Uncategorized

رواية رأيتها في الحلم الفصل السابع 7 بقلم رحمة

 رواية رأيتها في الحلم الفصل السابع 7 بقلم رحمة

رواية رأيتها في الحلم الفصل السابع 7 بقلم رحمة

رواية رأيتها في الحلم الفصل السابع 7 بقلم رحمة

فاكرين وقفنا فين
مروه بصدمه:س سيف
سيف بغضب:بتخونيني يا و*** انا عملتلك اي لا وكمان بتخونيني مع اقرب واحد ليا يا شيخه حرام عليكي انا قصرت معاكي في اييييه كل شويه تقوليلي سيف عايزه وعايزه وعايزه وانا اقولك حاضر في يوم قولتلي حاجه وقولتلك لا انطقي ليه عملتي كده
……………… 
مروه بعضب:عملت كده عشان اخد فلوسك انا اصلا مش بحبك انا بحب أحمد وهنتجوز قريب وعملنا خطط كتير عشان تكتبلي كل حاجه بس كل خطه بتفشل انا بكرهك بكرهك يا سيف
…………….. 
سيف بغضب:انتي يا احمد انت صاحب عمري طب سيبك من مروه اللي اعرفها من 3 سنين طب وانت يا احمد اللي اعرفك من 20سنه ليه كده يا احمد لييييه مش عايز اشوف وشك تاني ولسه أحمد هيتكلم بس سيف سابهم ومشى
………………
احمد بعضب:شوفتي خسرت صاحب عمري بسببك وانتي بتقولي انا هتجوزك انا عمري م هتجوزك اصلا  اتجوز واحده رخيصه كل يوم بتجيلي الشقه.. اتجوز واحده بتفكر في الفلوس وبس لا يا حلوه انسى وغوري من هنا مش عايز اشوف وشك تاني
……………….
مروه بعضب :انت بتقول اي ليه بتعمل كده ليه انا سلمتلك نفسي عشان حبيتك لييييه كده وكملت بشر انت لازم تموت ومسكت سكينه اللي كانت في طبق الفاكهه وأحمد مكنتش واخد باله انها ماسكه السكينه وضربته كذا طعنه ومات أحمد في الحال مروه هربت وعدت ايام والبوليس جه شقه أحمد وشاف البصمات وجابوا مروه وحبسوها حبس مؤبد
(Back)
سيف بدموع: شوفت يا احمد اخرتك شوفت يا صحبي وقعد يعيط وبعدين نام
……………… 
تاني يوم صحي ريان وقعد يتأمل في ملامح روز قد اي هي ملاك وجميله اوووي
صحيت روز بكسوف:صباح الخير
………………. 
ريان بابتسامه:صباح الورد اول مره اشوف حد لما بيصحي من النوم بيبقي قمر كده
………………… 
روز بخجل وخدودها حمرت: احم بس بقا
ضحك ريان على كسوفها:خلاص يا طماطم قومي يلا
روز بخجل:احم قوم انت الاول 
ريان فهم وضحك: على فكره انا زي جوزك بردو مكسوفه ليه بقا
روز: قوم بقا عشان عايزه اقوم
ريان ضحك:حاضر وخرج من الاوضه دخل خد شور وخرج
وبعدين روز جريت بسرعه على الحمام وخد شور وخلصت
ولبست بيجامه لونها أحمر بأبيض وحطت ميكب خفيف كانت قمر اوووي وطلعت تحضر فطار
ريان اول م شافها سرح في جمالها
روز لاحظت ريان وقالت بغرور:اي اول مره تشوف قمر ولا اي
ريان بضحك:مغرور اووووي بس اي الجمال ده  
روز بخجل:يلا نفطر 
نسيبهم مع بعض بقا
………………… 
ساره كانت سرحانه وبتفكر في سيف 
ساره بهمس:هو انا بفكر في ليه معقول اكون حبيته لا لا مش معقول يعني هيسيب كل البنات الحلوه ويبص عليا 
مامت ساره دخلت: اي يا بنتي انتي اتجننتي ولا اي بتكلمي نفسك
ساره بخضه:ها لا يا ماما مش بكلم نفسي
ساره:ماما انا هنزل اقعد على البحر شويه عشان مضايقه 
مامت ساره:طيب يا بنتي بس متتاخريش
ساره لبست ونزلت عند البحر وقعدت
ساره:رجعتلك تاني يا بحر انا مدايقه اوووي مفيش جديد في حياتي اليوم كل يوم بيتكرر انا تعبت بقا انا بدأت احب شخص بس خايفه اتوجع في الاخر خايفه يطلع ميحبنيش هو انا ليه مش بتحب زي باقي البنات لييييه 
…………….. 
قاطعها صوت شخص من وراها:بس انا حبيتك من اول يوم شوفتك في
ساره بصدمه:انت******
يتبع……
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى