رواية ليالي السهر في الجحيم الحلقة الثامنة 8 بقلم مريم حسني
رواية ليالي السهر في الجحيم الحلقة الثامنة 8 بقلم مريم حسني |
رواية ليالي السهر في الجحيم الحلقة الثامنة 8 بقلم مريم حسني
قاسم وعنيه احمرت من العصبية والغضب بعد ماسمع كلام سهر :انتي بتقولي ايه انتي اتجننتي
سهر بتحدي اللي سمعتوا بس يابني ادام انت زي ماقولتلك انتي هتسبني امشي من هنا وكفاية اوي اللي انت عملتوا فيا اظن كده كفايه انت انتقمت للغندوره اختك وخلاص خلاصنا مفهوم ولا لا
قاسم ابتسم وفجأه رفع ايده وضربها بالقلم وشداها من شعرها لا ده انتي تقوميلي كده تعالي ورجرها من شعرها وسط صرخها ودموعها وسحبها عل الاوضه اللي ودهالها اول يوم
قاسم بغضب انا اللي غلطان لما كنت بداتي تصعبي عليا بس معلش ملحوقه حالا تقومي تلبس لابس الخدمين وتنزلي عل المطبخ انتي هنا مش اقل من اقل خدامة ومسمعش نفس ولا تهمسي فاهمه ولا هكسر عظامك كلها مش ضلع بس ولا اقولك انا اجيب شاهي هنا احسن ايه رايك فاهمه سهر هزت راسها بدموع
قاسم بزعيق يلا قومي وخرج ورزع الباب وراه
سهر قامت بتعب ودموعها بتنزل وغيرت هدومها يارب ياخدك يابعيد يارب وخرجت
قاسم بعصبية اييييه هتخديلي صوره غوري عل الزفت المطبخ
سهر بصتله بغيظ ودخلت
قاسم دخل ورها عاوذ اتنين قهوه مظبوطه
سهر بتكلمني انا
قاسم بغضب لا بكلم امي
سهر حاضر ثواني
قاسم خرج وراح المكتب وسهر ودتله القهوة
حسن بستغراب ايه ده سهر انتي بتعملي ايه بالقهوة دي قومتي اصلا ليه انتي لسه تعبانه اكيد
قاسم بحده مش حطيتي القهوة يلا من هنا
سهر خرجت بهدوء
حسن ف ايه يا قاسم انت اتجننت ولا ايه
قاسم حسن ملكش دعوه خليك ف حالك
حسن بعصبيه حالي ايه انت مجنون يابني ده انت مكلمني في التلفون وميت من الخوف عليها وقاليلي بتنزف و
قاسم بحده حسسسن خلاص وانت مالك هي من باقيه اهلك
حسن بقايه اهلي ماشي يا قاسم سلام وسابه ومشي
قاسم حاول ينده عليه بس هو مشي اوووووف
سهر فضلت طول اليوم تشتغل وهي تعبانه بشكل فظيع وطبعا نانا مصدقت وهدت حالها ف الشغل وسهر كانت مكلتش و طبعا التسمم والاجهاض وتعب ده كان صعب اوي عليها اليوم خلص وهي دخلت اوضتها بالعافيه ونامت عل الارض عل طول من كتر التعب
وحست الصبح بحد خبطها في بطنها فتحت عنيها بخضه
قاسم اتزفتي اصحي الساعه 6 عاوز افطر انجزي
وسابها وخرج وهي قامت بصعوبة لقت لسه ف اثر للنزيف اتحملت عل نفسها وقامت عملت لقاسم ونانا الفطار وراحت المطبخ تشوف وراها ايه
قاسم جيه من وراها بس سمعها بتغني ابتسم وقعد يسمعها
شو كانت حلوة الليالي والهوا يبقي نطرنا وتيجي تلقيني وياخدنا بعيد هدير الماي والليالي
كان عندنا طاحون عل نبع الماي ادامه سحات مزروعه في وجدي كان يطحن بالحي قمح وزهريات ويبقوا الناس في ها الساحات شي معهم اكياس شي عربيات ريحين جيين عا طول الطريق تهدر عنيات
اااااه يا سهر الليالي ااااه يا حلوه عل بالي غني ااااه غني اههه غني عل الطرقااات
ياي ياي ياي يا سهر الليالي ياي ياي ياي يا حلوه عل بالي غني اااه عني اااه غني عل الطرقات
وراحت الايام وشوي شوي سكت الطحون عكيت بالماي وجدي صار طحون الذكريات يطحن شمس وفييييي يا سهر الليالي ااااه يا حلوه عل بالي غني اااااه غني ااااااه غني عل الطرقااااات
قاسم فضل سرحان في صوتها وابتسم بحب بس افتكر الكلام اللي قالتهوله “انت مقرف اوي يا قاسم مقرف اوي ” ماشي يا سهر انا مقرف اقرفي مني عل حق بقي
قاسم راح لحسن يصلحه
حسن صدقني يا قاسم اللي انت بتعمله ده غلط غلط كبير كمان
قاسم بهدوء مصطنع خلاص يا حين انا مش هعملها حاجة تاني وعد
حسن ابتسم ماشي يا قاسم انا بقي اقولك سلام عشان انت عارف طيارتي كمان ساعتين
قاسم تروحي وتيجي بالسلامه
………………
في الليل دخلت تنام لقت قاسم جيه وراها وشكله سكران
سهر عاوز ايه اطلع بره
قاسم بتوهان بقي انا بتقرفي مني ومش عاوزه تحملي مني ماشي يا سهر ماشي واعتدي عليها
رالفكره مكنتش ان قاسم سكران الفكره ان الموضوع ده بقي بيحصل كل يوم نفس النمط كل يوم هي بتشتغل في البيت واخر اليل قاسم يعتدي عليها غصب عنها
وجيه يوم نانا كانت قاعده بتتفرج عل فيلم وحبت تدايق سهر بس سهر في يوم ده كان واضح انها تعبانه
نانا انتي تعالي دلكيلي رجلي وجعاني
سهر نعم وانا مالي
نانا انتي هنا خدامه ده شغلك
سهر لا ده عندها انسي
نانا بهديد انتي هتعملي اللي بقولك عليه ولا اقوم اجيبك من شعرك
سهر بغضب لا ده انا اللي هقلع الجزمه وانزلها عل وشك
قاسم بزعيق سهههر انتي اتجننتي ولا ايه اغتتزري حالا
سهر نعم ياخويا عل جثتي
قاسم بتهديد قولت كلمه مش هعدها تاني
سهر بصتله بتعب حاضر انا اسفه يا انسه وسبتهم ودخلت اوضتها قاسم راح وراها
دخل لقها بتعيط بهدوء
قاسم سهر
سهر بتعب نعم
قاسم سهر انا كنت عاوز اقولك اني احم واتنهد
سهر نعم عاوز ايه
قاسم سهر انا الكلام اللي انتي قولتهولي
سهر انا حامل.وسكتت شوبه تاني
قاسم بصدمه نعم ده بجد
سهر معرفش ابعت هات الدكتور
قاسم طيب مم ماشي
قاسم طلب الدكتور وهو مش مصدق الدكتور خرج
الدكتور حامل
قاسم بصدمه احم طيب متشكر اتفضل انت
قاسم دخل لسهر الاوضه جهزي نفسك هنتجوز انهارده وسابها وخرج
يتبع..
لقراءة الحلقة التاسعة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا