روايات

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل الثامن 8 بقلم ياسمين مصطفى

 رواية عشقي الجزء الثاني الفصل الثامن 8 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل الثامن 8 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل الثامن 8 بقلم ياسمين مصطفى

اما بقا عند حسام وميار اللي اكيد نسيتوهم……
حسام: والله كان علي عيني اني اسيبك يابابا بس انت اللي دماغك….
احمد: ولد…
حسام: ههه ولد مره واحده….
احمد: حسام يابني ابقي طمني عليك كل يوم….
حسام: حاضر يابابا… خلي بالك من نفسك….
ميار: خلي بالك من نفسك يابابا وخد الدوا ف الميعاد….. وهكلمك علي طول….
احمد: حااضر يابنتي… توصلوا ب السلامه واول ما توصلوا تكلموني فورا…..
حسام: لا اله الا الله….
احمد: محمد رسول الله…… في رعايه الله….
ميار: مع السلامه يابابا…..
احمد: مع السلامه يابنتي….
ونزلوا من العماره وركبوا التاكسي اللي مستنيهم….. وبعد فتره وصلوا للشقه اللي ف اسكندريه…..
وطلعوا بطلوع الروح….. وفتح حسام الباب……
حساام: ااااه يارجلي….
ميار: انا رجلي ف ذمه الله…. والشقه دي محتاجه تنضيف كتير…
حسام: اسف ياميار اني مجبتلكيش شقه تليق بيكي….
ميار: اي ياحسام الكلام دا…. كفايه بس الفراندا القمر دي اللي بطل ع النيل…. احنا هندأ من الاول ومع بعض……
حسام: فعلا مع بعض…. ومفيش حاجه هتفرقنا….. يالا نبدأ ب الاوض لاني خلصاان…..
________________________????بعد 7 شهور…….
قاسم كان طبعا بيهتم بعشق وابنهم وعاطي معظم وقته ليهم…..
مساءا في فيلا قاسم…….
عشق صاحيه طول الليل…… بسبب ابنها اللي بيعيط…. وعشق راحه جايه ف الاوضه عشان جاسر ينام لكن مفيش فايده…….
_________________________♕
عشق: جااسر…. حبيبي نام بقا….
جااسر بيعيط…. اخدته عشق وخرجت نهائيا من الاوضه….واحت اوضه الاطفال……
عشق بتلف ب جاسر ف الاوضه: بس…. بس ياحبيبي…. وجاسر بيزيد ف العياط…. جااسر مالك… ما انا مش عارفه مالك….
دخل قاسم الاوضه…. وقال….
قاسم بهدوء:خرجتي من الاوضه ليه ياعشق….
عشق:عشان صوت عياط جاسر ميصكش…وانت نايم متأخر وعندك شغل بكرا….
قاسم:انا كنت صاحي…انا مش بنام غير لما تناموا….
وجاسر زاد ف العياط….
قاسم:هاتيه ياعشق….
عطت عشق الصغير لقاسم….اخده قاسم وخرج من اوضه الاطفال ل اوضته وطبعا ورا عشق…..
قاسم قعد ع السرير…..وبص لعشق..
قاسم:تعالي ياعشق نامي….انا هاخد بالي منه….
عشق:لا ياقاسم انت عندك شغل بكرا واكيد تعبان…..هاته عنك….
قاسم:نامي ياعشق انا كدا مرتاح وبعدين شكاه بينام….
عشق:كدا ياجاسر تسكت مع بابا وماما لا…ماشي يا جاسر….
قاسم:ههه..ياغيوره هانم ناامي….
نامت عشق ونام قاسم جنبها وحط جاسر علي بطنه وفضل يهز نفسه لحد ما حس انه اخيرا نام….
عشق بهمس:ناام…هات اما اشيله عنك…
قاسم بهمس:لا لاسبيه…انا كدا مرتاح…نامي انتي….
عشق:طيب….تصبح علي جنه…
قاسم:وانتي من اهلي….
__________♕___________♕___
اما بقا عند رسيل وعدي…..
رسيل بتعرق جاامد وبتقوم من النوم بوجع…..
رسيل:اااه….وفضلت تتآوه بس بصمت عشان عدي اللي نايم….او اللي عامل نفسه نايم لانه صحي بحركتها…..
رسيل:ااااه…
عدي قام قعد وقال بقلق….
عدي:رسيل مالك…انتي كويسه…
رسيل:بااين اني هولد….تعباانه اووي…
عدي:انتي لسه ف السابع…
رسيل:اااه…همووت…
عدي:لا مبدهاش بقا…يالا نروح المستشفي….هو انتي لابسه الاسدال ليه….
رسيل:كنت بحاول اصلي بس مقدرتش….اااه…
عدي قام بسرعه من ع السرير وجاب اول تيشرت قابله….وساعد رسيل ف ان هي تخرج وواح عند عربيته بسرعه…..
عدي:براحه خاالص يارسيل علي مهلك….
رسيل بوجع:ااااه….هموت من الالم يا عدي….صعب اووي…
عدي.:هااانت هااانت يارسيل قربت اوصل اهوو….قربت….
رسيل:بسرعه….بسرعه ياعدي ارجوووك….ووصل عدي المستشفي بسرعه عاليه…..
وساعد رسيل ف انها تنزل لكنها مش قادره تتحرك ف اشتالها….
ودخل المستشفي بسرعه….
عدي:تروولي….ترووولي بسرعه…..واي دكتوره توليد…..بسرعه….
وفعلا استجابوا ليه….وراحت الممرضه بسرعه ل الدكتوره ميار….
الممرضه:دكتوره مياار….دكتوره مياار…
ميار:اي…
الممرضه:في حاله توليد جايه دلوقتي…حضرتك جاهزه….
ميار:من امتي وانا مش جاهزه انا دايما جاهزه ل اي حاجه…..اتفضلي وجهزي اوضه العمليات وانا جايه حالا…..
خرجت الممرضه…وكملت ميار المكالمه…
ميار:ايوا ياحسام….انا عندي عمليه ولاده دلوقتي هخلص واكملك…..
حسام:ماشي ياحبيبتي…..
وقفلت ميار مع حسام…وراحت جري للمريضه…..
____________♕
ميار خرجت بسرعه…واتفاجئت لما لقت عدي….
ميار:استاذ عدي…
عدي:اي دا ميار…كويس اني لقيتك….مراتي…اهم حاجه مراتي فااهمه ياميار….
ميار:اهدي يا عدي بيه…الام والطفل هيكونوا بخير…..
ميار:اوضه العمليات جاهزه…..
الممرضه:اه يادكتوره….
ميار:تمام يالا اتفضلوا….
رسيل ببكاء:انا خايفه خايفه اووي ياعدي….
عدي:انا لو اعرف ان كان..هيحصل فيكي كدا….كنت هقتله….هو يجي بس..وانا اموته….
رسيل:ان شاء الله تبقي بنت…..
ميار:اي دا هو انتوا متعرفوش نوت الجنين….
عدي:سايبنها مفاجأه….
ميار:ماشي…خير ان شاء الله….
واخدوا رسيل اللي بتصوت من الخوف ل اوضه العمليات…..وعدب كان هيموت من الخوف عليها….ومسك تليفونه ورن علي قاسم…..
عدي:الوو…ايوا ياقاسم….
قاسم:خير ياعدي في حد بيتصل بدري  كدا….
عدي:رسيل بتولد ياقاسم وانا ف المستشفي….
قاسم:اييه بتولد….طيب طيب…انا جاي حالا….
عدي:لا ياقاسم خليك…انا بس حبيبت اعرفك….
قاسم:اقفل ياعدي انا جاي….
وقفل قاسم مع عدي…..
عشق بنوم:اي ياقاسم في اي….
قاسم:مفيش ياحبيبتي مشكله ف الشركه….نامي انتي…
عشق:طيب…ياحبيبي….
قاسم قام ولبس بسرعه وراح عند عدي…..
ف المستشفي….عدي قاعد علي اعصابه وبياكل ف نفسه……
عدي….:الواد دا انا هقتله….رسيل بتتعذب بسببه….
قاسم:اهدي يابني مش كدا….ما هي الامهات كلها كدا…..
عدي:بيتعذبوا جاامد…
وف لحظه رسيل صوتها مش موجود وبقي صوت النونو….اللي خرج من اوضه العمليات…..
عدي بفرحه:الله…ابني ياقاسم…
قاسم بضحكه:هو انت مجنون….مره تقولي هقتله ياقاسم ومره تانيه تقولي ابني…..ماشي ياعدي…انا مقدرك…..
وخرجت الممرضه من الاوضه وهي شايله الطفل….
الممرضه:اتفضل ياعدي بيه بنت حضرتك زي القمر ربنا يباركلك فيها….
اخدها عدي وهو بيدمع وباسها:رسيل….رسيل عامله اي….
الممرضه:والمدام كمان بخير….حمد لله علي سلامتها……..اما هو ف كبر ف ودن بنته وفرح جدا ليها……
عدي بفرحه:شوفها ياقاسم جميله ازاي…..بس لون عيونها عحيب ليه…
قاسم اشتالها وفرح جدا….واتمني ان ربنا يرزقه ببنت…..
قاسم:ربنا يباركلك فيها يااارب ويحفظها….
عدي:يااارب…وعطاها للمرضه تاني…برااحه….
ودخل بسرعه عند رسيل…..
عدي:حمد لله علي سلامتك يارسيل…..
رسيل:الله يسلمك يا عدي…فين بنتي…
عدي:عرفتي ازاي انها بنت….
رسيل:سمعت الدكتوره…وهي بتقول للممرضه….
عدي:ربنا يباركلنا فيها يااارب….
رسيل:يارب ياعدي ياارب…..هي فين…
دخلت الممرضه ومعاها البنت….
الممرضه:اتفضلي بنت حضرتك اهي…تتربي ف عزكوا….
اخدتها رسيل بدموع فرحه….وضمتها بحنان لصدرها وقالت….
رسيل بدموع:اخيرا….شوفتك باحبيبيتي….وجيتي ع الدنيا…انا فرحانه جدا…انك اخيرا شرفتي…..
وصلت رساله لعدي من قاسم “انا هروح انا بقا…اطمنت عليكوا…وبعدين انا سايب عشق لوحدها هي وجاسر ف البيت…”
رد عليه عدي “تروح ب السلامه ياصاحبي…..سلملي علي الواد ابنك”
رد عليه قاسم “الله يسلمك….متجيش الشركه بكرا وبدون نقاش”
رد عليه عدي”بتوزعني”
رد عليه قاسم “خليك جنب مراتك وبنتك اكيد هما محتاجين لك….هتلاقي دلوقتي كرم داخل عليك معاه هدوم ليكوا ومعاه اكل….وهدوم لنونه….”
رد عليه عدي “شكرا ليك ياصاحبي…
رد عليه قاسم”انت لو كنت قدامي كنت ضرلتك ب البوكس….وسلام بقا انت رغااي لييه”……..
ضحك عدي وقفل التليفون ومرت دقايق وفعلا الباب دق ودخل من كرم ووراه كارم…ومعاهم الحجات اللي قاسم طلبها لهم……
_____________________♕
روح قاسم البيت…لكنه لقي عشق صاحيه وشايله جاسر…..
عشق:هاا ياقاسم عملت اي ف المشكله…..
قاسم:الحقيقه مكنش فيه مشكله….الموضوع…..وحكالها الموضوع..
عشق بعتاب:مقولتليش ليه ياقاسم….دي صاحبتي…روح انت نام وانا هروح مع عم محمد…..
قاسم مسكها من ايديها:جوزها معاها…وبعدين انتي متخرجيش من غيري…..يالا ننام شويه انا تعبان…وبكرا نبقا نروح…..
عشق:يعني هي مش لوحدها….خلاص متبصليش كدا….يالا…..
اشتال قاسم جاسر:يالا ياحبيبتي….
يتبع …..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى