Uncategorized

رواية نيروز والظابط الحلقة الثامنة 8 بقلم سماح أبو داغر

 رواية نيروز والظابط الحلقة الثامنة 8 بقلم سماح أبو داغر 

رواية نيروز والظابط الحلقة الثامنة 8 بقلم سماح أبو داغر 

رواية نيروز والظابط الحلقة الثامنة 8 بقلم سماح أبو داغر 

ووصلنا الفصل الي فات لحد

احمد معتز عايز معلومات كافيه عن جاسر السيوفي وابنه وعيلته كلها خلال ساعتين يبقي ع مكتبي  معتز حاضر احمد زين انتا بقي هقولك ع الخطه وهتعمل اي تعال معايا 

احمد بص وركز معايا …….

زين فهمت ي باشا 

احمد وريني همتك بقي انا عارف انك في التمثيل ملكش زي 

زين تربيتك ي باشا

عند نيروز 

احمد  خطف نيروز  وهي راجعه من شغلها وحاطط ع عينيها شريط أسود نيروز أنا فيين هو انا فين وبتصرخ احمد هههههه فك الشريط من ع عينيها انا ي قطه نيروز عاوز مني اي هااا عاوز مني اي احمد هنتجوز نيروز ده في أحلامك انا مستحيل اتجوز واحد بيشتري الناس بفلوسه واحد خاين لاهل البيت الي دخله واكل معاهم عيش وملح

  ده مستحيل فاهم ودموعها نازله  احمد اتعصب من كلامها هتجوزك غصب عنك وضربها بالقلم  مش شدة القلم وقعت ع الأرض اخرسي نيروز وهي ع الارض أنا بكرهك بكرهك ومستحيل اتجوزك ده لو انتا اخر واحد ع الكوكب احمد هنشوف واحب اوريكي انك ملكي ولسه هيقرب منها وقرب واتخبطت في الحيطه وبص في عيونها وقالها هتتجوزيني ورجلك فوق رقبتك نيروز دقات قلبها عاليه لدرجه انها كانت مسموعه لا مستحيل ومش قادره تاخد نفسها 

احمد قرب من ودنها وقالها يبقي عشان امك وأخواتك سمعتي اخواتك هتطردهم من الكليات بتاعتم  واخليهم يبيعواالبيت ويعيشوا في الشارع انتي فهمتني طبعا نيروز مستحملتش زقته بعيد عنها انا بكرهك بكرهك احمد كان سامع الكلمه وكان سكينه تلمه في قلبه بتقطع فيه 

احمد مسكها من شعرها موافقه هااا نيروز بوجع سيب شعري ااااه اااااه احمد يبقي انتي كده موافقه الساعه 8كتب الكتاب ي قطه ونده ع الداده بتاعته  احمد بعصبيه داده سعااااااد الداده نعم ي احمد ي ابني احمد خليها تجهز جهزيها مينفعش تتطلع كده الداده حاضر ي ابني وسبها ومشي 

الداده دخلت لاقت نيروز قاعده ع الأرض ومحوطه جسمها وبتبكي بشده الداده صعبت عليها نيروز وحست بوجع في قلبها اتجاه نيروز وقد اي هي بنت رقيقه وجميله في نفس الوقت ازاي القمر ده يبكي كده نزلت عليها وملست ع شعرها اهدي يابنتي متعمليش في نفسك كده وخدتها في حضنها نيروز قد اي هي كانت محتاجه الحضن ده وقد اي هي صعبانه عليها نفسها 

فضلت في حضنها وهي بتفكر اليوم ده 

بلاش باك هتعرف احمد ليه خاين

(((((نيروز كانت قائمه من النوم فرحانه ويعيده ومبسوطه وهي خلاص قررت انها هتعترف بحبها وأنها موافقه ع الزواج وهي قد اي بتحبه وقررت تعملها مفجاءه وخططت انها هتاخد هديه صغيره كده وتروحوله الشركه ناهده ويطلعو ع مكان هادئ وتعترف أنها خلاص حبيته وهتكمل حياتها وأنه يسمحها ع اي حاجه عملتها فيه وبالفعل لبست وكانت بأغنية كمان ومبسوطه وفرحانه وراحت الشركه ولسه هتتدخل المكتب سمعت صوت زعيقه والأغرب انها كانت هامشي لحد ميخلص بس أوقفها صوت اختها لوليا وهي بتتكلم معاه المكتب كان مفتوح بس ربع فاتحه وكان صوتهم مسموع

لوليا شوف ي أستاذ الليله الي قضتها مع بعض

احمد قضتها هههههههه عاوزه اي يعني 

لوليا حرام عليك انا بحبك ليه عملت فيا كده

احمد هو انا برده الي عملت ولا انتي الي كنتي عاوزه تعملي كده

لوليا طلعت الصور من شنطتها شوف شوف 

احمد ولا يهمني عاوزه كام وتسكتي

لوليا ربع مليون جنيه ده مش قليل ع شرفي 

احمد قولي كده بقي 

وفجاءه اتعصب وخرج نيروز دموعها مغرقاها يترا ده بجد ولا حقيقي انا شكلي بحلم وهصحي قريب

ولوليا خرجت وكانت نيروز مستخبيه جنب الهعمود ودخلت المكتب وشافت الصور وفضلت تعيط جامد الشك في محله 

((تعرف لما تشك في حاجه وبيتمني شكك يبقي غلط بس طلع صح وقتها انتا بتتضبح))وبعدها عنه وعن اختها 

ونرجع تاني ))))

الداده  وهي نيروز في حضنها في سرها يابنتي احمد قلبه طيب جدا بس من بره قاسي جدا من الي شافه ي بنتي 

الداده قومي ينيروز اغسلي وشك ي حبيبتي عشان تجهزي وبالفعل نيروز غسلت وشها وعيونها منفخه من كتر العياط  وخرجت خلاص فاضل ساعات قليله ع كتب الكتاب وهتسجن نفسها بايدها خرجت في فستان ع السرير جاهز لونه  بينك باين عليه غالي جدا بحمالات وعليه ترز خفيف وبيلمع وشكله يجنن نيروز قاعده قدام المرايا وتركت العناء لشعرها بدون قيود منسدل ع ظهرها بس عليه بنس تصميمها زي الفرشات وبتفتكر قد اي هي كانت بتحبه وقد اي هي كرهته جدا 

الداده  سعاد واقفه جنبها الله احلي عروسه بجدربنا يحفظك ي بنتي 

 قدام مرايتها عادي بتدلع براحتها

بستناها وبستعجلها تضحكلي وابصلها

تختار ألوانها تسأل عن رأيي في فستاها

طب هختار ازاي وجمالها بيحلي الدنيا بحالها

قدام مرايتها عادي بتدلع براحتها

بستناها وبستعجلها تضحكلي وابصلها

تختار ألوانها تسأل عن رأيي في فستانها

طب هختار ازاي وجمالها بيحلي الدنيا بحالها

،ا((الاغنيه  بدل النكد الي عيشتكو في ????????))

ونيروز في عالم تاني وضعت قليل من الميكب الخفيف الذي أعطها لمساء من الجمال ع جمالها  لتتداري حولين عيونها النفخاء  عيونها 

وخلصت 

وبعد لحظات السجن بتاعها بيقولها يلا استعدي هتتسجني  

المؤذون احمد رتب كل حاجه 

وبيلبس البدله السودا مع تصفيف شعره ورشة برفيوم 

زين يلا ي عريس كلو جاهز 

معتز عاوز افهم هتتجوز بطريقه دي ليه 

احمد مش شغلك انتا وهو

ويلا عشان المؤذون وأحمد خبط ع باب نيروز احمد يلا عشان المؤذون مستني موفقتك

نيروز خرجت ولم تبالي له أو تعطيه اهتمام وخرجت قعدت معاهم احمد اول مشافهة قلبه فضل يدق وقد اي هو بيضعف قدمها احمد بطل بقي كمل لنهايه

المؤذون

موافقه ي عروسه 

نيروز ودموعها ههتتساقط وهي سجنت نفسها بنفسها واهلا بالسجن الذي لا يرحم 

م و ا ف ق ه 

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير

سمعت الكلمه دي وخلاص هي دخلت السجن 

زين البت مزه اوووي ي معتز

معتز لم نفسك بدل ميسمعك و ينفخك هنا 

زين اه ي ابن المنياوي وقعت واقف 

معتز بطل ياض هيدفنك هنا وانتا اصلا بتخاف

احمد مش هطرقونا ي اخونا 

معتز انا عن نفسي كنت هبات

زين وانا بفكر في كده 

احمد نعممممم انتا وهو يلا ع بره ومشوفش وشكم غير بكره الصبح

زين ايو بقي طرقنا طرقنا

معتز يلا بدل منتشحور

زين ماشي ي جميل محدش قدك ي معلم

احمد قفل في وشهم الباب ????????ناس بارده

واتجه نحيت نيروز التي مازلت مكانها لا تتحرك بدل تتدمع 

احمد نيروز……..

يتبع..

لقراءة الحلقة التاسعة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية حوري للكاتبة شيماء محروس.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!