Uncategorized

رواية ولاد العم الفصل الرابع 4 بقلم أسيل حسام

 رواية ولاد العم الفصل الرابع 4 بقلم أسيل حسام

رواية ولاد العم الفصل الرابع 4 بقلم أسيل حسام

رواية ولاد العم الفصل الرابع 4 بقلم أسيل حسام

اسيل سابت زياد  ونزلت وياريتها م نزلت لارا ومالك كانو بيلبس بيلعبوا  وسايبن عربيه لعبه ع السلم  وهى نازله مش واخده بالها قامت دايسه عليها  واتزحلقت  لتحت  زياد  نزل  لاقاها واقعه على الأرض  بتعيط  
زياد.. ههههه هموت مش قادر  وربنا  اه  مين اللي وقعك ههههه 
اسيل بغضب.. بطل ضحك  بقا  وانت مستفز  كده  ولسه بتعيط  .. اتزحلقت  عشان  اللعبه  دي  
زياد.. ههه حاضر  هابطل بس شكلك  يضحك موت والله  
اسيل  برقت  له  قام  ساكت  
زياد  .. هاتى ايدك  ومد لها ايده 
اسيل  .. هقوم أنا  شكرا  وحاولت تقوم  بس رجلها وجعتها جامد  لانها اتكسرت 
زياد  مسك ايدها قبل م تقع.. متعانديش  رجلك وجعاكي جامد  ومش هتريق عليكي متخفيش  تعالى  نروح  ناكل  يلا 
اسيل  .. ناكل اى ورجلي شكلها كده اتكسرت 
زياد.. مهو انتي مش هتاكلي برجلك  تعالى  ناكل وبعدين  نشوف حوار رجلك  ده  وقام  شايلها  وراح المطبخ  وخلصوا  اكل  وشالها تاني عشان يطلعها  
اسيل  .. وديني اوضتي 
زياد  .. لا  هتنامي  هنا عشان انتي مش هتعرفى تيجي الصبح  ولا انا هجيلك اوضتك تاني بعد اللى حصل انهارده   وحطها ع السرير  وراح الحمام 
اسيل  افتكرت كلامه ليها  وزعلت  بعدين  هو خرج عشان ينام 
اسيل  .. مش فاهمه اى المغرى انك تنام من غير تيشرت  دا انت  رخم 
زياد  راح  نام جمبها  .. اى  بتتكسفي يا سوسو 
اسيل  بحده.. هنتطلق امتى؟ 
زياد  اتقلب الناحيه  التانيه  وقال لها مش عارف 
في نص الليل  اسيل  رجلها  وجعتها  جامد  وكانت عايزة  تروح الحمام  بس مش قادره  تمشي  قعدت مكانها  تعيط 
زياد  بيتقلب  لاقاها قاعده  تعيط.. مالك؟ 
اسيل  .. مفيش حاجه 
زياد.. رجلك وجعاكي اوى  اروح اشوف لك مرهم 
اسيل.. لأ مش  عايزة حاجة  نام  واسكت  
زياد  سكت  وبعد  شويه  كانت  بتعيط  تاني  قام قاعد  على السرير  .. هنفضل كده  كتيير  يا تقولي مالك يا متعيطيش  
اسيل  .. رجلى  وجعانى  اوى  ومش عارفه امشي 
زياد.. وانتي عايزة تمشي تروحي فين! 
اسيل  .. عايزة اروح الحمام  هتصل على زين  يجي يساعدني 
زياد.. زين مين والناس نايمين  أمال انا فين  وراح  عشان  يشيلها  بس هى  كانت  متوتره  ومكسوفه  منه  فهم  هو  قام  لابس التيشرت  وراح  شالها  ووداها  الحمام  
اسيل.. خلاص  نزلنى  بقا  
زياد  نزلها  وهى  دخلت  سندت  على  الحيطه   وبعد شويه  خرجت  وهو شالها تاني  
(شغلانه  هى ????) 
زياد  .. هنروح  الصبح  نكشف  اجيبلك مرهم  دلوقتي  
اسيل  .. لأ  بقيت  كويسه  شكرا  ليك  تعالى  نام  انت عشان  شغلك 
زياد  .. شكرا  على ايه  بس  وحب  يعاند  .. خسي شويه بقا تقيله موت ????
اسيل  .. وانت  رخم موت  ????
زياد  .. دخلى  لسانك  ده  وانتي شبه الاطفال كده  وراح  نام  وهى  كمان  نامت 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
عند  زين وسلمى  علاقتهم  بقت كويسه  وعادى  زين  اعجب بيها   في  يوم  كانو في  الجنينه  
زين  .. سلمي  مش  هتوقعى عليا  الالوان  تاني  
سلمي  .. ههه ليه 
زين  .. عشان  تغسليها  وتجيبهالى  الاوضه  تاني  والله  كان  يوم  حلو  
سلمي  .. فهماك  أنا  بس  ماشي  ياعم  خد  وقامت  موقعه  على  شعره  لون  
زين.. مش قصدي  هنا ???????? وفضلو  يضحكوا  جامد  
واسيل  جبست  رجلها  وبقت  بتنام  عند  زياد  على  طول  
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
متجمعين  في  يوم على الفطار لقوا احمد داخل!!!! 
العربى.. احمد؟  رجعت من الرحله ليه يابني  
احمد  بص  على  اسيل  بخبث  وقال  .. اصلكم وحشتوني  اوى  مقدرتش ابعد عنكم 
زياد  كان واخد  باله  من نظرته  لاسيل  واتضايق كان شويه  وهيقوم  يضربه  وكذلك  زين  
العربى  .. تعالى  افطر  يلا  أنا عارف انك  مش هتطول اصلا  
احمد  قعد  يفطر  وزياد  وزين  كلهم  غضب  منه  واسيل  كمان  
زياد  خلص  اكل  وراح  عند  اسيل باس دماغها  ودى كانت اول مره  يعمل  كده  .. أنا  ماشي  عايزة  حاجة  
اسيل  .. لا  سلامتك  
زين  قام خرج  وسلمي  راحت الجامعه  واسيل  كانت  قاعده  ف الاوضه  لقت الباب  بيخبط  واحمد  داخل  
احمد  .. ازيك  يا اسيل  عامله ايه  وحشتيني والله 
اسيل  .. كويسه 
احمد  .. اخبار الجواز  ايه 
اسيل  كانت  لسه  هتشتمه بس سكتت  عشان  زياد  هو اللى هيتصرف معاه.. كله  تمام  يا  احمد  
احمد  .. ماشي  أنا  نازل  اشوفك بليل  بقا  
زياد  كان قاعد في الشركة  كل  تفكيره  هيعمل  ايه  مع  احمد  
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الليل  جه  وزياد  روح  بس  مرحش  اوضته  طلع  عند  احمد  
احمد  .. اهلا  يا  زيزو  ولا  اقولك  يا  عريس 
زياد  مسكه من  طوقه.. أنت  ازاى  بارد كده  ومعندكش  دم  انت  عارف  انت  هببت  اييه 
احمد  نزل  ايد  زياد  .. براحه  بس  ومتتعصبش  
زياد  .. أنت  عملت كده ليه  أنا  اذيتك  في ايه  عشان  تعمل كده  واسيل  عملت لك ايه  دا انت حتى يا اخى  متعرفهاش  
احمد  راح  قعد  على  الكرسي  .. امم  طب  ارجع  بذاكرتك  سنه  لورا  كده  هتعرف  انا عملت  كده  ليه  
زياد  .. أنت  *** حسابك  يبقي  معايا  أنا  مش  معاها دخلتها ف الموضوع  ليه  
احمد  .. ومالك  متضايق  عشانها  اوى  كده  .. تكونش  حبيتها  طب والله ازعل  منك  أنا  كنت  عامل  حسابى  على  حاجه  تانيه  
زياد  قامت  ضاربه  بالبوكس  .. والله العظيم  لو م اتلميت  لهخرجك من هنا  على  قبرك   قولى انت دخلتنى اوضتها ازاى  انطق
احمد  .. حلو  البوكس  ده  فكرنى  بالقلم  اللى  جدك ادهولى  فاكر  ولا  لأ   وبعدين أنا شربتك زى مانت عملت قبل كده بس كان العيار تقيل شويه عشان عارف انك مش بتدوخ م المشروب حطيتلك منوم ودخلتك اوضتها بعد م رجعنا حلوه اللعبه عجبتك ولا مبعرفش افكر
زياد..أنت ايه شيطان وبعدين ازاى تدخل اوضة بنت نايمه بليل ما نت وسخ 
احمد..زيك ولا مش فاكر أنت عملت اى زمان
فلاش…. 
احمد  وزياد  كانو  في خروجه  برا  وزياد  اتفق  مروان وعمر  انهم  يعملو  مقلب  ف احمد  وخلوه يشرب  وزقوا بنت  عليه  وصوروه  صور كتير  وخلو  البنت  تقوله  يتجوزها  وزياد  قاله  هقول  لجدك  وهو  فضل  يتحايل  عليه  عشان  ميقولش  ليه  وادى  للبنت  فلوس  عشان  تسكت  وزياد  فضل  يذله  بالصور   وفي  يوم  كانو  بيتكلمو  وجدهم  سمعهم  
العربى  .. هى  مين  دى  اللى  اديتها  فلوس  عشان  تبعد  عنك 
احمد.. م مفيش  يا جدى  دا إحنا  بنهزر  صح  يا زياد  
زياد  .. صح  يا  جدى  بس  الواد  ده صايع  وعارف  بنات  وفضل  يضحك  
احمد  .. بطل  هزار  يا زياد  
العربى  .. وريني  التليفون  ده  كده  كنتو  بتشوفو  اى  
زياد  .. مفيش  يا جدى  
العربى  بزعيق  .. بقولك  جيبه    زياد  اداله  التليفون  وشاف  صور  احمد  والبنت  واحمد  كان  مرعوب  
العربى  قام  ضارب  احمد  بالقلم  .. بتعرف  بنات  وتتصور  معاهم  يا محترم  مش  حرام  عليك  انت  مش  عندك  اخت  
احمد  .. يا  جدى  والله  حضرتك  فاهم  غلط  قوله  يا زياد  
زياد  .. ايوه  يا  جدى  استني  بس  هنحكيلك اللى  حصل  
العربى  مشي  وسابهم  وزياد  واحمد  بصو  لبعض  وخلاص  
بعد  فتره  حكوا  لجدهم  ع اللى  حصل  وسامحهم  بس  احمد  مسامحش  زياد  كان  بيكلمه  عادي  بس  قال  هيردهاله.. 
بااااك…… 
زياد  .. دا  مش  مبرر  انك  تعمل  كده  أنت  دبستنى  وخليتني  اتجوز  واحده  مبحبهاش  ولا  هى  بتحبنى  
احمد  .. وانا  مكنتش  اعرف  ان الهزار  هيتقل  كده  
زياد  .. هزار؟!!!  انت  دى  بالنسبة ليك  هزار  لما  بنت  لسه ف اول  حياتها  تتجوز  بالطريقه  دى  وتتطلق  يبقي  هزار  
احمد  .. خلاص  طلقها  وانا  هتجوزها  سهله  اهى  
في  اللحظه  دي  زين  فتح  الباب ودخل  على  احمد  ضرب  ضرب  وقعه  ف  الأرض  وفضل  يضرب  فيه  
زياد  .. زين  اهدى  يا  زين  خلاص  
احمد  .. اوعى  أنت  اتجننت  ولا ايه  
زين  .. أنا  اللى  اتجننت  يابن ال**هى  اختى  لعبه  في  ايدكم  
زياد  .. يا  زين  خلاص  هتموته  ابعد  كده  وجدي  هيربيه  
زين  قام  بعد  م خلى  وش  احمد  كله  دم  
زياد  كان  ماسكه  من  ايده  وهو  هاين  عليه  يمسك  احمد  يضربه  تاني  
احمد  .. اللى  أنت  عملته  ده  هتتحاسب  عليه  
زين  .. دا  أنا  اللى  هخلى  حسابك اسود  دلوقتي  يا  مره  أنت  مالك  ومال  اختى  بتدخلها  في  حوارتكم  ليه 
زياد  .. كويس  أنك  سمعت  كل  حاجه  أنت  كمان   يبقي  كده  المسجل  وانت  
احمد  .. مسجل  ايه؟ 
زياد  .. ماهو  أنا  سجلت  كل  اللى  قولته  ده  عشان  جدى  يسمعه   
زين  مسك احمد  من  طوقه  .. وليه  تسجيل! مهو  هينزل  زى  الكلب  دلوقتي  يحكي  لجدي  اللى  حصل  
احمد.. خلاص  بقا  أنت  وهو  جدى  عارف  كل  حاجه  اصلا  ….. 
يتبع….
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية غيث ومرام للكاتبة منار رضا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!