روايات

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم ياسمين مصطفى

 رواية عشقي الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم ياسمين مصطفى

رسيل بصدمه: انت بتضربني ياعدي…
عدي بغضب: عاايزه تموتي….. مفكرتيش فيه… لما يجيي هيعيش من غير ام….. انت انانيه مبتفكريش غير ف نفسك….
رسيل بصوت عالي: انانيه….. انا نيه عشان نفسي اكون ام……
عدي بغضب.  : م انتي مهتلحقيش، ياغبيه…. انا هكره….
رسيل: لا…. لالاا…. انا بعمل كل دا عشانك عشان تكون اب….
عدي: وانا مش عايز يارسيل…
رسيل بجمود: من الاخر ياعدي…. انا مش هنزل البيبي…. مش هموت ابني….. واختار ي منزلوش ي تطلقني….
عدي بصدمه:ايه اطلقك…..
رسيل:اه طلقني….
عدي:هتنزليه غصب عنك ومفيش طلاق….
رسيل:هموت نفسي ياعدي لو نزلته….
عدي اتعصب جدا….وفضل يكسر ف الاوضه والممضرين والدكاتره برا سامعين التكسير….ف الدكتوره عارفه ان عدي صاحب قاسم…طلعت تجري بسرعه عند قاسم…
الدكتوره:قاسم،…قاسم بيه…صاحب حضرتك بيكسر ف الاوض ومش عارفين نوقفه….
عطي قاسم الولد لمراد…
قاسم،:خد يامراد جاسر….عشق متتحركيش من مكانك عشان متتعبيش….وخرج بسرعه يشوف صاحبه…ووصل عند الاوضه اللي عدي ورسيل فيها…..
__________________________♕
قاسم من برا:عدي….عدي افتح…
عدي من جوا:مش هفتح يا قاسم وسيبني ف حالي عشان منخسرش بعض….
قاسم بص  ل كرم وكارم….
كرم وكارم:تحت امرك….وكسروا الباب….ودخل قاسم…
قاسم وهو بيمسك عدي:اهدي…اهدي…لو سمحتي يا رسيل روحي عند عشق….
رسيل مش قادره تتحرك ابدا….ونتيجه للضغوطات دي اغمي عليها…
عدي:رسييل….وحري عليها واشتالها بسرعه وخرج من الاوضه….
عدي بصوت عالي:اي دكتوره فيكوا تيجي بسرعه….ودخل اول اوضه قابلته ومن حسن الحظ انها كانت فاضيه…..
دخلت دكتوره وكشفت علي رسيل….
الدكتوره:انا عطيتها حقنه مهدئه.. لان اعصابها تعبانه جدا..وشويه وهتفوق عن اذنك…
وسابته وخرجت….دخل قاسم الاوضه،…
قاسم بهدوء:اي اللي عملته دا…
عدي نزلت دموعه:عايزه تسيبني يا قاسم….عايزه تسيبني…
قاسم راح حضنه:من امتي وانت ضغيف كدا….
عدي:مقدرش اعيش..من غيرها ابدا….مقدرش…عايزني ابقي وحيد تاني….بعد ما لقيتها ارجع للوحده من الاول….انا مش عايزه…مش عايز اكون اب….مش عشان تكون اب حياتها هي المقابل….انا مش هستحمل يا قاسم…..
قاسم:وانت مين قالك ان حياتها هي المقابل..
عدي:الدكتوره قالت….لو جابت  الطفل…هتموت……
قاسم:اهدي ياعدي وامسح دموعك…احنا رجاله والرجاله مبتعيطش ابدا….الموضوع دا هيبقاله حل ان شاء الله….
عدي:ياااااااارب….ياااارب…
رسيل:ااه….
عدي جري عليها: انت كويسه حاسه بايه حاسه ب الم انادي على الدكتور
رسيل بصت ليه بحزن: اسفه اسفه يا عدي ما اقدرش اعمل اللي انت بتطلبه مني……
قاسم انسحب لانه حاسس ان دي حاجه خاصه بين عدي ومراته وهو ملوش. دخل  يعني فانسحب بينه وبين نفسه وراح عند عشق….
عدي: انا م اقدرش ابعد عنك يارسيل..  ما اقدرش…. مش عايز اكون اب كفايه عليا انتي….
رسيل بدموع:لاا انت كداب…انت نفسك ف كدا واكتر مني كمان….شوفت لمعه فرحه ف عنيك لما اشتلت ابن قااسم….مقدرش اشوفك حزين…وبعدين ممكن الدكتوره تكون بتهيألها ان انا اخسر حياتي….مش يمكن يكون فيه الم…..وحطت اديها علي ايد عدي وقالت….
رسيل.:عدي انا محتجاه بجد….والا كل واحد يشوف حياته….
عدي:تاااني….سيره الطلاق متجيش علي لساانك يارسيل فااهمه….
رسيل:يعني اعمل اي يعني….بص احنا نروح نكشف تاني ونشوف…يالا….
وقامت لكنها داخت وكانت هتقع لكن عدي مسكها….
عدي:برااحه…
رسيل:انا كويسه…يالا…
وفعلا استجاب لها عدي وراح يكشف تاني….بس المره دي ف عياده خاصه…….
________________
ركب رسيل العربيه وبعدين ركب…..وبعد مرور دقايق وصل عدي ورسيل ل مكان الدكتوره…..
ودخلوا……
الدكتوره وهي بتمد اديها لعدي:عدي ازيك….
رسيل حطت اديها بدل عدي:الله يسلمك بس هو مش بيسلم….
الدكتوره بحرج:احم…خير…
عدي ببسمه:مراتي كانت تعبانه شويه…و……..
حكالها اللي حصل…..
عدي بوجع:هو فعلا ي الموت ي متخلفش…..
رسيل عيطت بصمت علي وجعه….
الدكتوره:كله هيبان ب التحليل….وبعدين مفيش حاجه بعيده عن ربنا….ادعوا وبس….ممكن تتفضلي معايا….
وراحت رسيل مع الدكتوره….اللي اخدت منها عينات دم….و عملتلها سونار والكلام دا…
وخرجوا بعد فتره لعدي اللي منتظر علي نار….
عدي:هاا اي الاخبار….
الدكتوره بعمليه:مين اللي قال لحضرتك كدا….كله طبيعي ميه ف النيه ومفيش مشااكل ابدا…..
عدي بفرحه:حقيقي….
الدكتوره:اه والله زي ما بقول لحضرتك…ممكن اللي قال لحضرتك كان متلغبط او بدل تحليلات وكدا….
رسيل عيطت جامد من كتر الفرحه
وعدي راح لها بسرعه واخدها ف
حضنه…..
عدي:خلاص ياعمري…الحمد لله….الحمد لله….
رسيل ببكاء:هبقي ام يا عدي…..اخيرا….
عدي مسك ايد رسيل:عن اذنك يا دكتوره….انا ممنون لحضرتك كتير….
الدكتوره:علي اي دا واجبي….
وخرج عدي.معاه رسيل….
رسيل من الكتر الفرحه مش قادره تتكلم!…وعدي كان كدا بردوو….الاتنين كانوا فرحانين جدا….!
رسيل:عدي انا فرحانه جدا….
عدي بفرحه:وانا اكتر ياعمري…
رسيل:انا عايزه ارقص من الفرحه….لازم نعطي حاجه لله….
عدي:عندك حق…دي نعمه من ربنا ولازم نخرج حاجه ليه…..
رسيل:عشق….عايزه اروح لعشق المفروض اكون جنبها دلوقتي….
عدي:ااه…عندك حق وقاسم بردو المفروض اكون جنبه….يالا نروح….
_______________________♕
اما بقا عند قاسم وعشق….
عشق:هو في اي ياقاسم….
قاسم:ارتاحي ياعمري مفيش حاجه…
عشق:متأكد…
قاسم:اه ارتاحي انتي بس….وانت ياعم هات ابني….
مراد:تؤتؤتؤتؤ….دا ابن اختي وانا اللي هربيه….
قاسم:عمي معتز….خليه يجيب ابني…
مراد:لا انا هلعب بيه….
عشق.:بسس كفايه مراد هات جاسر كدا….
مراد:خدي ياختي….
قاسم:براحه علي ابني….
مراد:طيب ياحنين….
وعطي الولد لعشق…اللي ضمته بحنان لصدرها…..
عشق بدموع:بابا اي رأيك ف ابني…
معتز دمع:حبيبتي ربنا يبارك فيه يااارب ويحفظه….
عشق:ياااارب….
وفضلوا يتكلموا….لحد ما وصل عدي ورسيل….
عدي:قااسم….فين الوااد..
قاسم بضحكه:وااد….
رسيل جرت علي عشق وحضنتها…
عدي:براحه يارسيل….
رسيل:حاضر ووجهت كلامها لعشق..:حمد لله علي السلامه ياعشق….
عشق بحب:الله يسلمك يارسيل…
رسيل:فين حبيب خالتو….
عشق:اهوو…اتفضلي…بسم الله الرحمن الرحيم…
اخدته رسيل اللي دمعت وباسته….
عدي بغيره:رسيل انا عايز بنت مش عايز ولد عشان مقتلوش….
عشق:رسيل انتي حاامل….
رسيل بفرحه:اااه….وهيجيلي نونو صغير بعد 8 شهور….
عشق:مبروووك ياحبيبتي الف مليوون مبرووك
رسيل:الله يبارك فيكي….
قاسم:انت كان صوتك عالي ليه.
عدي:سوء تفاهم….
قاسم:مفيش حاجه يعني…
عدي:لا مفيش الحمد لله كله خير….
رسيل:سميتوه اي بقا….
عشق وقاسم:جااسر….
رسيل:الله اسمه جمييل جدا جدا…
رسيل اخدت جاسر وراحت عند عدي…اللي اشتاله ودمع من الفرحه…
وقاسم بص ليه بحب…وفرحان جدا انه خلاص صاحبه هيجيب ولد….زي ما هو فرحان انه شاف اطفاله اللي مكنش متوقع الحياه دي…..قاسم كان متوقع ان حياته كلها هتفضل شغل وتعب….لكن لا….بعد كل التعب دا اخيرا هيرتااح……
يتبع …..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا

‫12 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!