روايات

رواية حياة بإكراه الفصل الثاني 2 بقلم مرام عبد الفتاح

رواية حياة بإكراه الفصل الثاني 2 بقلم مرام عبد الفتاح

رواية حياة بإكراه الجزء الثاني

رواية حياة بإكراه البارت الثاني

رواية حياة بإكراه
رواية حياة بإكراه

رواية حياة بإكراه الحلقة الثانية

 

-نوح يا نن عيوني اصحى نوح “وبتشيل الغطا من علي وشه”

نو “بصدمه” دم دم نوح نوح حبيبي اصحى نوح ياااسين يااسين الحقني يااااسين

-في ايه يا ماما بتصوتي ليه

-‏”بعياط”.. نوح ياسين نوح بؤ و مناخيرة بيجبوا دم الحقني

-‏”بخضه”.. نوح

” ويجري عليه ويشيلوا و يحطوا علي السرير و يتصلوا بدكتور”

-خلاص يا ماما اهدي

-‏هو اتاخر ليه يا ياسين

-‏”حضنها”.. هو متاخرش ولا حاجه و ممكن بقى تهدي باذن الله خير

-“انس دخل بيجري”.. في ايه نوح ماله

-‏انس “مرام جريت عليه وحضنته” نوح يا انس عايزة ابني بالله عايزة يكون كويس

-‏”بدلها الحضن”.. هيكون كويس بس بطلي عياط علشان اللي بطنك مينفعش كدَ يا حبيبتي

-‏”قطع كلامهم الدكتور “.. الضغط علي عليه مش اكتر والاحسن لي انه ميتعرضتش لزعل تفضل و دِ شويه ادويا لازم ياخدها

-‏تمام شكراً روح يا ياسين وصل الدكتور

-‏حاضر يا بابا تفضل

“مرام دخلت الاوضه و نوح كان صحي”

-“بعياط”.. نوح “وجريت عليه حضنته”

-‏”ابتسم وطبطب علي ضهرها”.. بس متعيطتش دموعك غاليه

-‏كدَ تقلقني عليك انتَ زعلان ليه ولما انتَ زعلان مجتش لي تقولي هو انا مش صحابتك وامك ها لا انا زعلانه

-‏والله انا امي طفله تعالي بس انا اسف

-‏لا لا متتاسفش بس بالله عليك ايه حاجه تحصل او تزعلك تعالى فضفض معايا انا امك

-‏”قطع كلامهم انس”.. عامله ايه يا نوح

-‏الحمدلله كويس يا بابا

-‏الحمدلله يا حبيبي قومي يا مرام اعملي اكل علشان عايز نوح في حاجه

-‏”بتمسح دموعها”.. حاضر بس مش تزعلوا بالله عليك

-‏”ابتسم “.. حاضر يا ست مرام قومي بقى”و قامت”

-‏امك بتحبك اكتر مني

-‏وياترى ايه السبب

-‏مش عايزك ترمي بكلام عايز تقول كلام واضح وانا عارف إن انا اللي مقصود بي

-‏انا مش برمي بكلام انا لو عايز اقولك حاجه هقولك في وشك انا مش جبان

-‏”ببتسامه “.. والله و كبرت يا نوح وبقيت تقف قدامي بس المهم قولي ايه السبب اللي يخلي مراتي تحبك اوي كدَ

-‏اولاً زي ما هي مراتك هي امي ثانياً عايز تعرف ليه هقولك انك مش حنين ولا بتقدر ودايما زعيق علي البطال مفيش اهتمام انتَ مجرد شخص مش عارف حاجه في حياتك غير التحكم عايز تتحكم و بس

-‏كلامك بيوجع

-‏وايه يعني ما انتَ طول عمرك معيشها في وجع كانت جت اشتكت لا بل بالعكس مستحمله

-‏انا خايف عليها و عليكم

-‏مش بتحكم احنا مش الالات وانتَ ماسك ريموت بتحركنا زي ما انتَ عايز

-‏صدقني مش تحكم دَ خوف

-‏لا تحكم اللي يخليك تدخلني كليه طب زي ما انتَ عايز دَ يبقى اسمه ايه و اللي خلي يونس يدخل ثانوي غصب عنه دَ يبقى اسمه ايه و اللي يخلي ياسين يدخل هندسه غصب عنه يبقى دَ اسمه ايه اكبر دليل علي انك متحكم فيا هو انك عايز تسقط ماما وهي حامل في طفل بريئه هو كان عاملك ايه ها قولي دَ اسمه ايه

-‏لا مش تحكم دَ خير انا كبير و فاهم الخير ليكم وليها

-‏انتَ مش ربنا علشان تقول خير انتَ انسان مش ربنا يا بابا

-‏صدقني انا مش بتحكم انا بخاف عليكم انتَ لما تبقى أب هتتاكد من دَ

-تعرف يا بابا انك مش بتحب تعترف بالغلط

-‏”بزعيق”.. نوح انا مش باغلط و كل حاجه انا عملتها كانت صح ولو رجع بيا الزمن هعملها تاني

-‏” بصوت عالي”.. علشان انتَ اناني دِ اسمها انانيه مش اكتر

“ياسين داخل جري”.. في ايه يا جماعه

-” انس و هو بيشد في شعره “.. مفيش يا ياسين مفيش” وبص لنوح” صدقني هتندم

-‏انتَ اللي هتندم على تفكيرك وعلي افعالك يا بابا

-‏ماشي يا نوح ماشي

“و خرج من الأوضه و هو متنرفز و بعدها مرام دخلت بالاكل “

-مين القمر اللي هيا ، ايه دَ نوح حبيبي فيك ايه ابوك ضايقك

-‏لا يا سكر انتَ ويلا علشان تاكل

-‏حاضر يلا

“وبدات تاكله و بعدها قامت وخليته ينام وبدات تجهز الاكل مع ياسين و الساعه 5 يونس جه من الدروس”

-انا جعان يا ماما

-‏حاضر حبيبي جهز السفرة وانا هجيب الاكل انا و ياسين و محدش يصحي نوح علشان تعبان

-‏”بخوف”.. ايه تعبان ماله

-‏اهدي يا يونس هو تعب شويه

-لا لازم اطمن عليه “ودخل الاوضه” نوح نوح نوح قوم طمني عليك لو سمحت

-‏اممم عايز ايه يا يونس

-‏”بدموع”.. انتَ تعبان مالك

-‏طب ليه الدموع دِ انا كويس والحمدلله والله

-‏بجد

-‏ايوة بجد

-‏يارب دايما يا نوح ويبعد عنك كل شر

-‏يارب يا حبيبي

-‏قوم بقى ناكل مع بعضنا

-‏يلا

“قاموا و مرام و ياسين و يونس بيحطوا الاكل علي السفرة و نوح قاعد و دخل عليهم انس فضلو ياكلوا بهدوء و بعد الأكل “

-مرام تعالى ورايا

-‏”بصت لنوح بخوف”.. ح حاضر يا أنس “و رحت وراه” نعم أنس

-‏ابنك مش عامل ليا احترام ابقي اتكلمي معاه قوليله يتعدل سامعه

-‏ابني مين

-‏”بسخريه”.. اكيد نوح

-‏ن نوح طب ما تقرب منه و اتكلم معاه انتَ

-‏”بزعيق”.. انا مش بعيد كلامي تاني سامعه اللي اقول عليه يتسمع

-‏”بخوف “.. انا م مش قصدي كدَ بس بقول

-” قطع كلامها بضربه بقلم علي وشها “.. انا قولت كلامه تتسمع من سكوت

-انتَ ازاي تمد ايدك عليها طول ما انا عايش

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة بإكراه)  

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى