Uncategorized

رواية قلبي لك الفصل السادس 6 والأخير بقلم أميرة محمد

 رواية قلبي لك الفصل السادس 6 والأخير بقلم أميرة محمد

رواية قلبي لك الفصل السادس 6 والأخير بقلم أميرة محمد

رواية قلبي لك الفصل السادس 6 والأخير بقلم أميرة محمد

• قومت من النوم لقيتها ف حضني معقول بحلم حسيت انها هتفتح عنيها عملت نفسي نايم
– عائشه : اي القمر ده هوة في كده….يللهوي يللهوي لازم اقوم بسرعه لو شافني هتبقي كارثه
– ‏فهد : شدني ليه : خدي هنا رايحه فين
– ‏عائشه بصدمه : انت ..انت كنت صاحي ؟..اميرة محمد
– ‏فهد بإبتسامه : سامحتيني ؟
– ‏عائشه بتوتر : لا و اوعي كده
– ‏فهد بغمزة : اومال نايمه ف حضني ليه
– ‏عائشه بخجل : دا …دا انا جيت أخد حاجه من الاوضه ..و…و…مش عارفه نمت هنا ازاي
– ‏فهد انفجر ف الضحك : هههههه حتي مش عارفه تكذبي قولي اني وحشتك …قولي متكسفيش
– ‏عائشه : وحش يلهفك
فهد بصدمه : انت يبت بتجيبي الكلام ده منين ؟
عائشه بحزن : شكلك نسيت اني تربية ملاجيء
فهد بعصبيه : اي اللي بتقوليه ده انا مقصدش علي فكرة ، انتي جبانه يا عائشه وهتفضلي طول عمرك جبانه لو معرفتيش تتخطي اللي جواكي ده ، انا غلطت والله عارف وندمان كمان علي كل حاجه عملتها معاكي ….مستاهلش منك فرصه واحده ؟
عائشه بدموع : من ساعت م عرفتك وانت بتعايرني واللي فيه طبع يا فهد مش بيغيرة يعني اكيد لو اتخانقنا ف مرة كبريائي هيبقي مكسور قدامك
فهد بغضب وزعيق : افهمي بقي انا بحبك ومش عايز اتخلص من حبك ده والله اتغيرت يا عائشه كفايه كده قسيتي عليا كتير …اميرة محمد.
عائشه بدموع : مش قادرة اسامحك يا اخي انت ايه ومش بحبك ولا هحبك يا فهد
فهد بحزن : كدابه …لو مش بتحبيني مكنتيش جيتي نمتي ف حضني وتبتي فيا كده
عائشه : عادي اعتبرها شهوة
فهد : معقول نزلتي للمستوي دا ونطقتيها بالسهوله دي
عائشه : طلقني ي فهد
فهد بعصببه : طلاق مش هطلق ي عائشه واللي عندك اعمليه
• كان لازم امشي واسيبلها الاوضه خالص لو قعدت اكتر من كده مش عارف كنت هعمل ايه ..عايزاني اطلقها وانا مصدقت لقيتها …غلطت كتير ف حقها بس مستعد اصلح كل حاجه عشان بس تفضل جمبي …..!!!!اميرة محمد
• عائشه بدموع : ازاي نطقتها وطلبت منه الطلاق اااااه …ياربي ااااااه …للاسف حبيته بس بكابر ومحدش هيخسر غيري(اميرة محمد ) …!!!بس خايفه يرجع يكسرني تاني انا مبقاش عندي حاجه اخسرها كل حاجه راحت من زمان مفضلش غير فهد نفسي اقولك اني بحبك بس خوفي منك مانعني جرحتني كتير …بحبك بس مش قادرة اسامحك …اميرة محمد
_____________________________________________
•النهاردة قعدنا نفطر كلنا مع بعض علي الأكل انا وجدي وفهد وبعدين جدي بدء يتكلم
الجد : جهزو نفسكم عشان عمتك ي فهد وبنتها جايين كمان يومين …اميرة محمد.
فهد : حاضر ي جدي
الجد : طبعا انتي متعرفهومش ولا شوفتيهم قبل كده ي عائشه اصلهم عايشين برا اديلهم فترة
عائشه بإبتسامه : يوصلو بالسلامه ي جدو
الجد: ها يا ولاد مفيش حاجه جاية ف السكه
• انا اتكسفت جدا ووشي احمر وبفرك ف ايدي من التوتر
– فهد بضحكه : هههههه قريب يا جدي
– ‏الجد بضحكه : هههههه راجل
• انا عارفه انو بيضحك عليا لما شافني كده ماشي ي فهد
الجد : الحمد لله انا رايح مشوار صغير كده وراجع ي ولاد
فهد : اوصلك ي جدي
الجد : لا يا حبيبي اقعد كمل اكلك …عايزة حاجه يا عائشه
عائشه : سلامتك يا جدو
• جدي قام مشي ولقيت دا بيبصلي ويضحك
عائشه : بتضحك علي اي
فهد : هههههه اتكسفتي يا بيضه
عائشه : متحترم نفسك دا حتي عيب علي سنك
فهد : ليه يختي مالو سني كلها ٢٨ سنه اللي عندي …سيبك ..سيبك اي رأيك ف كلام جدي ..وغمزلي
عائشه بغضب : دا بعدك
فهد وهوة قايم من علي السفرة : هههههه ماشي يا جميل
عائشه لنفسها : واحد وقح وقليل الادب …اميرة محمد
_____________________________________________
• ف خلال اليومين دول فهد اتقرب مني اوي وبقي بيعاملني كويس دا طبعا غير اني بمثل عليه اني لسه زعلانه منه حبيته اوي بس خايفه اعترفله
• ‏النهاردة عمته وبنتها علي وصول راح يجيبهم من المطار شوية ولقيتهم داخلين بنتها لبسها اوڤر اوي جريت علي فهد حضنته اللي يحضنها عقربه دا انا مراته معملتهاش والله ل اوريها …اميرة محمد
عمة فهد بسخرية : اذيك ي حبيبتي انتي بقي مرات فهد
عائشه : الله يسلمك ي طنط اه انا عائشه مراته
سما بنتها : اممممممم عادية
فهد جه وقف جمبي ولف دراعه علي كتفي : مين قال عادية انا مراتي زي القمر
اكتفيت اني ابتسمله بس من جوايا فرحانه اووي ومبسوطه انو دافع عني حتي لو مجامله
• قعدنا مع بعض كلنا وطبعا سما مش شايله عينها من علي فهد وعمته نازله انتقادات فيا بس هوة بيصدها دايما
• دخلت اوضتي وغيرت هدومي لقيت فهد داخل ورايا
عائشه : في حاجه ي فهد
فهد.: انا كنت جاي اعتزرلك بالنيابه عن عمتي وسما
عائشه بإبتسامه : لا عادي محصلش حاجه دول لطاف اووي …اميرة محمد
فهد.وهوة بيقرب عليها : طب وانا …!!!؟
عائشه رجعت لورا : مش لطيف زيهم
عائشه وقفت وحطت اديها علي وشه بدون وعي : انت لطيف وجميل اووي و…
فهد باسها من عينيها : وايه كمان …..
عائشه بهيام : انت كل حاجه حلوة
فهد قرب عليها وباسها من خدها ومن عنيها وهيه اتجاوبت معاه والباقي انتو عارفينه ي جدعان ????????????
• صحيت الصبح لقيتني ف حضنه كنت مبسوطه اوي وهوة كمان فتح عينيه عملت نفسي نايمه وميل عليا وباسني فتحت عيني اتصدم
– فهد بندم : عائشه انا اسف انا مش عارف عملت كدا ازي ارجوكي تسامحيني بس والله انا بحبك واللي حصل بينا ده طبيعي …اميرة محمد
• قام خد هدومه دخل الحمام لبس وخرج من غير ولا كلمه …غبي انا مش زعلانه كنت هقوله اني بحبه واننا كملنا جوازنا عادي بس مدانيش الفرصه
• ‏قومت انا كمان غيرت هدومي ونزلت تحت فطرنا وبدور علي فهد وسما ملقتهمش روحت الجنينه شوفتها واقفه معاه ولسه هتحضنه حضنته انا بدالها
عائشه : فهد حبيبي كنت فين بدور عليك
فهد.بصدمه : حبيبك ؟
عائشه : اه حبيبي تعالي بقي عشان عايزاك
فهد : حاضر..اميرة محمد
• انا مش عارف اعمل معاها ايه فجأة كده حضنتني وبقيت حبيبها اكيد في حاجه مخبياها خدتني ودخلتني الاوضه وقفلت الباب
عائشه بغضب : كنت واقف بتعمل معاها ايه
فهد ببرود : بتسألي ليه
عائشه بعصببه : فهد رد علي سؤالي
فهد بنفس البرود : وان مجاوبتش
عائشه بدموع : عندك حق م اكيد السنيورة حبيبة القلب وانا حتي مش عامل علي شكلي قدامها
فهد حط وشها بين ايديه : قولتلك مبحبش حد غيرك انا عارف انك زعلانه عشان اللي حصل بينا بس صدقيني دا طبيعي انتي مراتي ي عائشه
عائشه بعدت ايده وبعصبيه : مين قالك اني زعلانه انت غبي ي فهد غبي عشان ملاحظتش حبي ليك من عنيا ملاحظتش غيرتي عليك هتفضل طول عمرك كده تجرحني ومتحسش بيا انا كان ممكن اصدك امبارح بس انا بحبك بس شكلك متستاهلش حبي ده
فهد بصدمه : ب…بتحبيني …؟؟
• مردتش عليه وخرجت وانا بعيط وقررت اتجنبه
• ‏سما كانت بتتقرب منه وانا قلبي بيتقطع بس كان بيصدها
• ‏عمته مسكاني ف الرايحه والجايه مش سيباني
• ‏جدو بقي مشغول معاهم ودا كويس ليا عشان ميلاحظش حزني ..اميرة محمد
• ‏انا اغلب الوقت قاعده ف اوضتي مش بنزل غير علي الاكل عشان محدش يحس بحاجه
• ‏كل يوم كان اسوء من اللي قبله خسيت النص السواد تحت عيني بقي كتير
• ‏سما وعمته قررو يرجعو بيتهم وفعلا سافرو
• ‏فهد بيحاول معايا وكل يوم ييجي يكلمني وعايز يراضيني بس انا مش عايزة
• ‏مكنش فيه حد غيري انا وفهد وجه دخل عليا الاوضه
فهد : هتفضلي كده كتير ….!!!
عائشه : كده ازاي
فهد : انا تعبان ي عائشه مش هاين عليا اشوفك كده ، مبتاكليش لما خسيتي تتحت عينك اسود ، مش قادر اشوفك كده ايه اللي يرضيكي وانا اعمله ، عائشه القديمه وحشتني اوي ..اميره محمد
عائشه : انا كويسه يا فهد بس محتاجه وقت و…
فهد بتصنع : إن م سامحتنيش هقتل نفسي
عائشه بصدمه انت اتجننت يا فهد ؟؟
• مردتش عليها جريت علي المطبخ حطيت صلصه علي ايدي ومسكت السكينه وكأني عورت نفسي كنت عايز اشوف لهفتها عليا
• ‏جريت بسرعه وراه بس وقفت لما شوفته ماسك برطمان الصلصه عرفت انه بيمثل
فهد : اااااه…انا هسيبك و اموت يا عائشه عشان ترتاحي مني.. اميرة محمد
عائشه بتمثيل قعدت علي الارض واتربعت : لااااااا ي فهد متسبنيش مين اللي هيربي عيالك من بعدك ي فهد ي للهوي الحقوني ي ناس جوزي بينتحر …بعدين ميلت عليه ودوقت الصلصه بصباعي من علي ايده
عائشة : طعمها حلو مش كده
فهد بدون وعي : اه ……اييييييه …..؟؟!!!!
عائشه : بتكدب عليا ي فهد وعامل نفسك بتنتحر
• بصينا لبعض احنا الاتنين وانفجرنا ف الضحك
• ‏فهد : ههههههههههه هما فين عيالي دول هههههههه
• ‏عائشه : ههههههههههه مش قادرة يللهوي مضحكتش كده من زمان
• ‏فهد : هههههه لا وقاعدة علي الارض واتربعتي بدل م تطلبيلي الاسعاف هههههه
• ‏عائشه : هههههه منا شوفتك وانت بتحط الصلصه منظرك كان فظيع وانت بتاكل بالمعلقه قبل م تحطها علي ايدك ههههههههههه
• ‏فهد بصدمه : انتي شوفتيني
• ‏عائشه : اه …..ههههههههههه
• ‏خلصنا ضحك وفجاة قام شالني وقعدني علي كرسي وقعد قدامى
• ‏فهد : عائشه مش ناويه تسامح فهد
• ‏بس هيه مسمحاه من زمان
• ‏فهد بحب : انا بحبك اوثقي فيا عمري م هخذلك ، انتي غيرتيني كتير اوي ي عائشه ، ومش هقدر اكمل من غير ك
• ‏عائشه بدموع : اوعي تتخلي عني ي فهد
• ‏حضنها : عمري م. اتخلي عنك دا انا م صدقت لقيتك انتي مكانك ف قلبي
• ‏بحبك
• ‏انا كمان بحبك
• ‏فهد شالها بمرح : م تيجي نشوف جدي كان عايز ايه
• ‏عائشه بخجل : فهد
• ‏فهد : عيونه
تمت ????
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ملكة الزين للكاتبة نانسي محمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!