Uncategorized

رواية قلبي بين أيد طفلة الفصل السادس 6 بقلم هند ايمن

 رواية قلبي بين أيد طفلة الفصل السادس 6 بقلم هند ايمن
رواية قلبي بين أيد طفلة الفصل السادس 6 بقلم هند ايمن

رواية قلبي بين أيد طفلة الفصل السادس 6 بقلم هند ايمن

مازن بتعجب:جووووع!!????
هبة بضحك:انت لسه متعرفش ما هي دي فرح ????
مازن: ازاي يعني!
هبة:يعني ممكن فى الساعة تاكل تلات مرات عادي
مازن:يااااااه مع انه مش باين عليها وضحكت????????
فرح:اه انا هبقا حفلتكم انهارده بقا
مازن:لا ياستي شوفي عايزة تاكلي ايه وانا اجبهولك
فرح:بصراحة عايزة كشري
مازن:كشري دلوقتي؟!????
فرح: النفسية بقا????
مازن:طيب هروح اجيب الكشري واجي يارب الاقي حد فاتح دلوقتي
فرح: إن شاء الله هتلاقي
راح واتأخر اوي
فرح:ايه ده هو اتأخر كده ليه ????
هدير:زمانه جاي مفيش حد فاتح اصلا يا مفترية
لسه بيتكلموا لقوه جه
مازن:سلام عليكم
فرح:وعليكم السلام ،ايه كل ده انت لو قاصد تموتني مش هتتأخر كده
مازن:معلش بس محدش كان فاتح اضطريت اروح بعيد عن هنا وكمان جبتلك بيبسي ومصاصات عشان انتي طفلة 
فرح:اللللللله ،انت عارف ان انا بحب الحاجات دي اوووووووي????
مازن:ما انتي طفلة يبقا لازم تحبيها
فرح:طيب طفلة طفلة المهم ان فى مصاصات????
قعدوا ياكلوا وبعد كده قعدوا يتكلموا وفى وسط الكلام فون مازن رن واول ما رن 
مازن:طيب تصبحوا على خير بقا
فرح:ايه ده انت كنت مستني الفون يرن عشان تنام ولا ايه
مازن بضحك:لا بس بجد نعسان وكمان عشان بكره عندي شغل كتير اوي 
فرح:طيب
*عدى اسبوع*
الدكتور :لا ده احنا بقينا احسن اهو وممكن كمان نفك الجبس قبل الاسبوع التاني
فرح بفرحة:بجد يا دكتور
الدكتور:طبعا بجد انا هفكهولك… الدكتور فكلها الجبس وطلعت من المستشفى هي ومازن فى الاسبوع ده بقوا صحاب اوي ….مازن وصلهم البيت
صلوا على الحبيب ♥️
**هند ايمن**
فرح:ياااااااه برضه الواحد ملهوش غير بيته يا جدعان????
ملك:حمد الله على السلامه
فرح:الله يسلمك يا ماما،اومال فين هبةوهدير 
مازن:فى الجامعة انتي المستشفى نستك ولا ايه وضحك
فرح:لا بس بسأل
مازن بحزن :طيب حمد الله على سلامتك،انا همشي بقا
فرح بحزن:ايه ده انت هتمشي ولا ايه
مازن:اه عايزة حاجة؟؟
فرح بحزن:لا ولا حاجة بسأل بس 
مازن:طيب ،سلام …واداها ضهره وبعدين لف تاني
مازن:هو ممكن تديني رقمك؟!!
فرح بأستغراب:ليه؟!!
مازن:بصراحة حابب اننا نكون اصدقاء ونكون دايما على تواصل 
فرح:دي حاجه تسعدني.. واديتله رقمها
تاني يوم فى الجامعة
فرح:يا سلاااااااام اخيرا رجعت الجامعة
هبة:حمد الله على السلامه يا ستي
فرح:الله يسلمك
وفجأة لقوا إعلان عن رحلة تبع الجامعة للعين السخنة
فرح بفرحة :الللللللله،الجامعة بترحب بيا بحاجات حلوة اهوووووو????????
هدير:يا بنتي انتي بتعرفي تعومي اصلا عشان تروحي
فرح:مش لازم اعوم المهم انها رحلة وهننبسط وبفكر كمان ناخد معانا مازن
هدير:مش لما تسألي مامتك الاول
فرح:عادي الفون موجود….كلمت مامتها طبعاً زيها زي اي ام قالتلها قولي لابوكي بما إن ابوها مسافر راحت كلمته وزيه زي اي اب وافق 
وراحوا حجزوا الرحلة بعد ما قالت لمازن و وافق يوم الرحلة راحت فرح و هدير وهبة مع بعض عند الجامعة واول ما وصلوا لقوا مازن واقف هناك 
صلوا على الحبيب ♥️
**هند ايمن**
فرح بفرحة :ايه المفاجأة الحلوة دي ????
مازن بضحك: مفاجأة ايه يا بنتي ما احنا متفقين اني هطلع الرحلة معاكي???? 
فرح:اه مهو لما لقيتك متصلتش بيا قولت يبقا مش هتطلع معانا 
مازن بضحكة تكبر:وانا اقدر برضه????
فرح:لا طبعاً كنت خليتك تكره اليوم اللى شوفتني فيه اصلا ????
هبة:طيب يا جماعة اجلوا الخناقة لبعدين عشان لازم نتحرك دلوقتي يلا????
يتبع….
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!