Uncategorized

رواية حب بالصدفة الفصل الخامس 5 بقلم أحلام تامر

 رواية حب بالصدفة الفصل الخامس 5 بقلم أحلام تامر

رواية حب بالصدفة الفصل الخامس 5 بقلم أحلام تامر

رواية حب بالصدفة الفصل الخامس 5 بقلم أحلام تامر

ميار اول اما شافت الهديه فضلت تجري وتصوت وو.. يماما الحقوني.. يا لهوييي عاااااا
وجريت علي الاوضه وقفلت ع نفسها… ده كلو ومحمد مصدوم اي ده هو اي اللي بيحصل راح وجهه نظره لمصطفي لقاه وقع علي الارض من كتر الضحك وعمال يضحك محمد لمصطفي :يعني هيه بتخاف منهم وانت قولت اني دي افضل هديه وهتحبها..
-الجده:هو اي اللي بيحصل ده
-محمد:انا هقولك
Flash back
-مصطفي انت ممكن تجيب لها هديه تفرحها وتكون بتحبها. 
-محمد:ونا هعرف منين هيه بتحب اي
-مصطفى:بسيطه اقولك انا. 
-محمد:هاا قول
-مصطفى:بص يا عم ميار كان نفسها ف كلب اويي بس تيتا رافضه جدا فأنت ممكن تجيب لها كلب هديه وهيه هتفرح جدا وبالتالي تيتا مش هتعترض لأنها هديه. 
-محمد:حد يروح يعتزر لحد بكلب انت بتفكر ازاي يا عم انت.
-مصطفى:اسمع مني بس انا اعرف ميار من وهيه صغيره. 
-محمد:ربنا يستر طب سلام انا بقي عشان الحق ادور علي كلب عدل.
Back
-الجده:انت زودتها اويي يا مصطفى رايح تخليه يجيب كلب مع انك عارف ان ميار عندها فوبيا من الكلاب… قاطع كلام الجده ميار وهيه بتقول ياتيتاا مشي الكلب والنبي ياتيتاا انا خايفه. 
-الجده بأمر :مصطفي خد الكلب ده من هنا… ميار اخرجي  خرجنا الكلب.
ميار فتحت الباب حته صغيره وبصت وبعد اما اطمنت ان الكلب مش موجود خرجت بكل عصبيه ووقفت قدام محمد وقالت:انت اغبي انسان اشوفو ف حياتي
-محمد:انا مكنتش اعرف آآ قاطعته ميار وحتى لو ف حد بيجيب لحد هديه كلب بس لاا انت مكنتش عايز تعتذر اصلا وبعصبيه اكتر اطلع بره 
-الجده:ميار اهدي انتي فاهمه غلط 
-ميار:بعد اذنك يا تيتا.. وبصت لمحمد يا ريت مشوفش وشك تاني.. انا بكرهك 
-محمد مكنش عايز يقول اني مصطفي اللي اقترح عليه فكره الكلب بس قال لا لانو مش عايز يحصل مشاكل بينهم.. وسابها ومشي واقسم جوا انو مش هيزعجها تاني. 
-الجده:ميار انتي غلطانه المفروض كنتي تسمعيه
-ميار بدموع:معلش يا تيتا محتاجه اريح شويه عن ازنك.. وآآ بصت لمصطفي وقالت صاحبك ده ميدخلش البيت تاني. 
-ميار دخلت اوضتها وكانت متضايقه جدا فضلت تعيط لحد اما نامت. 
-محمد خرج من عند ميار بعصبيه اويي و.. غبي انا غبي مكنش المفروض اعتبرها اصلا انا غلطان اني قررت اعتزرلها حتي لو الهديه محبتها مكنش المفروض تكلمني كده بس ده غلطي انا وانا مش هفكر فيها تاني
-عند الجده ومصطفى 
-الجده:انا مكنتش اعرف انك ممكن تعمل الهبل ده وف مين ف اختك ده مش تفكير ظابط ابدا ده تفكير همجي. 
-مصطفى باسف:والله مكنتش اعرف ان ده هيحصل 
-الجده:وحصل هتعمل اي اختك لو عرفت انك السبب هتضايق جدا
-مصطفى:انا هتصرف ف الموضوع ده يا تيتا
-الجده:لا ياريت متتصرفش تأتي الموضوع انتهي وخلاص 
-مصطفى :حاضر.
*********************
بقلمي Ahlam Tamer 
ف مكان آخر ف مدينه نيو يورك. 
-مجهول1:اي الأخبار 
-مجهول2:الظابط اللي اسمه مصطفي النادي لسه بيدور عليك
-مجهول1:عايزك تراقب كل تحركاته
-مجهول2:اوامرك
-مجهول1 لنفسه:شكلك مش هتجبها لبر يابن النادي والله هتفضل لحد اما اخلص علي باقي العيله.. 
-وبعد شويه نادي لاحد الأشخاص:أوامرك يا باشا 
-مجهول1 :عايزك تراقب ظابط  ف مصر اسمه محمد حسين عبدالله الخضري. 
-الشخص اوامرك يباشا.. بس هو يقربلك ده 
-مجهول1 :اشمعنا 
-الشخص :اصل في تشابه أسماء بينكو هو اسم عيلتو الخضري وحضرتك آآ. قاطعه مجهول1 بصراخ:وانت مالك هتحاسبني.. نفذ اللي بقول عليه ونت ساكت
-الشخص :اوامرك يباشا انا اسف
-مجهول1 :اطلع برا
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!