Uncategorized

اسكريبت الصغيرة والعاشق الجزء السابع 7 بقلم مريم العراقي

 اسكريبت الصغيرة والعاشق الجزء السابع 7 بقلم مريم العراقي

اسكريبت الصغيرة والعاشق الجزء السابع 7 بقلم مريم العراقي

اسكريبت الصغيرة والعاشق الجزء السابع 7 بقلم مريم العراقي

وقفنا البارت اللي فات لما جنى جاء لها رساله من شخص مجهول على تليفونها مكتوب فيها “كل سنه وانت هتبقي ملكي”….جني انصدمت واتخضت في نفس الوقت من الرسالة وفضلت ترن علي الرقم ده كتير والصدمة أنه كان بيديها خارج نطاق الخدمة فضلت طول الليل تفكر وما عرفتش تذاكر ولا حتي تنام….يا تري مين ده وعايز مني ايه..
تشرق الشمس تعلن عن بدء يوم جديد…
شهد:جني ايه ده هي راحت فين بتدور عليها لقيتها نائمة علي الكنبة
شهد:جني يا جني اصحي
جني بخضة:ايه في ايه
شهد:اهدي يا بنت مالك انا شهد ايه اللي منيمك علي الكنبة
جني:شهد الحمدلله انك جيتي كنت عايزة اتكلم معاك
شهد:خير يا بنت قلقتيني مالك؟؟!
جني:بس توعديني أن اللي هقوله ده يفضل سر بينا
شهد:انا مش فاهمة حاجة؟؟!!
جني:اوعديني بس يا شهد
شهد:اوعدك اوعدك يا جني
جني بدأت تحكي لها عن كل اللي حصل لها امبارح والرسالة والشخص المجهول
شهد بإستغراب:ده مين ده اللي له يد يعمل كدة
جني بتوتر:مش عارفه مش عارفه يا شهد عشان كدة حكيت لك عشان نلاقي حل
شهد:طب اهدي يا جني بصي النهاردة عيد ميلادك مش لازم حد يلاحظ عليك حاجة وطنشي الموضوع شوية يمكن واحد بيهزر وخلاص
جني:يا بنت انت هبلة بيهزر ازاي طب افترضنا بيهزر ازاي ابعت رسالة زي دي بلاش جاب رقمي ازاي بلاش دي كمان عرف أن عيد ميلادي النهاردة ازاي انا بجد هتجنن
شهد:اهدي بس يا جني هسيبك تجهزي خلي اليوم ده يعدي علي خير وبعدين نشوف هنبقي نعمل ايه في الموضوع ده
جني:ماشي ربنا يستر
شهد:يلا هستناك تحت
جني:استني يا شهد انما ايه القمر ده(شهد كانت لابسة فستان كشميري لحد بعد الركبة وصندل ابيض وعاملة شعرها كيرلي وكانت قمر)
شهد بغرور مصطنع:طول عمري متألقة انت بتقولي ايه
جني:لا والنبي حاسبي يا بت لدماغك تضرب في السأف من كتر الغرور
شهد:ماشي يا لمضة مستنياك
شهد خرجت وجني ضحكت عليها وقامت عشان تجهز نفسها
شهد خدت شاور دافئ تهدي نفسها وصلت وبدأت تجهز نفسها
شهد دخلت على جنى واتصدمت من اللي شافته
شهد بصدمه: مين القمر ده
جني بمرح: بجد شكلي حلو يا شهد
شهد:طبعا يا حبيبتي زي القمر مبروووك ربنا يثبتك
جني بفرح:الله يبارك فيك عقبالك حبيت اعملها مفاجأة
(جني كانت لابسة فستان اسود طويل وبكم وفي فصوص بيضاء وصندل اسود وشنطة بيضاء وعليه طرحة بيضاء وهي اللي ادتها حلاوة اكتر ما هي حلوة)(ملحوظة*انا مش بعرف البس كويس فلو لقيتو حاجة مش لايقة ما تركزوش????????❤️)نرجع لروايتنا….
شهد:احلي مفاجأة بس اهم حاجه تكوني لابساه علي اقتناع
جني:طبعا يا شهد علفكرة انا مقررة من زمان البس الحجاب بس كنت مستنية الوقت المناسب عشان الفرحة تبقي فرحتين فرحة عيد ميلادي وفرحه اني اتحجبت
شهد: بجد انا فرحانه لك جدا ربنا يثبتك يا حبيبتي
جني:حبيبتي يا شوشو عقبالك انت كمان
شهد بحب:يارب إن شاء الله قريب❤️
جني وشهد فضلو يتكلمو ومحسوش بالوقت……
شهد:يالا يا جني زمان الضيوف وصلوا ده اكيد اول ما الناس يشوفوك هيتهلوا
جني:مش للدرجة دي
شهد:ماشي يا ختي يالا ننزل وتشوفي بنفسك انا هسبقك انا
جني:ماشي
شهد سبقت جني وجني نزلت وراها لقت البيت كله هدوء ومظلم فضلت تدور عليهم ما لقتهمش خرجت الجنينة وأول ما خرجت انصدمت….اول ما جني خرجت الجنينة بلالين كتير وورد نزلوا عليها من السما وكل بالونة مكتوب عليها اسم شخص وتحتيها كلمه منه كل بالونة تنزل معاها ورود تنزل معاها اول بالونة كان مكتوب عليها..&بابا❤️دنيتي❤️عيطت جني من كتر الفرحة تاني بالونة من&عمها❤️الغالية❤️ثالث بالونة من &احمد❤️طفولتي❤️رابع بالونة من &حازم❤️قمري❤️خامس بالونة من &شهد❤️توينزي❤️سادس بالونة والأخيرة كانت من &ملك❤️اختي❤️جني عيطت من كتر الفرحة وما كنتش مصدقة نفسها(يا سلااااام يا جدعان الكلام ده في الروايات بس ها????❤️) ما تنكرش انها كانت زعلانة أن زياد مكتبلهاش حاجة بس كتمت جواها وفرحت باللي هما عملوه وهما كمان اتفجأو بيها وبجاملها بالحجاب وجريو عليها عشان يهنوها ويباركو لها وزياد اللي اول ما شافها ما قدرش يشيل عينه من عليها وانبهر بجمالها وفي وسط فرحة جني شافت بالونة من بعيد مكتوب عليها كلمة واحدة بس(ملكتي)…
يتبع…..
لقراءة الجزء الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي أجزاء الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى