رواية اللطيم الفصل التاسع 9 بقلم هنا سلامة
رواية اللطيم الفصل التاسع 9 بقلم هنا سلامة |
رواية اللطيم الفصل التاسع 9 بقلم هنا سلامة
جري ليل على صوت صراخ سيلين فقال بخوف : سيلين انت كويسه ؟؟
سيلين كانت بتعيط و هي على الأرض و ايديها بتنزف
ليل بخوف : سيلين مالك يا روحي !!
سيلين بعياط : فيه كلب … كلب في.. في البلكونه يا ليل
ليل بعصبيه : ليو إلى عمل فيكي كده ؟؟
سيلين بعياط : لا ليو ايه كلب بقولك كلب
ليل بعصبيه : ليوووو يا ليوووو
جيه الكلب من البلكونه و هو بيجري على ليل، بعد ليل عنه و قال بعصبيه : مش هسلم عليك يا ليو، كدة تعض سيلين يا ليو
الكلب كان باصص على سيلين و بعدين بص في الأرض و هو بيحرك ديله و صوت نباحه فيه ندم
ليل بعصبيه : go go go !
جري الكلب على البلكونه تاني بس مقفلش عليه و راح لسيلين
ليل بحزن : حبيبتي المفروض تاخدي حقن عشان العضه دي
سيلين بعياط : مقولتش انك عندك كلب و انا بترعب منهم يا ليل
باس رأسها و قال : حبيبتي اسف و الله مش واخد على وضع أن يبقى في حد عايش معايا و مش متاقلم مع ليو، ده انقذني قبل كده من الغرق و انا مديونله بس زعلت انه أذى حبيبتي
ابتسمت و دموعها نازله : انا كمان مديوناله عشان أنقذ حبيبي
قبلها قُبله طويله على شفتيها و بعدين قال : طيب يلا عشان اوديكي المستشفى
سيلين : مش عاوزه انزل يا ليل عشان خاطر ربنا هاتلي دكتور هنا
ليل بحب : انا بعشق برئتك دي يا حبيبتي، هجيبلك احسن دكتور ده انت حرم ليل اللطيم برده مش اي حد
اخد موبايله و كلم دكتورة الخاص
ليل : قومي البسي بس اي حاجه تانيه غير القميص القصير ده
سيلين : اوكيه ..
لبست دريس بنص كم و طويل لونه كشمير و رفعت شعرها على فوق، جيه الدكتور و إدالها الحقن
الدكتور : متخفش يا ليل بيه هي مش هتعلم دي بسيطه
ليل : طيب و هي هتحس بالم ؟
الدكتور : لا يا ليل بيه الحقن دي فيها نسبة مسكن مش هتحسسها بوجع
ليل : شكراً يا دكتور نورتنا و الله شكراً
طلع الدكتور و دخل ليل لسيلين و هي بتطبق هدومها بتاعت الخروج
ليل : يا حلويااات
سيلين بضحك : بتكسف يا ليل
ليل : طيب مش هتتعشي ؟
سيلين : انا جعانه فعلا بس مبعرفش اعمل غير اومليت
ليل بضحك : اومليت ؟؟ هنشوف ليالي سوده انا عارف المهم تيته اداتني اكل و انا بوصل الدكتور محشي و رقاق و الفراخ تعالي كلي بقى يا روحي
سيلين : اممم، انت هتاكل معايا الأكل ده بليل كده ؟ مش خايف على السيكس باكس دول يتاثروا ؟؟
ليل بضحك : لا اصلي جعان اوي فهاكل و أمري لله
قربت قطعه فراخ من بوقه و قالت : طيب كل، عملت ايه في الشغل ؟
ليل : اممم.. طعمها حلو اوي، هحكيلك …
حكلها إلى حصل مع محمد و الي بيخطط له في القضية
سيلين : اممم.. دماغك حلوه اوي
ليل بضحك : انا كلي حلو و الله
اداتله بوسه في الهواء و هي بتشيل الاكل : اتفق و الله
دخلت المطبخ و حطت باقي الاكل في التلاجه و بدأت تغسل الأطباق و الكوبيات و هي واقفه حاطه شعرها على جنب، جيه ليل من ورا و قبل عنقها : ده المشهد إلى تخيلتك فيه، تصدقي انه اتحقق
سيلين بكسوف : انا مبسوطه انه اتحقق
ليل بحب : و انا
سيلين بكسوف : القهوه هتفور
ليل بضحك : مفيش قهوه على البوتاجاز اصلاً هو اي هبل ؟؟
التفتت له و هي بتمسح ايديها في الفوطه : عاوز ايه دلوقتي طيب ؟
شدها ليه و قال : عاوزك انت يا حرم ليل الداخليه ♡
في بيت هالة و حسام
حسام بعصبيه : يا هاله سيبيني دلوقتي بقى !
هاله بعصبيه : ادخل اوضتك يا حمزه ادخل
دخل حمزه الاوضه و هو بيعيط بشحتفه
هالة بعصبيه : ايه من ساعه ما جينا و انت متعصب ليه ؟؟
حسام بعصبيه : انت مش عاوزه نخلف تاني ليه يا هاله ؟؟
هاله بعياط : عشان كفايه حمزززه، كفايه عيل واحد يتيتم ! كفايه عيل واحد يحزن عليك، لما انت تموت هبقى انا لوحدي، اكون بعيل احسن ما اكون بعيلين !!
حسام بعصبيه : انت بتقولي ايه !! اي واحد فينا معرض للموت على فكره، أن كان دكتور أو مهندس أو ظابط أو عامل حتى، كلنا معرضين للموت يا هاله، انت الي متخلفه
هالة بعصبيه : انا مش متخلفه يا حساااام انا خااايفه خايفه يا حسام، خايفه عليك و على أبننا و عليا ! خايفه ابقى لوحدي من غيرك ! انت الي بتعمل كل حاجه انت الي بتجيب حمزه و توديه التمرين و الدروس و المدرسه انت الي بتجيبلنا اللبس و حاجات البيت و الخضار و الفاكهة من السوق، انت الي شايل البيت ده مش انا ! انت لو حصلك حاجه مش هرتاح ! موتي ارحملي من موتك يا حساااام !
كانت بتقول الكلام و هي بتتشحتف،
اخدها في حضنه و قال بحب : بس انا عاوز اجيب عيال منك،عاوز يبقى ليا اسره و أطفال يشيلوني لما أكبر، الأعمار دي بأيد ربنا يا حبيبتي ممكن تبقى نايمه متصحيش ! و ممكن تبقى في كمين و قصادك قتالين قتله و ترجعي سليمه ! الموت علينا حق و كلنا هنموت، و لو انت شايفه اني انا الي بعمل كل حاجه فتبقى غلطانه، كفايه لما ارجع من الشغل و ابقى قرفان و اترمى في حضنك و تكوني في حنيه امي الله يرحمها عليا ! انت اهم حد عندي يا هاله، انا بموت فيكي عشان كده عاوز اجيب طفل كمان منك، و لو مش حابه خلاص، المهم تشيلي حوار اني ممكن اموت و اسيبك و الهبل ده …
زقته بعيد عنها و جريت على الحمام و بدأت ترجع و هو بيهمس : مش معقول ! ح … حامل !!!
صباح تاني يوم عند ليل و سيلين ..
صحيت على صوت موبايل ليل و هو بيرن، رن كتير و ليل نايم في سابع نومه، قامت من بين حضنه بصعوبة من كتر ما كان حاضنها كأنه عاوز يدخلها بين ضلوعه جوه قلبه ????
اخدت موبايله و كانت جدته فقالت : الو .. الو يا تيته عامله ايه ؟ ليل
بصت عليه بحب و هو نايم و قالت : ليل نايم يا تيته، حاضر متخفيش، طب حاضر حاضر هاجي بسرعه و الله … الو .. الو يا تيته الووووو.. يا لهوي ! تعبانه مالها؟؟ ردي يا تيته
صوت جدته اختفى حطت شال عليها و نزلت في الاسانسير عشان تروح لجدته، لقت باب الشقة مفتوح جريت على جوه و قالت بخوف : ايه … ايه ده !!!
كانت جدته مربوطة على الكرسي و مضروبة و فيه رجاله حواليها
مجهول ١ : هاتها بسرعه دي إلى عاوزينهاا
جريت سيلين و هي مش عارفه تعمل ايه، دخلت المطبخ و اخدت سكينة و قالت بصوت عالي و هما واقفين قدامها : سيبوني ليل مش هيسيبكم لو حد لمسني سيبوني امشي و سيبوا تيته زينه
قرب واحد منهم عليها و سحب السكينه من ايديها بسهوله جداً و هي نبضات قلبها عالية لدرجه ان قلبها هيتنزع
مجهول ٢ : هات السرنجه
سيلين بصراخ و خوف : لااا عشان خااطر ربنااااا يا ليل ياا …. اااااه
حط السرنجه في كتفها و فقدت الوعي !