اسفة ي آسر مش هينفع اقولك وبلاش زين يعرف اني كلمتك وبلاش تحاول تدور عليا ي آسر لو بتحبني
وهملممو من وقت للتاني اطمنكو عليا واتطمن عليكو
وقفلت
ف الوقت ده ملاك بدات تخطط لحياتها الجديدة وخدت شقة ايجار وباعت الدهب اللي كانت لبساه لكن مقدرتش تبيع الخاتم بتاع زين اللي لبسهولها يوم قراية الفاتحة  لانها حست ان ده اصدق حاجة من زين
وبدات تطور من نفسها ف مجال البرمجة اللي  كانت بتدرسه وقدمت ف شركة كبيرة واتقبلت واتعينت فيها وشغلها كان ماشي كويس جدا وقدرت تحقق نجاح كبير جدا
وكانت بتقابل آسر وسليم وحور وياسمين كل فترة لكن معرفتهمش مكانها ولا انها اشتغلت ايه ولا اي حاجه عنها
وبعد م عدى سنتين ع غياب ملاك عن زين اللي رافض يتاقلم مع الواقع وشكله بقى اكبر من سنع ببتاع ٢٠ سنة ولسه بيدور ع ملاك
ف مكان ع البحر كانت دايما ملاك بتحب تقعد فيه وتاكل ايس كريم مع زين وهي قعده ف حضنه
كان زين قاعد بيفتكر كل الحجات دي وذكرياته ف المكان مع ملاك
ملاك كمان حست انها عاوزة تروح المكان ده ف نفس اليوم
وفعلا راحت واول م دخلت ولسه هتقعد عينها جت ف عين زين
ملاك انهارت م البكاء لانها افتكرت اللي حصل
خرجت تجري من المكان وزين خرج وراها ملاك مبقتش شايفة قدامها من كتر الدموع ولا حتى بقت سامعة هي حست انها افصلت عن العالم الخارجي
لتفيق ملاك ع صوت صريخ ملاااااااااااااك لتلتفت ملاك وبصدمة
ملاك : زيييييييييييييييييين ????????
ي ترى ايه اللي هيحصل????‍♀️ ده اللي هنعرفه البارت الجاي والاخير ????♥️
وكيف لا احبك وانت لي النور ف وسط عتمتي ????♥️
يتبع ..
لقراءة الفصل العاشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫4 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى