Uncategorized

سكريبت وقالت لي الفصل السابع 7 بقلم فاطمة وجيه

 سكريبت وقالت لي الفصل السابع 7 بقلم فاطمة وجيه

سكريبت وقالت لي الفصل السابع 7 بقلم فاطمة وجيه

سكريبت وقالت لي الفصل السابع 7 بقلم فاطمة وجيه

شغف بفرحه:انا هفتح اكيد بابا فتحت الباب وتصدمت
نبض:وقفتي كده لي وجت تبص
شغف اتجمعت الدموع ف عينيه:انت قتلتو
ادهم بصص ليها بحيره مش عارف هو السبب ام لا كنت الرصاصه ستحترقه هو
نبض: اي الي بتقولي ده استني نفهم
شغف قربت بدموع وهي بتتلمس الدم الي علي القميص وغمضت عينيه بالم:مشيت خلفت بوعد صح
ادهم حس بنغزه:شغف
شغف بالم ودموعها بتزيد:مش زعلانه انو مات كده احسن
ادهم بخوف عليها:شغف
شغف فتحت عيونها وبصراخه مايل ل البكاء:يعيش اصلن لي مع ناس معدومين الضمير كنت بتعاقبو علي اي ها حاجه ملهوش ذنب ليها امر اتفرض عليه ملقش الي يقف معاه كلكم بقيتو الجلدين الي هتنفزو حكم الاعدام فيه وبصراخ بتلؤمني علي اي اني اخدت بايدو اعتبرني مكانو انت اناني معوم الضمير وكمان قاتل
ضربها ادهم بالقلم وبغضب:ايو قاتلتو وانا نبهت عليكي انك متكلمهوش حصل
شغف حطت ايديها علي خدها وقاعدت تضحك بهستريا
ادهم بص ل نبض بخوف الي بتحاول تطمنو بعينيه
قاعدت شغف علي ركبتها وقاعدت تعيط بصوت عالي تقسم ان حنجرتها كادت ان تتمزق كما قلبها
نبض قربت منها وحضنتها وهي بتربط علي ضهرها
ادهم دخل اوضه وبدا يكسر كل الي ايدو تطوله وكلام شغف بيتردد في ودانها
احمد طلع من الميه بعد ما يأس يلاقي نادر قاعد علي ركبته وهو بيتنفس بقوه:مستحيل تكون موت
نبض حطت شغف ف السرير وبصت ليها بحزن وطلعت ودخلت اوضة ادهم بهدؤ
ادهم رفع راسو ليها بسخريه:جيه تسالي قاتلتو ازي
نبض مشيت بخطوات هاديه وقاعدة ف حضنو وحطت راسو علي صدرها:عيط
ادهم رفع راسو وبصلها بحيره
نبض ابتسمت ورجعت راسو علي صدرها وبهمس:عارفه انك حاسس بذنب مش عارفه اي حصل بس عارفه حبيبي ادهم كويس
ادهم دفن نفسو فيها وعينيه بتلمع بدموع: انا الي كنت هموت خد الرصاصه بدالي ووقع ف الميه فجاه
نبض اتنهدت بالم:وشغف
ادهم قام وكان حيه لدغته وبعصبيه:مش هتطلع من البيت تنسي الجامعه والموبيل
نبض عقدت حاجبه:نعم
ادهم شاح بوشه بعيد:كلو بسبب اني مخترتش ليهم الام الي تحافظ عليهم
المها اهو ينكر كل ما فعلته من اجله هو واطفاله
نبض قامت:صح مخترتش الست الصح ممكن تصحح غلطتك
ادهم بغضب:جيبه البرود ده منين
نبض رغم نزيف قلبها قربت منو ومسكت ايد وهي مبتسمه وقاعدتو قدامها
ادهم بيبصلها بحيره عارف انو بيجرح لكن قلبه يالم
نبض قاعدت قدام علي ركبته وهي بتبص ل التشتت الي باين فعينيه هي تعلم لم تغفر له ولكن ايضا لن تترك هكذا:عارفه انك موجوع وخايف علي شغف هتبقا فطره صعبه ومحتاجنا جانبها وانا دايما جنبك هخد اجازه من الشغل عشان شغف
ادهم بصلها بحزن:انا مكنتش اق
نبض قطعتو ببتسامه هاديه:بطل كلام وقوم غير
ادهم:بس كنت عايز اقول
نبض وهي بتفتح زراير القميص:انا هقول اني بحبك
ادهم بصلها نظره طويله وابتسم
شغف قامت من النوم بفزع:اكيد كان حلم زفرت بضيق وقامت ترن علي نادر مغلق عقدت حاجبه وطلعت برا
شغف:ماما يا ماما
نبض بسرعه:اي يا حببتي
شغف بخوف:نادر مش مش برد بتصل بيه و
نبض بصتلها بحزن
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية النصيب للكاتبة ياسمين الشريف

‫3 تعليقات

  1. هو انتي مش بتكملي قصة ليه كل مره تنزليها عل الفيس و تجي لحد البارت ده و متنزليش حاجه بعده كده دي ٣ مره تحصل طب يعني هتكملي قصة ولة كده خالصت مالهاش تكمله ومات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى