رواية أحببت بنت البواب الفصل السادس 6 بقلم يارا وائل
رواية أحببت بنت البواب الفصل السادس 6 بقلم يارا وائل |
رواية أحببت بنت البواب الفصل السادس 6 بقلم يارا وائل
في مكان ضلمه تجلس تقي
يظهر رجل وعلي وجه ابتسامه: اهلا بي القمر ال استنتوو
تقي: انت مين يا جدع انت
صلاح: ها انا عملك الاسود
تقي: انت جايبني هنا ليه
صلاح وهو. يقترب منها يدخل احد من الحرس
الحراس: باشا
صلاح بعصبيه: اي مدخلك هنا انت اتجننت
الحراس:
أدهم: بنت فين يا جابر
جابر: خرجت يا بيه محتاج. حاجه اعمله انا
أدهم بعصبيه: انت ازاي كده هاااا بنت اتخطفت انت ازاي تسيب بنت في وقت متأخر كده
جابر: اتخطفت ليه يا بيه مين عمل كده يا حببتي يا بنتي
أدهم: انت هتندم زي النسوان انت كمان
وطلع شقته كي بدل ملابسه
يدخل رؤوف: أدهم
أدهم: وهو يزرر ازرار قميصه
أدهم: عايز اي
رؤوف: انت متأكد انها بنت جابر
أدهم: ايوه انا خلاص عرفت مين عمل كده
روؤف: ازاي انت لحقت
أدهم: ايوه ووسع من قدامي انت كمان
(فلاش بااااك) )
أدهم وهو صائق. العربيه بيكلم في الفون
أدهم: انا عايزك تعرفلي عنه كل حاجه سامع
شخص: امرك يا باشا عشر دقائق
أدهم: مستني منك تلفون ماشي
وبعد وقت يتم الشخص الاتصال بي أدهم
سخص: باشا هي في كليه هندسه اخر سنه ومصاحبه شله كده
سوازن بنت راجل اعمال
مي وهكذا وليد وسيف بس وليد ده تقريبن بيحبه
وال عرفتو انو كان بيحاول يعتدا عليه قبل كده
وكمان انا عرفت انها اتخطفت وال ليه يد في كده وليد يا باشا بس مش ليه
أدهم: امال لمين انطق
سخص: لي صلاح راجل الاعمال بتاع شركه
أدهم: فين مكانه الخطف
شخص: في فيلاتو يا يا باشا
أدهم قفل تلفونه
((عوده واقع)))
الحراس: باشا أدهم باشا ابن روان هانم
صلاح: وده جاي ليه وسع من قدامي
صلاح: ايوه يا أدهم خير
أدهم: تقي فين
صلاح بتوتر : تقي مين انت كمان ال جاي تدور عليه هنا
أدهم: عيب قوي لما يبقا واحد في سنك ده ويعمل كده
صلاح: اي ال انت بتقوله ده انت عارف انت بتتكلم ازاي
أدهم: ما الاسف عارف
صلاح وهو يطلع الي الطابق الاعلي: لا انت خلاص اتجننت
أدهم بصوت جهوري: لو دخلت جبته اي ردك ….ومتبقاش تزعل
واتجه أدهم الي احد غرف من الطابق الاسفل ودخل ووجد تقي تجلس ارض
يذهب اليه ويمد يده وبصوت خشن: ايدك وقومي
تقي تنصدم منه: ا..اا..انت عرفت مكاني ازاي يا بيه
أدهم بنظره صارمه: قولت ايدك يا محترمه وبصوت عالي: اخلصي
تنتفد تقي وتمد يده لهو: خلاص قومت اهو متزعقش
يدخل صلاح وبكل عصبيه: انت اي حكايتك يا بني ادم انت هاا ماشي ورايه ولا اي
أدهم ببرود: اه مش ورايه غيرك فضيلك بقاا اعمل اي
ومسك يد تقي وضغط علي يده
وخرج من الفيلا وركبه العربيه وبعد وقت يقف علي شاطئ وهم داخل العربيه
تقي بخوف: واقفت ليه
أدهم: اي مخرجك في وقت زي ده
تقي : وقت اي انا كونت خارجه مع صحابي
أدهم: انتي غبيه انتي عارفه كان ممكن يحصلك اي
تقي وبويت شفتيه: وانت مالك وكان هيحصل اي ولاحد يعرف يعملي حاجه يا بيه
أدهم بعصبيه: بطلي تقولي يا بيه. فاهمه
تقي: انت بتزع عليا ليه هو عشان عشت دور الرجوله سايئق فيه يا عم
وهمت بنزول ولكن أدهم اسرع ومسك يده
أدهم: راح فين
تقي: هروح هروح فين يعني
أدهم: انتي عارفه احنا امتا الفجر قرب هوصلك اعقلي
تقي: اووووه عمال تشخط فيا وانا ساكته وخلقي داق بصراحه اوووف
لا يهتم أدهم الي كلامه وبعد وقت وصلو الي العماره
نزلت تقي مسرعا
جابر يجري علي ابنته يحتضنه
جابر: كونتي فين يا تقي
قاطعه أدهم: ربي بنتك يا جابر
تقي بعصبيه: اي اي انت كمان لا بقولك اي انا متربيه س…
قاطعه جابر: تقي انا ربيتك علي كده
تقي: اووف انا داخله
في صباح اليوم التالي ………….
كانت تقي نائيمه وتلملمت في نومته حست بشئ تحت يده
فتحت نصف عين وتذكرت الرجل الذي قال لها ان تضعا جاهز التصنت قامت ادت فرضه ولبست درس قديم لونه زيتي ولمت شعره لعال
وخرجت لي وليده
جابر: ادهم بيه حكالي اد حوصل ….بنفع كده ودي اخرت اني اديتك حريتك يا تقي دي تربتي
تقي باسف: يا بابا الاء حصل خير ومنزعلش بجد مش هخرج تاني ماشي يا جابوره
جابر: لا يا تقي المرادي غير اي مره
تقي: والحل حضرتك
جابر : هتكملي السنه ال فاضله من كليتك مش تروخي غير امتحان
تقي: ازاي مينفعش دي لزم احضر محضرات كتير السنه دي كله عملي
جابر: ما أدهم بيه قالي هيكلملك حد هناك ????
تقي بعصبيه: أدهم اي ده يا بابا لا يمكن ده يحصل
وهمت بطلوع لي أدهم هذاا
وضقت علي الباب تنتظر فتح الباب لها
تقي بعصبيه ونرفزه: ………..