روايات

رواية عذاب عاشق الحلقة السادسة 6 بقلم أماني المغربي

رواية عذاب عاشق الحلقة السادسة 6 بقلم أماني المغربي

رواية عذاب عاشق الحلقة السادسة 6 بقلم أماني المغربي

رواية عذاب عاشق الحلقة السادسة 6 بقلم أماني المغربي

عاصي ….. ابتسمي كدا متخليش البنت تحس انك جاية مغصوبة

جنات بغضب هامس … دا علي أساس اني جاية بمزاجي

بيضحك عاصي و بيتذكر

جنات كانت قاعدة  وبتتفرج علي مسرحية العيال كبرت وبتاكل لب وشبسي وشوكولاتة

وبتضحك

عاصي ….. ينهارك مش فايت انتي لسا مش لبستي

جنات بتبص له …. انا قولت مش جاية هههههههه  تعرف المقطع دا بيموتني ضحك كل ما شوفة هههههه الغبي  بيطلع وبيكشف خطتهم  هههه

عاصي … جناااااات

بتقفل التلفزيون بعصبية…. إي في اي بتزعق لي  مش عارفة اتفرج علي المسرحية

عاصي بحدة …..  جنات مش انا قولت ليكي اننا خارجين  ولازم تكوني جاهزة

جنات ببرود بعد ما فتحت التلفزيون….

وانا قولت ليك مش جاية معاك

عاصي بيحك انفة…. اخر كلام

جنات بتبص علي الشاشة… اخر كلام

هههههه مش قادرة والله  تعال اقعد وسيبك من الحرباية خطيبتك واتفرج معايا

عاصي … جنااااات

جنات  .. إي غلطنا في البخاري

عاصي  .. ماشي ي جنات

جنات … ماشي لي ما انت مظلمنا شوية ههههه

عاصي بخبث… لا متخفيش انا  قاعد معاكي  شوية

بتبص له جنات بترقب  نبرة صوتة بتوحي بنصيبة

عاصي … امممممم انتي قولتي ليا  جنات مجموعة بتاعتك من الالعاب  دي فضلتي كام سنة بتجمعي فيها

جنات …. ٤ سنين

بيبتسم عاصي بمكر  وبيخوفها أنه هيكسرها

جنات  بتقفذ  علي الكنبة…. عاااااصي لا

عاصي بمكر …. هتلبسي وتيجي  معايا

جنات بخوف علي أشيائها الثمينة …  لا

عاصي …. ماشي   امممم دا علي ما اعتقد أول  لعبة اشترتيها  إسمة إي باظ يطير  صح هههههه تعالي نشوف إذا كان بيعرف يطير ولا لأ

جنات بجنون … عااااصي  لااااا  انت مش هتعملها  وتكسرة

عاصي …  جربي  ها هتلبسي ولا هتخليني اجرب إذا كان بيطير ولا لأ

جنات بتبلع ريقها …. خلاص  هلبس هلبس وأجي  بس ابعد عن مجموعة الألعاب  انت عارف إني اتعذبت لحد ما جمعتهم

عاصي …. يالي ادخلي ألبسي الاول

جنات …. حاضر

وتجري وتخرج من البيت

عاصي … اه ي بنت المجنونة الأوضة من هنا مش برا

كان لسا هيخرج وراها لقاها  قدامة

عاصي … جنات إلي الكرة دي انتي عارفة انها غالية عليا

جنات …..  طول ما انت مش هتأذي لعبي مش هقطعة حتة حتة قدام عينك

عاصي … جنات  سيبي الكرة

جنات … لما تبعد عن حاجاتي  وتوعدني انك مش هتلمسهم تاني

عاصي …. بوعدك بس هاتي الكرة  انتي عارفة انها اخر ذكرا من ابويا

جنات … اوعدني بحياتي الاول ي عاصي

عاصي …. وحياتك عندي ي جنات مش هلمسهم ولا هقرب منهم

جنات … واوعدني انك مش هتجبرني اروح معاك  عند ام صرم بتاعتك دي

بيقرب منها عاصي …  ههههه  ومش  هجبرك تروحي معايا عند ام صرم دي

جنات … هههههه كويس انك اعترفت

عاصي  …  انا اقدر انكر بردوا إي كلمة انتي بتقوليها

بتبتسم جنات وفجاءة بتحس نفسها طيرة

بيستغل عاصي انشغلها  وبيشلها

جنات … عاصي  انت بتعمل اي نزلنييييي

عاصي … هههههههه  هنزلك ي روحي هنزلك بس في العربية

جنات …  عاااااا نزلني ي عااااصي مش عاوز اشوف ام صرم بتاعتك دي

بيركبها عاصي العربية  … ههههههه  هتشوفيها وهتعتذري كمان ي روحي

جنات بغضب … مش هعتذر لحد ي عاصي فاهم مش هعتذر لحد

بيأخد عاصي نفس ….  جنات انتي بتحبيني

بتبص له بحزن

عاصي بيمسك إيدها…  لو بتحبيني بجد لازم تعتذري من خلود

بتسحب ايدها  وبتبص له بكسرة …. حاضر ي عاصي حاضر هعتذر

بس سيبني الاول انزل اغير هدومي

بيشغل عاصي العربية …. مفيش داعي هنشتري ليكي طقم واحنا في الطريق

بتبعد عيونها عنة وبتبص للشباك  وبتمسح دمعه نزلت منها

باك

خلود  بشماتة…..  انا مصدتقتش نفسي لما عاصي قال انك جاية عشان تعتذري مني

بتبص لها جنات بكرة

بيبتسم عاصي لها وبيزق جنات لها … يالي اعتذري ذي ما انتي قولتي ليا

بتبص له جنات بغضب

عاصي … مش تتحرجي ي روحي  مش عيب لما نغلط ونعتذر

مش هتصدقي ي خلود كنت قاعد في المكتب  وفجاءة لقيت جنات دخلة عليا بتقولي أن خلود مظلومة و ان هي إلي بداءت الخناق معاكي وعاوز تعتذر ليكي

جنات بصدمة … انا

خلود بضحكة صفراا… هههه  مفيش داعي تتكسفي ي حبيبي عادي

وبعدين ي ستي مش عاوزاكي تعتذري انتي ذي اختي الصغيرة

عاصي … طول عمرك قلبك كبير ي خلود كل يوم بتثبتي ليا اني بجد عرفت اختار

خلود …. حبيبي ي عاصي  وعشان اثبت ليك اني مش زعلانة  هبداء انا واحضنها

كل دا جنات وقفة وهترجع من كتر العشق المقطوع إلي بيحصل قدمها

بتحضنها خلود وتهمس في ودنها  …. تعرفي انا اسعد واحد في العالم النهاردا   برغم انك ماعتذرتيش بس كفاية اشوف  نظرة الكسرة في عيونك  ههههه

بتبعد عنها  … اتمني بقا ننسي إلي فاتت و نكون  اصحاب

عاصي …. بجد ي خلود انتي انسانة عظيمة  و قلبك طيب

جنات بتبص لعاصي بكرة  وتبتسم لخلود  غصب عنها …. اكيد ي حبيبتي اتشرف نكون صحاب وننسي الماضي

تحضنها جنات وتهمس لها …. الإبتسامة  إلي علي وشك دي قريب همحيها واكشف حققتك الوسخة دي لعاصي خاصة اني اكتشفت وراكي  بلاوي

بتحضنها خلود بغل و تبتسم. في وش عاصي إلي بيتابع في صمت ….. اما نشوف مين  إلي هيكشف التاني وياتري تصرف عاصي إي لما يعرف  طول الفترة دي أنة مخدوع وانك فاقدة الذاكرة

بتبتعد عنها  وبتبص لها  وبعدين تبص علي عاصي بستغراب  وتفكر  اكيد في حاجة غلط  عاصي مقلش لخلود انها  مش فاقدة الذاكرة  طب لي   غير كمان هي استغربت  اصرار عاصي انها تعتذر من خلود  وتصرفاتة الغريبة معاها   اكيد في حاجة  عشان كدا هي هتفضل ساكتة وتكتشف بنفسها السر

….  إي الصدفة الحلوة دي

جنات بتمثيل…  مش معقول اسلام إي المفجاءة الحلوة دي

بيمسك عاصي إيد  جنات ويمنعها  ويهمس لها … انتي إلي عرفتية مكانا صح

جنات ….  ايو فيها حاجة  حتي ما ينفعش اطلع من غير ماخطيبي يكون عارف

عاصي بهمس …  ما متقوليش خطيبك

في نفس الوقت

خلود  …. صدفة حلوة ي دكتور  بتقرب منة وتحضنة  …. انت خسارة في جنات والله

بيبعدها عنة بقرف  وبيبص لها من تحت لفوق

جنات سابت عاصي وتقول لخلود بعد ما مسكت إيد اسلام … روحي اقفي جنب خطيبك ولا عاوز خطيبي انا كمان

خلود وهي بتحضن عاصي … عاصي  عندي بالدنيا كلها

اسلام بهمس… امم مهو باين

خلود … بتقول حاجة ي دكتور

اسلام  بيبتسم غصب…  بقول ربنا يخليكوا لبعض

خلود … يارب  اس رائيك ي دكتور تعمل انت وجنات خطوبتك معايا انا وعاصي

عاصي بحدة … انتي بتقولي اي خلود  لسا بيتعرفوا  لسا

جنات … هههه   فكرة والله  يبقا انا وعاصي في يوم واحد حلم طول عمري بحلم بية

خلود …. كويس انك مكنتيش بتحلمي أن عاصي هو يكون العريس  لاني مش كنت هسيبة ليكي

اسلام لحظ غضبها  فحضنها…. لو علي كدا متخفيش لان جنات مكتوبة علي اسمي وعمرها  ما كانت هتكون لحد غيري

عاصي قرر يغير الموضوع عشان ميخنقش اسلام في إيدة قال مكتوبة علي إسمة من زمان قال

عاصي  … إي رائيك ي روحي نرقص

خلود …  يالي ي روحي  انت عارف اني مش بعرف ارفض ليك طلب

جنات بتقلدهم …. إي رائيك ي روحيي  نرقص سوا

  يالي ي روحي  انت عارف اني مش بعرف ارفض ليك طلب

اسلام … هههههههه  ي خربيتك  اقعدي هتفضحينا  وبعدين لو مضايقة قوي كدا تعالي نرقص ونغيظ فيهم

جنات بغضب …. انت شيفني بقطع في شعري يعني  ما انا هدية اهو  وبعدين انا مش عاوز ارقص

بعد ثواني

جنات … قوم قوم اخلص هدانا عاوز ارقص

اسلام …ههههه  ما كان من الاول

جنات … انت كنت عاوزهم يقولوا اننا اتغظنا منهم

اسلام …ههههه مجنونة والله

اول ما عاصي لاحظ انها قامت  ابتسم وشاور لأحدهم

اول ما طلعوا  عشان يرقصوا  الاغية اتغيرت  لأغنية التبديل  (((مش عارفة اسمها بس هي أول ما بتشتغل كل واحد بيرقص مع شريكة  وبعدين بيدبل الشريك يارب تكونوا عرفتوها )))

خلود  … الله انا بحب الاغنية دي

عاصي وهو مركز  مع جنات … وانا كمان

اسلام … تعرفي الاغنية دي جميلة

بتبتسم له جنات ومش بترد

 كل واحد يلف شريكة

فعاصي  بيلحق ياخد جنات ويرقص معاها

وفجاءة النور يقطع

يتبع..

لقراءة الحلقة السابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى