Uncategorized

رواية مالك قلبى الفصل الرابع 4 بقلم بسكوتة

 رواية مالك قلبى الفصل الرابع 4 بقلم بسكوتة
رواية مالك قلبى الفصل الرابع 4 بقلم بسكوتة

رواية مالك قلبى الفصل الرابع 4 بقلم بسكوتة

هاله دخلت مع رنين الغرفه 
هاله :مالك يا حبيبتي 
رنين :بخنقه:مفيش يا ماما هاله
هاله:انا عارفه انك كنتي بتحبي حازم خطيبك القديم بس يا حبيبتي انتي ليه نسيه انو بهدلك علي فكره مالك بيحبك اوي ويتمنالك الرضي ترضي واللهي لو قلتيلو نفسك في اي هيجبهولك بي يا حبيبتي انسي حازم دا 
بتكمل هاله وبتقول :لرنين هسالك سؤال
رنين بخنقه وعايط:اتفضلي 
هاله : مش فاكره يو ما حازم سابك في الشارع لوحدك وجه اتنين يعكسوكي مين اول حد اتصلتي عليه 
رنين :مالك 
******من 8شهور فاتو ******
رنين وحازم في عيد ميلاد سلمه صحبتهم وف الجامعه سلمه بتبص لحازم وبتغمزلو وحازم بيبصلها جامد وبيبتسم لها وطبعا رنين ملحظه كل دا 
رنين بغيره:مش هانمشي
حازم :طب نسلم ع سلمه الاول يا رنين
سلمه:اي يا حزوم هتمشي وتسيبني 
حازم :رنين يا ستي عاوزه تمشي 
سلمه:متخليكي شويه يا رنين 
رنين بغيظ :لا انا اتاخرت اوي ثم ان عندي محاضره الصبح ومقدرش اسهر كل دا يلا يا حازم 
حازم لسه هيمشي سلمه شدتو وحضنتو وطبعا رنين كانت هتولع فيهم الاتنين بجاز 
رنين:سلام يا سلمه وشده حازم من اديها وركبو العربيه 
حازم وهو بيسوق:ممكن اعرف ايه الي عملتيه دا 
رنين ببرود :وانا عملت اي يعني 
حازم بعصبيه:احرجتيني واحرجتيها هي كمان 
رنين:يعني كنت اسيبك في حضنها مثلا وبعدين انت فارق معاك زعلها ومش فارق معاك زعلي 
حازم :ما انتي عارفه ان معنديش عزيز ولا غالي 
رنين بعصبيه:يعني اي انا مش غاليه عندك زي ما انت غالي عندي 
حازم وقف العربيه فجاه:بصي باه انا راجل واعمل الي انا عاوزه فهمه 
رنين بغضب : لا مش فاهمه انك تكون سنجل حاجه وانك تكون خاطب  حاجه تانيه خالص
حازم بزعيق :لو مش عاجبك امشي 
رنين فتحت الباب بتاع العربيه  ورزعتو ومشيت 
وهو مشي بعربيتو اما رنين 
فضلت مشيا لحد ما جه اتنين شباب 
الاول:القمر منين
التاني:يالهوي علي العسل 
الاول :متيجي حبه ونزيد محببه 
رنين سمعت الكلام ومردتش ومشيت وهما وراها مسكت موبيلها ولما لقتهم زادو في المعاكسه اتصلت علي مالك وسابت الفون في اديها مفتوح عشان مالك يسمع الي بيحصل 
وطبعا مالك سمع كل الي حصل وبعتتلو ع واتس انها في الشارع ال********* 
الاول :اي الحلاوه 
التاني :ما تيجي معانا يابرنسيسه
(مبعرفش انا في المعكسات ????????)
مالك من وراهم :تيجي معاك فين يا روح امك وطاااااخ ضربهم الاتنين وعشان هوظابط شرطه حبسهم وعملهم محضر تحرش 
مالك بعصبيه :اي الي ممشيكي في المكان دا لوحدك متاخر كدا انتي عارفه كان هيحصلك اي 
رنين بعايط :عارفه بس انا كنت في عيد ميلاد صحبتي 
مالك بزعيق  :وتتاخري لحد دلوقتي لي ليكي معاد ترجعي فيه يا بنت عمي مش ترجعي متاخر وتخلي الزبا****له دول يعكسوكي وبعدين في الزفت المحروس خطيبك ننوس عين امو
رنين مش قادره تقول ع الي حازم والي عاملو فيها وبتعيط 
مالك بعصبيه وحجود:انا هخدك اوديكي لباباكي والكل،،ب حازم دا حسابو معايا بعدين 
مالك اخد رنين وركبها العربيه وهي زعلانه وبتعيط مالك بيحاول يهدي نفسو ويهدي فيها 
مالك :خلاص متزعليش خلاص حقك عليا
رنين مش عارفه تتكلم وبتعيط
مالك وقف العربيه قدام البيت وفتحو البابين ونزلو 
مالك بقلق عليها لانو ملاحظ التعب عليها جامد زاد توترو وقلها :انا هوصلك لحد الباب شكلك تعبانه 
رنين بتعب من كتر العايط :لا متتعبش نفسك انت 
وفجاه……….
يتبع ……
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا 
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!