روايات

رواية أولاد عمي الفصل السابع 7 بقلم منة وائل

 رواية أولاد عمي الفصل السابع 7 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل السابع 7 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل السابع 7 بقلم منة وائل

الظابط:اهو يا فندم حددنا الهدف، الهدف بيتحرك يا فندم
معاذ:خليك حاطط عينك عليه، مينا
مينا :ايوا يا فندم
معاذ:صوب سلاحك ناحيه الهدف التاني
مينا:تمم يا فندم
ساره :بطني مش قادره بطني
معاذ:بطلي زن بقا مش عارف اركز
محمود:غيروا موقعهم يا فندم
معاذ:جدد الموقع الجديد
محمود:راحوا الشارع اللي جنبه
معاذ:تمم
ساره:لا مش قادره بقا بطنيييييييي ااااااااااه
وقع السلاح من يد معاذ وقال :اي في أي
طخ طخ طخ
ساره:عاااااااااااااا
معاذ:الله يخربيتك الله يخربيتك يا شيخه عرفوا مكانا عرفوا مكانا يانهار اسود
محمود:عرفوا مكانا يافندم والظابط مينا اتصاب
معاذ:ماتوقفش ضرب يا محمود واحمي ضهر مينا عشان الاصابه وقول لبقيت المجموعه يحموا ضهر بعض ومايبطلوش ضرب
محمود :حاضر يا فندم
ساره :انا اسفه والله انا اسفه بس بس
معاذ:بس بقا اسكتي هنموت، امسكي الزفت السلاح واضربي
ساره:????اااه حاضر
معاذ:خالي بالك، ااااااه دراعي
ساره:يانهار اسود انت اتصابت
معاذ:ملكيش دعوه بيا، اوعي ايدك اضربي وانتي ساكته
ساره:ايدك بتنزف
معاذ:ملكيش دعوه بقا، محمود انت سامعني
محمود:ايوا يافندم ااااه
معاذ:حصل اي يا محمود
محمود:مفيش يافندم اتصبت في رجلي بس
معاذ:معلش استحمل، المجموعه وصلت لايه
محمود: الحمدلله يافندم سيطروا على الجهه اللي ناحيتهم والجهه اللي ناحيه مينا ومجموعته
معاذ:تمم، كملوا ربنا يوفقنا يا رجاله، ااااه دراعي
ساره:طب اربطهولك طيب
معاذ:قولتلك ملكش دعوه، اضربي وانتي ساكته حسبي بقل ياشيخه هتتصابي في رأسك انزلي
 نظرت له بخوف وقالت: حاضر حاضر
محمود:كده كله يافندم تمام مفيش الا المجموعه اللي جوا اللي فيها مسخوط وكام راجل من رجالته
معاذ:تمم أمن ضهري انا ومجموعتي وسبهملي بقا
ساره:اجي معاك
معاذ:اوعي تتحركي من مكانك سامعه
ساره:حاضر
………..
معاذ :اول ما اخلص عد اهجموا ماشي
المجموعه:تمم يا فندم
مسخوط: خالي بالكم ياض انت وهو البضاعه دي فيها عمركم
معاذ:يلا هجوم
طخ طخ طخ
مسخوط:اي ده يانهار اسود حكومه
معاذ:هههههه تعرف يا مسخوط انا بقالي ٣شهور مستني اشوف وش لوش ومن خمس دقايق بس كل اللي عملته كان هيروح بس ربنا ستر، ارف ايدك لفوق انت وهو كده وسيبوا سلاحكم بهدوء يلا
ساره:وانا هفضل هنا لوحدي بقا، وبعدين منا بطني وجعاني ذنبي اي بقا، انا زهقت اما اروح اشوفهم بيعملوا اي
معاذ:ايوا كده
جمال:حاسب يا فندم
طخ طخ
مسخوط:اااااه
حرك معاذ رأسه ببطئ ونظر لها باءندهاش وقله حيله وقال: انتي!!!!!!!!!!!!
نظرت له برعب ويدها ممسكه السلاح وقالت:كان كان هيضربك بالنار والله ، وبعدين انت سبتني برا لوحدي وانا والله مش قادره أقف اصلا
ابتسم بسخريه وظل يضحك بشده ثم قال:هاتوهم يلا وهاتوا الحاجه دي والمصابين ودوهم على المستشفى يلا
ساره:وانت مش هتروح المستشفى
معاذ:لا، يلا بينا
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
     في فيلا عاصم الصافطي
رعد:اهم هناك اهم، يا نادر تعالوا
شروق:يانهار اسود هيشوفني
نادر:حاضر، جايين
نظرت شروق حولها ونظرت لقدمها وقامت بتحريك قدمها عشوائيا وكسرت كعب الحذاء وقالت :ااااااه رجلي رجلي
نادر:مالك فيكي اي
شروق:الجزمه كعبها اتكسر معلش اتفضل الورق ادي لاستاذ رعد وانا هقعد في أي حته اشوف الجزمه
نادر:خلاص ماشي
رعد:ههههههه امتا بقا هنفرح بيك
عاصم :مش لما نفرح بيك انت الاول هههههه انت الكبير
رعد:ده هما سنتين يعني
نادر:اذيك يا عاصم عامل اي واحشني
عاصم :وانت كمان واحشني اوي
، اي الاخبار َدنيتك اي
نادر :اخو بخير الحمدلله
رعد :هي فين شروق
نادر:كعب جزمتها اتكسر راحت قاعدت في حته
رعد:ازاي يعني وفين الورق
نادر:اهو
رعد:طيب مش هنمضي العقود و الا اي، الوفد اصلا جايلي الخميس واكيد هتكون في الاجتماع
عاصم:اكيد بس انت اتفقت معاهم على البنود اللي في العقد والا لسه
رعد:لا لسه بس ده ميمنعش اننا نحطلهم بنود لصالحهم عشان يعني مايقولوش اننا اتشاركنا سوا بسببهم وهما ما استفادوش
عاصم:تمم انا معاك في اي حاجه هتعملها
………
شروق:اااااه ياني كسرت ام الجزمه الله يخربيتكم همشي ازاي انا
وسام:اي ده شروق انتي رجعتي من الاجازه امتا
شروق:وسام، بقولك اي تعالي نتكلم بعيد شويه معلش
وسام:حاضر
شروق:وسام بالله عليكي لو شوفتني كتير في اجتماعات بين شركه الصافطي والعرباوي كانك ماتعرفنيش
وسام:طب وانتي اي علاقتك بشركه العرباوي وبعدين انتي مش واخده اجازه باين بدون مرتب
شروق:ايوا يا وسام واخده اجازه، بصي هفهمك كل حاجه بعدين بس بالله عليكي تحاولي ماتخليش مستر عاصم يشوفني
وسام:مع اني مش فاهمه بس حاضر
شروق:يارب بقا انا خايفه
رعد:تمم كده كل حاجه بقت تمم
عاصم :مبروك الشراكه يا رعد بيه
رعد:الله يبارك فيك يا عاصم باشا
عاصم :استمتعوا بالحفله هقوم اشوف حاجه بس
رعد:اه طبعا اتفضل، هي الزفته اللي اسمها شروق دي فين
نادر:مش عارف انا سبتها هناك، اه أهي واقفه هناك اهي
رعد:اوعي كده
نادر:انت رايح فين بس استنا يا رعد مش عاوزين مشاكل
………..
شروق:ياربي انا اللي وقعت نفسي في الوقعه دي اوف بقا
رعد:انتي بتعملي اي هنا، وبعدين انتي ما جتيش تقفي معانا ليه وقاعده بعيد المفروض انك المساعده بتاعتي يبقا تفضلي جنبي مكان ما اروح تروحي
شروق:كعب الجزمه اتكسر طيب اعمل اي
رعد:كعب اي وزفت اي بس انتي دماغي دي مش شغاله
عاصم:رعد بيه
شروق:يالهوي
رعد:انتي قافشه فيا كده ليه اخرجي من ورا ضهري يا متخلفه انتي
شروق :ونبي خليك كده شكلي وحش والجزمه هتوقعني
عاصم:مالك يا رعد بيه واقف كده ليه
رعد:ها لا اصل انا لازم اروح ورايا شويه مواعيد كده
عاصم:انت لحقت ماانت لسه قاعد
رعد :معلش بقا تتعوض، معادنا الخميس اللي جاي
عاصم:ان شاء الله، بس هو ممكن اسالك، مين اللي َورا ضهرك دي
رعد:دي دي المساعده بتاعتي بس هي كعب جزمتها اتكسر ومكسوفه حد يشوف شكلها كده
عاصم:هههههه اه فهمت، اهلا بيكي ماشوفناكيش يعني
شروق وهي تختبئ خلف رعد وخائفه:ها ازاي حضرتك يافندم معلش بس حقيقي شكلي ملغبط المره اللي جايه ان شاء الله هكون واقفه َمعاكم
عاصم:تمم بس انتي مش عاوزه تطلعي تورينا شكلك ليه يعني
شروق:ها اصل فستاني مقطوع وكده فاستاذ رعد مداريني لحد اما اركب العربيه
عاصم:اه مفيش مشكله فرصه سعيده ياانسه
شروق:انا اكتر
رعد:اخرجي بقا من ورايا يا شيخه شكلنا بقا زي الزفت اي اللي انتي عملتي ده اي مستخبيه ورا دولاب، وبعدين ازاي تكلمي الراجل من ورا ضهري كده
شروق:اعمل اي طيب شكلي زي الزفت
رعد:مش مبرر مش مبرر خالص
نادر:يا جماعه خلاص ونبي الناس بتبص علينا
رعد:يلا نغور من هنا امشي قدامي
شروق:طيب
         بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
           في شقه معتز
عبد الرحمن :احنا هنسيبك مع الممرضه يابنتي هي اللي هتراعيكي، ويومين كده فكري فيهم، بس هو انتي اسمك اي
البنت:حور
عبد الرحمن :ماشاء الله اسمك حلو، محتاجه حاجه يابنتي
نظرت له ونظرت الي باب الغرفه وقالت بصوت ضعيف :عاوزه اتكلم معاه
عبد الرحمن :مع مين
حور:هو
عبد الرحمن :معتز ما بلاش يا بنتي اصل انتي كل ما بتشوفيه بتنهاري
حور:معلش
………….
علي:يابني طب افتكر
معتز:والله ما فاكر اي حاجه ياعلي، وبعدين انا لو فاكر كنت هعمل كده انا يعني
علي:هو البرشام الزفت
معتز:ياربي
عبد الرحمن :يا حيوان
معتز :نعم يا جدو
عبد الرحمن :تعالي هنا
نظر له معتز ونظر الي الغرفه بتوتر وقال:مم… مابلاش يا جدو
عبد الرحمن :اخلص يا زفت
معتز:حاضر
عبد الرحمن :طب اسيبك معاه شويه والا هتخافي
حور:لا… لا خليك بس برا الباب
عبد الرحمن :حاضر
معتز :خير يا جدو
عبد الرحمن :اترزع هنا شوفها عاوزه اي واسمعها وأقسم بالله لو قربت منها لهموتك سامع
معتز:سامع يا جدو يا سامع
عبد الرحمن :عن اءذنك يا بنتي
نظرت له نظره وجع وقالت :ليه؟معتز :نعم
حور:ليه انا، انا عملتلك اي بس، اترجتك تسبني في حالي وانت مارحمتنيش
معتز:احلفلك بايه اني مش فاكر اي حاجه والله، انا مقدرش اعمل كده، انا صحيح انسان زباله وسكري وبتاع بنات، بس عمري مااعمل كده في أي بنت، وبعدين مش انتي البنت اللي كنتي شغاله جارسونه في الديسكو
حور:ايوا انا
معتز:انتي اكيد فكراني، لما صاحبي كان بيضايقك مش انا زعقتله وخليته يسيبك
حور:ايوا
معتز:لو انا فعلا كنت قاصد اني اعمل فيكي كده كنت سبتك اكيد مكنتش هسيبك وكنت هضايقك زيه، بس انا مش كده، بس انتي لو فاكره حاجه فهمني انا عملت اي
نظرت له ثم أدارت راسها الناحيه الأخرى وتنهدت بحزن. وتذكرت:
فلاش باك
على :انا همشي انا ياعم انا دماغي هتتفرتك
معتز:انا كمان بس فين المفاتيح
على :ههههههه ياعم انت المفتاح في ايدك، انا ماشي انا سلام
معتز:ماشي
حور:ياربي مفيش مواصلات خالص اعمل اي دلوقتي
معتز:هههههههه مش انتي اللي كنتي هنا صح
حور:حضرتك عاوز اي يعني احنا َمش في الديسكو
معتز:ده انتي طلعتي صاروخ
حور:اوعي لوسمحت ايدي بدل َا اصوت والم عليك الناس
معتز:اسيبك ده اي تعالي هنا ده الليله هتبقا عنب
حور:عاااااااا حد يلحقني يا ناس ونبي ابوس ايدك سبني ونبي نظر لها معتز وهو يتفحص جسدها بيديه بتقزز وقال :اركبي بقا
حور:لا مش هركب سبني الله يخليك
نظر لها بغضب وأفعال وقام بصفعها عده صفعات على وجهها حتى فقدت الوعي
باك
انتهت حور من التذكر وقالت وهي تبكي بانهيار :واخدتني هنا وعملت فيا كده
نظر لها ووجه يظهر عليه الصدمه والحزن وقال:انا والله ما فاكر اي حاجه الله يخربيت البرشام الله يخربيته، انا اسف انا مش عارف اصلا اسف هتعملك اي بس ابوس ايدك افهمي اني َمنتش في وعي والله
حور وهي تبكي :اوعي ايدك دي بقااا
عبد الرحمن :عملك حاجه الحيوان ده يابنتي
حور:انا موافقه على كل كلام حضرتك، بس ماتخلهوش يقرب مني
عبد الرحمن :اوعدك يابنتي، يلا يا حيوان قدامي، بكره هجيلك نطمن عليكي ماتخافيش والممرضه معاكي، ولو احتاجتي حاجه خالي الممرضه تكلمني، مع السلامه يا بنتي
            بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
          في قسم الشرطه
معاذ:ااااااااه ايدي
ساره:معلش معلش قربت اخلص اهو
معاذ:اوعي بقا خلاص مش عاوزك تعمليلي حاجه
ساره:ماخلاص بقا قولتلك مكنتش اقصد بطني وجعاني اعمل اي يعني
معاذ:تكتمي خالص ماتفتحيش بوقك ده
ساره:يعني اي يعني انت بتكلمني كده ليه
معاذ:عشان انتي اللي ذيك يقعد في البيت يغسل وينضف ويطبخ وبس غير كده مش مسموح للذيك انه يعمل اي حاجه تاني
ساره:ليه يعني مفيش غيرك اللي دماغه شغاله. كل ده عشان غلطه َمش مقصوده
معاذ:ممكن ماتتكلميش تاني خالص وغوري من وشي
ساره:انا فعلا همشي من. وشك مش عشان انت عاوز كده لا، انا همشي عشان انا عمر ماحد كلمني كده قبل كده اصلا
معاذ:يلا بلا قرف
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
           في عربيه رعد
نادر:خلاص يا رعد اهدي بقا هي اكيد مكنتش تقصد
رعد:يابني دي بني ادمه غبيه اصلا
نادر:خلاص بقا، المهم اتفقت مع عاصم على كل حاجه
رعد:اه كده تمم، بقولك اي
نادر:اي
رعد:هو حسام مش بيحكي معاك
نادر:لا ماانت عارف معاذ هو ديما اللي بيحكي معاه، بس اشمعنا
رعد:انا لازم افهم هو ليه ديما بيتكلم معايا بحديه كده، وماتقنعنيش عشان انا اكبر منه
نادر:مش عارف بصراحه بس ممكن تسأل معاذ
رعد:ماهو ده اللي هيحصل، يلا ننزل
………….
مشيره :عارفه يا نورهان انا ساعات بلاحظ انك انانيه اوي، وساعات بحسك قلبك على الكل
نورهان:انا انا يا مشيره انانيه
مشيره :انا بقول ساعات يعني
حسام :انتوا بتعملوا اي
مشيره :مفيش بنشم هوا في الجنينه شويه
حسام :طب تيجوا نلعب
نورهان :نلعب اي
حسام :شايفين الشجره اللي هناك دي، احنا هنعمل سباق ليها هناك، واللي هيوصل الأول هو اللي هيكسب والأخير هيتحكم عليه حكم ها يلا
مشيره بقغزه طفوليه وهي تصفق بيديها :ماشي ماشي انا موافقه يلآ
نورهان :أمم مع اني نفسي قصير بس ماشي يلا
حسام :تمم يلا ١ ٢ ٣ يلا
مشيره بمرح :يلاااااااااا
نورهان :وربنا لكسب انا
حسام :ههههههه ده بعينكم
رعد:اي ده اي اللي بيحصل ده
نادر:مش عارف
نورهان بفرح:رعد احنا بنلعب تعالي العب معانا
حسام بزعيق:حسبي يا نورهان هتقعي
رعد وهو ممسك بها :حسبي
نورهان :ااااااااه
رعد:مش تخلي بالك
نورهان :معلش اصلي اتكعبلت
حسام بغيظ:ريني ايدك كده اتعورت، اوعي سيبها
رعد:في أي يا حسام مالك متعصب كده ليه
حسام :ملكش دعوه
رعد:لا بقولك اي انا صابر عليك عشان انت اخويا بس غير كده تحترم نفسك
حسام :انا محترم غصب عنك
وائل: في أي انت وهو
فاطمه :بتزعقوا لي يا ولاد
رعد:ماتشوفوا البيه بيكلمني ازاي
حسام :انا اتكلم زي ماانا عاوز واوعى ايدك دي
رعد:لا انا كده زودتها اوي
حسام:ااااااااااه
فاطمه:ابنييييييي
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى