Uncategorized

رواية داوي قلبي الفصل السابع 7 بقلم حنين عادل

  رواية داوي قلبي الفصل السابع 7 بقلم حنين عادل

رواية داوي قلبي الفصل السابع 7 بقلم حنين عادل

رواية داوي قلبي الفصل السابع 7 بقلم حنين عادل

جود: بتقول ايه يا مدحت علي اتقتل
طب ازاي .؟.
مدحت: مدبوح بس مغتصب بردة وعلي جسمه حرفA
جود: كلهم موتتهم غريبه وفظيعه طب اقفل يا مدحت دلوقتي
جود لنفسه: يا تري ايه السر  وهل الموضوع ليه علاقه ب ندي
يدخل الغرفه ل ندي وهو شارد ليجدها جالسه بلا روح
جود: ندي كل اللي اذوكي اتقتلوا واتحسبوا في الدنيا ولسه 
حسابهم عند ربنا ..
تتفاجئ ندي: بجد كلهم طب ازاي ومين عمل كده وليه
جود: ماحدش عارف بس حقك رجعلك وانتي قاعده 
ندي: يستاهلوا ولو كانوا عايشين كنت هاموتهم بإيدي ببكاء
جود: لا اهدي احنا عايزين ننسي اللي فات وتبقي احسن 
انا عايزك تكملي تعليمك انا عرفت انك كنتي في اولي جامعه
ليه ما تكمليش
ندي: ……………
جود: انسي يا ندي انتي ماتستاهليش كده انتي تستاهلي 
ترجعي زي الأول واحسن اللي حصل كان خارج عن إرادتك
بس لازم تتخطيه وتعيشي حياتك .
ندي: هحاول
جود: وعد..
ندي: وعد…….بابتسامه 
…………….
في شركه عاصم السيوفي
يجلس على كرسيه ويحمل صورة بنت جميله
عاصم: اخدت لك حقك يا ندي عذبتهم قبل ما يموتوا
اسف اني ماقدرتش الحقك قبل ما السفله دول يعملوا كده 
وقبل ما تنجوزي جود المالكي بس انا ماخسرتكيش انتي
بتاعتي بتاعتي انا وبس وهنتقابل قريب بس بعد ما اخلص 
اللي جيت مصر عشانه …….
………………….
يدخل جود غرفه ندي ليطمئن عليها 
ليتفاجئ بندي تلبس فستان قصير مثير يبرز مفاتنها 
تقترب منه 
جود: ايه اللي انتي عاملاه ده يا ندي
ندي: عايزة نبقي زي أي زوجين 
جود: يعني عايزة تكملي حياتك معايا 
ندي: ايوه 
جود: بتحبيني يا ندي 
ندي : حاسه معاك بالأمان وده اهم حاجة
جود: بس انت قولتيلي حاسه بأمان الأب 
ندي: مش عارفه بس ……….
يمسك يدها ويجلسها علي السرير 
يقترب منها ويقبلها 
وينزل يده علي جسدها لتتذكر ما حدث لتتنتفض منه وتبكي
يبتعد عنها
جود: انت لسه تعبانه يا ندي ومحتاجه وقت وانا مش جابرك
علي حاجه خدي وقتك
ندي: لا انا كويسه 
جود: انا عارف انك مرتحالي وحاسه معايا بالأمان مش 
بتحبيني يا ندي بس عايزة وجودي في حياتك وانا 
مش هقول بحبك بس انا محتاج وجودك في حياتي  
وجودي بتحبك جدا بس انتي مش جاهزة انك تبقى 
زوجه حاليا وانا عايز ده يحصل وانتي بتحبيني مش 
تأديه واجب وانا فعلا بدأت احبك
تحتضنه ندي فيربت علي شعرها
………………………..
يستيقظ جود من نومه 
ليجدها واقفه ترتدي ملابسها
ندي: ايه مش هتوصلني اول يوم جامعه ليا
جود : ايه ده بجد هتروحي 
ندي: ايوه هروح في فكرت في كلامك ولازم اخد خطوة في 
حياتي لازم ارجع بطبيعتي 
جود: ايوه كده اهو ده احلي خبر سمعته من زمان 
ندي: طيب يلا قوم البس
جود: طيب حاضر انتي مستعجله ليه
ندي: انا بقدس الوقت
جود: شكل ندي القديمه غلباويه وهاتتعبني
ندي: اوي……
جود: ههههههه 
يلبس ملابسه وينزل ويفتح لها سيارته لتنظر له مبتسمه 
بعيناها الزرقاء وتركب
جود: لا انا مش قد البصه دي 
ندي بابتسامه وخجل
جود: انتي جميله جدا 
ندي بخجل: ميرسي
يقود سيارته مبتسما بحب يا الهي هل احببتها ولكن بهذة
السرعه ولكن لن تنفع هذه العلاقه ولماذا لأنني اكبر منها
 باعوام كثيرة وساظلمها معي رفقا بي يا قلبي فاني لن 
اتحمل الم الفراق ثانيه لا تحب فأنت عندما تحب تعشق 
وتفارق وتجرح كثيرا ..
ندي: ايه انتي سرحان في ايه
جود: في الدنيا….؟…..
يتبع…
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى