رواية قدر قلبي الفصل التاسع عشر 19 بقلم ندى أحمد
رواية قدر قلبي الجزء التاسع عشر
رواية قدر قلبي البارت التاسع عشر
رواية قدر قلبي الحلقة التاسعة عشر
€ المهم عندي تحققلي الهدف الي عايزاه من اتفاقنا و ان دوروك يبقا ليا فالاخر
~ كل حاجه هتمشي زي م احنا عايزين بالظبط
وابتسمو لبعض بخبث
*اليوم الي بعدو *
فالفطار كلهم كانو قاعدين عالسفره حتي مروان وساره
> صباحيه مباركه يا عروسه
ساره ابتسمت
-ها قوليلي بقا يا ساره .. مخططين تروحو شهر عسل ؟ بصي انا صحيح مرحتش فشهر عسل بس انصحك تروحي باريس .. انا كان نفسي اروح هناك ف شهر العسل
ساره بصت لمروان
€ ايه رأيك يا حبيبي
~ والله انا موافق نروح بس بشرط اخويا و مراته يجو معانا
.. هما مراحوش شهر العسل بتاعهم عشان الحادثه بتاعتي ف لو وافقو يجو معانا ك تعويض لشهر العسل الي ضيعته عليهم ف انا موافق نروح
ساره بصت لندي
€ بليييز يا ندي وافقو وافقو
-انا بالنسبالي موافقه بس ايه رأيك يا دوروك
= انا موافق طالما انتي موافقه
€ ايوا كدا عااااش
~ خلاص كدا يا دوروك احجزلنا النهارده و نسافر بكرا
= بكرا ؟!
~ ايوه احسن حاجه نروح ف اقرب وقت بدل متغيرو رأيكم
= تمام هحجز علي بكرا
و خلصو فطار و ندي و دوروك دخلو اوضتهم
-ايه يبني بتعملي بعينك كدا قدامهم عشان تقولي حاجه فالاوضه و اكيد اخدو بالهم .. كان يكفي اشاره بسيطه بس
= انتي فعلا عايزانا نروح معاهم ؟!
-ايوه فيها ايه
= يعني مثلا مش فارق معاكي اني فيوم من الايام كنت خاطب ساره ؟!
ببرود -اهو قولت .. كنت بقا
= مش بتغيري يعني لما اكون انا وهي فنفس المكان !
-يا دوروك هي خلاص بقت مرات اخوك ف ليه هغير منها و بعدين انت خطبتها عشان تغيظني مش مثلا كنت بتحبها زمان عشان اغير منها
= طيب انا هعتذر منهم و هما يسافرو وحدهم و بعدين بقا نبقا نسافر انا وانتي وحدنا
-يا دوروك متعملش كدا .. هتبقا احلي لو كلنا مع بعض
دوروك اتنهد
= تمام الي عايزاه
و فعلا حجز التذاكر و كانت طيارتهم فاليوم الي بعدو
*وهما عند الباب قبل لما يخرجو من القصر *
بحماس € الكل مستعد ؟!
بضحك = ياه مكنتش اتخيل ان فيه انسانه جواها طفله اصغر من الطفله الي جوا مراتي
ندي قربت منه وهمست ف ودانه
بغيره -ايه عجبتك الطفله التانيه ولا ايه ؟!
= ايه دا مش قولتي مش بتغيري منها ؟
-ايوه طبعا مش بغير بغلس بس عليك
€ يجماعه خليكم معانا بقا وبطلو همس
= اهو معاكم
~ يلا الطياره معادها بعد ساره
و ركبو العربيه بسرعه و راحو للمطار
كانت ساره شايله كل شنطها هي ومروان لان طبعا مروان علي كرسي متحرك و المفروض انه مشلول
= هاتي الشنطتين دول .. كل الشنط دي تقيله عليكي
€ شكرا بجد يا دوروك مش عارفه من غيرك كنت هعمل ايه
ندي ضربته علي دراعه
بهمس -ايه يا حنين انت مش كنت تقولي وانا كنت اشيل معاها عادي
= طب خدي شيلي
ادالها الشنطتين الي اخدهم من ساره ف ندي اول لما شالتهم وقعت بيهم
دوروك مات علي نفسه من الضحك هو وساره ومروان
قامت من عالارض وهي متعصبه و مشيت قدامهم
€ ليه كدا يا دوروك احرجتها
= لا مكنش قصدي يحصل كدا والله مكنتش اعرف انها هتقع لما تشيلهم
وكملو لغايه لما ركبو الطياره
-مروان ينفع تقعد جمب دوروك ؟
~ لا مش هقدر اتخلي عن مراتي حبيبتي
-تمام
قعدت جمب دوروك و بصت للناحيه التانيه
= احنا متخاصمين ؟!
-مسمعش صوتك لاخر الرحله
= طب انا اسف بجد
-اه صح تعمل مني مسخره قدام كل الناس الي فالمطار و كمان تضحك عليا و فالاخر تقولي اسف
= طب اعمل ايه وتقبلي اعتذاري
-متعملش حاجه .. اقعد ساكت بس
= طب يرضيكي نروح شهر العسل واحنا متخانقين ؟
-اه يرضيني
= طب وكدا
بصلها زي الاطفال 😂😂
-اه يرضيني بردو
بضحك = لا ضحكو عليا وقالولي انك فرفوشه وطلعتي نكديه
-انا نكديه يا دوروك !!
= نامي نامي
بهمس € شايف بيتخانقو كتير ازاي .. هيبقا سهل نفرق بينهم
~ لا دي خناقات تافهه تدل علي انهم بيحبو بعض .. مش شايفه بيتخانقو علي ايه
€ متأكد ان السفريه دي هتجيب نتيجه؟
~ متأكد زي اسمي
وبعدها الكل قعدو ساكتين لغايه لما وصلو لباريس و ركبو تاكسي و راحو الفندق
€ بصو احنا لازم نعمل شوبينج النهارده
-لا انا تعبانه النهارده خليها بكرا
= طب خلاص خلي ندي نايمه فالاوضه واحنا التلاته نروح .. انا مش حاسس بتعب
ندي بصتله بغضب
-لا خلاص انا جايه معاكم
و كلهم راحو المحلات فعلا
€ ايه رأيك يا مروان انت و دوروك فالفستان دا
~ مش شايفه انه متخنك شويه ؟
= لا لا مش متخنها يا مروان بالعكس حلو عليها
ندي وقتها وصلت قمه الغضب و مشيت من المحل وسابتهم و دوروك راح وراها
مسكها من ايدها
= رايحه فين
بعياط -دوروك انت متعمد تخليني اعيط النهارده صح .. انت اكيد حالف انك هتخليني اعيط
دوروك حضنها
= بردو انا هعمل كدا يا ندي ؟
ندي زقته
-بتقولها ليه رأيك فالفستان وهي اصلا كانت بتسأل جوزها .. مالك انت بيها
= عندك حق انا الغلطان .. اسف
-مشكلتك انك تعمل الغلط و فالاخر تفتكر انه هيتصلح ب كلمه اسف
= طب تعالي نفكنا منهم و نكمل اليوم وحدنا .. نتمشي فالشارع و اجيبلك غزل البنات و ايس كريم و نروح نقعد عند برج ايڤل نتصور كذا صوره ك ذكري
-بترشيني انت صح
بضحك = لا طبعا ازاي
-يلا تعالي نعمل الي قولتلي عليه .. ولا كنت بتضحك علياا
= لا طبعا مش بضحك عليكي بس استني اقولهم اننا هنكمل اليوم وحدنا
-لا متقولهمش يلا كدا هيضيع الوقت
= الي تشوفيه
و كملو اليوم وحدهم فعلا
*عند برج ايڤل*
= توعديني ان مهما اتخانقنا هتسمعيني للاخر ؟
-ليه بتجيب سيره الخناق
بتنهد = عشان خايف ف يوم نفترق بسبب خناقه ف عايز اضمن اننا هنسمع بعض الاول
-ماشي اوعدك اني هسمعك للاخر
اما مروان و ساره ف لما استنو دوروك و ندي ساعه كامله فالمحل ومع ذلك مجوش روحو الفندق وهما متضايقين
€ علي فكره دي حركه وحشه جداا كانو ممكن يقولولنا حتي
~ المهم انهم مشيو وهما متخانقين وزمانهم دلوقتي بيتخانقو ف اوضتهم فالفندق
€ بس انا مش سامعه صوت خناق
( اوضهم لازقه ف بعض )
€ صحيح فيه سؤال عندي
~ ايه هو
كانت بتلعب فشعرها
€ هو بجد الفستان كان مبيني تخينه
~ لا طبعا انا كنت بقول كدا عشان عارف دوروك مش هيسكت
€ دا انت طلعت مش سهل بجد
~ تعالي ننزل نتعشي تحت عشان نشوفهم وهما راجعين اوضتهم متخانقين ولا ايه .. اوضتهم هاديه مش طالع منها صوت ف شكلهم لسا مجوش
€ فكره حلوه يلا بينا
و فعلا اكلو فمطعم الفندق و كانو قاعدين مستنيينهم
بس ندي و دوروك مجوش الفندق اصلا فالليله دي
كانو فالشارع لغايه الصبح
= ها كدا صالحتيني ؟ اظن مفيش مكان معروف ف باريس الا و رحناه
-اه خلاص صالحتك .. ايه رأيك نكمل باقي الرحله وحدنا
= منا قولتلك من الاول وانتي قولتي لا لما نبقا معاهم هتبقا السفريه احلي
-منا مكنتش فاكره اني هتضايق من ساره بالشكل دا
= عموما مش هينفع نكمل وحدنا لان هيبقا عيب ف حقهم كفايه سبناهم النهارده من غير منقولهم
و روحو الفندق واتفاجأو ب ساره ومروان نايمين فالمطعم بتاع الفندق
ندي هزت ساره
-ساره قومي
€ هاه مين
-ليه نمتو هنا
€ كسلنا نطلع الاوضه
و صحت مروان
و الاربعه فطرو مع بعض بعدها طلعو اوضهم و نامو لغايه المغرب وكانو لسا مصحيوش
ساره خبطت عالباب جامد
بخوف € ندي الحقي !! مروان مش بيتنفس !!
-ايه !!
€ تعالي معايا بسرعه شوفي ماله ..
-طب استني اصحي دوروك عشان لو هناخده المستشفي يشيله
€ لا مينفعش تعالي بسرعه هو شكله فيه حاجه وقفت ف زوره
-طب جايه اهو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدر قلبي)