روايات

رواية عشق المراد الفصل الرابع 4 بقلم فاطمه جودة

 رواية عشق المراد الفصل الرابع 4 بقلم فاطمه جودة
رواية عشق المراد الفصل الرابع 4 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل الرابع 4 بقلم فاطمه جودة

مراد سابها ومشي وداليدا خرجت من الشركه
بس للأسف الشركه في حته بعيده
كان لازم تمشي شارع طويل شويه عشان تلاقي اي مواصله
وهي ماشيه في شابين ظهرو قدامها
الشاب الاول … علي فين يا قطه
داليدا مشيت وسرعت خطوتها
الشاب التاني .. تعالي بس
وجريو وراها لحد لما مسكوها
الشاب الاول .. حتي يبقي عيب في حقنا نشوف البطل دا ونسكت
الشاب التاني شالها وهي بتقاوم وتصرخ
لحد ما مراد جه
(مراد كان لسه في المكان مكانش اتحرك واول ما شاف الولاد بترزل داليدا جري وراها بالعربيه
هي كانت وصلت اخر الشارع )
مراد مسك الشاب الاول ضربو لحد ما اترمي علي الارض ومسك اللي شايل داليدا وفضل يضرب فيه لحد ما اغم عليه
مراد .. انتي كويسه
داليدا اغم عليها
مراد شالها وحطها في العربيه وراح بيها المستشفى
مراد دخل وهو شايلها .. بزعيق عايز دكتور
ممرض .. حضرة الظابط مراد
مراد … انت لسه هتتعرف عايز دكتور يا بهايم
الممرض.. حطها هنا
الدكتور جه وكشف عليها ومراد واقف
الدكتور .. هي اغم عليها نتيجه ضغط عصبي شديد
مراد .. هي هتفوق امته
الدكتور .. كمان ربع ساعه
مراد .. تمام
الدكتور خرج من الاوضه ومراد قعد جمبها وفضل يدقق في ملامحها
مراد في نفسه انتي حلوه اوي هو في حد بالجمال دا
فاق من شروده علي صوت داليدا
داليدا .. اي اللي حصل انا فين
مراد .. احنا في المستشفى
داليدا ابتدت تعيط
مراد .. اهدي متعيطيش الحمدلله جت سليمه حد  عملك حاجه
داليدا .. لا
مراد .. طب الحمدلله اتصلي طمني مامتك اتصلت بيكي مرتين وانا رايح أسأل الدكتور هتخرجي امته
داليدا .. حاضر
رنت علي مامتها
مامتها .. انتي فين يا داليدا
داليدا .. انا جايه يا ماما متقلقيش عليا
مامتها .. انتي كويسه طيب
داليدا .. متقلقيش يا حبيبتي
مامتها بابكي جه وعايز يكلمك
بابها .. الو يا حبيبتي انتي فين
مراد جه
داليدا .. حبيبي انا بخير متقلقش عليا
بابها … هترجعي امته
داليدا .. راجعه علي طول يا روحي
بابها .. ماشي يا حبيبتي
مراد في سرو كمان راجعه علي طول يا روحي اكيد خطيبها
مراد .. الدكتور بيقول انك تخرجي  دلوقت عادي
داليدا .. ماشي انا الحقيقة مش عارفه اشكرك ازاي يا استاذ مراد انا متشكره جدا علي وقفتك معايا
مراد … متشكرنيش والا حاجه اي حد مكاني كان هيعمل كدا
داليدا .. شكرا
مراد ..العفو طب يلا عشان اوصلك
داليدا .. ماشي
مراد خدها هو دا البيت
داليدا .. اه ممكن تتفضل معايا
مراد .. لي
داليدا .. عشان اعرفك علي ماما وبابا
مراد .. ملوش لزوم
داليدا ..معلش
مراد نزل معاها ودخلو
مامتها جريت خدتها في حضنها .. حرام عليكي يا داليدا خضتيني عليكي
داليدا .. معلش يا ماما هفهمك كل حاجه
ابوها حضنها .. حمدالله على السلامه يا بنتي
داليدا .. الله يسلمك يا روحي
دا استاذ مراد انقذني من ولدين حاولوا يضايقوني ويخطفوني
ووداني المستشفى و هو  شريك في الشركه
ابوها .. جميلك دا علي راسي من فوق
يا ابني
مامتها .. ربنا يحرسك لشبابك يا ابني ويفتحلك طاقة القدر
مراد .. ربنا يخليكي يا طنط
ابو داليدا .. مني اعملي احسن عشاء  عشان استاذ مراد هيتعشي معانا
مراد .. معلش يا عمي خليها وقت تاني
ابو داليدا .. مينفعش ابدا لازم تتعشي معانا
مراد .. خلاص يا عمي مفيش مشكله
ابو داليدا .. انتي كويسه يا حبيبتي
داليدا .. اه يا بابا متقلقش
ابوها .. طب خشي غيري هدومك علي ما ماما تجهز الاكل
داليدا .. حاضر
ابو داليدا .. قولي بقي بتعرف تلعب بلايستيشن
مراد .. دا انا حريف
ابو داليدا بضحك .. طب تعالي نلعب محدش كان بيلعب معايا غير عز
مراد .. ماشي
ابو داليدا ومراد فضلو يلعبو لحد ما مامتها خلصت الاكل
مامت داليدا .. يلا عشان ناكل
قعدو علي السفره
مراد …تسلم ايدك يا طنط الاكل باين من شكلو
ابو داليدا .. يلا يا داليدا تعالي عشان ناكل
داليدا خرجت وكانت شبه الاميرات
كانت لابسه فستان اوف وايت وطرحه ومكانتش حاطه ميك اب
مراد انبهر من شكلها بالذات اول مره يركز معاها كدا
داليدا قعدت وابتدو ياكلو وبعد الاكل
مراد .. تسلم ايدك يا طنط
مامت داليدا .. تسلملي يا حبيبي
مراد ..معلش الحمام منين
ابو داليدا .. داليدا وري الاستاذ مكان الحمام
داليدا .. اتفضل يا بشمهندس
مراد راح وراها
مراد .. علي فكره انتي حلوه اوي في الفساتين بلاش تلبسي بناطيل
داليدا .. انشاء الله
مراد خرج من الحمام
ومشي
ابو داليدا .. ابن حلال والله
مامت داليدا .. الحمدلله يا بنتي أن حد لحقك بس انتي مجتيش مع ليليان لي
داليدا .. ليليان وفريده  خلصو شغلهم وروحو وانا كان ورايا شغل عشان اول يوم وكدا فمكنش في حد غيري وغيرو
وحكتلهم اللي حصل
بس كدا والحمد لله جت سليمه
بابها …من بكره تخدي السواق فاهمه
داليدا.. حاضر
عدي الليله
في صباح يوم جديد وتحديدا في الشركه
كيان .. ليليان انهارده في اجتماع مع الوفد الأمريكي ياريت تأكدي علي ادهم ومراد واسر
ليليان .. حاضر يا فندم حاجه تاني
كيان … اه راجعي ملف الصفقه بتاع الشركه بتاعت عمر
ليليان .. حاضر
ليليان خرجت من المكتب واتصلت من( تليفون الشركه ) بداليدا ومرام وبلغتهم بتأكيد الاجتماع وكلمت فريده بس مردتش لسه مجتش
بس مرور ساعتين
ادهم راح ل ليليان  .. هي فريده فين لحد دلوقتي
ليليان .. انا كلمتها يا فندم وقالت عربيتها عطلت وهي جايه حالا
ادهم .. تمام
ادهم راح مكتبو
في مكتب مراد
داليدا .. مستر مراد استاذ كيان بيبلغ حضرتك بتأكيد الاجتماع الساعه خمسه
مراد .. ماشي كان في ملف تبع صفقه مع شركة عمر ياريت تشوفي ليليان راجعتو والا لسه وهاتيه منها
داليدا .. حاضر يا فندم
مراد .. ابقي استني عشان اوصلك بليل
داليدا .. لا ما انا جبت السواق بتاعي
مراد .. ماشي يا ستي هاتي رقمك
داليدا .. لي
مراد .. عشان لو حصل حاجه وكمان عشان لو في حاجه تبع الشغل
داليدا .. تمام اتفضل******* 010
مراد .. ماشي اتفضلي انتي
في مكتب اسر
مرام .. مستر اسر مستر كيان بيأكد عليك الاجتماع الساعه خمسه
اسر .. كويس انك فكرتيني انا كنت نسيت
مرام .. تمام عن اذن حضرتك
اسر … مرام
مرام .. نعم
اسر .. انا اسف والله مكنتش في وعي
مرام .. انا راحه مكتبي
وخرجت
اسر .. يارب الصبر من عندك يارب
في مكتب ادهم
مايان .. وحشتني يا ادهم
ادهم .. احنا في الشغل يا مايان
مايان راحت قعدت علي رجلو .. اعمل اي وحشتني وانت كنت في المأمورية
وهي بتقرب عليه
فريده دخلت .. ا
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى