روايات

رواية ملاك الزين الفصل الثامن 8 بقلم يارا سلام

 رواية ملاك الزين الفصل الثامن 8 بقلم يارا سلام

رواية ملاك الزين الفصل الثامن 8 بقلم يارا سلام

رواية ملاك الزين الفصل الثامن 8 بقلم يارا سلام

وفجأة سليم بصراخ
سليم : انت مجنوووون انت ازاي تعمل فيها كده انت ايييه مكنش عندك صبر تسمعهااااا كانت بتكلمني انا ي اخي
زين ب صدمة وعدم استيعااب : نعممم!!!!!
وآسر وياسمين كمان بيبصوا لبعض بعدم استيعاب !!
سليم : ايوه ي بيه كانت بتكلمني انا وبدا يحكي
Back
ملاك : الو ايوه ي سليم اذيك
سليم :بخير ي ملاك الحمد لله وانتو عاملين ايه
ملاك : احنا تمم الحمد لله المهم عوزاك ف موضوع مهم انت وحور ومش عاوزة اي حد يعرف بيه اي حد ي سليم
سليم : تمم قولي
ملاك : انا كنت عند الدكتورة النهارده وقالتلي اني حامل
سليم : الله الف مبروك ي كوكو الحقي ي حور الواد زين هيبقى بابا ????وانا هبقى عمو اما انزل اقول ل ماما وبابا وو
ملاك : بس بس اييييه كل ده د انا لسه بقول مش عاوزه حد يعرف ي سليم
سليم : اوبس ????‍♂️سوري اندمجت ????طب ليه مش عاوزة حد يعرف
ملاك : زين عيد ميلاده بعد يومين هنرتبله مفاجأة حلوة انا وانت وحور ونعزم الجماعة كلهم وتبقى دي هديتي ل زين
سليم : الله ي ملاك انتي عظمة بجد زين مغلطش لما حبك
د هو نفسه مش هيفتكر عيد ميلاده
ملاك : المهم بس منغلطش ونقع بلسانا قدام حد
سليم : تمم ي ملاك
Back
سليم : عرفت ي بيه
عرفت انت عملت ايييه
انت قتلت ابنك ي زين ومراتك بين الحياة والموت وكله بسببك بسببك انت وبس
كانت عملالك مفاجاة عشان انت بقالك فترة مضغوط ف الشغل وتعبان حبت تفرحك وتخفف عنك
الوحيدة اللي افتكرت عيد ميلادك
واادي نتيجة حبها ليك
وقت م انت دخلت البيت كانت بتكلمني بتسالني جهزت كل حاجة ولا لا وكانت بتضحك معايا انا وحور واول م حست بيك قالتلي اقفل عشان انت متاخدش بالك والمفجأة تبوظ
زين بصدمة وكان حد صوب ناحيته مسدس واطلق رصاصه ف قلبه : انت بتقول ايه ي سليم
يعني ملاك هنا بسببي انا
بسبب غبائي انا
يعني انا قتلت إبني ب ايدي
كانت بتترجاني ماضربهاش وقالتلي انها حامل وانا ضربتها زيادة افتكرتها كانت بتخوني افتكرته مش ابني
لااااااااااااااا ي رب ى رب متعاقبنيش فيها ي رب انا آسف ي ملااك
آسف آسف والله قومي وهعوضك عن كل حاجة والله وبيخبط ع أوضتها بطريقة فظيعة
زين حالته بقت صعبة جدا وتقطع القلب
بس آسر مقدرش يسكت
ومسك زين من ياقة قميصه
آسر : اختي لو جرالها حاجة هقتلك ي زين هقتلاااااك
ياسمين ف صدمة
مش عارفة تقف جمب اخوها ولا تقف جمب جوزها
حور : بتحاول تهدى وتتماسك وتهدي سليم رغم انها من جواها تحترق ع صديقتها
الدكتور جه
زين : انا عاوز اشوفها ي دكتور
الدكتور : مينفعش لان حالتها خطيرة جدا
زين بصراخ ومسك الدكتور من ياقة معطفه :انا مش بستأذنك
انا بعرفك اني داخلها
والتفت للدكتور وقاله بفحيح كالافاعي : مراتي لو حصلها حاجة انا هقتلك وهقفل المخروبة دي
الدكتور بخوف من منظر زين : ح ح حاضر ي استاذ زين بس ارجوك بلاش تضايق المريضة
زين : لا رد ودخل
زين اول م شاف ملاك والجروح مالية وشها وايدها وجسمها صعب عليه ملاكه الصغير
احقا يستحق منه كل هذه القسوة
زين جلس بجانب ملاك
زين : انا آسف ي ملاك انا والله حتى آسف مكسوف اقولها ومكسوف اقولك تسامحيني بس انتي لو مسامحتنيش ي ملاك مش هقدر اعيش
ارجوكي ي ملاك ارجعيلي انا محتاجلك اوي
وفضل يبص ل ملاك ويبكي وهو ماسك ايدها الصغيرة
وفجاة حس ب ايد ملاك الصغيرة بتتحرك
فرح اوي انها فاقت وحس انها كانت سمعاه بس كان من جواه مرعوب من مواجهتها
سمعها وهي بتقول وهي نايمة
ملاك : لا ي زين صدقني مخونتكش انت حبيبي هخونك ازاي ي زين والله م خونتك سيبني ي زين انا حامل عشان خاطري سيبني ابوس ايدك لا ابني لا ي زين
كان كلامها كانه سكينة بتشرح قلب زين
وفجاة الدكتور دخل
الدكتور : بعد اذنك ي استاذ زين لازم تتفضل لان وجودك هنا بيشكل خطر ع حياة المريضة
زين خرج وهو مكسور وموجوع من اللي عمله وفضل قاعد ع الارض قدام اوضة ملاك رافض الكلام مع اي حد ورافض الحركة
شبه ميت
حالة زين بقت تصعب ع الكافر
وجه وقت ان الكل يمشي لان ملاك تحت الملاحظة ومينفعش حد يفضل غير شخص واحد
زين : انا اللي هفضل هنا
الكل مشي ب اسى ع حالة زين وملاك ف كلاهما حالته صعبة
الدكتور طلب يقابل زين
الممرضة: استاذ زين
زين : ايوه
الممرضة: الدكتور طالب حضرتك ف المكتب
زين : تمم
وراح مع الممرضة
اثناء م كان زين بيتكلم مع الدكتور لياتي صوت ضوضاء من الخارج ليخرج كل من الدكتور وزين متجهين نحو الصوت الاتي من اتجاه غرفة ملاك
لينصدم الاثنان :************
يتبع ..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى