Uncategorized

رواية ربيت طفلة الفصل السادس 6 بقلم حبيبة ياسر الهنيني

 رواية ربيت طفلة الفصل السادس 6 بقلم حبيبة ياسر الهنيني

رواية ربيت طفلة الفصل السادس 6 بقلم حبيبة ياسر الهنيني

رواية ربيت طفلة الفصل السادس 6 بقلم حبيبة ياسر الهنيني

كان في حد سامع كل حاجه وكل الي تتقال والي حصل مين حيبان قريب جدا 
يوم جديد  راح امين لجدو في المستشفي واقيه كويس واطمن عليه بعدين قاله 
-امين بوص يا جدو في موضوع كدا عايزه رايك في 
-جدو قول يا بني 
-امين نويت اكمل حياتي واتجوز 
-جدو طب وانت جاي تاخد رايي في حاجه زي كدا مين العروسه الي امها حباه دى 
-امين حور 
-جدو كنت متاكد 
-امين دا الي هو ازاى 
-جدو طريقه كلامك لما روحنا عندهم وانك تسألها علي الارتباط وكدا وانا ناسي أنها كنت حب الطفوله علي خيرت الله سوف معاد ونروح في 
-امين أنا قولت نروح انهارده لو كنت كويس بس الحمد لله شكلك كويس ووسط عال العال اهوووو 
-جدو طب انت يا واد الكلب جاي تقولي بعد ما قولتلها علي اليوم 
-امين حيلك حيلك مانا عارف انك حتوافق 
-امين حلو الثقه في النفس دى واي مخليك واثق كدا 
-امين يا جدو عارف علي شان انت عارفها كويس وأنها كمان متربيه معانااا 
-جدو اه علي خيرت الله انهارده باليل نروح أن شاء الله 
-امين أن شاء الله 
روحوا البيت جاء معاد أنه يروح للعروسه 
_________________
الباب خبط 
-معاذ العتريس وصل 
-امين اي يا ولدى عتريس دى الله 
-جدو اومال اي وانت بقيت صاحب العتريس وأخو العتريسه 
-معاذ طب ادخلوا
دخلوا وقعدوا 
-ام معاذ وه وه علياا وعلي سنيني السوده انتي ملبستيش يا بت الموكوسه
-حور ايوه ومش حلبس 
-ام معاذ  انتي اتجنيتي ولا اى مش دا امين حب العمر 
-حور عيب يا لمبي بس والله انا مرعوبه ومش عايزه اطلع 
-ان معاذ طب استخدمى بالله وقومي البسي الناس ليهم ساعه بره 
-حور أن شاء الله 
وقامت ليست وكانت قمر  لبست دريس بيبي بلو 
-جدو بسم الله ماشاء الله اي القمر دا 
-معاذ وه جعفر راح فين دى مش اختي يا جعفر 
امين دا كله قاعد متنح 
-معاذ مالك يا عم عامل كدا لي 
-امين ا ا اه لا ولا حاجه 
-قعدوا شويه 
-جدو مش نسيبهم مع بعض شويه 
-معاذ اه يالا بينا 
________________
معاذ قاعد ساكت 
-حور انت ياد متتكلم مالك كدا 
-امين ياد أي يا بت متتعدلي الله 
-حور اتكلم وقول اس حاجه اعمل زى بتوع الروايات كدا 
-امين مش بحب الروايات ومش بحب القرءاه. اصلا 
-حور لاء لاء يا بابا من انهارده  تقرا روايات مش. بحب الراجل الي مش رومانسي انااا 
-امين ايوه انا مش رومانسي خالص شكلي جيت المكان الغلط انادم علي جدى وامشي احسن 
-حور طب اترزع ماكن ولو اتحركت وربنا اكون دبحاك 
-امين احبك كدا وانت متعصب بتبقا قمر
-حور يابااا انا قمر في كل حلاتي
-امين حلوه الثقه دى 
-حور مش ثقه دا غرور 
-امين مش بحب الغرور سلام عليكم 
-حور متترزع ياد  
ياماما يا جد يا معاذ الخطوبه الجمعه الجاياا 
-امين استني الجمعه الي هي بعد بكره صح 
-حور ايون الي بعد بكره 
-امين طب أنا لسه معملتش حاجه 
-حور ياعم مالك المفروض انا الي اقول الكلام دا اهدا 
-جدو ومستعجل لي يا بني كدا 
-معاذ عندك حق يا جدو الي مستعجلين كدا 
-حور خير البر عاجله 
-ام معاذ لتقليل يا بت 
-امين تنقل اي يا حجه دا بتك دى مفيش منها اتنين اصلا 
-معاذ قصدك اي ياد انت دا انا اختي قمر 
-حور حبيبي يا معاذ 
-معاذ حبيبتي يا حور
حضنها -امين هود هنا ياد ومسك معاذ من قفاه متقربش منها تاني 
-معاذ طب اهدا كدا دا دا انا الي أكبر واحنا لسه موافقناش ممكن نقول معندناش بنوتات لزواج 
-حور ايون 
-امين والله طب سلام احنا يالا يا جدو 
-حور اتبط ياد أي الي كل ماجد يقول حاجه تقول سلام عليكم دى 
-معاذ ايوه انا كدا اطمنت جعفر رجع تاني 
—————————-روحوا البيت واول ما وصلوا 
-امين يا بتول 
بتول بتول 
يا داده فين بتول 
-داده ممكن تكون في أوضتها 
-امين طب سببها أنا حطلعلها 
ركب وملقهاش وفي نفس اللحظه التلفون رن وأمين رد واول ما رد
-الشخص المتصل القطه الي يتدور عليها عندنا ولو عايزه ترجعلك تاني لازم تنفز كل الي احنا عايزه
-امين انت مين وإزاى دخلت الفيلا رد
الشخص المتصل اهدا يباشاا احنا مش حنئذيها بس لو منفذتش الي حقول عليه ابقا اقراء عليها الفاتحه 
-امين وربنا لو مسيتوا شعره منها ما حسبكوا 
-جدو مالك يا بني اي في 
-الشخص المتصل اهدا بس كدا كل الي طلبينه ****** ولما تجمعهم احنا حنقولك حنقابلك فين وتاخد البنت واحنا ناخد حاجتنا
وقفل 
-جدو لي يا بني في 
-امين بتول مخطوفه وانا مش عارف مين دا غير أن طالب اربعه مليون جنيه 
-جدو طب والعمل 
-هايدى طب ما تسببها واحنا مالنا بيها هي تخصنا في حاجه 
-جدو ما تهدى شويه 
عدا يومين في اليوم التالت امين عرف مكان بتول وراح 
-امين بتول 
-بتول عموووو عموووو عموووو 
-امين بس بس أهدى متبكيش أنا جنبك 
-شخص مچهول اقف مكانك هنا 
-امين ههههه أنا مش لوحدى وفجاه المكان بقي كله بوليس 
-الشخص المجهول مانا مش حروح فيها لوحدى أنا في ناس تانيه معاياا 
-الضابط الكلام دا تقوله في القسم 
اخدوه 
-بتول أنت عرفت مكاني ازاى 
يتبع……
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببته بعد زواجنا للكاتبة هند الحجار

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!