روايات

رواية معشوقة الشيطان الفصل السادس 6 بقلم ملاك الظلام

رواية معشوقة الشيطان الفصل السادس 6 بقلم ملاك الظلام

رواية معشوقة الشيطان البارت السادس

رواية معشوقة الشيطان الجزء السادس

رواية معشوقة الشيطان
رواية معشوقة الشيطان

رواية معشوقة الشيطان الحلقة السادسة

نهضت نغم برعب و هي تري تمارا تتجه اليها و تمسك مسدس بيدها و تصرخ بها
تمارا بصراخ: انتي يابت انا مش قولتلك متقربيش من المطبخ خالص
نغم و هي تكاد تبكي: الاكل كان بارد يرديقكي اكل اكل بارد
تمارا بغضب و هي توجه السلاح نحوها: ممتنيلي علي عينك اهلك تكليه بارد بس مش تولعي لي المبخ للمره المليون
نغم بغباء و هي تدور حول الاريكه: لا اكتر
تمارا بصدمه: ياشيخه ينعل ابو غبائك
كان هذا يحدث امام انظار الجميع المصدومه من هذان المجنوناتان
عمرت تمارا المسدس و الذي من المفترض انه ملك نغم و صوبته بجانب نغم و اطلقت فضرب في الفازه مباشره تحت نظرات الذعر من الجميع
تنهد ليث برتياح عندما اصبت الرصاصه الفازه ام الجميع كان مازل في حاله صدمه

 

 

مراد بصدمه: يخربيتك انتي عارفه الفازه دي بكام
تمارا بلا مبالاه: بكام يعني خمسين ميه هدهوملك
ليث ببرود: مليون
تمارا بلا مبالاه: هد….. ايييييييي فازه الملك هي
فهد: اثريه ليث كسبها في مزاد
قمر بهمس و رعب: مين المجنونه دي
فاطمه برعب هي الاخرى: مش عارفه
اما نغم في كانت في حاله اخرى كانت تنظر الي الفازه المكسوره و هي بحاله من الصدمه
نغم بصدمه: يحيوانه يبنت الحيوانه هنجيب فلوسها منين
تمارا بلا مبالاه: مليش دعوه انتي الهتدفعي
نغم بردح: نعم يختيييييييي هو مين الكسرها مش انتي
تمارا بردح هي الاخرى: و مين الوصلني للحاله دي مش انتي
نغم: مكنش حته مطبخ
تمارا و هي تجلس: خلاص انا اسه خارجه من السجن و مش فايقه
خرجت شهقات من قمر و فاطمه بينما نظر لها الجميع بصدمه معادا نغم الذي جلست و نظرت لها بستغراب
قمر: دي طلعت رد سجون
فاطمه: اه منا خدت بالي

 

 

نغم: عملتي اي يمصبيه هنام المرادي
تمارا و هي تأكل تفاحه: مفيش البت انوار دايقتني روحت معروها شويه صغيرين
نغم بشك: شويه صغيرين
تمارا ببراءه: اه والله شويه كسر كدا بس بسيط وخرشمه علي الوش مش اكتر
تنهدت نغم بيأس بينما نظر لما مراد مستفسرا
نغم بشرح: اصل هي مش اول مره تخش السجن بسبب خناقه
اومأ مراد بصدمه من تلك الفتاه الشرسه
نغم: دي تمارا يا طمطم اختي و صحبتي
فاطمه بمرح: اهلا بيك يا باشا
تمارا بمرح: ابو الصحاب الله يخليك، ازيك يا مزهه
قمر ببسمه: الحمدلله انا قمر
تمارا: وانتي قمر فعلا
ليث بهدوء: المهم هتبدأ بكرا جهزوا نفسكم
اومأت نغم و مراد و ايميلي التي كانت مشغوله بالهاتف بهدوء و تفهم،
ظلوا يمرحوا كثيؤ و تعرفت تمارا علي طمطم و قمر و اصبحوا اصدقاء و لكن قاطع هذه الاجواء الممتعه رنين هاتف نغم
تمارا: مين يابه
نغم: معرفش رقم غريب ، الو
…….: الو يا نغم
نغم بستغراب: مين معايا
……….: لحقتي تنسي صوتي طبعا منتي قليله الاصل زي ابوكي
نغم بهمس: ماما
الام: ايوا يختي امك
ادمعت عيون نغم
نغم بدموع و صوت باكي: عايزه مني اي
الام: كل خير يختي اسمعي يابت انتي ابن اخت جوزي الغني عايز يتجوزك هو شاف صورتك و انا وافقت عشان بيتي ميتخربش فلازم تيجي الاسبوع الجاي عشان تعدي مع عريسك

 

 

كان صوت الأم عالي فسمعها الجميع من بينهم ليث الذي احمرت عيونه بغضب و تمارا التي انقضت بعصبيه شديده
نغم: ب بس يا ماما
الام بغضب: اسمعي الكلام يابت انتي بدل ما هلي جوزي شريف باشا صاحب شركات الازياء الكبيره يئذي بنت عمك المحرضكي عليا دي
نغم بدموع كثيره: ح حاضر
انتشلت منها تمارا الهاتف بغضب و اردفت بعصبيه
تمارا بغضب: اسمعي يوليه انتي عايزه تئذيني اذيني معنديش مانع بس و عزه جلال الله لو اتصلتي هنا تاني مهسيبك في حالك و هخش فيكي السجن كتك الارف و انتي شبه السلعوه كدا
قفلت تمارا السكه في وجهها بعصبيه و نظرت الي نغم بشفقه
نغم و هي تقف: هقف في الجنينه شويه
تمارا: طب هاجي معاكي
نغم بمقاطعه:لا عايزه اكون لوحدي لو سمحت
قالت هذا و خرجت مباشره بدون كلمه
جلست علي الارجوحه التي بالحديقه و نظرت السماء بدموع و هي تفكر هل حقا ستتزوج شخص لا تعرفه من تجل حمايه صديقتها نعم هي ستفعل هذا لانه تمارا ليست صديقتها او اختاها فقط بال هي والدتها لكن ماذا ستفعل في قلبها الذي اصبح يعشق ليث نعم هي ادركت انها تحب ليث، شعرت بأحد يجلس بجانبها و الذي كان ليث و عندما رأته انفجرت في البكاء فأخذها ليث بحضنه و هو يهمس لها بكلمات مهدئه
ليث بحنان و حب: ششش خلاص اهدي كل حاجه هتبقا تمام
نغم ببكاء هيستري: ااااه احساس صعب اوي انك تتولد في عيله مش بتحبك اب بخيل و ام مهمله كل البيهمها الفلوس و الشكل و بس و ينفصلوا و انت عندك خمس سنين و محدش يرضي يخدك منهم و في الاخر تتربا وسط ناس غريبه و هما عايشين حياتهم و مبسوطين و تكبر علي حبها ناس تانيه شعور وحش اوي لم تبقا عارف انهم بيدو حنانهم المفروض يبقا ليك انتا لاناس تانيه و في الاخر تيجي هي بكل سهوله تقولي انقذي جوازي و اتجوزي لام هئذي اعز شخص علي قلبي
ليث بحنان و شرود: مش هيحصل يا نغم قلبي
نظر لها عندما لم يجد رد نظر لها فوجدها نائمه و ثار الدموع علي خدها مسح علي وجهها بحنان بالغ و شعلها و دخل بها الي القصر
تمارا بفزع: نغممم حصلها اي

 

 

ليث بهمس: نامت
تركها ليث وصعد الي غرفه ما بجانب غرفته و وضعها تلي الفراش و قبل رأسها بعشق جارف
ليث بهمس و عشق: مش هتكوني لغيري يا نغم قلبي
خرج من الغرفه و نظر امامه بغموض
***************************************
في الصباح التالي استيقظت نغم و أعينها منتفخه من كثره البكاء نهضت بكسل شديد بستغراب كيف جائت الي هنا اقتحمت ذكريات امس ذكرتها مما جعلها تكتئب مجددا لكن عندما تذكرت مشهد ليث شعىت بالحمره تتصاعد الي وجنتيها
اتجهت الي الحمام و غسلت وجهها ثم خرجت لمت الملابس التي سوف تحتاجها الي السفر و ارتدت سلوبته خضراء و رفعا شعرها كحكه
نزلت الدرج بهدوء و هي تجر شنطه السفر و حالما دخلت الصاله وجدت الجميع يجلس عدا اسد
نغم وهي تجلس: صباح الخير
الجميع: صباح الورد
تمارا بهمس: احسن دلوقتي
اومأت نغم بهدوء و هي تبتسم مطمنه لها
دخل اسد و برفقته رجل ما و علي ما يبدو انه المأذون
ليث و هو ينهض: يلا يا شيخنا عشان ورانا طياره

 

 

المأذون و هو يجلس: فين العريس
ليث ببرود: انا
شعرت نغم بنغزه في قابها و انها علي وشك البكاء لكن صدمت عندما قال ليث اسم العىوسه بسبب سوأل الشيخ عنه نظرت الي تمارا بصدمه و صرخت بها
نغم بصدمه و صراخ: اييييييييييييييييييي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معشوقة الشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى