رواية أحببتها في مهمتي البارت السابع 7 بقلم أسماء محمد
رواية أحببتها في مهمتي البارت السابع 7 بقلم أسماء محمد |
رواية أحببتها في مهمتي البارت السابع 7 بقلم أسماء محمد
فارس وحمزه مشيوا علشان يروحوا فيلا نادر
في فيلا نادر الحديدي
ريماس واقفه ومتوتره ولارا بتهديها
ريماس بتوتر ::انا خايفه أوافق الباشا يزعل ويعمل حاجه وخايفه موافقش بابا ولسه هتكمل
سلمي شغلت اغنيه لعمرو دياب دا لو اتساب وقاعده بتغني
لارا :: انتي هبله يا بت انتي
سلمي :: توء توء علشان لو هي فعلا سابته تبقي حماره
ريماس شدت منها الفون بغيظ :: عااااااااااااااا اسكتي بقا طب اي رايك بقا انا مش هوافق اصلا
سلمي قاعده علي السرير وحطت رجل علي رجل :: براحتك
لارا خرجت البلكونه ووفقت شويه وشافت عربيه فارس جايه من بعيد دخلت جري
لارا :: ريماس ريماس فارس جه وبتضحك
سلمي بتريقه علي ريماس :: لالالالالالالا انا هسمع كلام الباشا
لارا بتضحك وريماس رمت علي سلمي المخده
ريماس:: صح عمر ومروان فين
سلمي :: زمانهم جاين
ريماس :: طيب
لارا :: انا هنزل وانتو خليكوا هنا ما هو لازم حد يبقي مع اونكل تحت ريماس وسلمي :: طيب
تحت عند نادر
فارس خبط علي الباب والخادم فتحله
نادر بترحيب ومبتسم :: اهلا اهلا
حمزه :: اهلا بيك
فارس بقرف بعض الشئ :: اهلا
نادر مادقش في طريقته
نادر :: اتفضلوا
حمزه عينه بتروح يمين وشمال بيدور علي يارا
نادر فهمه وهز ليه رأسه انو يتطمن
في الوقت ده نزلت لارا
نادر قام وبيقدم لارا
نادر ::حمزه بيه اقدم ليك لارا
لارا باابتسامه :: ازيك يا اونكل
حمزه بيسلم عليها وهو مبسوط
حمزه بفرحه :: ازيك يا بنتي
لارا باستغراب:: تمام الحمدلله
لارا بتبص لفارس :: ازيك يا استاذ فارس
فارس بحب واضح اوي لدرجه حمزه شك أنه عارف انها أخته
فارس :: الحمدلله يا لارا في حد ضايقك تاني
لارا :: لا وبصت لمالك مين القمر ده
فارس بحزن :: دا يا ستي ابن واحد صاحبي مات في اخر عمليه وامه في غيبوبه وأبوه قبل ما يموت وصاني عليهم
لارا واقفه بصدمه لانها فهمت انها عمليه الجبل بتاعت ريماس
لارا :: ممكن اشيله
فارس ::طبعا
حمزه :: اومال فين العروسه
لارا :: هطلع انادي ليها
لارا طلعت ومعاها مالك
لارا دخلت الاوضه وبكل غضب
لارا :: شوفتي شغلك وقرفك عمل اي وبتعيط لي كدا حرام عيل زي ده يتحرم من أبوه ليه
سلمي :: في اي يا لارا مالك
لارا بغضب لدرجه ان مالك خاف وعيط:: في أن الست هانم السبب في آن واحد زي ده يبقي يتيم ومش ليه اب وامه في غيبوبه
ريماس :: يعني اي مش فاهمه
لارا :: لازم توافقي علي فارس علشان تخلصي من ام الشغل ده
سلمي :: طب اهدي الواد اتسرع
وخدت مالك تهديه
ريماس بعياط:: طب وانا اعمل اي ما انا قلت غصب عني والله ولو انا وحشه زي ما انتي بتقولي ماكنتش انقذت ريم
سلمي :: خلاص اهداو دا مش وقت خناق والناس تحت
لارا بتحاول تهدي :: يلا انزلي بيسالوا عليكي وانتي يا سلمي هاتي مالك وتعالي لارا خدت منها مالك ونزلت
ريماس بحزن :: طب انا ذنبي اي اعمل اي طب
سلمي ::دا مش وقت كلام يلا وبعدين نبقي نتكلم معاها
لارا نزلت
نادر :: فين ريماس
لارا :: نازله هي وسلمي
استاذ فارس اتفضل مالك وبصت لنادر بعد اذنك يا اونكل انا همشي
حمزه بسرعه :: تمشي تمشي فين انا لسه مش شبعت منك
فارس ولارا باستغراب وصوت واحد ::نعم
نادر :: احم احم هو قصده انك قمر يعني بيعاكس وبعدين هتمشي فين
لارا ابتسمت :: معلش يا اونكل انت عارف ان بابا جاي بكره ولازم أحضر ليه مفاجأة لانه وحشني اوي
نادر مش داخل في باله الكلام ده ::وبردو تسيبي صاحبت عمرك في يوم زي ده
لارا لسه هنتكلم كانت ريماس وسلمي نزلوا
سلمي ::سلام عليكم
الكل :: عليكم السلام
حمزه :: انا هعرف ريماس اممممممممممممم وشاور علي ريماس::انتي ريماس صح
ريماس بابتسامه:: ايوه انا كلهم قعدوا ولارا اضطرت تقعد معاهم وهما بيتكلموا الباب خبط
لارا :: انا هفتح وراحت تفتح وهي بتفتح كانت باصه وراها وبعدين بصت قدامها وهي بتضحك وفجاءه بصريخ ::بابتي وحضنته
حامد :: حبيبه بابي وحشااااااااااني جدا
مروان ومازن في صوت واحد :: اي رايك في المفاجأة دي
ريماس سمعت الصوت وراحت ليهم :: احلي مفاجأة وحشتني يا اونكل
حامد :: عروستنا القمر وحشااااااااااني
لارا بغيره :: امممم انا عايزه اعرف مين فينا الي بنتك انا ولا هي
مازن ومروان :: هههههههههههه رجعنا تاااني
سلمي جت ليهم :: اي هتفضلوا علي الباب كده يلا ندخل
حامد اول اما دخل وشاف حامد اتصدم
حمزه :: حااامد
نادر بيلطف الجو:: احم حامد ابو لارا ها وبرق ليه
حمزه وفارس سلموا عليه وحمزه مش طايقه اصلا
الكل قعد
حمزه :: شوف يا نادر احنا طالبين القرب منك عايز ريماس لابني فارس
نادر :: انا عن نفسي موافق بس راي الاول والاخير ريماس
فارس :: بس انا عندي شرط
نادر :: شرط اي الفرح الخميس الجاي
ريماس بصدمه :: نععععععععم لا طبعا
لارا باستغراب:: الخميس الجاي ايه دا بعد بكره
فارس :: ايوه عارف بس انا ضابط وعندي ماموريه بعد اسبوع وهطول فيها أوي
حمزه مستغرب لان مافيش ماموريه كده لفارس
ريماس لسه هتعترض بصت لارا ولارا هزت راسها بنعم
ريماس خدت نفس :: طيب
فارس مستغرب من موافقتها بسرعه
نادر :: يبقي علي بركه الله نقرأ الفاتحه
/بقلم اسماء محمد
في صباح يوم جديد
ريماس راحه جايه في اوضتها انا مش عارفه ايه الي عملته في نفسي ده مش عارفه انا حماره وفي الوقت ده فونها رن برقم
ريماس :: احم الو
الباشا :: هو انا مش قلت ليكي اوعي توافقي
ريماس باستغراب بصت في الفون :: هو مين حضرتك
الباشا :: اي مش عارفاني
ريماس بتوتر ::الباشا بس دا رقم مصري هو انت نزلت مصر امتي وازاي وعرفت منين
الباشا :: مالكيش دعوه لي وافقتي ها
ريماس بخوف وبتبلع ريقها :: والله يا باشا ماكنش ينفع لو رفضت بابا كان هيقول لي لكن دلوقتي هو ضابط وماسك القضيه بتاعتنا واي حركه هيعملها هعرفها وبكدا ابقي استفدت
الباشا بغضب :: طلما هتتجوزي علشان كده يبقي ميقربش منك سامعه
ريماس باستغراب :: نعم
الباشا :: هتعملي الي قلته والا
ريماس بسرعه :: لالالالالالالا خلاص والله بس والنبي ملكش دعوه بحد وبتعيط
الباشا :: طيب وقفل
ريماس قعدت علي السرير وبتعيط :: يارب انا تعبت والله تعبت
فونها رن للمره الثانيه ردت من غير ما تشوف وهي بتعيط
ريماس:: الو
فارس استغرب من نبره صوتها وفي نفس الوقت قلق :: ريماس مالك
ريماس اتخضت من الصوت :: انت مين
فارس :: انا فارس مال صوتك
ريماس بكذب :: عادي افتكرت ماما كان نفسي تبقي معايا وعيط
فارس لنفسه وبسخريه :: هههههههههههه كويس لسه عندك قلب
فارس :: معلش ربنا يرحمها وبخبث يا حببتي
ريماس :: نعم
فارس بخبث وتمثيل :: اي انتي حببتي وبكره هتكوني مراتي وعلي ذمتي
ريماس بخجل :: انت متصل لي
فارس :: ماشي اهربي اهربي علي العموم انا كلها ساعه وهكون عندك علشان نشتري فستان الفرح
ريماس :: احم طيب وقفلت
في فيلا حامد
لارا :: بابتي بابتي
حامد :: عيونه
لارا :: هو انت راجع امريكا تاني
حامد :: علشان خاطر عيونك لا
لارا :: هييييييه وباسته من خده
حامد :: يلا عايز اسمع عزفك علي البيانو زي زمان انتي وريماس
لارا :: ريماس كلمتني وقالت إن فارس جاي يخدها علشان يجيبوا الفستان بتاع بكره
حامد :: عقبالك يا عيوني
لارا :: انا هخلل جمبك
لارا وحامد ضحكوا
في فيلا حمزه المنشاوي
فارس خرج ومعاه مالك الي بقوا تقريبا مش سايبين بعض
حمزه اول اما فارس خرج اتصل بنادر
حمزه بكل غضب :: انت اتجننت ازاي تخلي حامد هو الي يربي بنتي انت مش عارف أنه بيكرهني وممكن باي طريقه يأذي بنتي ويعمل معاها حاجه لانه ببساطة مش ابوها
نادر :: طب اهدي كده واكيد هنلاقي حل للموضوع ده
حمزه بغضب :: اهدي اي وزفت اي انت عرفت أن هو من ضمن المشكوك فيهم
نادر :: مشكوك ازاي
حمزه :: النهارده قبل الظهر جاتلي معلومات أن الباشا رئيس المنظمه جه مصر امبارح علي طياره خاصه وطبعا احنا عارفين سنه بس مش عارفين مين ودورنا علي الي نزلوا في طياره خاصه ونفس السن طلع هو الوحيد الي نزل امبارح وفي الوقت نفسه كمان وشغلنا لازم نشك في اي حد حتي لو في دليل واحد بس أو خيط
نادر :: نهار اسود دا لو هو يبقي هو الي عايز بنتي
حمزه بغضب:: اومال انا بحكي في اي من الصبح لازم لارا تعرف أن انا ابوها والا هتضيع ومش هلحقها
نادر :: انا جاي المديريه ومن غير ما حد يعرف لازم نقابل وزير الداخلية
حمزه :: انا مستنيك
في فيلا حامد
لارا :: بابتي انا راحه مع ريماس علشان مش راضيه تروح مع فارس لوحدها
حامد ينظر لها بخبث :: ماشي يا عيون بابتي
لارا خرجت
حامد :: جامده اوي يا بنت حمزه وابتسم بخبث وطلع فونه
حامد :: عايز فارس باشا توصل لي النقطه بتاعت فرحه وعارف لو ريماس ولا لارا اتأذوا هقتلك
وقفل الفون أما نشوف يا فارس زمان ابوك خد امك الي هموت واخدها دلوقتي عايز تاخد الي حبتها من وهي صغيره دا بعدك حتي لو فيها موتك
يتبع..
لقراءة البارت الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايات عروسة للكاتبة آية موسى