روايات

رواية حكايتي الفصل الثالث 3 بقلم دونا

رواية حكايتي الفصل الثالث 3 بقلم دونا

رواية حكايتي الجزء الثالث

رواية حكايتي البارت الثالث

رواية حكايتي الحلقة الثالثة

لم انت هنا مين اللي ف المطبخ
اسر بسخريه ونعس .. ما مستحيل تقولي ان كارما هي لللي بتطبخ
شمس بسخريه .. طب خلي بالك هي وراك اهي
اسر بصدمه وهو بيلف.. حبيبي انا انا كنت بهزر ايه داا فينها
شمس بستفزاز .. طب ما انت بتخاف منها ليه الخبطه بس
اسر بغيظ.. انا مش بخاف منها انا بخاف ع زعلها
شمس وهو بيمشي ع المطبخ.. ما هو دااا اللي مصبرني ف تعالا
ف المطبخ
كل حاحه متشقلبه ومتبهدله
ععععاااا يااريتني كنت سمعت كلام ماما روحيه وكنت اتعلمت الطبخ بدل الحوسه دي
وبتلف وشها وطالعه
بصدمه مفرحه.. كاااارما ف المطبخ برافوا يا حبيتي
بخجل ودموع محبوسه.. انت ايه اللي صحاك دلوقتي بس ويلا اطلعوا بره انا هظبط الدونيا وهجي وراكم
اسر بتذمر.. الله مالك يا كوكي داا انا مبسوط جداا بجهدك دا
شمس بهدوء.. كارما حبيبتي روحي غيري هدومك وتعالي ندخل نطمن ع ضيفتنا
كارما بتهزا راسها بماشي وبطلع وشمس وراها
اسر بتذمر.. طب وانا هعمل اي
شمس بيمل عليه.. نضف اللي مراتك عملته وجهزلنا الفطار اللي مجهزش داا
بغيظ.. الله واشمعنا انا وبعدين داا مطبخك انت واختك اللي عملت كده انا مالي
بستفزاز.. مراتك اللي عملت البهداله دي ف يلا صلح ما قامت بيه زوجتك يا راجل
وسابه ومشي
اسر باففف.. يعني يا كارما يوم ما تفكري تدخلي المطبخ تدخليه عند البارد دا افف يلا امري الله
و بدا ينضف المطبخ و يحضر الفطار
يا خراشيي ع رجالة روياتنا شاطرين ف المطبخ ياااتر ف حد كد ف الحقيقه المهم
ف اوضه
دينا كانت فاقت وسمعت كل اللي حصل بره بس رجعت قاعدة وفضلت سرحانه ومش عارفه تعمل اي
لحد سمعت حد بيخبط
شمس بهدوء.. انستي انتي صاحيه طب احنا دخلين
وكارما دخلت الاول وبعدها ندمت ع شمس
كارما بابتسامه.. ثباح الخير يا دودو عامله ايه دلوقتي
بهدوء.. صباح الخير كويسه شكراا لكل اللي عملتوا معايا
وبتقوم من مكانه
كارما بستغراب.. انتي رايحه فين
بامتنان .. انا بقيت كويسه الحمدالله فمش عاوزه اتعبكم اكتر من كده ف انا همشي دلوقتي لو سمحتوا
شمس بهدوء.. بس هتروحي فين ممكن اعرف
بتصنع الجمود.. هروح بيتي
شمس بسخريه.. اه اللي عند جدك كمال وعمك هاشم اللي عاوزين يقتل*وكي طب اتفضلي الباب ع ايدك اليمين بعد ما تطلعي من الاوضه.
كارما بصدمه.. انت بتقول ايه
دينا بتمسك.. واضح انك عارف حاجات كتير ف اكيد عارف ان قاعدتي هنا اكتر من كده هتجيب مشاكل ليكم
شمس بابتسامه غريبه.. لا من الناحيه دي ف هما اللي هيخافوا مش احنا واللي عاوز يعمل معايا مشاكل كده هو ناوي ع نهايته
دينا بخوف.. انت مش عارفهم دول وقطعتها كارما
كارما بابتسامه وحنيه.. حبيبتي اهدي رغم اني مش فاهمه حاجه بس ثقي ف شمس ومتخافيش مدام شمس واسر موجودين معنا متخافيش
اسر بيخبط و هو ع الباب .. يا جدعان دااا كله بتصحوا البنيه عاوزين ناكل انا جعان ياناس يا هووو انا جعااااان
كارما بضحك.. تعديل ف كلامي خليكي واثقه بس ف شمس بس لان اسوري دااا شخص ميعتمدتش عليه
اسر بغيظ وهو بره.. خلي بالك انا سمعك يا كوكي حسابك تقل و اصبري عليا لما يتقفل علينا باب واحد بس
كارما بضحك.. انت الكبير يا سوره
بضحك وحب… قلب سوره من جوه انتي خلاص
شمس بضحك وهو بيكلم دينا.. كده مش هنخلص ف خلينا نطلع نفطر لان انا معدتي وجعتني من الي شايفو من الصبح
دينا بابتسامه.. انت عندك حق فعلا كتر خيرك
اسر بصوت عالي.. ياااااجدعااان يلوا بقا
وكلهم طالعوا يفطروا
كارما بنبهر.. تسلم يدك يا جوزي يا غالي
اسر بدلع.. عدي الجمايل بقا علشان نتحسب ف البيت ماشي
كارما بضحك.. ماشي ماشي بس خلينا نفطر الاول
والكل قاعد يأكل
بس اختنا دينا لسه برضوا خايفه ودماغها بتجيب وتوادي واخونا شمس لحظ داا بس سكت
الكل اكل وقاعدوا شويه ينكشوا ف بعض لحد وكارما ودينا قاعدوا يحكوا مع بعض وكارما عرفت ان دينا بتعرف تطبخ
كارما بحمس.. ابيه هو انا ممكن اننزل انا ودينا نجيب شويه طلبات
شمس بضحك لانه شايف اسر هيطق.. ماشي يا حبيبتي بس اسر هيروح معاكم
اسر بغيظ وهو بيحط رجل ع رجل.. اشمعنا اسر دلوقتي وبعدين يا هانم انتي انا جوزك ف تستاذني مني انا مش من المحروس اخوكي وبيقوم خالص من مكانه
كارما بتحس بغلطها.. مش قصدي
شمس بابتسامه.. قومي ورا المحروس جوزك
كارما بتقوم وراه اسر
دينا بابتسامه.. واضح انهم بيحبوا بعض اوي ربنا يخليهم لبعص
شمس بهدوء.. امين ياارب
عم الصمت بينهم لحد
.. بقولك ايه
بهدوء.. ايوه
بهدوء.. فاكرها ماما روحيه
بدموع محبوسه.. انت تعرفها منين
بهدوء.. كده انتي مش فاكرني اصلا
بصدمه.. قصدك ايه
ف مكان بعيد عند هاشم
اسمعني يا مدحت بنت ناهد عندكم تقلب الارض عليها وتجبهلي انت فاهم
مدحت بهدوء.. ياعمي اكيد انت فاهم غلط اصبر لم فارس يفوق ونشوف الدونيا
هاشم بحقد.. اعمل زي ما قولتلك ودي فاجره وبنت الراجل ق*تال قت*له وخاي*ن وهي واخده طبع ابوها بنت الدمنهوري
مدحت بقلق.. ياعم اسمعني بس
هاشم بعصبيه .. هتنفذ ولا اشوف غيرك
مدحت بهدوء.. خلاص ياعم رغم ان انا واثق انك مش هتأذي بنت اختك
هاشم الحقد غالب عليه ف بيسكت
عند شمس
اسر واقف بيتنفس بغيظ وبيكلم الزرع دخلت كارما
اسر بغيظ.. حاسس ان انا مداس ف ام العلاقه دي انا مش معترض انه اخوها بس انا فين
كارما بتضحك عليه و علي غيرته
بغيظ وسخريه.. ابيه هو ممكن انا ودينا ننزل نجيب شويه حاجات وانا قرطاس واقف معاهم اوففففف
كارما بضحك غصب عنها… انا اسفه مكنش قصدي اديقك وبعدبن انا كنت بستاذن علشان دينا تنزل معايا
اسر بغيظ .. انتي بتضحكي برضوا
كارما بحب بتحضنه.. مكنش قصدي اديقك اسفه
اسر وهو متثبت.. خلاص ولا يهمك
كارما بمايعه.. طب ممكن انزل مع دينا نعمل شوبنج يا اسوري
اسر بحب.. ماشي يا قلبي اسوري بس هنزل معاكم
كارما بابتسامه .. ممكن نروح انا ودينا لوحدنا لاننا هنجيب حاجات خاصه شويه ومتقلقش
اسر بهدوء.. افكر بس يلا نطلع احسن اخوكي ياكل البت اللي بره دي
كارما بضحك.. ف دي عندك حق
شمس بابتسامه.. اي لازمت الزعل طب ما انت بتتثبت بسرعه كده
اسر بغيظ.. هتجيلك ساعه وتتثبت زيي كده
كارما بملل.. كفايه بقا يلا يا بنتي نجهز واخدتها ودخلوا
اسر باستغراب.. هما رايحين يحاربوا ولا ايه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكايتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى