روايات

رواية معجزه الحب الفصل الأول 1 بقلم بسملة حسن

رواية معجزه الحب الفصل الأول 1 بقلم بسملة حسن

رواية معجزه الحب الجزء الأول

رواية معجزه الحب البارت الأول

رواية معجزه الحب الحلقة الأولى

في فيلا محمد و ساره
ساره بغيظ: يا محمد سبني اقوم زمان العيال صحيت
محمد واخدها في حضنه:
تؤ تؤ تؤ انا عايزك في حضني كده
محمد قرب من ساره وووووو
الباب خبط
محمد بعصبيه: مين
حياه ببراءة: انا يا بابا
محمد اتنهد: في اي يا حياه
حياه: يابابا احمد عماي يعيط من الثبح (يابابا احمد عمال يعيط من الصبح😂)
محمد بعصبيه: يعني هو دا وقتك
ساره بضحك: سبني اقوم بقا ياأستاذ
محمد بيبصلها بغيظ ورفعة حاجب: قومي ياختي
قامت ساره لبست الروب و فتحت الباب
حياه ببراءة: كل ده يا ماما احمد عمي يعيط من الثبح ومس عيفه ايام (كل ده يا ماما احمد عمال يعيط من الصبح ومش عارفه انام )
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
ساره باست بنتها: معلش يا قلب ماما
وراحت في اوضته احمد ابنها
ساره مسكت البيبي و بدات تهديه
حياه بغيره: سليني انا كمان اسمعنا احمد اعني(شليني انا كمان اشمعنا احمد يعني)
محمد جه من وراها وراح شالها
محمد: علشان احمد لسه صغير مش بيعرف يمشي زيك وانتي شطوره يا حياتي
حياه ببراءة: ميسي بس هيكبي امتي (ماشي بس هيكبر امته )
ساره: كمان شويه ياله علشان تشربي اللبن
حياه بغيظ طفولي: بس انا مس عايز اسرب اللبن (بس انا مش عايزه اشرب اللبن) و طلعت جريت
ساره: والله هتجبلي شل”ل قريب
محمد بضحك: بعد الشر عليكي
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
نروح عند نادين
كيان وصل بيت نادين
كيان: هي فين نادين يا ماما نوال
نوال بحزن: قاعده جوه يا بني من ساعة لمه عرفت مو”ت بدر وهي حابسه نفسها في الاوضه
كيان بزعل علي صاحب عمرو:
مع انه بدر ميت بقاله شهر بس حاسه انو موجود حوالينا
طيب يا ماما نوال روحي اندهالي
نوال: يارب ترده تقابلك هي من ساعة الي حصل وهي مش عايز تشوف حد
نوال دخلت عند نادين
كيان طلع الفون وجاب صور لي هو و بدر
كيان بدموع: وحشتني اووي يا زعيم
نوال خرجت بصوات:
الحقني يا كيان
كيان جري عليها:
في اي نادين كويسه
نوال بعياط: نادين مغم عليها ومش عايزه تفوق
كيان جري علي اوضت نادين عمال يفوق فيها مفيش فايده
كيان شالها و نزل بيها و نوال معاهم
كيان وداها المستشفى و فضل بره هو و نوال
الدكتور خرج جريو عليه كلهم
نوال بخوف: طمني يا دكتور بنتي كويسه
دكتور بيطمنها: مفيش داعي لي الخوف الي حصل ده طبيعي لي حالتها
كيان باستغراب: حالتها مش فاهم
الدكتور ببتسامه : ايوه مبروك المدام حامل في خمس اسابيع
كيان بصدمه: حامل
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
دكتور: ايوه و ياريت تهتمو في التغذيه في الشهور الاولي
كلهم دخلو عند نادين
نادين بدات تفتح عنيها لقت كيان و نوال
نادين بصوت واطي: هو اي الي حصل وانا جيت هنا ليه
نوال: الي حصل انك اغم عليكي و
نوال سكتت مش عارفه هتقول لي نادين ازاي انها حامل
نادين: في اي انا عندي اي
كيان بهدوء: نادين انتي حامل
نادين بصدمه: اي
……………………
محمد: ياله يا ساره كده هتاخر علي الشغل
ساره: خلاص يا حبيبي حياه جاهزه اهي
محمد نزل لي مستواها حياه
نفسي مره متاخرنيش
حياه ببراءة: مس انا يا بابا ده التوتس مس ايز اعمل (مش انا يا بابا ده الكوتش مش عايز اعمله )
محمد: طيب ياله يا مغلباني
ساره: هاروح اشتري حاجه من المول الي جنبنا
محمد: ماشي يا روحي هتاخدي احمد معاكي
ساره: لا هوديه لي مامتك
حياه: وانا يا ماما خديني معاكي
ساره: لا انتي هتيجي هتروحي لي تيتا
حياه بعياط: لا انا عايزه اجي معاكي
محمد: خلاص يا ساره خديها معاكي
ساره بي قلت حيله: ماشي
حياه بفرحه: اي اروح اركب العبيه (العربيه)
كلهم ضحكو عليها
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
………………………
كيان بهدوء: ايوه يا نادين حامل واحنا كلنا جنبك
نادين حطت ايديها علي بطنها و عيطت:
انتم كلكم جنبي بس بدر مش جنبي لا انا ولا ابنو اي لازمتها الحياه من غيره
كيان لسه هيتكلم الباب خبط
الدكتور دخل بي ابتسامه: ازي حضرتك يا مدام نادين
نادين بعياط: كويسه الحمدلله
الدكتور: اي ده انتي بتعيطي ده انا جي اوريكي البيبي
نادين مسحت دموعها: لا انا مش بعيط
وباد الدكتور يعمل سونار
نادين: هو كويس يا دكتور
دكتور ببتسامه: الاتنين زي الفل
كيان بصدمه: اتنين هي حامل في توأم
دكتور: ايوه و حته بص في الشاشه هتلاقي نقطتين
كلهم بصو في شاشه السونار و فعلا لقو نقطتين
نوال: اي التعليمات الي هتمشي بيها يا دكتور
الدكتور: مفيش اي تعليمات انتم بس خدو بالكم منها و من التغذية وانا هكتب فيتامين و كالسيوم و مثبت حمل
خرجو كلهم من المستشفى لقو عبد الرحمن و سهر قدامهم
عبد الرحمن بخوف: مالك يا نادين انتي كويسه يا حبيبتي
نادين: انا حامل يا عبد الرحمن
عبد الرحمن اتصدم و بعد كده خدها في حضنه: بس يا روحي انا هنا جنبك
كيان بغيره: انت يا عم النحنوح انا بغير
عبد الرحمن: ملكش دعوه دي اختي الي مليش غيرها
كيان لي سمر: شوفي جوزك عمال يبوس و يحضن في بنات الناس
سمر راحت عن عبد الرحمن و خدت نادين في حضنها هي كمان
عبد الرحمن خدهم في حضنه هما الاتنين
سمر: جوزي يعمل الي هو عايزه
كيان بغيظ منهم: كده ماشي تعالي يا بت يا نادين نروح المول نجيب لبس و هعزمك علي عصير قصب
نادين خرجت من حضن عبد الرحمن:
يوم ما تعزمني تعزمني علي عصير قصب
كيان: انا مش عازمك انتي انا عازم ولاد اختي ياله
خدها و مشي بيها
كلهم فضلو يضحكو علي تصرفات كيان
وفعلا راحو المول ودا كان نفس المول اللي راحت فيه ساره وحياه
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
نادين شافت لبس البيبيهات
نادين: كيان هروح اشوف حاجه و جايه
كيان: تحبي اجي معاكي
نادين: لا انا هروح و هاجي تاني علي طول
وفعلا نادين راحت تشوف الهدوم
في نفس الوقت حياه شافت راجل معاه بلالين كتير
جريت عليه
حياه: عزيا وحده يا عمه
الراجل بشر: تعالي معايا يا قلب عمو وانا هديلك كل دول
حياه ببراءة: مسي اروح اقول لي ماما واجي
حياه لسه هتمشي الراجل حط حاجه علي بوقها اغم عليها
نادين شافت كده راحت مصوته كان في راجل وراها راح كتم بوقها اغم عليها
و خدوهم و خرجو من المول من وراه
وووووووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معجزه الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!