روايات

رواية زواج بالإكراه الفصل الخامس 5 بقلم ميساء عنتر

 رواية زواج بالإكراه الفصل الخامس 5 بقلم ميساء عنتر

رواية زواج بالإكراه الفصل الخامس 5 بقلم ميساء عنتر

رواية زواج بالإكراه الفصل الخامس 5 بقلم ميساء عنتر

علي وصل تحت البيت ووقف:انا اسف ي نايا انا بحبك بس مش هقدر أكمل معاكي
وطلع الشقه وفتح اوضه النوم وانصدم لما شاف…
نايا لسي زي ماهيا من ساعه ما سابها امبارح
علي جري عليها حاول يفوقها كتير لكن مش بتستجيب شاف نبضها لقاه ضعيف جدا
جاب هدوم ولبسها وشالها ونزل ع اقرب مستشفى وهو هيموت من خوفه عليها
علي بصوت عالي: دكتوووور بسرعه
الممرضات جم اخدوها ع اوضه الكشف
بعد فتره”
علي بلهفه:خير ي دكتور
الدكتور بعمليه:هتعمل شويه تحاليل واشاعات لان شاكك ف حاجه
علي:هتفوق امتي
الدكتور:ساعه بالكتير
علي:شكرا ي دكتور
علي دخل قعد جمبها وفضل ماسك ايديها ومتبت فيها
ف اسرا*ئيل
هيلا:هاي اران
اران بخبث:مرحبا سيدتي
هيلا بنظره اعجاب:مرحبا بك
اران شاف نظره الاعجاب ابتسم ابتسامه جانبيه
هيلا بصاله بإعجاب وبتتفحص جسمه وعضلاته
اران وهو ملاحظ نظراته:بتؤمريني بحاجه سيدتي
هيلا : تيجي تتعشي عندي اران
اران:فين سيدتي
هيلا:ف شقتي
اران:اكيد بااجي
هيلا بإعجاب اكتر:بنتظرك المسااا
اران بضحكه:ماشي
كل دا تحت أنظار نوعام(زياد)
نوعام:اصبروا عليا بس ي كلاب أتمم المهمه دي وهتشوفو هعمل اي
ف بيت نغم
نغم كالعاده قاعده تذاكر لان امتحاناتها قربت
خلصت وقعدت تفكر في زياد
نغم بحزن:ياترا انت كويس ي زياد بتفكر فيا زي ما بفكر فيك واتنهدت بصوت مسموع دليل ع كميه الوجع ال جواها
ف المستشفى
نايا بدأت تفوق بصت لقت علي قاعد بيبصلها
نايا بابتسامه متعبه:انا عارفه أن كنت بحلم وانك مطلقتنيش
علي:لا ي نايا انا طلقتك
نايا بصدمه ودموعها نزلت:يعني دا مكنش حلم
علي بحزم مصطنتع:لا انا جيت اخد حاجه من الشقه لقيتك مغمي عليكي فا جبتك هنا
نايا بهدوء : تمام
علي استغرب هدوءها
سابها وراح للدكتور
علي:خير ي دكتور نتيجه الاشاعه طلعت
الدكتور : ايوا للاسف مدام نايا عندها القلب
علي بصدمه:قلب
الدكتور:ايوا لازم تعمل عمليه في اسرع وقت
علي : ب ب بس دي عمرها ما اشتكت من قلبها
الدكتور:ايوا هي كانت بتحس بألم بيروح ويجي بس تقريبا انصدمت من حاجه او زعلت فا مقدرتش تستحمل الوجع
علي وهو ع وشك البكاء:اعملها العمليه في اسرع وقت ي دكتور
الدكتور:لازم قلب بديل ف أقل من أسبوع
علي بدموع:ابذل اقضي جهدك ي دكتور
الدكتور:اكيد ربنا يشفيها
علي:يااارب
ف قنا
تحديدا ف بيت عاصي
عاصي:رحمه ناقصك حاجه ي بنتي
رحمه بابتسامه:لا ي جدو خلاص
عاصي:الحمدلله ي حبيبتي  علي بيحبك اوي علفكره
رحمه ابتسمت بكسوف
عاصي:انا كمان عارف انك بتحبيه
رحمه اتكسفت من جدها وقامت جريت ع اوضتها
عاصي ضحك بصوت عالي عليها
ف المساء
ف اسرائيل ف بيت هيلا
هيلا:مرحبا اران اتفضل ادخل
اران دخل وعلي وشه ابتسامه شريره
اران مسك أيدها وباسها:مرحبا سيدتي
هيلا جسمها قشعر : الاكل جاهز اتفضل
اران دخل وقعدوا ياكلو
هيلا بجرأه قامت قعدت علي رجل اران
اران مثل الصدمه:ماذا تفعلين سيدتي
هيلا قاطعت كلامه بشفايفها اران ابتسم بداخله وبادلها
هيلا بعدت عنه وقالت بوقاحه:اي رأيك اران ننام ها الليله سوا
اران فهم قصدها:اكيد هيلا ماعندي مانع
هيلا ابتسمت واران شالها ودخل الاوضه وقرب منها و…
(سكتت شهرزاد)
كل دا تحت أنظار نوعام(زياد)
طلع تليفونه وصورهم و*****
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى