Uncategorized

رواية جحيم الأسد الفصل الثامن 8 بقلم نوران عاطف

 رواية جحيم الأسد الفصل الثامن 8 بقلم نوران عاطف

رواية جحيم الأسد الفصل الثامن 8 بقلم نوران عاطف

رواية جحيم الأسد الفصل الثامن 8 بقلم نوران عاطف

قصر الألفي بليل…. 
ملك راحت قصر الألفي ودخلت  من غير اي صوت… 
الكل ادايق بس محدش علق 
ملك ببرود. طلبتني يا سليم بيه 
سليم بحزن. سليم بيه ايه يا ملك انتي حفيدتي ولسه هيكمل ملك قطعته و قالتله 
ملك. انا مليش اجداد ولا حفيده حد و اتفضل قول عايزني ليه من غير مقدمات 
سليم بحزن بس اخفاه بالبرود. انتي من اول متولدتي و انتي مكتوب كتابك على بن عمك اسد
ملك و أسد في صوت واحد. نعم انا مش موافقه /موافق 
سليم ببرود مصطنع. زي مسميعتوا الخطوبه بكره و الفرح بعد شهرين 
ملك. هو ايه الي بكره 
سليم. خطوبتكم مبروك 
أسد كان فرحان بس اتكلم ببرود و قال. هيبقى فين 
سليم. مفروض زين يكون كلم بتاع الديكور 
ملك. انا عندي شرط
سليم. اتفضلي 
ملك. تيجو تطلبوني من بابا حافظ ظهرت على وشوا ملامح السرور بس اختفت لما ملك قالت بابا مهند و ماما “ملحوظه. سمر إلى هيا مامت ملك سكنت اسبوع في قصر الألفي و بعدين راحت عند مهند” 
سليم. تمام الساعه دلوقتي ٧ الساعه ٨ هنكون عندكوا 
ملك. تمام و خرجت 
بعد مخرجت 
أسد. ازاي ياجدوا هروح اتقدملها و انا زي زيها مجبور 
سليم. انا قولت كلمه و تتنفز و بعدين دي زيها زي بقيت البنات لازم تفرح 
أسد. هي دي بنت 
حافظ. احترم نفسك يا أسد مش معنى اني ساكت اني اسمحلك تغلط في حق بنتي 
أسد. انا اسف يا عمي 
سليم. يلا كل واحد يطلع يلبس 
في قصر العدلي… ملك دخلت و حكتلهم كل حاجه و كلوا طلع يلبس ماعدا ملك و مهند
مهند. ملك تعالى ورايا المكتب 
ملك. تمام 
و هنشوف مهند قالها ايه 
ساعه ٨الي ربع في قصر الألفي 
الكل لبس و ركبوا العربيات و اتحركوا لقصر العدلي 
في قصر العدلي… 
الكل خلص لبس و في انتظار عيله الألفي 
سمر. مبروك يا روح ماما 
ملك. الله يبارك فيكي يا روحي 
مهند و روز. مبروك يا ملوك 
ملك. الله يبارك فيكوا 
روز و سمر دخلوا المطبخ يشرفوا على العشا 
يزن برخامه. كبرتي يابطه و بقيتي عروسه 
ملك. فشر يابني انا لسه شباب 
نوران. انتي هتقوليلي بس ايه الجمال ده 
ملك. ميرسي يا روحي 
و فجأه 
عادي الباب خبط و الخدم و فتحوا 
عيله الألفي دخلت كلها و قعدوا و سمر و روز جم 
سليم. ازيك يا مهند 
مهند. تمام و اخبار حضرتك 
سليم. انا بخير المهم انا جاي انهارده عشان ملك قطعته 
ملك. المفروض الأصول بتقول انك بتطلبها من ابوها 
وهنا أشرقت ملامح حافظ 
سليم. تمم انا طالب يد وهنا 
جميله. عطست
جميله. انا اسفه 
سليم. انا طالب يد 
وهنا دخل الخدم بالجاتو و السبليه و حلويات وكده 
سليم. انت عارف انا جاي ليه نقرأ الفتحه 
حافظ. تمام و كل قرأ الفاتحه 
روز. العشا جاهز 
الكل دخل غرفت الطعام 
وكل واحد سرحان. 
ملك. لما دخلت مع مهند المكتب 
مهند. ملك إلى قولتيه بره مش هيحصل 
ملك. كنت عارفه انك هتقف في ضهري و تمنع المهزله دي
مهند. لا انتي فهمه غلط قصدي أن سليم يطلبك مني 
ملك. فيها ايه
مهند. فيها كتير ملك انتي باباكي عايش مامتش عشان تعملي كده 
ملك. بس الأب إلى بيربي 
مهند بعصبيه. ملك بطلي استهبال انتي عارفه ان باباكي ملهوش دعوه بالحصل و على فكره لو مشيتي إلى فى دماغك لا انتي بنتي ولا اعرفك و سابها و مشى
عوده 
سليم. أسد خد ملك و أخرجوا 
ملك و اسد. لا انا بنام بدري 
المهم الكل خلص عشا و روحوا
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى