روايات

رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل الثامن 8 بقلم رحاب رمضان

 رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل الثامن 8 بقلم رحاب رمضان

رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل الثامن 8 بقلم رحاب رمضان

رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل الثامن 8 بقلم رحاب رمضان

الدكتور:مراتك ومتعرفش أنها عندها ثقب ف القلب
سليم بصدمه:اييييي????????????????
سليم بعصبيه هو يمسكهمن لاياقته:انت بتقول اي انت اتهبلت ع كبر ي راجل انت
الدكتور بخوف:و و والله هو ده الي بقولك عليه ولازم تبعد عن اي تعب او توتر او عصبيه
سليم وهو ف حاله ذهول:العمل اي
الدكتور:هكتبلها ع علاج لو منفعش مضطرين نعملها عمليه
سليم:نسبه نجاحها كام
الدكتور:30%
سليم ولأول مره قلبه يألمه:عايز اشوفها
الدكتور:تقدر تدخلها عن ازنك
ورحل الطبيب
أما سليم كان ف حاله اضطراب
دخل سليم غرفه روح وجدها نائمه كلملاك
سليم وهو يقترب منها ودعما عيونه:هتسمحيني انا السبب ف الي انتي فيه بس انتي الي اتحدتيني
كانت تسمعه روح
روح بتعب:حتي وأنت بتطلب السماح بتكابر انك صح انت شيطان
سليم بغضب مكتوم:انتي كوبيه
روح ببكاء:ملكش دعوة إطلع بره ونظرة الشفقه دي خليهالك متلزمنيش
سليم بغضب:انتي ازاي بتتكلمي كدا هااا
روح بخوف وبكاء:أظهر زي ما انت متحاولش تبان انك طيب لأن مش لايق عليك
سليم وهو يسيب الاوضه ويخرج عشان ميفقدرش أعصابه
روح بصراخ:انا بكرهككك واستحاله اسامحك انت فاهم استحاله
وظلت تبكي حتي ذهبت ف نوم عميق
—————————————————————
عند سليم الذي خرج متجها إلي الفيلا حتي يغير ملابسه
وصل سليم الفيلا
رأي الفت قاعده
الفت بخوف:روح عامله اي ي سليم
سليم:كويسه
الفت بتوتر:س س سليم ممكن سؤال
سليم وهو يعلم اي سؤالها :مراتي
وسابها وصعد الي غرفته ودخل المرحاض
☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺
عند البنات ومراد كانوا قدام الاقسم ودخلوا ووصلوا قدام مكتب مصطفي
مراد موجه كلامه للعسكري:قول لمصطفى مراد بره
دخل العسكري:مصطفي بيه مراد بيه بره
مصطفي:خليه يدخل
دخل كل من مراد ورقيه وشمس
مراد بلهفه :البنات عرفوا مكان سليم عشان خد روح من المستشفي وراح بيها الفيلا
مصطفي :اي
مراد:زي ما سمعت
مصطفي :يبقي لازم نتحرك
رقيه:أيوة نتحرك دلوقتي
خرج كل من مراد ورقيه وشمس ومصطفي وبوكس شرطه ف عدد من العساكر وامناء الشرطه
وهم ف الطريق
☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺
عند سليم خرج من الحمام
ودخل غرفه الملابس كي يغير هدومه
لبس هدومه وصفف شعره وحط البرفان الوهم بتاعن ونازل ع سلم الفيلا
باب الفيلا يخبط تجري أحد الخدم حتي تفتح
وعندما يفتحوا ينصدموا بوجود الشرطه واتنين بنات
سليم ببرود:افندم
مصطفى :انت مطلوب القبض عليك
سليم ببرود اكتر:يتهمه
مصطفي:إعتداء ع روح محم
عبد الخالق
سليم بضحك :هاهاهاهاها انت عبيط ي ظابط
مصطفي:سليم مبنضحكش انت مطلوب الاقبض عليك تهمه الاعتداء
سليم وهو يتقدم اليه:وبغباءك ف واحد هيعتدي ع مراته
مصطفي ورقيه وشمس:اي مراته
سليم :اه مراتي
وأخرج ورقه ويعطيها لمصطفي
سليم بتريقه:بتعرف تقرأ ولا انادي واحد من رجالتي يقرالك
مصطفي وهو يعتذر:انا آسف ي سليم بيه يعني انت متجوزها من قبل متعتدي عليها
سليم وهو يصتنع الغضب:انت غبي بقول مراتي يعني الي عملته ده حقي كراجل
مصطفي:تمام عن ازنك
واقفه كل من شمس ورقيه
شمس بصراخ :انا عايزه اشوووف رووح دلوقتي
سليم ببرود:صوتك ميعلاش
رقيه ببكأء :عايزين نشوفها أرجوك
سليم بفهم:ورايا
البنات ع فين
سليم ببرود:روح ف المستشفي
البنات:اييي????????????
سليم بزعيق :قولت وراياااا
وخرج كل من سليم ورقيه وشمس
—————————————————————ف مكان تاني عند اووس
اوس وهو يتكلم ف التليفون
اوس:تنفذ بكره
الشخص:اوامركي اوس بيه
واغلق الخط
اوس بضحك نهايتك قربت ي ابن العامري
هاااهاااهاااهاا
—————————————————————
وصل كل من سليم ورقيه وشمس الي المستشفس
سليم وهو ينزل
سليم:هسمحلكم تقعدوا معاها ربع ساعه وتمشوا مفهوووم
البنات بخوف:ح ح حااضر
دخلوا المستشفي
واتجهوا ناحيه غرفه روح
سليم:استنوا هنا
وقفوا البنات
وخطب سليم ع الباب ودخل
روح ببكاء:ابوس إيدك سيبني ف حالي وطلقني وانا والله هسبلك المحافظه كلها وهمشي
سليم وهو يقترب منها يلهم شفتيها بقبله كلها حب وشغف وخوف وشعور مضطرب ابتعد عنها سليم
وكانت روح ف حاله صدمه
سليم بجديه:ف ناس عايزاه تشوفك هدخلهملك ربع ساعه والاقيهم خرجوا مفهوم
روح وهي تفيق من شرودها: مفهوم
خرج سليم ودخلت كل من رقيه وشمس
وعندما رأتهم روح صرخت وفتحت درعاتها كي تحضنهم
روح ببكأء حار:وحشتووني أوي أوي اوي
شمس:كنت هموت الخوف عليكي وحشتيني
رقيه بدموع:انتي كويسه فيكي اي طمنيني
روح وهي تبتسم بوجع:انا كويسه مفيش حاجه بس قلبي وجعني شويه نونو
ف الخارج كان يستمع سليم ع كلامها وابتسم ع طفولتها
نرجع ليهم
شمس بتسأل:انتي فعلا اتجوزتي البنأدم الغريب ده
روح بتنهيده :اه اتجوزته
رقيه:مقولتلناش لي
روح وهي تفكر :انتي عارفه أهل بابا عايزين يجوزوني ابنهم غصب ف كانوا بيجروا ورايا وملقتش حد ينجدني غيره وكانوا هيمسكوني لولا هو طلع ف طريقي وخدني فلته ووقتها اتجوزنا عشان محدش يقدر يتجوزني غصب
بس كدا ي ستي اي رأيك بقا
رقيه بأبتسامه:ربنا يباركله
روح بدموع:يرب
شمس وهي غير مقتنعه بكلامها:انتي متأكده من الي بتقوليه ده
روح بأبتسامه باهته:واي يخليني إداري ع مجرم ي شموسه
شمس بدالتها الابتسامه وقالت:طيب احنا هنمشي دلوقتي عشان جوزك وهنبقي نجيلك تاني
روح بتفهم وابتسامةواحتضانتهم:هتوحشوني اووي
البنات بادلوها الحضن:وانتي كمان يلا بأي
روح :بأي
وخرجوا البنات
رقيه لسليم:خد بالك منها
سليم بأبتسامه:روح مراتي وهي روح حياتي متقلقيش
وأكمل سليم
ف واحد تحت مستنيكم بعربيه يوصلكم
شمس .:مفيش داعي
سليم :مينفعش الدنيا ليل
البنات طيب عن ازنك
سليم:اتفضلوا
مشيوا البنات
ودخل سليم إلي غرفه روح بعد أن طرق الباب
سليم :وهو يبص الي روح:لي مقولتيش لاصحابك الحقيقه
روح وهي تبكي بحرقه:عشان مش عايزه اخسرهم وأكملت بصراخ عشان هم صحابي انمااا انت جووووزي
سليم وهو مصدوم من كلمتها :طيب اهدي اهدي سامحيني
روح بضحك هستيري وببكأء اكتر:انت عملت كل حاجه تأذي اي بنت انت اتهمتني اني مش محترمه واغتصبتني ووضربتني وحبستني ف اوضه ضلمه وضربتني تاني وخلتيني اعمل مجهود لو عدوتك مش هتعمل كدا وجاي تقولي اسامحك انا بكرهك ي سليم بكرهككككك
سليم بخوف عليها وصراخ:ممكن تهدي اهدييي
سكتت روح وكانت تبكي ف صمت لحد ما غلبها النعاس وذهبت ف نوم عميق
قعد جنبها سليم ومسك ايدها لحد ما هو كمان غلبه النوم ونام ف نوم عميق
☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺
تاني يوم الصبح
فاقت روح وحست ان ايديها مقيده بصت لقيت سليم ماسك ف ايديها
حاولت انا تفك ايدها فاق سليم مفزوع
سليم بخضه:انتي كويسه
روح بهدوء:اهدا كويسه
سليم وهو يقوم من ع الكرسي:هنزل اجيب فطار
روح وهزت راسها بأجابيه
خرج سليم يجيب فطار وظلت روح تفكر
روح لنفسها:اي حبتيه دا قسي عليكي
قلب روح:بس بقي حنين وهشرط عليه ميزعلنيش
العقل :انت هتفضل مغفل لأمته الي ف طبع مبيغيرهوش
القلب:بس الي بيحب بيتغير
العقل:هياذيكي
روح وهي تحط ايدها ع واذنها:بس بس بس
دخل سليم بسرعه البرق
سليم وهو بيشيل ايدعا من ع دونها:مالك في اي
روح بتنهيده:مليش انا كويسة
سليم وهو يحاول يهدأ اعصابه:طاب اهدي خدي كولي وأنا نازل الشركه وراجع تاني كمان شويه
روح وهي تهز رأسها بالموافقة
خرج سليم متجه الي الشركه
????????????????????????????????????????????????
ف الشركه وصل سليم ودخل إلي الشركه وطلب من موظف أنه ينادي لي مراد
دخل سليم المكتب
وبعد دقائق خبط الباب
سليم بصوت جادي:أدخل
دخل مراد
مراد:أيوة ي سليم طلبتني
سليم:اي الي عرف رقيه وشمس عنوان الفيلا
مراد بأرتباك:م م م مش عارف
سليم بجديه:انت الي قلتلهم
مراد بثقه:اه انا الي قولتلهم
سليم وهو ينظر له :ودا بصفتك اي تقولهم
مراد بثقه:صحبك
سليم بضحك:يبقي الشركه كلها صحابي
مراد بعدم فهم:ازاي
سليم:مش كل واحد شغال عندي يبقي صاحبي
مراد بصدمه:شغال عندك
سليم ببرود:أيوة
مراد وهو يسيب المكتب:سلام ي صح بي انا شغال معاك مش شغال عندك انا مبشتغلش عند حد سلام
سليم بغضب:غبي غبي
—————–
عند مراد ف الشركه وهو خارج خبط ف كريم
كريم :مالك ي ابني ما تبص قدامك
مراد بزهق:معلش ي كريم سلام
كريم :انت رايح فين
مراد وعيونه دمعت:مبقاش ليا مكان هنا سلام ي صحبي عشان انا شغال عندكم ع رأي سليم سلام ومشي
اتجه كريم ناحيه مكتب سليم طرق الباب ودخل
كريم بغضب:ف اي ي سليم
سليم ببرود:ولا حاجه
كريم :ازاي ولا حاجه واي الكلام الي قولته لمراد ده
سليم بعصبيه قص عليه كل الي حصل
كريم بغضب:متوصلش انك تقولوا كدا احنا التلاته الي قومنا الشركه دي ي سليم ولا انت ناسي ووشايف نفسك انك لوحدك الي كبرتها عموما ف مقابلات لسكرتيره ي كنج انا ماشي وساب المكتب وغادر بل غادر الشركه بأكملها
وظل سليم يعمل مقابلات ويشتغل وأخيرا لقي سكرتيره ساره
سليم وبعد يوم طويل خرج من المكتب موجه كلامه لساره
سليم:انسه ساره انا همشي لو حصل حاجه اتصلي بيا
ساره:تمام ي سليم بيه وغادر الشركه متجه الي المشفي
بعد خروج سليم ذهب مراد لاخذ حاجته من شركه وهنا سمع وحده بتتكلم وبتقول هو خرج من 5دقايق كمان10دقايق وهتصل بيه يكون وصل وخاليه يرجع ونفذ
مراد حاول أنه يشوف مين دي راحت اختفت
ظل مراد يحاول الاتصال بتسليم لكن دون جدوي
خرج من الشركه حتي يوصل المشفي
عند سليم دخل المشفي ودخل غرفه روح رأها تتأمل السماء
سليم بجديه:عامله اي دلوقتي
روح بأبتسامه:الحمد لله كويسه
سليم:معلش كان عندي شغل كتير
روح بتفهم:واضح عليك التعب روح ارتاح
سليم بأعتراض:لا انا هفضل هنا
وهنا رن تليفون سليم
سليم رد:أيوة ي ساره
ساره:ف ورق لازم يتمضي ي سليم بيه
سليم بتنهيده:حاضر ي ساره 10دقايق وابقي عندك
ساره:لو حضرتك مش عايز بلاش
سليم:لا جاي عشان مش هاجي بكره
ساره:تمام سلام
أغلق الخط سليم
سليم وجه كلامه لروح:معلش انا هروح الشركه 10ربع ساعه وراجل
روح بتفهم:تمام ربنا معاك
سليم وهو خارج:خدي بالك من نفسك
خرج دون انتظار ردها
خرج من المشفي بأكملها
مراد يحاول يرن ع سليم مش بيرد رن ع كريم
وقص عليه كل شي حصل كريم بتفهم
رن ع سليم
مراد:برن مبيردش
كريم:طيب انا هرن
واغلق مع مراد
يرن ع سليم تليفونه مقفول
رجع اتصل بمراد
سليم تليفونه اتقفل مراد انا هرجع الشركه كريم وأنت كمان هاجي الشركه
وصل سليم الشركه لقي ساره محضره الورق ودخلت المكتب
سليم:سيبي الورق هقراه واخرجي
ساره:حاضر
وخرجت من المكتب
دخل كل من كريم ومراد الشركه ودخلوا مكتب مراد دون طرق الباب
مراد وهو بيزعق لسليم:انت مبيردش لي ع الزفت
كريم:وتليفونك اتقفل لي
سليم ببرود :خير ف حاجه
كريم قص عليه كل الي حصل
????????????????????????????????????
ف المستشفي ناس بتحاول تخطف روح وخدروها وغابت روح عن الوعي
نرجع لسليم
وحين قالوا الكلام ده مجاش ف بالوا غير روح
سليم بصراخ:روح ف المستشفي لوحدها وغادر الشركه مسرعا
ووراه كريم ومراد
وصل المستشفي ملقيش روح ف المستشفي
وصلتله مكالمه من رقم مجهول
سليم مسك التليفون وفتحه ورن ع جو
سليم تعلالي المشفي …. ف ظرف 10دقايق فاهم
واغلق الخط
بعد عدد من الثواني رن هاتف سليم برقم مجهول
سليم يرد بلهفه:الو
روح بصراخ:سللليم الحقنييي
سليم هيموتوني
سليم ويحاول تهدأتها:اهدي اهدي انا جايلك حالا
والخط يتقفل
سليم بعصبيه ف ظرف ساعه تعرفولي مكان المكالمه دي فين
بسرعاااااااااااا
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى