Uncategorized

رواية زواج إجباري الحلقة السادسة 6 بقلم إنجي صابر

 رواية زواج إجباري الحلقة السادسة 6 بقلم إنجي صابر

رواية زواج إجباري الحلقة السادسة 6 بقلم إنجي صابر

رواية زواج إجباري الحلقة السادسة 6 بقلم إنجي صابر

((من الحلقه السابقه ????))
سليم: هتجوزها
عمر بصدمه: انت اتجننت ازاي هتتجوزها وانت بقيت بتتعصب بس من إسمها
سليم: هتعرف في الوقت المناسب انا لازم امشي دلوقتي سلام
و راح سليم خد مفتاح عربيته و خرج من المكتب والشركه كلها
عند همس
احمد: عرفه ياهمس لو هيا تحس بيا ياااااه
همس بضحك: ما هيا قدمك بقالها سنين متروح تقولها ولا مستني حد يدخل دلوقتي ويقولها تتجوزني
احمد واقف بيتخيال الموقف لو فعلا حصل
واحد قمر دخل المطعم وكل الانظار حوليه والاء كانت بتاخد الطلبات وفجأة شخص من ورا اعد علي الأرض وطلع من جيبه علبه فيها خاتم ????الماس والاء لما لفت شافته و هوا بيقولها الاء انا بحبك تتجوزيني
والاء فرحت اوي وقالت موفقه موفقه وفضلت تتنطط ولبسها الخاتم وشلها لف بيها واحمد جاب السكينه وقتله وهيا بقت تعيط و تقوله بكرهك بكرهك ودخل السجن
فاق احمد من تخيلاته
احمد: بس بس بس لالالا هيا اكيد بتحبني اسكتي يابت
همس: برحتك يخويا انت حر
وفجأة دخل المعطم
همس بزهول: نعم ده جه ليه ده
احمد: قصدك مين
همس: بص هناك
بص احمد مكان ما همس قالت ليه ????ده جي ليه ليكون لي الاء لالالا
وكان الكلام عن سليم بس سكتو لما اتقدم منهم سليم
سليم : ازيك يا استاذ احمد
احمد بغضب مكتوم من فكره انو ممكن يكون جي لاء
احمد: الحمدلله وحضرتك
سليم و هوا بصص علي همس لي حاولت تبين انه بارده بس بين اوي انها خايفه منه
سليم: كويس ممكن اخد همس ساعه من شغلها????
احمد فرح انو مش جي لي الاء: اه طبعا يا فندم
همس: نعم لا طبعا مش هاجي معك في حته
نزل سليم لي مستوه همس لانها قصيره
سليم بصوت واطي: لو مش عايزه تشوفي اختك ياسمينا متجيش
ومشي ودي وقفت مصدومه و سليم خرج ركب عربيته وهيا اخير فاقت من الصدمه وجريت ورا سليم
احمد: اي ده هوا في اي بيحصل مالهم دول
الاء جت لاحمد: مالها همس راحت فين ومين الي كان واقف ده
احمد ????: وانتي مالك بي الي كان معها خليكي معيا انا اقصد مع شغلك
الاء اديقت من تريقت كلامه معها: تمم يا استاذ احمد انا اسفه بعد اذنك
احمد بيكلم نفسه: ياربي بقا هوا انا كل شويه اعوق الدنيا كدا لحد امته
ركبت همس معه العربيه
همس بزعيق: اختي فين انتق عملت فيها اي هتموته زي الي كنت هتقتله يا مجرم
سليم استغرب من كلامها بس مش اهتم بيه ومشي بي اعلي سرعه في العربيه وهمس ساكت و هوا استغرب من الهدوء بتاعه بيشوفها لاقها خايفه افتكر
بقلم /انجي صابر
فلاااااش
دخل سليم المكتب واعد لاقه الملف الي طلبه من الشخص يعرف كل حاجه عن همس
سليم بخث: اما نشوف بقا يا همس هانم حكايتك اي
سليم وهوا بيقرأ: همس نبيل 23سنه عندها اخت صغيره 12سنه بس ذكيا اوي اسمها ياسمين ابوها و امها ماتو من 7سنين سبب الوفاء مجهول بس النااس بتقول موته طبيعية وفي الي قال بسبب اعداء ابوها لانه كان دكتور جرحه وعمل عمليه في مره وفشلت و طفل مات وهل الطفل موتهم وهيا الي ربت اختها ورفضه الجوزا همس عندها فوبيا من الضلمه و الامكان المغلقه وسرعات العربيات) نرجع للحاضر
فاق سليم من التفكير وهوا بيسوق العربيه وبعد ثواني بقا يقلل السرعه وملامح همس بدات تهداء
سليم: وصلنا انزلي
همس: اي المكان ده انت موديني علي فين
(كان المكان مكتب المأذون)
سليم بغرور: ربنا بيحبك انا قرارت اتجوزك
همس بصدمه: ت ت تاايه تتجوز مين انت مجنون
سليم: ششش صوتك ما يعلاش عليا بدل ما تلفون صغير اختك الي تدفع تمن غلطاك
همس بخوف شديد وعيط: لالا حاضر مش هتكلم بس ونبي اختي لا انا ماليش غيره حرام عليك
انت مش عندك قلب
سليم بحقد وشر وعنيه احمرت: خلصتي درما بصي بقا انا هتجوزك براضكي او غصب عنك وسميها زي ما تسميها جوز غصب جوز العروسه رافضه انشالله لو هتسميها جوز اجباري????بس في الاخر هيحصل الي بقول عليه
همس بقت مرعوبه منه ومش عرفه تعمل اي اترفض واختها تدفع تمن غلطاتها الي هيا اصلا مش عرفها ولا تقبل وتكون تحت رحمته
همس: وانا اي الي يثبتي ان اختي معك
سليم ضحك ضحكه عالية:وبعدين طلع تلفونه وفتح مكبر الصوت
ياسمين بعيط هستيري: همس الحقيني مين دول هوا بيحصل اي انا خايفه
همس جريت ومسكت ايد سليم الي مسك التلفون بيها وبقت تقول لي ياسمين: اهدي يا حبيبتي مفيش حاجه متخفيش انا معكي والله ماهخلي حاجه تاذيكي يا قلبي ????
وسليم قفل المكالمه وهمس بقت تعيط جامد
سليم: قلتي اي
همس بعيط: موفقه والله موفقه بس سيب اختي ونبي وحيات اهلك سبها
سليم: يبقا يلاه امسحي دموعك يا عروسه و ندخل نكتب كتب الكتاب عشان المأذون حرام مستني كل ده
دخلو الاتنين واكتب الكتاب وبقت همس مرات سليم قانون
همس ركبت العربيه معه وقلبها و عقلها في اختها
سليم بقا فرحان انو هيبدا يدفعه التمن ونسي انو كان قرب يفتح قلبه ليها
سليم: وصلنا
همس كانت هتنزل بس وقفها ايد سليم الي مسك اديها
سليم: مش تنسي يا مراتي بكرا السوق هياجي يخدك انتي و ياسمينا اخت مراتي حبيبتي انا وقفت تاعدي النهارده هنا عشان اختك وماتحاوليش تهربي عشان هجيبك حته لو كنتي فين
همس شديت اديها بيعد عنه: مش تقلق مش انا الي بهرب كل واحد عرف نفسه اي
و نزلت وجريت علي البيت تطمن علي اختها
وسليم فضل يضحك ان خططه نجحت زي ما كان متوقع
سليم: طلعتي اغباء مما تخيلت
ومشي وراح قصرو و دخل علي اوضته علي طول و رن علي همس
بقلم /انجي صابر
همس بقت ترن الجرس وكان هيتحرق من كل ما هيا بدوس عليه
ياسمين: طيب طيب مين
همس وهيا بتاخد نفسها: انا انا يا ياسمين همس
فتحت ياسمين: في اي مالك مش عرفه تخدي نفسك ليه
همس شدت ياسمين لحضنها وبقت تطبطب عليه
همس: انتي كويسه حصلك حاجه
ياسمين: في اي يا همس حصلي اي وبتاع اي انا كويسه الحمدلله مالك انتي تعبانه
همس بقت مستغربه ولسه هتتكلم لاقت تلفونها بيرن
همس: الو مين
سليم و هوا واقف جنب ازاز شبك اوضته: بقا في وحده مش عرفه رقم جوزه يا حياتي بس تعرفي ادفع كل ما املك واشوف تعبيرات وشك دلوقتي وانتي مش فاهمه حاجه
همس: قصدك اي قول من غير لف ولا دوران
سليم: اهدي بس واشربي لمون يروق قلبك يا قطه اختك معكي مش انا الي اخطف عيله عنده12مش من اخلاقي نهائي ده كان صوت متركب ياموزه
وقفل سليم المكلمه وبقا اعد بيضحك بشر وحقد ودي بقت وقفه ومش مصدقه اي حاجه وكانها في عالم تاني وفجأة……. 
يتبع..
لقراءة الحلقة السابعة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الساحر للكاتبة ياسمينا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى