Uncategorized

رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل الثامن 8 بقلم ريم أحمد

 رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل الثامن 8 بقلم ريم أحمد

رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل الثامن 8 بقلم ريم أحمد

رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل الثامن 8 بقلم ريم أحمد

روز بصدمه : ايه 
جاسر : الي سمعتيه ابن عمك عمر طلب ايدك مني دلوقتي وعايز يكتب الكتاب 
روز: وانا مش موافقه ومش هتجوزه 
جاسر: وانا قولت موافق وهتتجوزيه
روز بصوت عااالي: لاء مش هتجوزه ومش هتجوز بي الغصب والي عندكم اعملوه 
” اتي الجميع من الغرفه بسبب صوت روز العالي ” 
رفع جاسر ايده وضرب روز كف
روز بدموع: أنت بتضربني ي بواي 
جاسر : انا لا ابوكي وله اعرفك وجوزاك من ابن عمك هيتم 
عمر : خلاص ي عمي مدام هي مش موافقه 
نظرت روز الي عمر وقالت في نفسها : ماشي ي عمر ولله لندمك 
روز : انا موافقه 
كريمه: لولولولي 
ثم ذهبت خلفهم وتم عقد القرآن وقال الشيخ جملته الشهيره ( بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير) 
ذهب عمر الي روز وحضنها وهمس في اذنها وقال : ده رد علي سوالك لما قولتيلي هعمل ايه ولسه هتشوفي اسوء ايام حياتك معايه “” 
خرجت روز من الغرفه وتوجهت ناحيه رنا وحضنتها وفضلت تعيط ليه يحصل فينا كده 
رنا : بس ي حببتي اهدي علشان محدش يلاحظ 
رحمه : اتت وحضنت روز مبروك ي حببتي
كريمه : مبروك ي حبايب قلبي انتوا الاتنين مكونتش متخيله كتب كتابكم هيكون في نفس اليوم 
” بدأ الجميع في الرقص وكان الجميع مبسوط معاده عن رنا وروز الي بي النسبه ليهم انهارده اسوء يوم في حياتهم واسد وعمر الي كل واحد بيفكر هينتقم اذاي : 
استأذنت روز الذهاب الي غرفتها لانها قالت لهم تعبانه وعايزه ترتاح جلست علي السرير وفضلت تعيط ليه يحصل فينا كده انا واختي ليه نتجوز  غصب ليه ي ربي ثم مسحت دموعها وقالت ولله لندمك ي عمر لأنك السبب في انو ابواي يضربني ويزعل مني وده كلوا بسببك  ثم دخلت الحمام وابدلت ملابسها بي منامه قطنيه لونها بمبي واتت لتنام ولاكن وجدت الباب انفتح  ودخل منه  عمر وأغلقه خلفه 
روز : اطلع بره ي حيوان 
عمر بعصبيه: اقسم بالله لو م لميتي لسانك لهتشوفي هعمل ايه 
روز : الي عندك اعمله مش خايفه منك 
عمر : بدأ يقرب منها وهي ترجع لحد م خبطت في الحيطه وهو حاوطها
عمر : كونتي بتقولي ايه 
روز : ابعد 
عمر : لاء 
رفعت ايدها روز علشان تضربه كف ولاكن هو كان اسرع منها ومسك ايدها ولفها وره ضهرها 
عمر : انا سكتلك مره لاكن ترفعي ايدك تاني اكسرها ليكي 
روز ببكاء : ااه سيب ايدي بتوجعني 
عمر قلبه وجعه عليها ساب ايدها وهي قعدت علي الارض ومسكت ايدها وفضلت تعيط 
قرب عمر منها علشان يشوفها 
روز بصراخ: ابعد عني بقي عايز ايه تاني مش اتجوزتني وخليت ابواي يضربني ويزعل مني وده كلوا علشان ضربتك كف ولو اي وحده مكاني كانت عملت كده  عايز تكسرني صح احب اقولك برافووو عليك نجحت ولو علي الكف فا انا اسفه اسفه اسف بس سبني في حالي بقي ثم انهارت في البكاء 
لن يستطيع عمر ان يراها هكذا قرب عليها وحملها وسط صراخها نومها علي السرير وهي في حضنه 
روز : بتضرب فيه ابعد عني بقي ولاكن ايدها الصغيره متجيش حاجه في جسمه الصلب 
عمر: اهدي خلاص انا اسف ولله 
روز : بدأت تهدي وهي في حضنه وفجاه عمر بيبص عليها لقيها نامت 
عمر : حضنها جاامد ونام هو كمان 
Reem Ahmed ????
في الاسفل 
رنا جالسه مع العيله لسه تحت اتي اسد وجلس بجوارها
أسد بسخريه: مبسوطه ي زوجتي العزيزة 
رنا : ولله لولا انو امي ومرات عمي باصين علينا كونت سبتلك المكان لاني مش طيقاك 
اسد : كده ماشي 
اسد : مرات عمي ممكن اطلع انا ورنا فوق علشان نتكلم بخصوص حياتنا هي عايزه تعيش فين وكده يعني 
كريمه بي ابتسامه : ي بني هي مراتك دلوقتي وانت حر 
اسد مسك اسد رنا وطلع فوق في اوضته وقفل الباب 
اسد: كونتي بتقولي ايه تحت مش طيقاني 
رنا: ايوا مش طيقاك واتجوزتك غصب بسبب الست هنام الي خانتك ولاكن قبل أن تكمل كلامها وقعت علي الارض بسبب صفعه قووويه من اسد  
اسد :..
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!