روايات

رواية عشق الشرقاوي الحلقة الخامسة 5 بقلم دنيا حسن

 رواية عشق الشرقاوي الحلقة الخامسة 5 بقلم دنيا حسن

رواية عشق الشرقاوي الحلقة الخامسة 5 بقلم دنيا حسن

رواية عشق الشرقاوي الحلقة الخامسة 5 بقلم دنيا حسن

وصلنا البارت اللي فات ان اميرة قابلت العريس واتصدمت جدا

أميرة: أدم..؟!????

ادم بمرح: مفجأه????????اي رأيك عجبتك صح ????

اميرة بارتباك وصدمه وفرحه مشاعر متلخبطه: أنت أ أنت العريس !!????

ادم برفعه حاجب : أي معجبش ولا اي ????

اميرة: مقصدش

ابو اميره : بصي يابنتي هو أمنا أمانه ان احنا منعرفكيش مين العريس

ام اميرة: حقك عليا يبنتي ع كلام اللي قولته بس لو مقولتش كده مكنتيش هتقابليه وهو قالنا منعرفكيش مين العريس

اميرة بفرحه: خلاص سامحته بالنيه????

ادم: ياحنينه

اميرة: طبعا اومال

ادم: دي عليها لسان ياعمي????

ابو اميرة: الله يكون ف عونك يبني ????????????

ام اميرة: دا احنا هنكسر وراها زير مش قوله????????????

اميرة:انتو كلكوا علياااا ولا اييي بصوت” عم ايوب مسرحيه الجوكر”????

ادم بجديه: احم احم بص ياعمي انا جاي وطالب ايد اميرة بنت حضرتك انا ماما وبابا متوفين وليا اخت متجوزة ومسافره امريكا مع جوزها وباذن الله يوم كتب كتاب والفرح هتكون موجودة لان انا عرفتها وبتجهز الاوراق بتاعتها انا شريك ف الشركه بتاعت محمد اللي اميرة ودنيا بيشتغلوا فيها انا عارف ان حضرتك عارف كل دا بس دي الاصول اني اتكلم فيها في بيتكو عندي ڤيلا صغيره وجاهزة من كل حاجه واميرة لو حابه تغير الديكور معنديش مانع انا والله بحبهاا وشاريهاا وهشيلها في عيني اي رأيك ياعمي ..

ابو اميرة: والله يبني انا ميهمنيش كل دا قد انك تقدر تحافظ ع بنتي دي جوهره قلبي واغلي ماعندي ف بتمني انك تعرف تحافظ عليها وهي كمان تحافظ عليك ❤ونا موافق يبني سمعينا زغروطه يا ام اميره

ام اميره : لولولولولولولوليييييي وحضنت اميره وباستها وقالتلها الف مبروك يحبيبتي اخيرا شوفتك عروسهه

ابو اميرة : حضنهاا وباسها وقالها نخف جنان بقي بقينا عرايس

اميرة: علم وينفذ يبشهه????

ابو اميرة:لا واضح انه هيخف

ابو اميره: سلم ع ادم وحضنو ووصاه ع بنته

ام اميرة: نفس الكلام مع حبه تحابيش الام نتو عارفين بقي????

وقروا الفاتحه وادم عزمهم كلهم ونزلو يخرجوا “بسس يافرحه ماتمت طبعا عارفين ان الدنيا مبتديش كل حاجه هنعرف فرحتهم مش هتم لي ف باقي الاحداث اللي جايه “????

________________________

“انـسي الماضي بس اتعلم درسـه”❤????

_________________________

مامت دنيا: دنيا تعالي عوزاكي

دنيا : نعم يا أمي

مامت دنيا : دنيا طبعا انتي مؤمنه بالله وعارفه ان اي ابتلاء ربنا بيبتلينا بيه بيبقي اختبار من ربنا لينا ولازم ننجح فالاختبار دا ولازم تبقي واثقه في ربنا صح ولا اي

دنيا: ونعم بالله اكيد طبعا با ماما ف ايي قلقتيني

مامت دنيا: رضوي كلمتني النهاردة وقالتلي نتيجه التحاليل

دنيا قلبها اتقبض: وقالت اي

ام دنيا بابتسامه رضا: كانسر خبيث مش حميد زي مادكتور قال????

دنيا : …….. سكووت

ام دنيا: حبيبتي دا نصيب وربنا عاوز كده

دنيا: مش هتعالج ياماما وياريت متضغطيش عليا بعد اذنك فالحالتين هموت بس الفرق ان كيماوي هيوقعلي شعري وهبقي انثي فالبطاقه بس ف ممكن متضغطيش عليا

ام دنيا بتفكير: طيب ماشي اللي يريحك قومي اتوضي وصلي واستريحي شويه

دنيا بابتسامه : حاضر

دنيا: دخلت وفضلت تعيط واتوضت وقضت فرضها وفضلت تدعي ربناا وصلت صلاه الحاجه ان التحاليل تطلع غلط

الام اتصلت بمحمد: ازيك يابني عامل اي

محمد قلق من نبرة صوتها : كويس الحمدلله يا امي وحضرتك

الام: بخير يابني ف نعمه بقولك عاوزة اقابلك ضروري

محمد اتاكد ان في حاجه: خير يا امي في حاجه

الام : متقلقش بس عاوزة اتكلم معاك

محمد: مسافه السكه وهجيلك

الام: لا مش عاوزة اقابلك فالبيت مش عاوزة دنيا تعرف بالمقابله دي

محمد : تحت امرك اقابلك فين

الام : كافيه ****** هستناك هناك

محمد: مسافه السكه وهكون هناك

الام: ماشي يبني

   الام : دخلت عند دنيا بقولك يا دودو هنزل الم شويه حاجات كده واجي

دنيا : ماشي ياماما خلي بالك من نفسك

الام: حاضر ولبست ونزلت وراحت الكافيه لقت محمد هناك

محمد: قام ليها

الام: شافته ازيك يابني عامل اي

محمد: بقلق الحمدلله يا امي ونتي

الام:بخير

محمد: خير في اي قلقتيني

الام: بص يا بني اول ما دنيا جالها كانسر الدكتور قال انه حميد وطمنا انها ممكن تخف بس تحاليل بتاعت رضوي طلعت ان اللي عندها خبيث ونت عارف ان الخبيث احتمال علاجه 1% ودنيا مش عاوزة تتعالج ونا مش عارفه اعمل اي مفيش غيرك نت واميره اللي ممكن تقنعوها

محمد بصدمه: خبيث ؟!

الام : اه يابني انا عارفه انك بتحبها بس عارفه ان بنتي ممكن متعيش كتير لو حابب تلغي فكرة انك تقرب منها ف دا حقك بس انك تعلقها وتبعد وتتعب ع تعبها ف دا مش من حقك

محمد باستعياب للكلام اخد قراره: لا يا امي انا مش هبعد وهتجوزها وهتتعلاج وبرضاها مش غصب عنها❤️متشليش هم حاجه واتكلي ع ربنا ثم عليا صدقيني هطلع قد ثقتك

الام بارتياح: الحمدلله❤️انا كده اطمنت واسفه ع الازعاج يبني

محمد: مفيش ازعاج ولا حاجه دا نتي ست الكل وانا زي ابنك ولا اي

الام: شرف ليا

محمد :باس ايدها لا دا الشرف ليا يا امي

الام : طبطبت عليه ربنا يباركلي فيك يا ابني انا همشي بقي عشان متأخرش

_________________________

عند دنيا بقي نزلت عند اميرة

دنيا باين عليها التعب والعياط والارهاق: عامله اي يا ميرو

اميرة: سيبك مني مالك ؟!

دنيا: مكنتش لسه تعرف بحوار خطوبتها …طلع خبيث يا اميرة????

اميرة بصدمه: اييي

دنيا: حمدلله ع كل حال

اميرة: هتبدأي جلسات امته

دنيا: جلسات اي ؟!

اميرة :جلسات العلاج

دنيا: مش هتعالج

اميرة بعصبيه : نتي عبيطه ولا هبله ازاي يعني ازاي،مش هتتعالجي ربنا قال منرميش نفسنا فالتهلكه نتي وحده انانيه اوووي عاوزة متتعالجيش وتمشي واحنا نتعذب صح قولي صح بعياط وزعيق

ابو اميرة وام اميرة دخلو يجروا ف اي ؟

دنيا: بصدمه من رد فعل اميره

ام اميرة: مالك يبنتي مانتي كنتي،فرحانه بقرايه فتحتك

دنيا: اتقرا فتحتها

ام اميرة حكتلها اللي حصل

دنيا : مبروك وبصت لاميرة بصه عتاب لانها متوقعتش انها تنفعل فيها كده ومشيت

اميرة : قعدت ع سرير وفضلت تعيط ان اختها وصحبتها وعشره عمرها رافضه تتعالج ومستسلمه للمرض وفضلت زعلانه من نفسهل وتجلد ذاتها بسبب انها انفعلت فيها كده

ام اميرة : بهدوء اخدت اميرة ف حضنها مالك يبنتي احكيلي اميرة : حكتلها اللي حصل

ام اميرة بزعل : يعيني يابنتي طلع خبيث الله يكون ف عونها وعون امها دي ملهاش غيرها

اميرة : مدايقه اوي من نفسي ياماما

الام: نتي غلطتي المفروض تحتويها مش تنفعلي فيهاا

اميرة : من صدمتي غصب عنيي معرفش ازاي انفعلت كده

الام :حصل خير اطلعي بكرة راضيهاا بكلمتين

اميرة: حاضر

محمد بيتصل بدنيا : مغلق

اتصل تاني مغلق ..عرف انها محتاجه تفكر شويه وقال بكرة يكلمها او لما تيجي الشركه

ادم : بيكلم اميرة وحس من نبرتها انها معيطه

ادم بقلق: مالك

اميرة : بعياط وحكتله اللي حصل

ادم: اهدي ياحبيبتي دا قضاء ربنا ومتقلقيش هنعمل تحاليل تاني وممكن تطلع كان في لخبطه وكده

اميرة : رجع ليها الامل تاني بجد ممكن تطلع غلطه

ادم: لي لا ممكن تطلع غلطه

اميرة : يارب يارب يطلع كلامك صح

ادم : طيب اي مليش مكفأه????

اميرة : لا مفيش مكفأت في مفكات تنفع هق هقىهق????????????

ادم: اميرة اقفلي اقفلي انتي هتجلطيني

اميرة : لا يااااراجل

ادم : اهديي ابرعيي في اي????????????

اميرة باستعباط : برعي برعي مين يا أخ????

تاني يوم ع ابطالنا واحداث جديدة ومفجأت جديدة

اميرة نزلت عند دنيا

الام : اتفضلي يابنتي دنيا بتلبس

اميرة: مش تباركيلي يا طنطي

الام : الف مبروك ياقلب طنطك بس ع اي

اميرة : هي البت دي محكتش ليكي

الام: طلعت من عندك دخلت اوضتها مقالتليش لا

اميرة : اتقرا فتحتي ع ادم امبارح

الام: لولولولوليييي وحضنتها الف مبروك يابنتي

دنيا : طلعت خير ياماما بتزغرطي لي وشافت اميرة وبصتلها بعتاب اه هو نتي

اميرة : دودو يا دودو حقك عليا دا من حبي فيكي وخوفي غليكي نتي اختي وصاحبه عمري وكل حاجه في حياتي اتفجأ انك مستسلمه كده فين استرونج ومن وعملت بدراعها ????????

الام : عرفت من كلامهم انهم اتخانقو بسبب قرار دنيا بس محبتش تدخل بينهم

اميرة :بقولك اي ادم قالي ان محمد عامل مفجاه فالشركه متعرفيش اي هي

دنيا :????لا حتي لقيته متصل بيا كتيرر وكان تليفوني مقفول

اميرة : طب يلا بسرعه فضولي هيموتني????????????

دنيا:????????????يلا ياختي يلاا????????????????????

يتبع..

لقراءة الحلقة السادسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى