Uncategorized

رواية مأمورية الحب والانتقام الفصل السادس 6 بقلم سلمى أيمن

 رواية مأمورية الحب والانتقام الفصل السادس 6 بقلم سلمى أيمن

رواية مأمورية الحب والانتقام الفصل السادس 6 بقلم سلمى أيمن

رواية مأمورية الحب والانتقام الفصل السادس 6 بقلم سلمى أيمن

تنظر ندى له وتجده عاري الصدر ويضع منشفة حوله فتنظر له بخبث ثم تقترب منه وتبتسم
عمر بصرامة : ندى جاوبيني…انتي بتعملي ايه هنا
تضع سبابتها ع فمه وتغمض عينيها قائلة بهمس محبب : ششششش…مش كل اللي بنشوفه بعيوننا بيكون هو الحقيقة…حتى عيوننا تقدر انها تخدعنا
عمر بإرتباك من قربها : ن..ندى
ندى بحب : لسه مقتنع انك مش بتحبني يا عمر
ينظر عمر لها ويتوه بشكلها فهي لازلت مرتدية روب الحمام وشعرها معقوص ف صورة كحكة
عمر بتوهان : ندى انتي مش حقيقة صح
ندى : انا وهم احلى من الحقيقة…انا هنا 
وتضع يدها ع صدره ناحية قلبه ليشعر بلمستها ويغلق عيناه…تقترب ندى منه بوجهها حتى لا يفصلهما شئ مرت لحظات يتستنشق كلا منهما انفاس الاخر حتى
مازن : عمر….انت يا عمر….انت نمت وانت واقف يا ابني
يفتح عمر عينه بصدمة
عمر : ندى…ندى فين
مازن : وايه اللي هيجيب ندى هنا 
يخرج عمر من الساونا …ويقبض ع رأسه
: مستحيل هي كانت هنا..انا حسيت بيها
مازن : كانت بالبرنص بتاع الحمام صح
عمر : اه…لأ….انت مالك انت هي كانت بإيه انت هتستعبط..دي مراتي
مازن : يا ابني اسمعني للاخر…كانت بيه صح ؟
عمر بضيق : ميخصكش
مازن : وكانت حلوة ؟
عمر بغضب : كلمة زيادة وهقفل عليك باب الساونا يمازن
مازن : وطبعا قربت منك
يتذكر عمر ويسرح بتلك اللحظات
مازن : وقربت منها وحاولت تبوسها
يتذكر عندما كان وجهها قريب من وجهه
مازن : مقلتليش برضه كانت حلوة ولا لأ
عمر بتسرع وتوهان : حلوة قوي …كانت..
ثم يفيق من تخيلاته قائلا بإنفعال: ايه ده.. ايه ده..ايه اللي بتقوله ده
مازن بخبث: عليا انا يا زميل…واحشاك للدرجة دي ؟
عمر بضيق : اخرس يا مازن
مازن : اوبا…الباشا وقع ولا حدش سما عليه
عمر  : مازن
مازن : عيونه
عمر : برا
مازن : خارج…بس لو شفت ندى فحتة تانية ابقى سلملي عليها
يأخذ عمر لوشن للجسم موضوع بركن الغرفة وليلقيه ع وجه مازن لكن الاخير قد خرج واغلق الباب ورائه
يتذكر عمر جملة ندى : لسه مقتنع انك مش بتحبني يا عمر
يغير عمر ثيابه ويخرج من الساونا ويأخذ هاتفه ليتصل بندى عن طريق الماسنجر
عمر بحزم : انتي فين
ندى : ف البيت
عمر : انهي بيت
ندى : بيتي يا عمر مالك
عمر : طب إديني ماما عشان عايز اسلم عليها
والدة ندى : وصلت روسيا بالسلامة يا حبيبي
يتفاجأ عمر : اه الحمد لله يا ماما…اخبارك ايه
والدة ندى : بخير طول ما انت بخير يا حبيبي…لما ندى قالتلي انكم هتأجلوا الفرح زعلت قوي يا ابني…هو انتو مش ناوين تفرحوني ولا ايه
عمر : قريب ان شاء الله يا ماما..معلش اديني ندى اكلمها
والدة ندى : اتفضل يا حبيبي
ندى : ايوة يا عمر
عمر : ندى انتي بخير
ندى : بخير…بس حصلت معايا حاجة غريبة قوي
عمر : ايه
ندى : بشوفك فكل حتة حواليا
عمر : انتي كمان
ندى : انا كمان ايه
عمر : لا كملي كملي
ندى : ماما بتقول ان من كتر ما انت واحشني بتخيلك معايا
عمر : ندى انا هقفل دلوقتي
ندى بحزن: هو انا موحشتكش يا عمر
يسكت عمر قليلا ثم يقول : سلام يا ندى 
ثم يغلق المكالمة
…………………….
تضرب ندى اميرة فكتفها : ايه حبيبي اللي انتي ماسكة فيها دي…ايه حبيبي دي
اميرة بخبث : الله مش ابني حبيبي
ندى بضيق : حبيبك فعينك ده جوزي انا بس….ولا يعني عشان عندك ملكة تقليد الاصوات هتزلينا وتطلعي عين اللي جابونا
اميرة : بعد كده تاخدي بالك…مش كل مرة تسلم الجرة
……………………….
الشبح من محمول اميرة : جاهزين يا شباب
اميرة ومازن : جاهزين 
الشبح : عمر…هتدخل الفيلا الساعة تسعة…قدامك ساعة واحدة يا عمر
يتجاهل عمر الشبح ولا يرد 
زفر الشبح بضيق منه ثم قال يلا اتفضلوا ع مهمتكم
……………..
يقف عمر بخارج الفيلا ينتظر خروج ديمتري حتى يخرج بسيارته متجه للنايت كلاب
عمر : استعنا ع الشقا بالله
ويدخل الفيلا
ف النايت كلاب
مازن : مأظنش ان الزعيم هيجي يا شبح
الشبح يقف بمواجهة مازن بدون تنكر : ونا عارفة انه مش هيجي…بس هيبعت رسالة لديمتري ..لازم تلاقوا الرسالة دي
مازن : طب يا شبح انا عندي سؤال…عمر كوفء صدقيني…مش هو اللي يخون…ده اكتر حد عاوز ياخد بتار إيهاب..انا من رأي انه
يقاطعه الشبح : الكلام خلص يا مازن…اتفضل انت واميرة ع مهمتك
يذهب مازن وتقول اميرة : انا مش فاهمة حاجة
ندى : هفهمك…مازن اشتغل معايا قبل كده فعارف اني الشبح…لكن ميعرفش ان انا نفسي ندى مرات عمر…وفاكر اني شاكة فعمر عشان كده مورتوش شكلي الحقيقي
اميرة : ههار اسود…يعني عمر مينفعش يعرف ان مراته تبقى الشبح…وفنفس الوقت مازن مينفعش يعرف ان الشبح تبقى مرات عمر
ندى : عليكي نور
اميرة : يا مفترية
ندى بحزم : اميرة…يلا مع مازن
ترحل اميرة
………………….
في النايت كلاب 
مازن : اميرة هو انتي حبيتي حد قبل كده
اميرة : ولسه بحبه
مازن بضيق : طب وهو
اميرة بحزن : مش هتفرق…في النهاية هو فمكان احسن بكتير من هنا
مازن : اسف اني فكرتك
اميرة : ولا يهمك
يظهر ديمتري في الحفل ومعه ندى
ديميتري : relax…sweetheart…you will meet him
ترجمة : استرخي…حبيبتي..ستقابليه
ندى : but I’m not sure that he will like me
ترجمة : لكني لست متأكدة من انني سأعجبه
ديميتري : Don’t be silly…At first sight…he will definitely drown in those beautiful eyes
ترجمة : لا تكوني سخيفة..من النظرة الاولى…بالتأكيد سوف يغرق بتلك العيون الجميلة
ندى : we will see
ترجمة : سنرى ذلك
تأتي فتاة اجنبية جميلة : Hi Dimitri
ترجمة : اهلا ..ديميتري
ديمتري : Lisa…How are you
ترجمة : ليزا…كيف حالك ؟
الفتاة : I’m so happy to see you again
ترجمة : سعيدة لإني رأيتك مجددا 
وتحضنه ثم تضع ورقة بجيب جاكيت بدلته دون ان تلاحظ ندى لكن اميرة ومازن يلاحظوها
تذهب ندى لركن بعيد ف النايت كلاب لترى مازن واميرة
اميرة : الرسالة فجيب جاكت بدلة ديميتري
ندى : اميرة…هتروحي اوضة ديميتري فوق وتدوري فيها ع اي دليل ..وتدوري كمان ف تسجيلات كاميرات المراقبة…مازن هتراقب ليزا وتشوف هتروح ع فين….وانا هسرق الرسالة من ديميتري
………………….
يلاحق مازن سيارة ليزا بسيارته وليزا تلاحظ ذلك وتزيد من سرعتها ومازن ايضا…تمسك ليزا الهاتف وتتصل بشخص
ليزا : Allo…thats me boss ….I need your help
ترجمة : الو…هذه انا زعيم..احتاج مساعدتك
تأتي شاحنة كبيرة بسرعة لتمر ليزا منها لكنها تقطع طريق مازن فلا يستطيع اللحاق بليزا
يضرب مازن يده عجلة القيادة بغضب
فحين اميرة تجلس ع كرسي مكتب ديميتري لتجد اي دليل فلا تجد شئ لتبدأ البحث في سجلات المراقبة بكمبيوتر المكتب
…………..
ندى : come on Dimitri.. let’s dance
ترجمة : هيا ديميتري ..لنرقص
ديميتري : sure ..baby
ترجمة : بالتأكيد.. حبيبتي
ترقص ندى مع ديميتري وتمثل ان رجلها انزلقت ليمسك ديميتري بها فجأة وتتمسك هي بجيب جاكت ديميتري وتخرج الورقة دون ان يلاحظ
ديميتري : Are you Okay ?
ترجمة : أ انتي بخير ؟
ندى : Yes…but boss hasn’t come yet
ترجمة : نعم…الزعيم لم يأت حتى الان
ديميتري : Oh..It seems that I forgot to tell you…boss will not come here…he will come to my home
ترجمة : يبدو انني نسيت ان اخبرك …الزعيم لن يأتي هنا…سيأتي لمنزلي
ندى : what..are you serious ?
ترجمة : ماذا…أانت جاد ؟
ديميتري بشك : yes…you wanna see him…right ?
ترجمة : نعم…تريدين رؤيته..أليس كذلك ؟
……………..
اميرة : هاه لحقتها
مازن : عربية نقل قطعت طريقي وسمحتلها تهرب…وانتي لقيتي حاجة
اميرة : كأدلة ملقتش…بس لقيت حاجة فكاميرات المراقبة
مازن : ايه هي
تقاطعهم ندى قائلة : شباب…روحوا انتوا الفندق…مازن اتصل بعمر وقوله ان ديميتري راجع البيت وانا شوية وححصلكم
اميرة : رايحة فين ؟
ندى : مع ديميتري فبيته
مازن : ليه
ندى : قال ايه..الزعيم هيبقى هناك
اميرة : وانتي مصدقاه
ندى : لأ طبعا…بس لو رفضت اروح معاه هيشك فيا…لازم اكمل الدور للاخر…طلع صادق وده احتمال ضعيف جدا ساعتها هكون شوفت الزعيم وقابلته …طلع كداب وده اللي ع الاكيد حيحصل ساعتها ههرب منه
مازن : طب متأكدة هتعرفي تهربي
ندى : مازن…متنساش انا مين..انا الشبح…المهم تتصل بعمر وتقوله يمشي من عنده
مازن بتفكير : حاضر
……………..
ندى : Oh..you have a beautiful house…it demonstrates your classy taste
ترجمة : لديك منزل جميل…يوضح ذوقك الراقي
ديميتري : wanna drink ?
ترجمة : تريدين مشروب
ندى : No…I wanna meet the boss
ترجمة : لا..اريد مقابلة الزعيم
ديميتري : why all this hurry …let’s have fun before you meet boss
ترجمة : لما كل هذه العجلة…لنمرح قليلا قبل ان تقابلي الزعيم
همت ندى بالذهاب لكن يمسكها ديميتري ندى من كوعها 
ندى بغضب : let me go…bastard
ترجمة : اتركني ارحل…أيها النذل
ديميتري : Don’t be shy…trust me you will love it
ترجمة : لا تكوني خجولة…صدقيني سيعجبك ذلك
يسحبها احدهم فجأة من ديميتري لتصطدم بظهره ويرفع مسدسه برأسها قائلا : I’m sorry for ruining your fun…but if you don’t give me all your money…then I have to kill your damned mistress
ترجمة : اسف لمقاطعة مرحكم…لكن إذا لم تعطيني كل اموالك…حينها سأتطر لقتل عشيقتك اللعينة
ندى بصدمة : عمر
ينظر عمر لها بغضب
……………………
لا خلاص المرة دي بجد وندى اتكشفت…رد فعل عمر هيبقى ازاي…مصير علاقتهم يا ترى هيبقى ايه
يتبع……
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية امرأة بطعم الوجع للكاتبة أماني عنان

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!