Uncategorized

رواية الطفل المغرور الفصل الخامس 5 بقلم فرحة حسين

 رواية الطفل المغرور الفصل الخامس 5 بقلم فرحة حسين

رواية الطفل المغرور الفصل الخامس 5 بقلم فرحة حسين

رواية الطفل المغرور الفصل الخامس 5 بقلم فرحة حسين

زين:لا في هو احنا اتفرجنا علي فيلم رعب بليل
اروي بتوتر:لا  رعب اي مين الي قال كده
زين:يعني ده كان حلم برضو ولا اي
اروي:اها اكيد حلم
زين بعصبيه:هو كل حاجه حلم اي حياتي كلها احلام ولا اي انا بحس اني عملت كده فعلا اني عشت الحاجه دي بحس حاجات غربيه مش فاهمها انا عايز افهم يا اروي لو سمحتي
اروي بهدوء عشان تهديه:زين اهدا كل دي اوهام في دماغك مفيش حاجه
زين:تمام يا اروي هشيل الاوهام دي من دماغي بس لو عرفت اي حاجه و عرفت انك مخبيه عليا مش هسامحك ابدا
اروي:انشاء الله مش هتعرف
زين:اي
اروي:قصدي متخفش يعني مفيش حاجه اصلا
زين:ماشي
اروي:طب مش هتقولي بقيت بتعملني حلو ليه كده
زين:يشيخه تبا لكي هو ده وقتو
اروي:قول بس حبتني طبعا صح قول
زين بصلها بقرف و مشي
اروي:لا لا الواالا ده متخلف هو مش شايفني كل ده يعني ولا اي
و راحت وراه
اروي:انت يبني تعالا هنا بس هو انا شفافه ها قولي بس
زين:لا ده انتي قمر حتي
اروي:اي ده في اي
زين:اي
اروي:لا  ولا حاجه
زين:ولا حاجه ولا حاجه يعني
اروي:اها ولا حاجه
زين و بصلها في عينيها و قلها بصوت هادي و حنين:طب كنتي عايزه اي
اروي:ها
زين و هو بيقرب منها:كنتي عايزه اي
اروي بصله مش عارفه تتكلم
زين:اي القطه كلت لسانك
اروي:لا يعني بس ابعد عني كده بس
زين:تؤتؤ انا مرتاح كده
اروي:وانا مش مرتاحه
زين:خلاص امشي
اروي بتحاول تمشي لاكن هو محوطها بأيديه
اروي:يا زين بقا
زين:قوليلي مشيني يا زين يا حبيبي و امشيكي
اروي:نعم لا طبعا ونت مش حبيبي اصلا
زين: بمناسبه اني قمت لقيت نفسي في حضنك  صح ولا اي
اروي:منك لله يا زين الكلب انت
زين:يعني انا قيلك مبحبش حد يشتمني و انك مع الغلطه التالته هتتعقبي فا انتي غلطي الغه التالته وانا عايز اعقبك
اروي:تعقبني اي بس يابني انت روح بعيد عني
زين قرب منها اكتر:لا لا لازم تتعقبي
اروي بصوت هادي:يا زين
زين:امم
اروي:ابعد
زين:تؤتؤ و بيقرب اكتر و اكتر
فجاءه حد فتح الباب
عزيزه:زين بيه يالهوي اي ده
اروي زقتو بعيد عنها بسرعه
زين:يخربيت كده بجد كان لازم تتدخلي دلوقتي يعني
عزيزه:اسفه يا بيه والله بس كامل بيه بيقولو انزلوا عشان الفطار
اروي وقفه مكسوفه  زين:طيب يا عزيزه انزلي واحنا جاين وراكي
عزيزه:تمام و نزلت
اروي:ينفع كده يعني متقربش مني تاني ماشي
زين:الله ليه يعني هو حصل اي واحد و مراته اي يبنتي
اروي:زين متقربش مني تاني عشان مقتلكش ماشي
زين:والله لو هتقتل علي ايدك فا انا موافق
اروي:لا يشيخ
زين:طبعا
اروي:اوماال
زين لسه هيقرب منها تاني
اروي جريت علي تحت
اروي و هي بتضحك و بصوت عالي:بارد
زين:ماشي فلتي المراضي بس و نزل وراها
كامل:صباح الخير
زين و اروي:صباح النور
كامل:لسه فاكرين تنزلوا انا خلصت  و صحيح انا مسافر انهارده و مش راجع غير بكره عشان عندي شغل
زين:تمام تحب اسافر معاك
كامل:لا خليك مع اروي انت
زين:تمام
كامل:سلام بقا
زين و هو بياكل:تحبي تخرجي
اروي بفرحه:اي ده بجد
زين و ابتسم لفرحتها:اها بجد عايزه تروحي فين
اروي:الملاهي
زين:الملاهي مستحيل انا زين اروح الملاهي
اروي:اها يزين هتروح الملاهي يلا هطلع البس
زين:طب كملي فطارك الاول
اروي:شبعت خلاص و طلعت
زين:مجنونه والله بس حبيتها حبيتها اي ده لا لا اكيد لا اي الكلمه الطلعت مني دي لا بس اها يا زين اها انت حبيتها متنكرش  ايوه انا فعلا حبيتها
و طلع يلبس هو كمان
زين راح يخبط علي اروي
زين:اروي اروي
اروي:انا خلصت اهو
زين:هو احنا رايحين فين
اروي:الملاهي يا زين في اي 
زين بفرح:بجد الله انا كان نفسي اروح الملاهي جداا بجد
اروي بشك:اهاا ما انا قولتلك هنروح و احنا بنفطر تحت
زين بأستغراب:اي ده بجد انا مش فاكر احنا فطرنا مع بعض
اروي و لاحظت انو  مش فاكر و بيتكلم بطريقه طفوليه شويه
اروي:اها اها اكيد مسمعتنيش ولا حاجه
زين:بصي انا مش عارف انتي بتكلمي عن اي الصراحه بس يلا بينا عشان نلحق
اروي: نلحق اي
زين:الملاهي يا اروي انتي نسيتي
اروي:اها اها يلا انزل استناني تحت بس و هجيب حاجه من الاوضه و جايه وراك
زين:امممم ماش و نزل
اروي دخلت الاوضه
اروي:هو اي ده هو احنا مش لسه الصبح ينهااارسود انا مش فاهمه حاجه هو مالو طيب اكلم الدكتور ولا اعمل اي طب اي انا الاحسن اني انزله و اشوف هعمل معاه اي ده
و نزلت
اروي:احم زين مش يلا بقا ولا اي
زين:يلا بس برضو مصممه اننا نروح الملاهي دي
اروي:نعمممم مش انت كنت فرحان فوق و عايز تروح
زين:فوق فين يبنتي منا قولتلك واحنا علي الفطار اني مش بحبها بصي تعالي نشوف حاجه تانيه احلى
اروي:لا لا انا كده هتجن مش معقول كده
زين:مالك يبنتي الله خلاص هوديكي يلا اركبي
اروي:طب هسألك سؤال بس
زين:اسألي يارب نخلص
اروي:هو احنا فطرنا مع بعض صح
زين بأستغراب لسألها:اها انتي لحقتي تنسي ولا اي
اروي:احيه
زين:اي
اروي:قصدي لا لا منستش 
زين:طب اي مش يلا
اروي:اها بس تعالا نروح اي مكان تاني
زين:ليه يبنتي انتي زعلتي ولا اي انا موافق عادي والله
اوي:ها لا لا بس تعبت شويه معلش
زين:ماشي براحتك يلا و راكبوا
و راحوا مطعم
بعد ما طلبو
اروي سرحانه 
زين:مالك يا اروي
اروي:ها لا مليش عادي في اي
زين:امم لا اصل كنتي عايزه تروحي في حته بعد كده غيرتي رايك و تصرفاتك غريبه يعني اكيد في حاجه
اروي:لا عادي مفيش حاجه
زين:متأكده
اروي بأبتسامه:اها يبني في اي
زين:ماشي
بليل
زين و راوي قاعدين بيتفرجو علي فيلم زي كل يوم
فجاءه حسوا بصوت حد 
زين:اروي الحقي في حد هنا
اروي:اها اهدا يا زين متخفش انا هروح اشوف مين
مروان: لا وتروحي ليه اجيلك انا
اروي بصدمه:مروان انت انت خرجت ازاي
مروان و كان سكران:خرجت اممممم خرجت من الباب عادي
اروي:انت شارب كمان مروان اطلع من هنا
زين:انت تاني انت راجل وحش اي الجابك هنا
مروان بضحك:جي اخد روحك
اروي كانت هتمسك التلفون عشان تتصل بالبوليس
مروان شد التلفون منها و مسك شعرها جامد
مروان:هتعملي يا حلوه تؤتؤ خلي التعامل ما بنا حلو كده عشان احبك ها و  زقها علي الارض
زين بعصبيه:اي الانت عملتو ده وربنا ما هرحكمك انت اي الجابك تاني هنا ياالا و راح يضربوا لغايت ما اغمي عليه
اروي:زين ابعد عنو اهدا
زين:اي الجابوا هنا تاني ده
اروي:هرب من السجن
زين:سجن اي هو اي الدخلو السجن
اروي و فهمت انو اتحول لشخصيتو التانيه
اروي:معرفش يا زين اطلب البوليس قبل ما يفوق الاول
لسه زين رايح يطلب البوليس
مروان قام و طلع مسدس:رايح فين انت فاكر اني هسيبك كده بالساهل انا كده كده داخل السجن فا ادخل و انا قاتلك احسن
زين:اضرب هستني اي من واحد زيك اصلي
 اروي و راحت وقفت قدام زين
اروي:مروان ابعد المسدس و اهدا
مروان:ابعدي عنو عشان مقتلكيش معاه
زين و شدها وراه:ابعدي انتي يا اروي اضرب يلا مستني اي
زين كان مستغل الفرصه و كان اتصل بالبوليس 
مروان:ماشي انت الجبتو لنفسك و ضربوا رصاصه
اروي بصدمه:زين لا
يتبع……
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!