Uncategorized

رواية ملاكي الفصل التاسع 9 بقلم مريم حسن

 رواية ملاكي الفصل التاسع 9 بقلم مريم حسن

رواية ملاكي الفصل التاسع 9 بقلم مريم حسن

رواية ملاكي الفصل التاسع 9 بقلم مريم حسن

أسر.. ملاك خدي نفسك
ملاك كانت بتعيط بس مبتاخدش نفسها
أسر بيدور على الدوا لحد ما لقاه و أداهولها و بدأت تهدى
أسر… احسن دلوقتي
ملاك.. ايوه
أسر… ملاك حبيبتي هنتكلم بهدوء
ملاك… انا عارفة انت هتقول ايه انا تعبانة و عايزة انام
لو سمحت
أسر بتنهيدة… ماشي يا ملاك
في مكان تاني
محروس… اااه يا أي يانا منك لله اه
داليا… استنى اعملك شوية شربة خضار يرموا عضمك
محروس… داليا لو مجبتيش بنتك نعلمها الأدب اقسم بالله هطلقك
داليا… لا يا اخويا هروح اترجاها
تاني يوم
عند ماهي
ماهي.. انا تعبت انا هفضل قاعدة هنا لحد امتى
يوسف… زهقتي
ماهي… البيت واحشني اوي
يوسف… انتي لسة بتحبي أسر
ماهي… هتصدقني لو قولتلك لا
يوسف بحزن… انسيه يا ماهي هو متجوز و بيحب مراته
ماهي… هحاول
يوسف.. انا هقوم لازم أروح الشغل
ماهي مسكت ايده .. اقعد
يوسف.. عندي شغل
ماهي.. علفكرة انا المشاعر الناحيتي لأسر أكتشفت انها كانت أخوية و أني عمري ما حبيتو
يوسف.. حيس كده نكمل أكل
ماهي… انت كنت مدايق ليه
يوسف… البيض المسلوق طعموا حلو اوي
ماهي بغيظ.. كل يكشي يطمر
عند ماسا
بتكلم أدهم في التيلفون
أدهم… صوتك ماله
ماسا… مفيش بس تعبانة شوية
أدهم.. ايه طب انا جاي اوديكي للدكتور
ماسا… عادي اخدت مسكن مش لازم دكتور
أدهم… ماشي يا حبيبتي هقفل انا عشان رايح الشغل
ماسا… تمام
عند مازن
مازن.. صباح الخير يا حبيبتي
موج… صباح النور
مازن… بقولك ايه صحصحي كده عشان نروح نفطر مع بعض برا
موج.. ماشي
عند أسر
صحي من النوم و فضل باصص على ملاك
ملاك بدأت تفتح عنيها .. أسر انت صاحي
أسر… ايوا صباح النور
ملاك.. صباح الخير انت هقوم أدخل الحمام
ملاك بتقوم تقف .. الحقني يا أسر
أسر جري عليه .. ايه مالك
ملاك… دوخت عايزة اقعد
أسر قعدها و أخدها في حضنه .. احسن دلوقتي
ملاك.. اه
أسر… ملاك عايزة اتكلم معاكي
ملاك… انا عارفة انت هتقول ايه و انا لا يمكن افرط في روح بتتبني جواية
أسر… افهميني
ملاك… لا يا أسر
أسر…. مش بمزاجك مش بمزاجك انتي عارفة الدكتور قال خطورة الموضوع ايه ها عايزة تموتي و تسيبيني طب الطفل ألي هايجي هيعيش من غير أم انتي كده فرضتي عليه حياة هو مش عايزها فاهمة انتي اهو مدايقة ان مامتك مش معاكي مش مشركاكي في حياتك هو بقى هيبقى عامل ازاي و خلصت مفيش كلام تاني هنروح النهاردة للدكتور و نحدد معاد
ملاك… لا يا أسر
أسر بزعيق… ألي اقوله يتسمع
ملاك… لو عايزني انزله طلقني يا أسر 
أسر… انتي شايفة كده شايفة اني ممكن مطلقكيش عشان تخلفي البيبي و اصلاً مش هطلق و هتعملي ألي هقولك عليه
ملاك… أنا مش هروح معاك في حته انا
أسر… انا عندي تبعدي عني بس تكوني عايشة ولا انك تبعدي عني و ابقى عارف اني مش هشوفك تاني
نزلوا تحت و متكلميش خالص و فطروا
أسر.. يلا
ملاك .. يلا
طول الطريق ملاك بتدمع و سندا على الشباك و أسر بيبصلها بوجع
و صلوا للدكتور
الدكتور.. احم انا فاضي النهاردة بليل لو تحبوا
أسر بص لملاك.. تمام
الدكتور… أنا هحجز اوضة تقعدوا فيها
راحوا الأوضة و أسر نزل يتكلم في التليفون
عند ملاك
ملاك.. الو يا موج
موج.. مالك صوتك عامل كده ليه
ملاك حكتلها كل حاجة
ملاك… تعالي يا موج انا لواحدي
موج.. طب ممكن تهدي طيب
ملاك قفلت معاها و أسر دخل
أسر… خدي كلي
ملاك… مش عايزة
أسر… ملاك اخلصي
ملاك… انت هتطلقني امتى
أسر.. بعدين اخلصي كلي
ملاك… بقولك امتى
أسر.. أنا خارج برا سلام
أسر خرج و ملاك قامت فتحت الباب بصت حواليها
ملقتش أسر راحة باب الطوارئ نزلت منه برا المستشفى
و أخذت تاكسي و مشيت
عند أسر فضل قاعد في الجنينة بتاعت المستشفى و طلع فوق بيدور على ملاك ملقهاش
أسر… كان في واحدة قاعدة هنا راحة فين
الممرضة.. معرفش يا فندم
أسر.. يعني ايه متعرفيش
أسر راح اوضة الكاميرات يشوفها شافها بتركب التاكسي
أسر خرج بضيق و قعد يتصل عليها موبايلها مغلق
و حاول بكل الطرق يلاقيها معرفش
أسر… يا رب هلاقيها فين يا رب
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!