Uncategorized

سكريبت أحببت خالي الفصل الخامس 5 والأخير بقلم شفاء إمام

 سكريبت أحببت خالي الفصل الخامس 5 والأخير بقلم شفاء إمام

سكريبت أحببت خالي الفصل الخامس 5 والأخير بقلم شفاء إمام

سكريبت أحببت خالي الفصل الخامس 5 والأخير بقلم شفاء إمام

وقفنا البارت الى فات لما عدي اعترف لندي بحبه ♥️♥️
عدي :علشان بحبگك
ندي:وناا مش مش بحبك????????
عدي :يعني ايه ????
ندي : مش بحبك وبعد اذنك علشان انهرده في عريس متقدملي و انا موافقه
عدي:و انا مش موافق انتي ليا بس????
ندي :بس انا موافقه وانت ملكش حق تبقي موافق او لاء رأيك ميهمنيش (وسابته ومشيت)
عدى طلع فوق 
عدي:هيا ندي جايلها عريس انهرده
الام :ايوه جاي الساعه ٧ متخليك علشان تقعد معاه
عدي بحزن :ماشي????
الساعه ٧ العريس جه 
ندي في الاوضه بتعيط وبتقول لنفسها:بس انا مش عارفه اعمل ايه يااارب ????????
قامت جهزت والام نادت عليها علشان تطلع
الام:بسم الله ماشاء الله عقبال ماشوفك بفستان الفرح ياحبيبتي????❤❤
ندي:تسلميلي ياماما ❤❤????
ندي طلعت لقت عدي  والعريس ده
الام لعدي:طيب نسيبهم شويه مع بعض 
عدى:ماشي 
وطلعو اهل العريس مع عدي 
حمزه(العريس):انا حمزه عندي32سنه ومهندس في شركه**** 
ندي:انا عندي25 سنه 
حمزه :بصراحه انا عايز أقولك علي حاجه انا بحب واحده تانيه وماما هيا اللي اصرت عليا
ندي:يعني انتي مش موافق وانا بصرحه كده انا مش موافقه علشان عايزه اشتغل وكده ومش مستعده لفكره الجواز
حمزه :طيب هطلب طلب منك لو سمحتي
ندي:اتفضل 
حمزه :ينفع انتي تقولي انك مش موافقه علشان  مش هينفع تيجي مني علشان ماما تعبانه 
ندي:تمام وربنا يوفقك
حمزه:شكرا ليكي ان شاء الله تلاقي اللي احسن مني 
ندي اابتسمت وطلعوا بره وندى بعد ما مشيو الام دخلت لها
الام :ها يحبيبتي ايه رأيك 
ندي:بصراحه مش مرتاحه ونا بكلمه واكپر مني بكتيير ومش مناسبيين لبعض
الام:يعني ابلغهم انك مش موافقه 
ندي:اه ياماما 
الام:ماشى ياحبيبتي وربنا اكييد شايلك الاحسن ويسعدك ديما ياحبيبتي
ندي:ربنا يخليكي ياماما
الام تاني يوم بلغتهم انهم مش موافقين
عند عدي عرف ان ندي موافقتش راح لهم البيت ملقهاش
وقعدو يتكلمو هوا والام 
الام :يبقا اتفقنا يابني 
ندي دخلت في الوقت ده:اتفقتو علي ايه
الام :هنروح نخطب لعدي بكره
ندي بحزن بتخبيه بابتسامه :مبرووك ودخلت
عدي:طيب انا همشي انا وهكلمكو 
الام :مع السلامه 
ندي في الاوضه فضلت تعيط????????
ندي لنفسها انا المفروض مفكرش في خلاص وازاي بيقولى بحبك ومنين هيخطب بجد حراااام ????????????
تاني يوم عدي راح عند   ندي  
الام :ايه ياندي مش جايه معانا 
ندي ????:لا ياماما روحو انتو 
الام :ماشي خلى بالك من نفسك
ندي:حاضر ياماما 
الام:سلام علشان عدي جه 
ندي:سلام
نزلو وركبو العربيه 
عدي:يلاا علشان منتأخرش
الام:يلا 
وراحو عند العروسه ورجعو وعدي وصلهم وروح 
ندي:حمدلله علي السلامه
الام :الله يسلمك اكلتي
ندي:لاء لسه انتو عملتو ايه
الام :قالو هيردو علينا
ندي:ماشي
#بقلم_شفاء_إمام 
الساعه ٢ بليل موبايل الام بيرن
الام:الووو ايه ياعدي في حاجه بترن ليه الوقت
شخص:انا مش عدي بس صاحب الموبايل عمل حادثه
الام:حادثه حادثه ايه وهو فين الوقت
الشخص:في مستشفي****
الام :ماشي وقفلت راحت لندي
الام:قومي ياندي 
ندي:ايه ياماما عايزه ايه
الام:قومي عدي عمل حادثه ولازم نروح الوقت المستشفي
ندي بصدمه :مستشفي وحادثه ايه يالا نروح ياماما 
وراحو المستشفي
سألو الممرضه 
الام رنت على الشخص اللى خبرها وقالها انه هو في اوضه العمليات
راحو اوضه العمليات طلع الدكتور
ندي:طمنا يادكتور عدي كويس
الدكتور :الحادثه كانت صعبه البقاء لله
ندي:لااء اكييد مسبنيش
الدكتور :اهدي يابنتي
ندي:ينفع ادخلو يادكتور 
الدكتور :مش هينفع
ندي :معلش يادكتور 
الدكتوور :ماشي 
ندي دخلت
ندي:سبتني ليييه لوحدي انا اسفه انا بحبكك انا قولتلك اني مبحبكش بس انا اقسم بالله بحبك ارجعلي متسبنيش مش هقدر اعيش من غير وبتعيط????????????????
لقت حد مسك ايدها وبيقول:انتي عبيطه هوا انا اقدر اسيبك
ندي:عدي انت عايش ازاي الدكتور قال انك مت
عدي :مانا متفق معاه
ندي: متفق معاه ازاي 
عدي: هحكيلك
فلاااااش باك
لما عدي راحلهم البيت وملاقش ندي
عدي:هي ندي مش هنا
الام:ايوا نزلت
عدي:طيب كويس عايزك في موضوع
الام:خير موضوع ايه
عدي:بصراح انا بحب ندي وعايز اتقدملها
الام:طيب وهيا عارفه انك بتحبها
عدي:ايوا بس مش هي مش هترضي تعترف انها بتحبني بس انا عندي خطه
الام:ايه هيا
عدي:انها لما تيجي هتقوليلها ان انا رايح هخطب بكرة بعد كده هنروح المسشفي نجهز لوضه ونا هتفق مع دكتور على كده بعد كده هوصلكو واروح المستشفي والدكتور يرن عليكي ونتي تقولي لندي ان عملت حادثه وهتيجيو المستشفي والدكتور هيقول اني مت وهيا هتدخل واكيد هتقول انها بتحبني بس كده
الام: تمام اتفقنا
نرجع للروايه 
عدي:بس هوا ده كل اللي حصل
ندي:والله وكل ده ليه ????
عدي:علشان بحبك
ندي:شكرا 
عدي:والله
ندي:خفيف ☺️
عدي:ماشي تقبلي تتجوزيني
ندي بكسوف:موافقه☺️
وبعد شهر كان كتب الكتاب والفرح
المأذوون (بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما فى خير )
الام:مبروووك ياحبيبتي 
ندي:الله يبارك فيكى يا ماما
الجده: مبرووك ياحبيبتي 
ندي :الله يبارك فيكى ياتيته وحضنتها عدي من وراهم :ونا مليش نفس في الحضن ده ولا ايه
ندي:لاء
عدي شدها لحضنه وقالها:بحبك ياملاكي
ندي:ونا بحبك♥️
تمت 

لقراءة باقي فصول الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الخادمة والأمير للكاتب محمود حماد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!