Uncategorized

رواية عودة الماضي الفصل الخامس 5 بقلم ملك شاهين

 رواية عودة الماضي الفصل الخامس 5 بقلم ملك شاهين

رواية عودة الماضي الفصل الخامس 5 بقلم ملك شاهين

رواية عودة الماضي الفصل الخامس 5 بقلم ملك شاهين

فجأه النور قطع وجت تصوت لقت حد كتم صوتها و فجأه النور اشتغل تاني بصت وراها 
خديجه  براحه : يلاهوي يا حمزه خضتني 
حمزه : سلامتك من الخضه يا جميل 
فجأه خديجه حضنته وفضلت تعيط : هيودوني اسكندريه يا حمزه عن عمي عصام انا مش عايزه اروح هناك يا حمزه خدني من هنا انا  ولا عايزه حقي ولا حاجخ بس متودونيش هناك 
حمزه : اهدي يا ديجا اهدي يا حبيبتي محدش هيقدر يوديكي في حته متقلقيش 
خديجه : هتاخدني منها صح 
حمزه : هاخدك من هنا يا خبيبتي متخفيش ودلوقتي حالا كمان مش هنستني للصبح 
الصبح كانوا كلهم قاعدين على الفطار مستنيين خديجه تنزل علشان السواق يوصلها 
الجد : طلعتوا الاكل لعز 
نسمه : ايوا يا جدو 
الجد : حد يطلع يشوف خديجه فين علشان تفطر بسرعه لان السواق مستينها 
نسمه  بخبث : هطلع انا 
بعد شويه نسمه نزلت نجري 
نسمه : الحق يا جدو ملقتهاش فوق ولا حاجاتها ولقتها سايبه الورقه دي 
كان مكتوبه فيها ” جدو انا اسفه بس ملقتش حل غير كده انا عمى بمهرجع لعمي تاني ولا هرجع اعيش معاكم حتي انا روحت مع حمزه  وهسافر معاه ” 
ندي بعصبيه : يعني ايه هي هتهرب بمزاجها كده 
سنيه : احسن ريحت 
ندي بعصبيه : لا يا ماما مريحتش متنسيش انها مرات ابنك الي مش فاكر حاجه دلوقتي ايه لما ذاكره ترجعله هنقوله معلش مراتك هربت جدو انت لازم ترجعها 
الجد : انا مش هرجع حد يا ندي مل واحد يعمل الي يعمله وخديجه لو رجعت البيت هنا تاني هتبقي على قبرها كملوا اكل مش عايز صوت 
بعد الاكل كلهم اجتمعوا  في الاوضه 
سنيه بفرحه : اهي طفشت لوحدها من غير اما ندخل 
وفاء : احسن في داهيه 
نسمه : المهم دلوقتي اعمل ايه بقي علشان عز يتجوزني 
سنيه وهي بطلع علبه  من كم عبايتها: احنا مش هنعمل ده الي هيعمل 
نسمه : ايه ده 
سنيه :  هيروين 
نسمه : مش فاهمه
سنيه : فتحي مخك يا نسمه مش انت الي بطلعي الامل والعصير والحاجه لعز هتحطي المخدر ده في العصير كل مره لحد اما واحده واحده هيبقي مدمن ساعتها هيعمل اي حاجه قصاد انك تديلو العصير الي طبعا بيرحه لانه فيه المخدر وساعتها هيمضي على عقد الجواز واي ورقه احنا عايزينه مش بيقولك الكيف بيذل صاحبه 
في اوضه عز كان بيتكلم في التليفون 
عز : يعني انت حمزه صحبي وابن عمي الي مسافر 
حمزه : ايوا والله بقالي نص ساعه بفهمك 
عز : معلش اصل انا مش فاكراك خالص 
حمزه : انا عارف المهم دلوقتي انت كنت معايا في المانيا ونسيت الشنطه بتاعتك معايا تعالي قابلني علشان تاخدها وليك امنه تانيه عندي بردو فهبعتلك العنوان بقي 
عز : اه صحيح هي شنطه اللاب معاك ده قولت نسيتها هناك و .. 
حمزه  بصدمه : عز انت مش فاقد الذاكره وبتسهبل 
عز بضيق : كنت عايز اشوف رد فعل خديجه يا عم هتعمل بس سبحان الله اختك ضربتني ومجتش حتي تشوفني لا في المستشفي ولا في البيت افرض كنت مت طييب 
حمزه بزعيق : اختي ايه يا متخلف اختي معايا اصلا 
عز بصدمه : ايه انت بتقول ايه 
حمزه حكاله الي حصل كله 
عز بقلق : طب خديجه كويسه ادهالي كده 
حمزه : اه الحمدلله استني هروح لها الاوضه 
حمزه دخل الاوضه ملقاش خديجه ولقي شباك الاوضه مفتوح 
حمزه بخوف حقيقي : الحق يا عز خديجه اتخطفت 
في مكان مهجور 
كانت متكتفه وعماله تبص حواليها تحاول تعرف هيا فين دخل عليها واحد من الي خطفوها حطلها اكل 
-كلي يا حلوه لحسن الباشا موصي عليكي جامد
خديجه  بقرف : شيل الاكل مش عايزه اكل 
-معنك يا قمر الباشا زمانه جاي وهو هيتصرف معاكي
خديجه : هو مين ده 
– مين 
خديجه : مين الباشا ده 
– خليها مفاجأه يا حلوه 
بعد شويه الباب اتفتح ودخل منه شخص كان لابس قناع واول لما شااله 
خديجه بصدمه : انت !
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى