Uncategorized

رواية كنت لا أبالي الفصل الخامس 5 بقلم رحمة عصام

 رواية كنت لا أبالي الفصل الخامس 5 بقلم رحمة عصام

رواية كنت لا أبالي الفصل الخامس 5 بقلم رحمة عصام

رواية كنت لا أبالي الفصل الخامس 5 بقلم رحمة عصام

_ملك بصدمه: بااابا انت بتعمل ايه
=الأب بغضب: قومِ معايا مش عايز اسمع صوتك
_عدي بزهول: في ايه يـ اسطا محمد مالك؟؟ وبتكلم ملك كده ليه
=الأب بهدوء: ابعد عني يـ عدي بيه وسيبني اربي بنتي، تعاالي
شدني من أيدي وانا بعيط ومستغربه اي اللي حصل وبابا بيعمل معايا كده لي أصلًا وعدي بيمد عشان يلحق بابا ويفهم منه برضوا، واحنا ماشيين لمحت جني وعلى وشها ابتسامه مستفزه فـ عرفت انها ليها ايد في الموضوع وهي السبب في الـ حصل، خرجنا من باب الفيلا وقربنا عـ البوابه ولسه هنخرج لقيت عدي شدني من بابا واتكلم بعصبيه……”
_عدي بغضب: انا عايز افهم في ايه دلوقتي حالًا
=الأب بهدوء: ابعد يـ عدي بيه وبعد اذنك سيبني اخد بنتي اربيها
_عدي بعصبيه: هو ايه الـ سيبني اخد بنتي اربيها، محدش هيمشي من هنا قبل مـ اعرف حصل ايه
=الأب بغضب: قولتلك اوعي وسيب البت خليني امشي
_عدي بغضب: عيشت وشوفت الخدامين بيعلوا صوتهم على اسيادهم
=ملك بغضب: اخررس……خدامين في عينك، لا عاش ولا كان الـ يقول على ابويا خدام، اووعي سيبني واعتبر الدقيقه دي اخر دقيقه نعرفكوا فيها
_عدي بزهول: انتِ بتكلميني انا كده!!!
=ملك بغضب: ايوه بكلمك انت كده واي حد يكلم ابويا بطريقه وحشه أو يقلل من كرامته، انت مشترتناش بفلوسك عشان تكلمنا بالطريقه دي، وخد فلوسك اهي
رميت الفلوس الـ ادهالي في وشه وخدت بابا من ايده ومشينا، كان باصصلي بزهول الـ هو انتِ يطلع منك كل ده!!!! تجاهلت نظراته ومشيت كنت طول الطريق بفكر هل انا عملت الصح ولا لا؟؟ انا اكيد عملت الصح بس هل زودتها؟؟ هو كان بيدافع عني وبيحميني بس في نفس الوقت هان بابا وقلل منه!! مكنتش عارفه اعمل ايه ولا اهدي نفسي ازاي، بصيت على بابا لقيت وشه خالي من اي تعبير ونفس الهدوء المخيف الـ بيحصل لما بغلط في حاجه بس انا مش عارفه انا غلطت في ايه!!! وصلنا البيت وانا قلبي بيدق من الخوف وحاسه انه هيقف، دخلنا ووقف قدامي واتكلم بكل هدوء……”
_الأب بهدوء: ايه الـ بينك وبين عدي يـ ملك
=ملك بأستغراب: مش فاهمه، يعني ايه اي الـ بيني وبين عدي!؟
_انا هقولك يعني ايه
طلع الفون من جيبه ووراني صوري انا وعدي!!! كان الصور وهو قريب مني وبيضحك معايا و وانا معاه في اوضه الجيم ووانا فرحانه!! صور كتيير كتيير كتييير الـ يشوفها يقول ان فعلًا في بنا حاجه!! كنت بتفرج على الصور وانا مصدومه ولقيت في آخر المحادثه مسدج محتواها “بنتك خطافه الرجاله بتحاول تخطف جوزي مني والصور عندك اهيه، لو مبعدتهاش عنه هخليكوا تندم عـ اليوم الـ عرفتوني فيه اللهم بلغت اللهم فـ اشهد” رفعت راسي بزهول مش مصدقه الكلام الـ مكتوب!! انا خطافه رجاله!!! انا بخطف جوزها!!! فوقت من زهولي على قلم نزل علي وشي ودموع في عينه…..”
_الأب بدموع: ياريتني مـ خلفتك
=ملك بصدمه: انت مصدق الكلام ده يـ بابا؟؟؟ مصدق ان بنتك كده؟؟؟
_الأب بهدوء: اه مصدق……لما اعرف انك بتحبيه واشوف الصور دي بـ عيني ونظراتكوا وقربكوا لبعض هصدق……لما اروح والاقيكوا انتوا الاتنين واقعين عـ الأرض وبتضحكوا هصدق، بغضب: عمل فيكِ حاجه ولا لسه؟؟؟ جبتيلي العار ولا لسه انطقييييي؟؟؟ 
=ملك ببرود: لو مصدق الـ انت بتقوله اقتلني، مش انت شايف اني جبتلك العار؟؟ اقتلني يلا
_الأب بكسره: ياريتني اقدر ياريتني اقدر وكنت عملتها وخلصت نفسي من ذنبك
=ملك ببرود: انت دلوقتى زعلان مني صح؟ انا بقا الـ مش مسمحاك على شكك فيا، وبكره تعرف الحقيقه وهتطلب مني اني اسامحك وانا هرفض ومش هتشوفني بعدها تاني، انا مش مصدقه ازاااي تشك فيا وتصدق دي؟؟؟! بنتك الـ شيلاك طول عمرها وتربيه ايدك تصدق انها تعمل كده؟؟؟؟!!! بنتك الـ بميت راجل تصدق انها تعمل كده؟؟ يـ خساره يـ بابا
دخلت اترميت على سريري وفضلت اعيط…… ازاي يصدق اني اعمل كده؟؟؟؟ ازاي يصدق ان بنته تربيه ايده ممكن تخون ثقته؟؟؟!!! ازاي قلبه طاوعه انه يعمل كده؟؟!! والـ اسمها جني دي استفاده ايه لما وقعت بيني وبين ابويا؟! كده عدي هيكون فرحان منها يعني؟؟؟! طب والله لـ هخربها فوق دماغهم وانا يـ هي النهارده”
قومت لبست طلعت بره لقيت بابا نايم خدت فونه ونزلت روحت عـ الفيلا وانا غضب الدنيا كله متجمع فيا، وصلت ووقفت عند البوابه ونديت بأعلى صوت عندي”اخرجي يـ جني، اخرجي عشان مطلعش اقتلك، اخررجي يلا” لقيت عدي خرج وعلي وشه الغضب، وقفت قدامه بكل شجاعه……”
_ملك بغضب: انا مراتك دي مشوفتش أبشع منها
=عدي بغضب: ملللككككك، ألزمِ حددودك واعرفِ انتِ بتتكلمِ عن مين انتِ فاهمه؟؟؟؟!!
فتحت الفون وقربت منه…..”
ملك بدموع وغضب: بص……بص مراتك عملت ايه؟؟!! انا عملت ليها ايه عشان تدمرني بالشكل ده؟؟؟! انا اذيتها في ايه عشان توقع بيني وبين ابويا الـ مليش غيره في الدنيا؟؟! كده خلاص ارتاحت؟؟! رد عليااا…….كده خدت حقها مني؟؟؟ تمام…… تمام اوووي كمان……بس متزعلوش من رد فعلى عشان هيكون صعب عليكوا اووي
كان باصص للفون ومعالم الصدمه احتلت وشه وبصوت كله غضب…….”
_عدي بغضب: جننني
=جني بخوف: اا ا ا ا ااا نـ نعم
_عدي بغضب: ايه الـ انتِ عملتيه ده؟؟؟؟
=جني بأرتباك: انا معملتش حاجه
_عدي بغضب: في ظرف 3 دقايق، الاقيكِ لميتِ هدومك وروحتِ عند ابوكِ انتِ سامعه؟؟!
=جني بصدمه: ا ا اا انت انت بتقول اييه؟؟!!
_عدي بغضب: زي مـ سمعتِ، لو مختفتيش دلوقتى صدقيني هعمل تصرف مش هيعجبك
=جني بهدوء: ماشي……ماشي يـ عدي، لنفسها: انتِ الـ جنيتي على نفسك يـ ملك
ووووو
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى