رواية ملاك الزين الفصل السادس 6 بقلم يارا سلام
رواية ملاك الزين الفصل السادس 6 بقلم يارا سلام |
رواية ملاك الزين الفصل السادس 6 بقلم يارا سلام
آسر : زين بلغ الجماعة اننا عاوزين ناخد معاد و نيجي نزوركو
زين : ايه ي ابني ده احنا خلاص بقينا اهل مش محتاج تاخد معاد
آسر وبيبص ل ياسمين : ي اسطى عاوزين نيجي نشرب قهوة ????
زين فاهم بس بيتخابث : ايوه فيها ايه يعني م تيجي تشرب قهوة ف اي وقت مش فاهم انا ايه ده
زين ل ملاك بخبث : اخوكي ده !!
ملاك كمان فهمة بس حبة ترخم ع آسر : لا مش عارفة مالو ده النهارده مالك ي آسر ي حبيبي
آسر :ي اسطى هنيجي نشرب شربات الله يحرقك هاجي اخطب ياسمين ايييييييه فزورة هي
سقط الجميع من الضحك ع انفعال آسر وطريقته الكوميدية
آسر : اه يعني كنتو فاهمين وبتستظرفو عليا وبص ل ملاك خدي بالك ي ملاك انا وانتي هنروح بيتنا لوحدنا وربي ل اوريكي
ملاك : بهزر ي رمضان مبتهزرش متبقاش قفوش كده الله
آسر : ماشي ????
سليم : لا مهو انا مش هطلع م المولد بلا حمص وبص ل حور هاتي ي بنتي رقم ابوكي خلصي
كلهم جالهم زهول م الموقف
حور بعدم استيعاب :اا هااا نعم بتقول ايه عاوز إيه ليه هتعمل بيه ايه
سليم : اييه ايه ايه اييه كل الاسئلة دي يخربيتك عاوز رقم ابوكي قلت
حور : هتعمل بيه ايه
سليم : هعاكسه ???? م تنجزي ي بنتي هاخد منه معاد واجي ازوركو الله انتي مش شايفة الناس عمالة تاخد مواعيد وتشرب قهوة وشربات واحنا قاعدين كياس جوافة
حور : يعني انت عاوز بابا ف ايه بردو
سليم : ي اختاااااااااااي هتشلني لا هي اوريدي شلتني اييه ي اما انتي متاكده انك ف هندسة وربنا شكلك كنتي ادبي
حور : نينينينينينينينينيني
سليم : طفلة عاوز اتجوز طفلة ????
حور اتكسفت
الكل ضحكو وقضو خروجة لطيفة وروحو كل واحد ع بيته
ونامو كلهم ف سعادة وراحة بال
ف صباح اليوم التالي اخد آسر معاد من والد ياسمين واتفقو يروحو يزوروهم بلليل
وسليم اتصل ب والد حور واخد منه معاد بعدها ب يوم عشان آسر وياسمين
وراح آسر اتقدم ل ياسمين ووافقت
وسليم اتقدم ل حور ووافقت
واتفقو ان الخطوبة تبقا واحده لل ٣ شباب
وعملو الخطوبة وكانت ف منتهى الجمال والبنات كانو مبسوطين جدا والشباب كانو طايرين م الفرحة
واتفقو بردوان الفرح هيكون واحد بعد م البنات يتخرجو وكان فاضل شهر وعدى الشهر ع خير وجه معاد الفرح
البنات بيجهزو والشباب كمان
وجه معاد الفرح وكان ف قاعة من افخم قاعات مصر
نزلت كل عروسة من ع سلم ف ايد بباها عشان يسلمها ل عريسها اللي واقف مستنيها
زين :استلم ملاك بمنتهى السعادة الممزوجة ب دموع الفرحة وبيقولها نفسي اخبيكي ف قلبي ي مملاكي خايف عليكي من عيون كل اللي حواليكي وباس ايدها ومسحت دمعته
سليم :استلم حور وقالها ع فكرة ي حور انا حبيتك م اول م ياسمين وقفت زين بالعربية ونزلت تسلم عليكي حور بفرحة ربنا يديمك ليا
آسر : استلم ياسمين وبيغمزلها متيلا نفكنا م الفرح والكلام الفاضي ده ويلا ????
لتبتسم ياسمين وتضربه بقبضتها الرقيقة بس ي قليل الادب انت ايه ده ????
آسر : ضحكت يعني قلبها مال وخلاص الفرق م بينا اتشال ????????
وزهب الشباب والبنات عند المأذون وكتب كتاب كل من زين وملاك ف حين انتهى قام زينواحتضن ملاك وفضل يلف بيها ف قالت بهمس ف اذنيه (بحبك )
زين : ها قولتي ايييه
ملاك اتكسفت وزين ف قمة الفرحة وباعلى صوت قال بحبك ي ملاااااااااااااااااك
وكذلك سليم وحور وآسر وياسمين
وعملو فرح متعملش ف مصر ولا هيتعمل والكل كان مبسوط جدا
وبعد الفرح اتجهو للطيارة عشان يقضو شهر العسل وسافرو
وصلوا الفندق وطلعوا كل واحد ع اوضته
عند زين وملاك
ملاك مكسوفة جدا
زين : ملاك يلا نصلي
ملاك : يلا
زين طيب هخرج واسيبك تغيري براحتك وهستناكي بره
ملاك غيرت واتوضت ولبست اسدالها وخرجت لقيته مستنيها
ملاك : يلا ؟
زين: يلا ي ملاكي
وصلوا وبعد الصلا دخلت ملاك الغرفة لبست بيجامة ف منتهى الرقة وفردت شعرها ووقفت تسرحه قدام المراية
زين دخل فجاة انبهر بجمالها وسرح فيها
ملاك خلصت واتجهت للسرير ونامت
زين : ايه ده انتي بتعملي ايه
ملاك : هنام ايه ????
زين : لا مفيش بس المفروض ان احنا عرسان جداد وكده
وبيمد ايده يشدها
ملاك وبتبص ل ايده ورافعة حاجبها ????ايدك ي اسطا ل توحشك
زين : ي اسطا !!! و ايدك ل توحشك !!????????وسحب موبايله
زين : الو
آسر : الو ايه ف حد يتصل ب حد ف يوم زي ده ف وقت زي ده الله يحرقك
زين : معلش بس انتو متاكدين ان اللي اديتوهالي دي ملاك !!!
آسر : نعم
زين : ي ابني والله انا حاسس انها واحد صحبي
آسر وبيضحك : ازاي ايه اللي حصل
زين : د بتقولي ايدك ل توحشك ولابسة بجامة ونامت ع حرف السرير ومنيماني ع الحرف التاني
آسر وبضحك هستيري : ااااااااه????????????????????????????????????????????????????????
زين : انت بتضحك ????
آسر: لا اصل نفس اللي عندي ????????????????????????
زين : طب وبعدين
آسر: نام ي اسطا
ف اوضة سليم
سليم : انزلي ي حور من ع الدلاب يخربيتك
حور : لاااا عااااااا ي ماماااااا
سليم يخربيتك هتفضحينا
حور ابعد عني ي سليم هنط وربنا
سليم : ي بنت المجنونة خلاص انزلي والله م هقربلك
حور ببراءة : سليم انت حلفت
سليم : اوماال عيب عليكي
واول م حور نزلت جري سليم عليها وحور حاولت تهرب لكن هو كان اقوي منها وقدر يكسب
ف صباح اليوم التالي
ملاك : زين اصحى بقا وفتحت الشباك
زين بخبث : ياسمين اقفلي الشباك ده عاوز انام
ملاك : ياسمين !!!! وفضلت تحدفه بالمخده وهو يقول ياسمين وجت تمشي فجاة شدها ليه
زين بخبث : م انا لازم انسى اني متجوز هو انا عملت حاجة تفكرني
ملاك شهقت : انت قليل الادب وسابته ومشيت وهي بتبتسم
زين بخبث : شايفك وانتي بتضحكي ع فكرة
ملاك اتكسفت
عند حور
حور صحيت لقت نفسها ف حضن سليم و ع اد م كانت مبسوطة اوي ع اد م كانت مكسوفة مووت
وفضلت تبص ف وشه وتلعب ف شعره
سليم صاحي ومبسوط جدا بس عامل نايم وفجاة فتح عينه وضحك
حور شهقت : سليم ع فكرة انت رخم وجت تقوم شدها ليه وحضنها وهي ف قمة الكسوف
وبعدين قاموا يغيروا لبسهم عشان يخرجوا
عند آسر وياسمين
ياسمين : يلا ي آسر عشان نخرج
آسر وبيحاول يقوم : مش قادر عاوز انام ي ياسمين
ياسمين : قوم بقا ي آسر بلاش كسل
آسر : عنيا ي قمر ????
ولبسو كلهم ونزلو
ملاك واقفة ع الشاطئ مستنية زين بيجبلهم حاجة يشربوها
وفجاة صوت ياتي من خلف ملاك
الصوت : ملااااااااك
ملاك بتلف ناحية الصوت لتنصدم