Uncategorized

رواية مريض بحب نور الفصل السابع 7 بقلم دهب مبروك

رواية مريض بحب نور الفصل السابع 7 بقلم دهب مبروك 

رواية مريض بحب نور الفصل السابع 7 بقلم دهب مبروك

رواية مريض بحب نور الفصل السابع 7 بقلم دهب مبروك

تميم…. بحبك كل حاجه فيكي بقت بدمنها،ضحكتك،هزراك،لماضتك ، تتجوزيني ينور!!

نور… فاقت من تخيلتها واحلامها علي صوت

 الجرسون…اتفصلي اهي القهوه يا انسه 

نور…شكراا وفي نفسها بتحلمي ينور يعني انتي مفكره انو هيحبك انتي بتحلمي ينور بتحلمي انسي حاولي تنسي من دلوقتي علشان متتجوجعيش لما تعرفي انوا هيكون لغيرك وفاقت من سرحنها علي رن فونها باسم نورين وردت 

نور… نورين اخبارك 

نورين…انا تمام الحمدلله انتي كويسه 

نور… اها تمام الحمد لله متقلقيش عليا 

نورين… صوتك مالوه،صوتك حزين 

نور… لا مافيش ينورين انا في كافيه هشرب حاجه واتمشي وارجع البيت 

نورين… ماشي يحبيبتي سلام 

نور… سلام 

نور…. ياها بجد انتي مصبراني علي حجات كتير اووي ينورين ومهونا عليا كتيرر اوووي 

وشربت قهوتها ومشيت…..” 

بيييييب بيييب،صوت عربيه بيزمر 

نور… اوف بقاا 

تميم… وهو نازل من العربيه اي مش شايفاني 

نور… تميم اقصد تميم باشا،اي الصدفه ديه

تميم… لا تميم وبس اي رايحه فين كداا وفي نفسه ده انا مخططلها امال لو عرفتي اني براقبك علشان واحشتني هتعملي اي ينور وفاق علي صوت….

نور… لا بتمشي شويه زهقانه ومخنوقه مش اكتر 

تميم… طب تيجي نشرب حاجه وندردش سواا 

نور… اي استحلتها ولا اي يتيم واقعد معك بصفتك مين تميم… خلاص يستي تقبلي نبقاا اصحاب

نور بسرعه وابتسامه …..اقبل طبعاً وفي نفسها يخريبتك بقاا ده اللي هتنسي ده انتي مش شايفه نفسك فرحانه ازاي لما شفتيه ولا ضحكتك اللي طالعه من قلبك 

تميم… رحتي فين 

نور… موجوده،بس اي رايك تسيب العربيه علي جمب ونتمشي سواا 

تميم… اتتي تأمري يجميل وانا انفذ 

نور…طب يلا بينا 

تميم ركن العربيه علي جمب وابدا يتمشوا هما الاتنين سواااا…..”

نور…. اي رايك نركب عجل 

تميم… اي انا اركب عجل،ده انا مركبتوش وانا صغير عايزاني اركبوه وانا عندي ٢٧ سنه ينور 

نور… علشان خاطري انا والله نفسي اركب عجله مع الشخص اللي بح… واستوعبت بتقول اي وصلحت كلمه مع الشخص اللي بحبوه زي اخويا زيك ككداا

تميم… اخوكي اها طبعا،وبابتسامه طب يلا بينا انا موافق 

وراحوا مكانوا واجروا عجلتين كبار مع استغراب الراجل اللي اجروا منوا وراحوا مكان فاضي وبدأو يلعبوا بالعجله يتمشوا في شوارع فاضيه ويتكلموا شويه وشويه يفضلوا ساكتين خالص…  

تميم… كان مركز في نور وضحكتها وكل شويه يخطف نظره كداا من تحت لتحت 

نور….بتضحك من قلبها وبتتمني تكمل حيتها الجاي مع تميم 

“بس للاسف القدر ليه راي تاني خالص”  

ووقفوا يستريحوا خمسه”

تميم…  نور 

نور… نعم 

تميم…  مبسوطه 

نور بإبتسامه كلها حب….  جداا والله اول مره اكون مبسوطه واضحك من قلبي كدااا 

تميم…  اكتفا بابتسامه  وبصلها  ودندن 

” وجودك جمبي خلاني اشوف الدونيا لون تاني، وضحكتلي الحياه في عنيك، نسيت الناس معاك انتا، حبيبي الدنيا وانا جمبك عليا تهون ” 

نور…  بصتلوه صوتك مش بطال برضوا 

تميم….  ده انا بغني عظمه وغمز 

نور… لا بصراحه واضح 

وكملوا اليوم وكان محفور جواه نور تميم حرفيا يوم جميل بالنسبالهم  وصل نور بعربيتوه لحد بيتها ” 

___________________________

______________* 

مؤمن…  نورين بقولك السفقه معاده قرب وهنعرف مين اللي شغال بمعهم الزعيم بتاعهم هيسلم الصفقه ديه بنفسوه ومنصور هيكون موجود فا بلغي تميم وشوفوا اي الخطه 

نورين…  تمام، بس انت ليه كداا ليه مختلف مش شبهم يعني فين مامتك بابك فين، ليه مثلاً  مشتغلتش في شغل منصور وعارف هو شغال اي وساكت وعايش معها كمان 

مؤمن…  بابا مامت بعديها ماما اتجوزت منصور لمده سنه وماتت ماتت وبقيت وحيد من بعدها عمري ما حبيت منصور بكرهوا ماما متعرفش حاجه عن شغلوه هو جالي في يوم وعرض عليا اشتغل معها اتصدمت لم عرفت انوا بيشتغل في المخدرات واسمه مسمع في الشغلانه دي رفضت وقلتلوه ميفتحش معايا الموضوع جت اسيب البيت وامشي لقيت تميم جايلي في مره ونا في العياده بتاعتي وقالي انوا عارف اني انا مليش في شغلوه “منصور يعني” اتكتشفنا  اننا كنا اصحاب في ثانويه واتفرقنا وربنا اراد يجمعنا وافقت لاني عارف قد اي المخدرات خطيره وبتموت كم هائل من الشباب وبتضيع حياه ناس كتيروبتموتهم بالحياه،منصور مكنش بيكلمني اعد امشي مش مهم انا عندو، اتجوز بعد ماما بس هي مسافره هي وبنتها وهترجع بكرا علفكره خالي بالك بقاا ، المهم وافقت وتميم حكالي عنك وانوا عايز يدخلك ويمشي البنت اللي كانت شغاله هنا حولت ابين  اني مش كويس وبتاع بنات فاطلبت منها نتحوز عرفي رفضت وانا متاكده انها هترفض فقلتلها يتوافي وتكملي شغل يتمشي من هنا مشيت وتميم قبلها صدفه او احنا خططنا للصدفه دي وبعدين شغلنها في شركه وانتي دخلتي الفيلا اها وحكايه العصير انا وتميم مخططلها ولما جيتي هنا كنت جاي علشان ادخلك وامنع اي اسألها من منصور جوز امي  

نورين… يالهووووي ده انا انصدمت 

وبصوا لبعض وضحكوا..

مؤمن..   وهو مركز في عنيها جامد اووي وتلقائي انتي ازاي عينك حلو اووي كداا 

نورين اتوترت واتكسفت…  انا لازم اكمل اللي ورايا 

مؤمن….  ضحك علي كسوفها وتوترها ده وفي نفسه يترا اخر الحكايه هتكون اي ينورين 

______________________

__________* 

“انهرضه كان اجمل ايام حياتي،قضيت يوم  جميل كل حاجه في خطفت قلبي وبطلي كان قمر… قمر تميم يعني،بتمني اكون جمبوه طول حياتي،وانا جنبوه بحس بامان عمري محستوه نظره عيونوه بتدافيني،انا بجد بقيت متيمه بتميم،روحي متعلقه بروحه،حبي لتميم  بيزيد يوم عن اللي قبل،بحبك يتميم” 

نور… ابتسمت من قلبها وصوت مسدج قاطع الابتسامه دي واتس…..” 

تميم… بتعملي اي 

نور… حاجه سر هبقا اقولك عليها بس في الوقت المناسب 

تميم… ماشي يعم الغامض اتتا 

نور…طب انتا بتعمل اي 

تميم… بفكر في اليوم وقد اي هو جميل علشان انتي فيه 

نور… هو مش انت كنت خاطب ليه سيبت خطيبتك

تميم… مركزه اووي انتي وجمبها غمزه 

نور…لا عادي حبيت اسأل 

تميم…لاني مش بحبها اكتشفت اني بحب واحده تانيه خالص جت شقلبت كياني خلتني اعرف يعني اي حب ويعني اي عشق خليتني اعرف افكر فيها ٢٤ ساعه متغبش عن بالي توحشني وانا قاعد معها عرفت معها  الحب وحجات كتير 

نور… اها بقاا يعشاق يولهان انت 

تميم….. هههه طب مش عايز تعرفي مين 

نور… لا عادي 

تميم… نور بصي من الشباك كداا 

نور… جريت علي الشباك 

تميم… غمزلها  ورن عليها 

نور… بتعمل اي يمحنون هنا 

تميم… انا ممشيتش ينور مش همشي قبل معرفك مين اللي بتكلم عنها 

نور….سكت وبصتلوه 

تميم… نور انا بحبك،اللي بتكمل عنها هو اتتي انتي ينور!!

نور… محستش بنفسها غير ودموعها نزله مع ابتسامه جميله اترسمت علي وشها وعينها اتسبتت علي تميم وقفلت الفون في وشه …. 

تميم… فهم غلط وفهم ان كداا هي رفضت حبوه ركب عربيتوه وبقاا ماشي مش شايف قدامه ودموعه نزله بتغسل كسره قلبوا

“عندما يبكي الرجل لاجل امرأه فأعلمي انها العشق يفتاه ❤????” 

نور…. استوعبت عملت اي ورنت علي تميم مردتش وفضلت ترن وهو ميردتش لحد ما رنت لي المره ٤٠ ورد 

تميم…في اي ينور عايزه اي تاني مش كفايه دمرتيلي حياتي خلتيني اتمني الموت وقت ما رفضتي حبي،تخيل اني راجل يعيط علشان بنت رفضت حبوه،انتي كسرتيني ينور،بس الغلط علي قلبي اللي حبك انا سمحت لقلبي يعشق ويدمنك ويكون متيم بيكي كان بيتكلم ودموعه نزله 

نور بدموع لانها لحظت انوا بيعيط…  تميم انتي فهمت غلط انا فرحت لما قلتلي كداا وده كان رد فعلي،تميم انا بحبك!!

تميم…اي قولتي اي!!

نور… بقول تميم ملك لنور ونور ملك لتميم يعني نور بتحب تميم وقلبها طاير من الفرحه لم عرفت انك بتحبها نور مكانت متخيله انك تحبها مفكره نفسها بتحلم بس حلم نور اتحقق وامنتها اتحققت لم تميم طلع بيحب نور 

تميم….. بحححححححححبببببببببك

نور… اقفل بقاا يمجنون وروح علشان تنام 

نور… ضحكت بصوت عالي جداا ونامت وهي في قمه سعادتها..   

_________________________

____________* 

فيديو شغال لتميم ونور من اول ما اتقبلوا بالعربيه لحد ما ركبوا عجل وانتهي بجمله بجبك يعني كل حاجه حصلت مع نور وتميم انهرضه….

اسر بشر… والله وعددك التازلي بدأ يتيم باشا نور اللي بتحبها دي هي اللي هتكسرك لاني انا اللي هتجوزها مش انتا وفي خلال يومين كل حاجه هتم نور هتكون ليا علشان اكسرك واخليك تهمد شويه يتموت من الوجع واخلص منك !!

يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عروسة جدي للكاتبة بنت الجنوب

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!