Uncategorized

رواية ليست شقيقتي الفصل السادس 6 بقلم شهد أشرف

 رواية ليست شقيقتي الفصل السادس 6 بقلم شهد أشرف

رواية ليست شقيقتي الفصل السادس 6 بقلم شهد أشرف

رواية ليست شقيقتي الفصل السادس 6 بقلم شهد أشرف

………………….
وصلوا البيت نادي ثائر علي سما لتتبعه لغرفه المكتب
…………….
ثائربعصبيه: انتي تعرفي الزفت محمد دا منين
سما: اخو صحبتي . 
ثائر بغضب:ما انا عارف انو اخو زفت
سما: هو في اي لي  العصبيه دي كلها
ثائر بغيره: اه ما هو لما يعد يتكلم معاكي ويهزر معاكي وتبتسميله يبقي اي
سما: انا معملتش حاجه غلط هو زي اخويا
صاح بها ثائر: لا مش اخوكي ولما تعدي تهزري معاه وتبتسميله 
بكت سما فررق قلبه وحاوطها بين زراعيه 
ثائر: سما حبيبتي انا بحبك اه بحبك متبصليش كدا وبحبك من زمان ومن انتي لسه في اللفه كنت بموت لو مراد بس قرب منك او شالك مبالك الحيوان التاني دا وهوا نظراته ليكي انا عارفها كويس
سما بشهقه: بس والله انا عمري ما اتعديت حدودي معاه 
ثائر: عارف عارف والله ي قلبي بس لما شوفته بيهزر ويضحك معاكي اتجننت كنت عايزه اقوم اقتله بس عملت احترام لابوه ( كتر خيرك يسطا بجد)
سما: انا اسفه مش هبتسمله تاني 
ثائر: ماشي ي قلبي وغمز ليها بقولك بحبك وانتي تقوليلي مش هعمل كدا تاني.. انا اسفه …طب ردي طيب
خجلت سما ونزلت راسها للاسفل
سما بتهرب: انا جعانه يلا نخرج
ثائر: ماشي ي سماا ليكي يوم 
خرجوا واتعشوا وكل واحد طلع اوضته عشان ينام
……………
بعد أسبوع مر علي ابطالنا في سعاده
 #بقلم Shahd Ashraf
فكان مراد ومريم يعيشون في قصه حب جميله ومريم باتت تحب  مراد وهو يعشقها
وبطلتنا التي تحب ثائر  
وفرحه سامح لان اليوم هو خطبته علي جميلته ساره
……………………
كانو الجميع هنا وهناك ينظمون القصر باجمل التجهيزات 
وساره في غرفتها مع الميك ارتست و سما التي احبتها كثيراوصديقاتها يرافقونها 
(ومشغلين اغاني بقا وبيهيصوا)
في غرفه سامح كان معه صديقه ثائر ويتجهزوا اللحفله ( الخطوبه) 
………
جاء الليل وحضر المدعوين واشتغلت الاغاني ونزلت ساره برفقه ابو سامح ( كان مسافر ورجع عشان شركته بره مصر)
تفاجأ سامح من جمالها الخلاب وفستانها الذي زادها جمال فوق جمالها 
………….
#بقلم Shahd Ashraf
ابو سامح: حطها في عينك ي بني 
سامح: من غير متقولي ي بابا
ابو سامح: بنا يتمملكم علي خير
سامح بهمس : اي ي قلبي الجمال دا انا كدا هكتب عليكي انهارده
ساره بخجل : طب يلا عشان الناس 
……………..
ذهبوا الي الاستيدج وابتدوا رقصه السلو 
نروح عند ابطالنا ونسيب دول يحبوا في بعض شويه
…………………..
ثائر: انا مش قلت مش عايز حاجه ضيقه
سما: هو فين دا الي ضيق ي ثائر ما اهو نازل بوسع من تحت اهو 
ثائر: برده ضيق من فووق 
سما بخنق: هو انت مش بيعجبك اي حاجه اعملك اي طيب 
ثائر: ي حبيبتي انا بغير عليكي ومش عايز حد يشوفك جميله كدا غيري لانك بتاعتي ماشي 
سما بخجل : مااشي
…………………
#بقلم Shahd Ashraf
مراد: ايه الاسا توك دا الي ماشي يتوك دا 
مريم : مين .. انت بتقول اي حضرتك 
مراد: قمرر ي خواتي خلاص فاضل اسبوع وتبقي خطيبتشيي
مريم بضحك: خطيبتشك ازاي
مراد بغمزه : ازاي دي مش دلوقتي 
مريم بردح : امال امتي عنيااا 
مراد: ام سمااح اهدي وصلي علي النبي دا انا علي وش جواز ونفسي اخش دنيا
مريم : ايوا كدا اتعدل 
مراد بهمس: متجوز جعفر ي نااس 
مريم : بتقول حاجه ي حبيبي 
مراد : لا ي قلب حبيبك 
…………………
عد اليوم وكل واحد روح بيته 
#بقلم Shahd Ashraf
………………….
في صباح اليوم التالي كانو هناك صراخ من غرفة سما 
كان مراد وثائر يجلسون في غرفه المكتب وانتفض ثائر عندما سمع صوت سما تصرخ 
مراد: اي دا في اي استر ي رب
جري ثائر كالفهد الي غرفتها وفتح الباب واتصدم عندما وجدهاا……
…………………
نكمل بكره بقا ي حلوين والتفاعل عشان خاطري يكتر شويه 
عارفه أن انا فصيله بس لازم يكون في تشويق للحلقه الي بعدها 
يتبع….
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية إشارة للكاتبة دعاء الأنصاري

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!