روايات

رواية صغيرتي الفصل السابع 7 بقلم إيمان شلبي

 رواية صغيرتي الفصل السابع 7 بقلم إيمان شلبي

رواية صغيرتي الفصل السابع 7 بقلم إيمان شلبي

رواية صغيرتي الفصل السابع 7 بقلم إيمان شلبي

رهف بصدمه:انتي بتقولي ايه
سردت لها همس كل ما قاله فهد واخبرتها ايضا انه يحبها ولكن رهف نزلت دموعها بصمت
رهف :ي يعني انا كنت ضحيه ما بينهم كنت ضحيه عشان ينتقم زين من فهد انا اللي عيشت ايام سودا خايفه من تهديدات زين ليا ومن بعدها اتجبرت اتجوزومحدش قالي السبب وعيشت ايام اسود من اللي عيشتها علي ايد الحقير التاني ثم بدات تصرخ وتبكي انا الضحيه اناااا الضحيه
همس بقلق:رهف ارجوكي اهدي
رهف بغضب:متقوليش اهدي وانتي انتي ياهمس اللي كنتي بتشوفيني بعد ما عرفت اني هتجوز بالاجبار كل يوم دموعي علي خدي وحتي مفكرتيش تقوليلي السبب مفكرتيش تهوني عليا انا بكرهكوا كلكوا بكررررررررهكوا ثم خرجت من الغرفه مسرعا لتتوجه الي غرفتها هرولت همس خلفها لتدلف الي غرفتها ووجدتها تحضر ملابسها في شنطه سفر
همس:رهف انتي رايحه فين يارهف
رهف بعصبيه:ملكيش دعوه بيا انتي فاهمه ابعدي عني هروح في ستين داهيه ثم خرجت من الغرفه وتوجهت الي اسفل ولكن لسوء حظها وجدت امامها زين وفهد
فهد بقلق عند رؤيه دموعها وشنطه السفر:رهف رايحه فين في اي
نظرت رهف له ولزين بأحتقار وكره
اهلا زين باشا ابن عمي اللي من لحمي ودمي اللي كان عايز يتجوزني عشان ينتقم من صاحبه اللي عشان يطفي ناره من بعد ما سابته حبيبته وراحت لصاحبه
نظر لها فهد وزين بصدمه
زين بحزن:انا اسف يارهف بجد اسف وفهد ملوش ذنب فهد بيحبك بجد
رهف بصراخ: اسف اسف علي ايه ولا ايه اسف علي الكام شهر اللي عشتهم عذاب وخوف بسبب تهديداتك ليا يأما اتجوزك يأما هتقتل ابويا واختي ولا اسف علي اني اتجبرت اتجوز من واحد معيشني في عذاب من اول يوم جيت هنا في وانا كل ده مكنتش اعرف هو متجوزني لي ولي بيعاملني كده طلع البيه متجوزني عشان ابويا راحله يساعده في انه يحميني منك واتجوزت وعيشت ايام اسود من الاول هو ده اللي بيحبني لا الصراحه الحب بينط من عنيه حقيقي ثم نظرت الي فهد الذي يقف بثبات
فهد بيه اظن مهمتك خلصت والاستاذ هيبعد عني يالا طلقني
فهد ببرود:مبطلقش
رهف:يعني اي بقولك طلقني
فهد:زي ما سمعتي مش هطلقك
رهف بعصبيه:طلقنااااااي لتجد نفسها وفي اقل من ثانيه مطروحه ارضا اثر صفعته لها
زين :فهد انت اتجننت اي اللي عملته ده
اما همس فتوجهت نحو شقيقتها لتساعدها في النهوض
فهد:لو سمحت يازين محدش يتدخل بيني وبين مراتي
زين بهدوء:براحه عليها يافهد مش كده هي حقها تزعل وتعمل اللي هي عايزاه
كاد ان يرد لتصرخ همس بأسم رهف ليهرول اليها فهد سريعا ليجدها فاقده للوعي حملها فهد وتوجه بها نحو غرفتهم كاد زين وهمس ان يصعدوا خلفه ولكنه منعهم
لو سمحتوا محدش يطلع انا هعرف افوقها ثم اكمل صعوده الي غرفتهم
عند زين وهمس كانت تبكي همس علي شقيقتها بحزن شديد وضع زين يده علي كتفها كمواساه ولكنها نفضته بقوه
ابعد ايدك القذره ديه عني
زين:همس ارجوكي انا عارف اني غلطت بس صدقيني الانتقام كان عاميني ارجوكي سامحيني خلينا نرجع زي زمان وعلي فكره عمي كويس انا قعدت مع فهد في الكافيه وصلحت غلطي واعترفتله اني ندمان وعايز عمي يسامحني وروحنا المستشفي وكان عمي فاق واعتذرتله ارجوكي ياهمس سامحيني
همس بدموع:عن اذنك يا ياابن عمي ثم هرولت من امامه
في غرفه فهد وضعها علي الفراش وحاول افاقتها بعطره لتفتح عينيها ببطئ حتي وجدته امامها لتنهض بغضب:طلقني ياحيوان
جذبها فهد من ذراعيها بعنف حتي احست انه سيخلع من قوته
فهد:قولتلك مش هطلقك انتي فاهمه وكلمه طلاق متتقلش تاني علي لسانك انتي مكتوبه باسمي وهتفضلي مكتوبه باسمي لحد ما اموت مش معني انك عرفتي اني بحبك هتسوقي فيها لا ياقطه انا فهد الشربيني ومهما كنت بحبك مش هسمح بالاهانه انتي فاهمه والظاهر انك متربتيش كويس ومحتاجه تتربي من اول وجديد
رهف ببكاء:اااه دراعي حرام عليك
تركها فهد ليتوجه نحو المرخاض وظلت هي تبكي علي ما وصلت اليه (ده انتي عيله نكديه انتي واختك ياشيخه وجبتوا للمتابعين اكتئاب ????????)
خرج فهد من المرخاض ليجدها هكذا
فهد بحده:بطلي عياط
لتبكي اكثر وتشهق
فهد بعصبيه:قولت بطلي زفت عياط
لتتوقف عن البكاء بصعوبه شديده فهي عندما تبكي لا تستطيع التوقف ليتجه فهد الي الخارج ولكن اوقفته جملتها الصادمه
مش هتطلقني حتي لو عرفت اني بحب واحد تاني…..
يتبع ….
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى